Raain elokuva?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Raain elokuva?

22.01.09 klo 17:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

HANSGI kirjoitti:

Mitä mä oon nähnyt leffoissa raakuutta, niin hannibal holocaust on ehdoton ykkönen.

Hannibal? Nyt taisi mennä elokuvat sekaisin. :D

NitroPupu

22.01.09 klo 17:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uhrilampaat Ferox on kans aika kova! :)

kurkkuharja

23.01.09 klo 01:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin, puhumattakaan Red Dragon Queenista.

Neljässadas viesti! Perkele, nyt on sitten syytä korkata pullo huomenna!

Harmonica

23.01.09 klo 02:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Ehdoton suosikkini on kaikista näistä mainituista on kuitenkin mainio rikosdraamasplätter Silence of the Limbs, jossa mafia pistää heitä vastaan todistajaksi aikovat entiset jäsenensä paloiksi, koska nehän tunnetusti ovat melko hiljaisia eivätkä paljon virkavallalle lauleskele. Eivät edes äänihuulet.

Dr. Gonzo

11.04.09 klo 00:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihmettelen kyllä ettei Kill Billejä ole mainittu! Saweissakin on osittai aika raakoja kohtauksia.

Madmasa

11.04.09 klo 10:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän väliin voisin heittää Talvisodan. Verrattaessa yleisiin suomalaisiin elokuviin, Talvisota pilkistää aina yhtä verisenä ja vaikuttavana pläjäyksenä. Vaikkei verellä niin hirveästi kekkeröidä, niin shokeeraava elokuva on kyseessä. Yleensähän veri, mässäilyt, ruumiit yms. eivät ainakaan minulle ole leffoissa mitään järkyttäviä tunteita aiheuttaneet. Talvisota oli poikkeus ja melkoista shokkia se oli, kun suomalaisten ruumiit saivat lennellä. Mikään splatter, gorefesti tai joku sellainen ei Talvisota ole. Tämä on vain pakko heittää mukaan.

Nick Hume

11.04.09 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dr. Gonzo kirjoitti:

Jos olet tota mieltä niin olet jäänyt paljosta paitsi!

HENRiZ

12.04.09 klo 14:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin tuossa yksi ilta sellaisen ranskalaisen kulttileffan kuin Dobermann, aika (ihanan) sairasta menoa kerrassaan!

TheNameless

16.04.09 klo 18:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vapermani kirjoitti:

Onko kukaan nähnyt elokuvaa: House of 1000 corpses? Ihan helvetin raaka ja sairas leffa.

Olen nähnyt. Ei ole kauhean raaka. Paska leffa oikeastaan. Kiitos kysymästä kuitenkin!

18.04.09 klo 11:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

-mirco- kirjoitti:

Jos raakuutta mitataan veren määrällä, niin Kill Bill: Vol. 1 on aika kova sana.

Raakuutta ei mitata verellä. Jos mitattaisiin niin Braindead olisi vahva ehdokas ykköseksi.

18.04.09 klo 12:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

-mirco- kirjoitti:

Samoin Sweeeney Todd. Onhan sekin aika raaka, mutta enemmän se on vain verta joka puolella. K18 on todellakin liian korkea ikäraja, kun kyseisestä leffasta puhutaan. Raakutta ei mitata verellä, tämä on totta.

Nutz

18.04.09 klo 12:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

-mirco- kirjoitti:

no kerroppas sitten että millä mitatataan raakutta? jos elokuva on raaka, niin kylläkai sitä verta lentää.

18.04.09 klo 12:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nutz kirjoitti:
-mirco- kirjoitti:

Voihan jossain elokuvassa vaikka olla kohtaus, jossa ihminen revitään palasiksi ja verta ei kuitenkaan ole paljoa. On se kohtaus silti raaka vaikka verta ei olekaan. Toisaalta ihmisillä on erilaiset käsitykset siitä, mikä on raakaa ja mikä ei. Ei sitä raakuutta voi vain yhdellä oikealla tavalla määrittää.

Ataru

18.04.09 klo 13:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raakana pidetään fyysisesti epämiellyttäviä tapahtumia ja veri ei välttämättä aina liity niihin, ei ainakaan ratkaisevasti.