Raain elokuva?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Raain elokuva?

Blairoid

09.10.08 klo 08:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raakoja leffoja on tullut nähtyä, mutta jotkut ovat yleensä tehty komedia mielessä, mm. Re-Animator ja Evil Dead. Vakavat raa'at leffat, jotka nyt heti tulee mieleen, ovat George A. Romeron zombie-leffat ja Predator.

Storyteller

09.10.08 klo 12:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni kaikki From Dusk Till Dawn - elokuvat ovat olleet kohtuu raakoja, mutta ensimmäinen osa vei potin kotiin. Moottorisahamurhaaja: Pahan Alku ja Wrong Turn 2 pääsevät myös aika korkealle raaimmat elokuvat - listallani. Sitten vielä täytyy erikseen mainita Rob Zombien mainiot House of 1000 corpses ja Devil's Reject.

Muita raakoja elokuvia mitä olen nähnyt ovat Feast, The Hills Have Eyes (remake), The Fly (80-luvun remake, tosin enemmänkin yököttävä), Braindead, Slither, 2001 Maniacs ja The Descent.

kerpele

09.10.08 klo 12:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

The Fly (70-luvun remake, tosin enemmänkin yököttävä)

Tarkoitat varmaan tätä [finnish.imdb.com], vuoden -86 remakea.

Storyteller

09.10.08 klo 12:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:
Storyteller kirjoitti:

The Fly (70-luvun remake, tosin enemmänkin yököttävä)

Tarkoitat varmaan tätä [finnish.imdb.com], vuoden -86 remakea.

Aivan, kiitos korjauksesta. :)

Dekabristi

13.10.08 klo 16:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blairoid kirjoitti:

Onko Evil Dead tänä päivänä enää millään asteikolla mitattuna raaka? Saati sitten Predator, jossa ei taida esiintyä edes verta...? Sitä paitsi kaveri, splatter ja "komedia mielessä" ovat eri asioita. Ei jokainen huumoristisella tavalla väkivaltainen ole splatter, eikä myöskään jokainen splatter ole välttämättä komediallinen.

Ja ovatko Rambot (neljättä lukuunottamatta) raakoja? Ensimmäisessä osassa kuolee tasan yksi ihminen varmasti ja kahdessa seuraavassa väkivalta on sarjakuvamaista.

Pointtini on, että perustelkaa hieman väittämiänne.

Tino

13.10.08 klo 16:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sano mitä sanot kirjoitti:

Saati sitten Predator, jossa ei taida esiintyä edes verta...?

If it bleeds, we can kill it!

14.10.08 klo 02:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

"You're bleeding, man."
"I ain't got time to bleed."

Virkistin juuri muistiani katsomalla loistavan Freddy vs. Jasonin. Elokuva olikin muistikuvaani paljon raaempi paketti, liekkö olen katsonut jonku leikatun version joskus. Kuitenkin, porukkaa meni palasiksi Jasonin heiluessa ja Freddynkin kynsiin jäi pari teiniä.

Vaikka leffa onkin rento, aivot nollille -pläjäys niin kyllä se pääsi säväyttämään useaan otteenseen.

E-Mies

15.10.08 klo 20:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raakoja elokuvia löytyy todella paljon. Etunenässä verellä mässäilevät splatterit. Omaan turmeltuneeseen mieleeni ovat jääneet ainakin molemmat Hostelit ja sitten Xavier Gensin shokkielokuva Frontiere(s). Myöskin Raimin Evil Deadit ovat hyvinkin raakoja/väkivaltaisia. Ja herttileijaa, kuinka olinkaan voinut unohtaa! Ruggero Deodaton Cannibal Holocaust kuuluu myöskin ehdottomasti tuonne raakuuslistalle. Ja tietenkin raakoja elokuvia on vielä vaikka kuinka paljon, mutta tässä oli ainakin allekirjoittaneen mieleen ensimmäiseksi tulleita teoksia. 8)

Dekabristi

19.01.09 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Marttyyrit on tässä topicissa ylittämätön. Äärimmäinen, kauhea ja kammottava. Suorastaan hämmästyttävän ahdistavat kidutuskarnevaalit, jotka pitää nähdä jotta sen uskoisi todeksi. Ehdottomasti 2000-luvun merkittävin kauhuelokuva genren uusimpana ja toistaiseksi ylittämättömänä merkkipaaluna.

Chrattac

19.01.09 klo 22:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

î Mielestäni marttyyrit oli lopulta aika tylsä leffa, eikä koko kidutusjuttu siellä taustalla ollut kovin raakaa, jotku Hostellit oli paljon kovempaa kamaa siinä tyylissä, kun ne katsoin. Loppujen lopuksi Marttyyrit oli elokuvana aika heikko, vaikka alku lupailikin jotain paljon parempaa leffaa.

Nick Hume

20.01.09 klo 11:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pakko sanoa että Cannibal Holocaust vie voiton kaikista näkemistäni leffoista raakudellaan ja sairaudellaan, tämä leffa on ihan omissa ulottuvuuksissaan siinä! Se mikä tekee tästä sairaan, on seksuaalinen väkivalta mitä esintyy tässä leffassa, ja se kuvataan hyvin tarkasti vielä.

Ps. Mutta se ei estänyt mua nauttimasta limua ja sipsiä tämän leffan ääressä :D

MadMike

20.01.09 klo 11:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomasti Inside, menee oikeasti ihon alle (noh, kirjaimellisestikin) ja jättää niiin kylmän fiiliksen lopputekstien vyöryessä, ettei paremmasta väliä. En oikein voi kuvitella, että joku voisi tuon ylittää, edes Ranskassa.

NitroPupu

20.01.09 klo 13:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Monia raakoja elokuvia on, ja yllämainituista ainakin Cannibal Holocaust on aikas raaka. Myöskin Takashi Miiken Ichi the Killer.

Läppämättö onkin sitten asia erikseen, Evil Deadit (1-2) ja Braindead ovat selkeästi läppämätöista goreimpia ja parhaimpia.

Hostelit vielä näkemättä, joten saa nähdä menevätkö ne sitten yllämainittujen ylitse. Mutta loppujen lopuksi raakoja elokuvia voisin luetella tässä loputtomasti, joten laitoin nyt nuo jotka ekana tulivat mieleen. Raakuushan on mielestäni aina varsin erilaista, esim. jotkut raiskauskohtaukset voivat ollla raakoja ilmankin verta, kunhan ovat karseita. Sitten toisella puolella rintakehän repiminen sun muut Braindeadin goreilut. Ja jossain keskivaiheilla on taas sitten esim. Totall Recall ja Commando- tyyliset toimintapläjäykset, jotka ovat raakoja (verta jne.).

Tulipas sekavaa tekstiä.

Parsakoira

20.01.09 klo 21:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sanoisin että ranskalainen frontierè tai miten liekään kirjoitetaan. Myös august undergroundit ovat aika ikävää kamaa

Lindeman

21.01.09 klo 08:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

On tullut jo niin paljon henkistä ja fyysistä brutaalisuutta tullu nähtyä valkokankaalla, ettei oikein osaa päättää mikä niistä on se kaikista pahin ja iljettävin.

Mielipiteet on vaihdellu aika paljon. Ennen oli Hellraiser, sitten tuli Braindead, nyt on nämä uudemmat pätkät Frontière(s) ja À l'intérieur (Inside). Tietenkin uusimassa Rambossa on melko rajua katsottavaa miten ne burmalaiset sissit kohtelevat heikompia.

Tämän [www.youtube.com] videon jälkeen tuli vaikeuksia päättää sitä "kaikista pahin", sillä tämä on kokoelma monista splattereista jne. VAROITUS tämä on raaka ja väkivaltainen... Se jopa pisti minut hiljaiseksi vähäksi aikaa.

Ale

22.01.09 klo 11:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parsakoira kirjoitti:

Sanoisin että ranskalainen frontierè tai miten liekään kirjoitetaan.

Mitä kummaa, miten mokomaa voi pitää erityisen rankkana? No siis, totta kai voi, onhan siinä hieman verta... Mutta juurikin tuo leffa pisti meikäläisen vihaiseksi nykyisen kauhugoreilun tasosta. Ikään kuin tekijät olisivat vain kahmaisseet kourallisen tyypillisimpiä junttikauhukliseitä, laskeneet raakuustasoa ja sen jälkeen ajatelleet, että kyllähän kaikki tästä tykkää, koska leffa on eurooppalainen. Todella tylsä, mielikuvitukseton eikä erityisen verinenkään. Meninpähän Future Filmin halpaan taas kerran kannen mainostaessa isoon ääneen varoituskolmoiden kera pätkän raakuudesta. Olen vanha hölmö...