Raain elokuva?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Raain elokuva?

07.08.08 klo 23:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enpä tällaista ketjua löytänyt, joten laitetaan pystyyn auttamaan minua ja muita veren ja väkivallan ystäviä.

Eli kysympä, mikä on raain, eli verisin ja hyvin väkivaltainen elokuva minkä olette nähneet?

Minulle tulee mieleen ensimmäisenä Rambo, Hardboiled ja Braindead. Tuollaisia elokuvia mukava katsella, varsinkin Rambon ja John Woon elokuvien kaltaisi rankkoja toimintapätkiä jotka ovat vieläpä oikeasti hyviä.

Jatkakaa toki.

07.08.08 klo 23:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Perinteisistä leffoista varmaankin joku Sam Peckinpahin elokuva, mahdollisesti Rautaristi. Mutta jos haetaan elokuvaa joka on itsetarkoituksellisesti väkivaltainen (ei välttämättä huonossa mielessä), niin voittaja on Cannibal Holocaust. Ihmettelen jos joku keksii leffan joka menee tästä ohitse, kameran edessä tapetaan oikeasti eläimiä ja ihmisten listiminenkin on tehty aidon näköisesti. Kuvottava mutta vaikuttava elokuva.

07.08.08 klo 23:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan perinteisiä sekä tahallisesti väkivaltaisia elokuvia. Kunhan verta ja väkivaltaa löytyy!

Tarantino

07.08.08 klo 23:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ichi the Killerin muistan joskus nähneeni ja raaimpana on mieleeni painunut, vaikka olenkin nykyään sitä mieltä että leffan arvot piilevät jossain väkivaltaa syvemmällä (no pianhan se selviää uusintakatselun myötä lätyn ilmestyessä hyllyyn). Braindead on toistaiseksi jäänyt katsomatta mutta eiköhän se seuraavan tilauksen myötä hyllyyn putkahda.... ja joskus kersana sain elokuvaväkivaltaa kohtaan fobian nähtyäni jossain arabialaisleffasa peniksenleikkauskohtauksen. Se jäi pienen pojan mieleen syöpymään pitkäksi aikaa, aiheuttaen tämän kammon elokuvaväkivaltaa kohtaan. Kymmenessä vuodessa tästä pojasta sitten kasvoi goren ja splatterin ihannoija pitkän totuttelun (alkaen Universalin hirviöleffoilla) jälkeen.
Ja tässä sitä kerrotaan elämäntarinaa raaimmat elokuvat ketjussa.

Quote

08.08.08 klo 18:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cannibal Holocaust. Ehdottomasti.

kurkkuharja

08.08.08 klo 19:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

On tullut niin monta perhanan raakaa leffaa tässä elämäni kiemuroissa nähtyä, veren lentäminen kun tuntuu meikäläiseen iskevän aika lailla. Voihan siis olla, että paljon roiskeisempiakin pätkiä löytyisi, mutta ensimmäisinä mieleen tältä seisomalta tulenevat Beyond, Braindead sekä mahdollisesti Inside, mutta muistini on tosiaankin paikoitellen melko huono, älkää siis minua listani takia ristiin naulitko...

Lordi-fani

08.08.08 klo 20:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Braindead on verisin, väkivaltaisin ja sairain leffa jonka olen nähnyt. Meni vähän aikaa sulattaa kaikki se väkivalta.

08.08.08 klo 20:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

kurkkuharja kirjoitti:

sekä mahdollisesti Inside

Inside ei ole mahdollisesti raaka, vaan se on aivan takuuvarmasti fyysisesti ja henkisesti raain elokuva, mitä 2000-luvulla on tehty.

08.08.08 klo 20:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lordi-fani kirjoitti:

Braindead on splatteria. Eli toki verta lentää, mutta ei se silti niin kovin realistista väkivaltaa ole. Vähän kuin katsoisi teletappeja leikkimässä ruohonleikkurilla... noh ei nyt sentään, mutta eihän sitä nyt vakavissaan katsota. Puhdasta läppää koko leffa.

kurkkuharja

08.08.08 klo 20:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse nauroin Braindeadia katsoessani silmät vedessä vielä kolmannellakin katselukerralla, mielestäni yksi hassuimmista koskaan tehdyistä rainoista.

08.08.08 klo 20:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

kurkkuharja kirjoitti:

Juuri tuolta sen pitääkin tuntua.

jonathan

08.08.08 klo 20:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Just pari päivää sitten tuli hankittua hyllyyn sekä Cannibal Holocaust että Cannibal Ferox. Sanoisin että tuo Ferox menee väkivallassa vielä hieman Holocaustia pidemmälle, vaikka elokuvana huonompi onkin. En tiedä sitten onko kumpikaan se kaikkein raain.

Lordi-fani

08.08.08 klo 21:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tumppimies kirjoitti:
Lordi-fani kirjoitti:

Tietenkin se on spaltteria eikä sitä pidä ottaa tosissaan. Kyllä minä nauroin leffaa katsoessa, mutta kyllä sitä vakivaltaa oli aika pirun paljon.

Unt wor

08.08.08 klo 23:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

No ensin tulee tietysti mieleen Braindead. Vaikka väkivallan onkin tarkoitus olla "hauskaa", niin on se silti hyvin päällekäyvää, joillekkin jopa ahdistavaa jos ei tottunut splatter-genreen. Lajissaan silti parasta A-luokkaa.

Battleroyale kannattaa katsoa, leffan väkivaltaisen pinnan alla on nimittäin hyvin järkevä sanoma. Elokuva, jonka palaset on saatu loksahtamaan harvinaisen hyvin kohdalleen. Yksi suosikeistani!

George A. Romeron zombie-leffat sisältävät myös kivaa goreilua (Trilogy of the Dead -DVD-boksia saa hyvin halvalla). Lisäksi ne sisältävät myös ovelaa yhteiskuntasatiiria.

Peckinpahin The Wild Bunch sisältää aikaansa nähden melko näyttävää väkivaltaa. Jos westernit kiinnostavat edes vähäsen, niin kannattaa todella katsoa. Ohjaukseltaan ja näyttelijätyöltään huippuluokkaa.

Aliens on katsomisen arvoinen, tosin myös melko väkivaltainen toimintaelokuva. Tunnelma ja asenne on enemmän kuin kohdallaan. Myös Predator ja Starship Troopers kuuluvat samaan genreen, rautaisia ja raakoja leffoja molemmat.

Evil Dead on tietysti splatter-klassikko, vaikka melko huvittava nykypäivänä onkin. Hieman uudempaa antia edustavat esim. Saw-leffat ja Hostel 1 & 2. Ne eivät ole ainakaan minua vakuuttaneet, poikkeuksena ensimmäinen Saw, joka on oikein hyvä trilleri.

Nuo tuli ensimmäisenä mieleen. Toki on vielä kaikennäköisiä Guinea Pig sekoiluja, jotka ovat varmasti väkivaltaisempia, mutta itse en ole niitä vaivautunut katsomaan.

Lassomies

09.08.08 klo 01:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

RoboCop.

Raa'asti, melkeinpä kirjaimellisesti palasiksi ammuttua porukkaa on mielestäni häijympää katsoa kuin japanilaiset pätkät, joissa leikataan jalkoja ja kieliä irti lähinnä tunteessa, että ne vain pitää saada näytettyä. Vähän niin kuin idea: "Joku vois leikata päänahkansa mahdollisimman rumasti. Tehtäskö elokuva!". Voi myös olla, että nykyään tarjontaa tuntuu olevan reilusti enemmän.

09.08.08 klo 05:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo ranskalainen Inside on kyllä viimeisen päälle häröä tavaraa. Ei mikään hirveän hyvä leffa mielestäni, mutta mielenkiinnolla sen loppuun jaksoi.

Dr. Zaius

12.08.08 klo 16:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rambo IV on varmaan raain mitä olen tähän mennessä ehtinyt nähdä.

Joey

12.08.08 klo 17:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ebola Syndrome on raain tähän mennessä näkemistäni elokuvista.

apc 53

09.10.08 klo 07:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cannibal holocaustin katsottuani en kuvitellut, että mitään karumpaa vastaan tulee, mutta olihan siellä piilossa vielä ainakin yksi, Men Behind The Sun. Leffassa on helvetin karu meininki koko ajan päällä, että alta pois, 8 vuotiaan pojan aito ruumiinavaus kruunaa kokonaisuuden.