Parhaat ohjaajat

David Fincher
Sofia Coppola
ZAZ-kolmikko

Nuo laittaisin itse.
Myös Wylerin, Shyamalanin ja Tim Burtonin lisään omaan listaani.

Low Rider

25.03.04 klo 21:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Shyamalanin lisään omaan listaani.
Tarantinoa en aivan näin ylös nostaisi parista legendasta huolimatta.

No mitäs se Shyamalan sitten siellä tekee? Minun mielestä pari kpl ihan katsottavaa elokuvaa, mutta Tarantinon elokuvat ovat jo ihan omaa luokkaansa.

whait

25.03.04 klo 21:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Valtavirran mukana tässä kuljetaan, kaikki vissiin jo sanottu useampaankin otteeseen mutta mikäs siinä sitten. Ei järjestyksessä (lähinnä siitä syystä etten osannut valita ykkössijaa QT:n ja FFC:n väliltä).

Quentin Tarantino
Kaikki tähänastiset leffat täyttä rautaa. Low Riderin sanoin omaa luokkaansa.

Francis Ford Coppola
Ei enempää taikka vähempää kuin Kummisedät, ja myös part IIIoli jumalainen omasta mielestäni kuten edeltäjätkin.

Tim Burton
Pakkohan tätä miestä on rakastaa. Tunnelman osaa potkia niin taivaisiin ettei mitään rajaa.

James Cameron
Terpparit ja varsinkin mainio True Lies. Titaniccia en nyt kommentoi, mutta ei sekään huono ollut.

Steven Spielberg
Reippahasti mainioita leffoja Stiivenilläkin.

Rakr

25.03.04 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Turha tässä nyt mitään kärkipäätä laittaa kun se pian kuitenkin vaihtuu, mutta kuitenkin tällä hetkellä pyörii mielessä M. Night Shyamalan, joka sentään käsikirjoittaa, ohjaa, leikkaa ja osaksi vielä näyttelee ja kuvaa elokuvansa. Sitten ne ovat vielä hyviä (johtuuko juuri siitä että hän tekee melkein kaiken itse). Ainostaan Herätys Joshua oli hieman niin ja näin, ei sekään mikään huono.
Tietenkin samanlaista rispii menee Tarantinolle, joka hoitaa omat elokuvansa suunnilleen kokonaan ja kaikki ovat olleet hyviä, tai siis joku killzone on vielä näkemättä mutta se ei olekaan täysin Tarantinoa.

Zorge

25.03.04 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä tässä nyt mitään uutta tule, mutta meneeähän kuitenkin.

- Francis Ford Coppola
Kummietien lisäksi esim. Ilmestyskirja Nyt, joka on yksi parhaista leffoista.

- Sergio Leone
Spagetit, Huuliharppukostaja, Once Upon a Time In America...Ja Ennio Morriconen musiikit, aijai...

- Martin Scorsese
Paljon mahtavia pätkiä, muutamia mainitakseni: Goodfellas, Taksikuski, Casino... (Ja luottonäyttelijöiden käyttö plussaa. Tietää ainakin, että kelpomatskua on luvassa...)

- Brian De Palma
Hyvää matskua on tämäkin heppu saanut aikaa: Scarface, The Untouchables...

25.03.04 klo 22:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt saan laitettua listani vihdoin järjestykseen, ja olen hieman muutellut sitä... ei se ainakaan muistaakseni ollut tällainen aikaisemmin:
1.Sergio Leone
2.Alfred Hitchcock
3.Stanley Kubrick

Screwball

25.03.04 klo 22:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

Hichckok

Se nyt vaan on ihan yksinkertaisesti Hitchcock..Ahas, näemmä kirjotitkin viime postauksessa oikein..

Hyviä ohjaajia on monia, tässä parhaimpia, mutta ei kuitenkaan parhaus järjestyksessä; Hitchcock, Tarantino, Kubrick, Leone, Fincher, Scorsese, ne perinteiset jotka kaikki leffadiggaritkin myöntää.
Pakko lisätä vielä CLINT EASTWOOD

pera p06

25.03.04 klo 23:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

siis kyseessä on suosikki ohjaajat. joten nämä on minun mielestä parhaat.

kauhun fanina suosikit on

wes graven
john carpenterin vanhemmat. uusimmat on vähän huononpia.
dario argento
ronny yu
peter jackson elokuvat ennen sormus elokuvia. nehän ei ole kauhuelokuvia. ja vaikka oli hyviä ei legendaarisia kuten braindead

toiminta

paul verhoeven

Arsi T. Elokolikko

26.03.04 klo 02:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:
Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Shyamalanin lisään omaan listaani.
Tarantinoa en aivan näin ylös nostaisi parista legendasta huolimatta.

Mielipiteenvapaus sallittaneen täällä kaikille.
Omasta mielestäni M. Night Shyamalan on tehnyt pari kolme kaikkien aikojen hienoimpiin teoksiin kuuluvaa elokuvaa, kun taas Tarantinon tuotanto ei ole tähän päähän legendoja Pulp Fictionin lisäksi tuonut (tosin Neljä huonetta, josta 1/4 Tarantinon käsialaa) on aika hauska elokuva sekin.
Mutta se Hämärästä aamunkoittoon (käsikirj./näytt.: Tarantino)... aargh :evil: ... ehkä sietämättömin elokuva (suolenpätkineen ja vampyyreineen), jonka olen ikuna nähnyt. Se pudottaa Tarantinoa rutkasti alaspäin.

Pera: wes graven -> Wes Craven

pera p06

26.03.04 klo 03:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pera: wes graven -> Wes Craven

rapatessa roiskuu. epähuomiossa painoin g enkä c näppäintä. kirjoitin kiireessä kun ohjelma alkoi. mitähän selitystä vielä laittaisi :wink:.

boreas

03.04.04 klo 13:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peter Jackson, Sofia Coppola, Peter Weir, Steven Spielberg, Stephen Daldry(Billy Elliot & Hours), Lars von Trier, Krzysztov Kieslowski, Roman Polanski, Baz Luhrmann, Ron Howard. Minulle riittää näytöksi ohjaajan taidoista jo melkein yksi leffa, siinä selitys joillekin valinnoille. :wink:

03.04.04 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

- Tim Burton ; batmanit
- David Lynch ; elefanttimies
- Quentin Tarantino ; Jackie Brown
- James Cameron ; terminaattorit, aliens

Siinähän ne on somassa rivissä. Toki on muitakin hyviä kuten Kubrik ja Lucas.

Low Rider

03.04.04 klo 20:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

kenties :D :D
Asia on nyt korjattu. Miten voikaan tehä noinkin pahan virheen? :cry: :oops:

03.04.04 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Linnulle^: Se on muuten Kubrick mutta mitäs pienistä... hieno lista muuten. :wink:

03.04.04 klo 21:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitää mennä nurkkaan häpeen. Kyllä mestarin nimi pitäis oikein kirjottaa :oops:

hitchhiker

20.04.04 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

SCORSESE:(taksikuski,cape fear,mafiaveljet,kuin raivo härkä)

SPIELPERG:(indyt,tappajahai,schindlerin lista,minority report)

RIDLEY SCOTT:(aliens,blade runner,thelma&louise,gladiator)

TARANTINO:(pulp fiction,jackie brown,reservoir dogs)

noi rulettaa 8)

Rakr

20.04.04 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä mielistelen kovin Tarantinoa, Shyamalania ja Sam Mendesiä. Tarantino on mielestäni paras ohjaaja/käsikirjoittaja. Shyamalan ei ehkä ole lähelläkään kärkeä, mutta kovat odotukset ovat ohjaajan seuraavaa tekelettä kohtaa. Kahteen Sam Mendesin elokuvaan voi aina tukeutua jos massa ei viihdytä. Niin ja vielä. Lukas Moodysson on ruotsalainen (kyllä, olen rasisti), mutta ohjaukset ovat kuitenkin harvinaisen hienoa jälkeä.

esimies

21.04.04 klo 10:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

-Forman (one flew over the cuckoo's nest, amadeus, larry flynt)
-Tarantino (reservoir dogs, jackie brown, pulp fiction)
-Fincher (seven, fight club)
-Nolan (memento, insomnia)
-Mann (insider, heat, last of the mohicans, ali)
-Kubrick (ews, full metal jacket, barry lyndon, shining, spartacus)

Siinäpä muutama nimi, joiden työtä kunnioitan aivan jumalattoman paljon, ja joiden seuraavaa projektia aina odottelen innolla(no Kubrickilta ei tietenkään ole enää uusia projekteja tulossa).