Parhaat ohjaajat

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Parhaat ohjaajat

20.08.03 klo 20:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kenenkäs ohjaajan työt uppoaa teittiin parhaiten? Tässä henk.suosikkini, joihin varmasti monet muutkin yhtyvät :D :

-Stanley Kubrick:Persoonallinen maestro menehtyi aivan liian aikaisin :cry: ...

-Oliver Stone: Hyvä jotta jollain jenkeissä on munaa pistää vastaan yleistä mielipidettä :lol: .

-David Lynch:Täytyy olla hullu jotta tästä jotain tajuaisi :) ...

-Martin Scorsese: Kiehtovia tarinoita likaojasta

JarkkoK

20.08.03 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

No Quentinillä on ihan kivoja.

Filmer

20.08.03 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

lempiohjaajia ovat: francis ford coppola, oliver stone, quentin tarantino, martin scorsese, steven spielberg, paul verhoeven, james cameron..siinä pari ja lisää löytyisi.

20.08.03 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tim Burton
Oliver Stone

ji

21.08.03 klo 09:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alfred Hitchcock & Quentin Tarantino.

Siinä parhaat.

terwapiru

21.08.03 klo 13:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suosikkeja ovat mm. Davidit Fincher & Lynch, Kubrick sekä nuorempaa polvea edustava M. Night Shyamala.

Moviemaster

21.08.03 klo 15:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

:D ei viitti toistaa edelle mainituita joten sanon John Carpenter. mestarin aikaisemmat teokset ovat loistavia ja nykyiset niin sanotusti vähemmän loistavia :cry: , mutta toivotaan että hän ohjaa jonkin hyvän kauhu elokuvan

21.08.03 klo 16:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kubrick-Jätkän täyty olla lähes yhtä hullu kuin minä!

Hichckok-Jos joku osasi 50-60 luvulla tehdä näin jännittäviä/pelottavia elokuvia, niin sen täytyi olla tosi hyvä ohjaaja. Ja Hichckok OLI todella hyvä ohjaaja.

F.F. Coppola-Jos mies pystyy tekemään ehkä maailman parhaan elokuvan (Kummisetä) ja sille vielä kaksi loistavaa jatko-osaa, niin huhhuh!

Ja tommosia... noikaan ei oo missään järjestyksessä.

Juhani Sementti

21.08.03 klo 16:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stanley Kubrick, James Cameron, Peter Jackson, Quentin Tarantino, Martin Scorsese, Steven Spielberg, ZAZ-kolmikko ja Mr. Coppola.

Lisää riittää.

Pingutyyppi

21.08.03 klo 18:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onhan noita...
Alfred Hitchcock (Vertigo/Psyko/Linnut/Takaikkuna - mielettömiä edelläkävijöitä toisensa perään :)),
David Lynch (Straight Story/Mulholland Dr./Blue Velvet - Rujo on nättiä.),
Stanley Kubrick (Barry Lyndon/Hohto/2001 - Nero heppu, filmografiassa on monta vitosen elämystä.),
John Ford (Mies joka ampui Liberty Valancen/Vaitelias mies - Näissä on jotakin sanoinkuvaamatonta charmia.),
Frank Capra (Arsenikkia ja vanhoja pitsejä/Ihmeellinen on elämä - uskoa huomiseen :))
Aki Kaurismäki (Mies vailla menneisyyttä/Tulitikkutehtaan tyttö - Hillittömiä leffoja. Vähä niinku Capralla.),
Tim Burton (Saksikäsi-Edward, Painajainen ennen joulua - Kaikenikäisten hellukkasatuja. Pehmittää kyynikotkin.),
Howard Hawks (Rio Bravo, Hätä ei lue lakia - joku älykäshän sen sanoi, että Hawks teki jokaiseen jenkkigenreen parhaan leffan.),
Baz Luhrmann (Moulin Rouge!, Romeo + Julia - vaikka jälkimmäinen ei kybän leffa olekaan, jätkän nerokas audiovisuaalinen ote näkyy kaikissa tekeleissä.),
Ja monta muuta.

21.08.03 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja ai niin!! Hitto, meinasin unohtaa! Pari kaikkien aikojen EHDOTONTA suosikkiani, ja mahtavia ohjaajia ovat Sergio Leone ja Don Siegel. Siinä mahtavia jätkiä... Kelatkaa millaisia pläjäyksiä kyseiset heput ovat tehneet: Dollari-trilgia, Huuliharppukostaja... ja Siegeliltä Likainen Harry, Pako Alcatrazista... Ei voi kuin hattua nostaa.

Criiticco

21.08.03 klo 21:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stanley Kubrick (Omaperäisiä ja hienoja klassikoita tehnyt mestari, jonka elokuvien visuaalista ilmettä ei ole vieläkään pystytty matkimaan onnistuneesti)

David Lynch (Toinen omaperäisyyden mestari, jolta ei outoja ideoita ja hienoja kikkoja puutu)

Sam Raimi (Ei ole ehkä yhtä täydellinen kuin edellämainitut, mutta pikkubudjetin Evil Deadista Spider-mania päässyt ohjaamaan Raimi on kunnianhimoinen ja taitava ohjaaja)

Onhan niitä muitakin mestareita, mutta tuo on kyllä minun top 3

Criiticco

21.08.03 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Criiticco kirjoitti:

Onhan niitä muitakin mestareita, mutta tuo on kyllä minun top 3

Burton, Burton, Burton miten minä nyt sen saatoi unohtaa se ehdottomasti Raimin eteen!

Filmer

21.08.03 klo 22:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

perhana joudun taas lisäämään yhden ohjaajan listaani, tim burtonin.

Cuomi

02.09.03 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässäpä parhaat:
Quentin Tarantino: He is the man!
Ridley Scott: Alien ja Gladiaattori mies
John Mctiernan: actionia ala; Predator ja Die Hard
Stanley Kubrik: NERO
Siinä oli kaikki.

03.09.03 klo 09:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peter Jackson.

Viljami

03.09.03 klo 16:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

P.T. Anderson ja Coenin veljekset uppoaa ohjaajien uudesta polvesta.

Faith

19.09.03 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rober Zemeckis

James Cameron

Steven Spielberg

Heikunkeiku

19.09.03 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peter Jackson ja Steven Spielberg ovat suosikki ohjaajani.

Moviemaster

19.09.03 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Carpenter on suosikkini tällä hetkellä vaikkakin uusimmat leffat ovat aika syvältä mutta vanhat klassikot ovat tähän asti olleet loistavia kuten assault on precinct 13 ja Halloween seuraavana pitäsi katsoa se the thing
steven spielberg on myös loistava ohjaaja hänen parhaimpansa ainakin jurassic park, schindlerin lista ja indy leffat