Paras Bond-näyttelijä?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Paras Bond-näyttelijä?

KKHS

02.04.09 klo 19:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

antsa kirjoitti:

Sean Connery on tietysti legendaarisin Bond

Oikeastaan se on se ainoa Bond. Ne muut ovat jotain muita. Jos en ihan väärin muista, Lazenbyn versio taisi leffassaan ohimennen tähän viitatakin.

Paras Bond näyttelijä on kuitenkin Timothy Dalton, mutta se ei tarkoita parasta Bondia.

-mirco-

18.04.09 klo 14:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Doc kirjoitti:

^Sananvapauden myötä tulee myös vastuu. Toisin sanoen saa sanoa, mitä sylki suuhun tuo, mutta siitä seuraa sitten aina jotain.

Aluksi pahoittelen, että nostan kuukausia vanhan off-topicin uudestaan esille.

Lainaan liberaali Markus Janssonia:

" Sananvapaus on absoluuttinen, täydellinen ja rajoittamaton. Kaikenlainen muu "sananvapaus" on kuin äänioikeus, jolla voi äänestää vain yhtä puoluetta. Jokaista, joka väittää sananvapauteen kuuluvan "vastuun ottamisen sanomisistaan", voi viedä samat terveiset vaikkapa Kiinassa ammuttavalle toisinajattelijalle. Hänhän vain ottaa vastuuta omista sanomisistaan tulemalla ammutuksi."

Okei, Kiina ja ampumiset ovat kaukana aiheesta, mutta itseäni mietityttää juuri kysymys: "Kuuluuko vastuu omista sanomisistaan sananvapauteen?"

18.04.09 klo 15:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

-mirco- kirjoitti:

...Jos mielestäni esim. Marlon Brando olisi "pelkkä paska" ja kirjoittaisin siitä tänne, olisiko se epäkorrektia ja pitäisikö minun perustella sanomisiani?

Kyllä tuollaista mielipidettä voisi jotenkin perustella, tai ainakin selventää miten olet päätynyt sellaiseen ajatukseen. esim. Voisit kertoa montako ja mitkä Brandon elokuvat olet nähnyt ja mikä niissä ei sinua miellyttänyt.

Usein kun joku on jotain "... on paska" tapaista täällä kirjoittanut, niin ei häneltä ole mitään muuta sitten irronnutkaan, vaikka olisi kysellyt ja suorastaan johdatellut häntä jotain sanomaan. Siitä saa käsityksen että sellaista on sanottu vain riidanhaastamis tarkoituksessa ja mitään oikeaa aihetta tai syytä ei ole. Sitten kun joku sanoo jotain takaisin, niin vedotaan sananvapauteen.

Välillä on ehkä vaikea uskoa, mutta tämä on kuitenkin keskustelu foorumi ja ei tuollaisista "joku on paska"-lauseista paljon iloa irtoa. Kenellekään. Sen sijaan hyvin perusteltu mielipide siitä, miksi joku on paska, saa aikaan mielenkiintoisia keskusteluja, jolloin porukka viihtyy niitä lukiessa ja niihin vastatessaan.

-mirco-

18.04.09 klo 21:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kuulostaa hyvältä.

Ja sitten asiaan, eli parhaat Bond-näyttelijät. Itse olen Bondit aikajärjestyksessä nähnyt ja kaikki useaan otteeseen, joten kuva näyttelijöistä on melko selkeä.

1. Sean Connery
Ensimmäisenä Conneryn leffat näin ja pidin todella paljon. Tiiviiseen tahtiin tulleissa ensimmäisissä Bondeissa Connery oli todella hyvä, kovaotteinen ja viihdyttävä.
1. Daniel Craig
Tiedän, että jaetut sijat ärsyttävät kaikkia, mutta No can do. Craigin modernimpi ja realistisempi 007 toimi mielestäni todella hyvin ja elokuvat ovat nautittavia. Lisäksi tuoreimpana Bondina Craigin tappelukohtaukset ovat uskottavimpia ja hienoiten toteutettuja.
3. Timothy Dalton
Daltonin kovanaama-Bondeista pidän ja Daltonin 007 on mielestäni Craigin jälkeen uskottavin ja realistisin.
4. Pierce Brosnan
Brosnanin kuolematon Bond loi viihdyttäviä kohtauksia, muttei mielestäni tuonut hahmoon kovinkaan paljon uutta kuten esim. Craig.
5. Roger Moore
Okei, Rogerin jutut ovat klassisia ja yleensä hauskoja. Lisäksi Mooren Bond eroaa paljon muista. Tappelukohtaukset ovat kuitenkin lähinnä huvittavia, vaikken tiedä pitäisikö siitä syyttää näyttelijää vai ohjaajaa.

+ George Lazenbytä (nimen jouduin lunttaamaan) en viitsi listalle sijoittaa, koska hänen ainokaisen leffan näkemisestä on liian kauan (yli kaksi vuotta). Muistan vaan, että aika mitäänsanomaton oli silloin. Kuulemani mukaan Hänen majesteettinsa salaisessa palveluksessa on kuitenkin yksi parhaista kirjoista, joten eiköhän tuo lähiaikana tule katsastettua.

haxor

23.04.09 klo 17:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

1.Connery: Paras! Connery on James Bond!

2.Daniel Craig: Mielipiteitä jakava Bond mutta minusta sopii bondin rooliin.

3.Dalton: Raaka ja kostonhimoinen Bond joka on luonteeltaan samanlainen kuin Daniel Craigin Bond.

3.Brosnan: Sekoittelee hienosti edeltäjiensä luonteenpiirteitä ja hyvä näyttelijä.

4 Moore: Hauska Bond mutta ei yllä muitten Bondien tasolle

5 Lazenby: Surkea näyttelijä! muuta ei voi sanoa.

Kookosbanaani

30.10.09 klo 22:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sean Connery
Ehdottomasti paras ja ainoa oikea Bond! Skottilainen aksentti on Conneryllä melko huvittava, lisäksi hänen ilmeensä ja eleensä ovat upeita! Häntä ei voita mikään!

Roger Moore
Moore on myös hyvä. Hänen kulmakarvansa ja ilmeensä ovat myös aika kettumaisia, lisäksi hänelläkin on lähes yhtä hyviä vitsejä, kuin Conneryllä.

Pierce Brosnan
Ehkä liian vakava, mutta silti ulkonäöltään ja näyttelijäsuorituksiltaan kelvollinen Bond.

Daniel Craig
Blondi ulkonäkö ei sovi, onnistuneita näyttelijäsuorituksia sen sijaan on rutkasti enemmän.

Timothy Dalton
Ei paras, eikä huonoin. Keskiverto.

George Lazenby
Reippaasti surkein ja tylsin Bond.

31.10.09 klo 00:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä on helppo

1. Sir Sean Connery

Skottilaisen sanojen pureksijan suoritusta Bondina ei voi olla kehumatta. Tumma, synkkä ja uhkaava Connery on paras Bond ja oli sen verran hyvä että luomuksensa rellestystavat omaava Fleming muokkasi hahmoaan hyvin pitkälle Conneryn mukaiseksi. Silti on sanottava että gunbarrelissa Connery ei ole kovinkaan hyvä. Tasapaino heittää. Lyhyesti sanoen Connery on mittapuu mihin muita verrataan. Hänellä on aina ollut Bond-roolissa hiuslaite pienenä sivuhuomiona.

2. George Lazenby

Australian siunaus 007:n rooliin ei pettänyt. Valitettavasti hän ehti olla vain yhden kerran roolissa, mutta suoritus on kaikilla tavoilla erinomainen ja kyseessä onkin loistava Bond-leffa kaikilla tavoilla. Ilmiselvästi Broccoli otti näyttelijävaihdoksen vakavissaan. Huvittavina lisäjuttuina voi mainita Georgen notkuvan ensi-iltaan leveälahkeisissa farkuissa pitkällä letillä ja ilmiselvästi pilvessä ja saavan ankaraa palautetta australialaisesta kulkutavasta ja aksentista. Conneryyn verrattuna Lazenby oli nopeampi ja pehmeämpi suoritukseltaan. Gunbarrelissa Lazenby teki rohkean liikkeen mennä polvelle.

2. Daniel Craig

Casino Royale oli edellisen, surkean bondin jälkeen tervetullut piristysruiske ja vaikka periaatteessa se oli uusi alku ei katsojalla ollut vaikeuksia olla vakuuttumatta. Brutaali, väkivaltainen Bond uudelle vuosituhannelle ja siten täydellinen suoritus. Harmillisesti seurannut ei ollut niin hyvä, joten nyt odotellaan uutta. Lazenby ja Craig ovat jaetulla kakkossijalla, sillä molemmat ovat hyviä.

3. Timothy Dalton

Walesilainen Dalton ei Bondina ollut huono. Hänen bondinsa olivat keskinkertaisia, joten ne harmillista kyllä rapauttavat rankingia. Daltonin suoritus painottaa Bondissa olevaa väkivaltaisuutta ja kylmäverisyyttä.

3. Pierce Brosnan

Irlantilaisen Bondin herjalistaan mahtuu huonoin Bond-leffa koskaan, mutta myös muutamia erittäin hyviä bondeja, joten pisteet siltä osin menevät tasan. Brosnanin suoritus on kaikilla tavoilla hyvin keskiverto. Hänessä on kovuutta, huumoria ja tyylikkyyttä tasaisesti.

6. Sir Roger Moore

Moore ei huumorissa kohtaa voittajaa. Perienglantilaisen hermostumaton Moore kylläkin kärsii kovuuden suhteen. Kyseessä ei niinkään ole James Bond, vaan hienostunut englantilainen herrasmies jolla sattuu olemaan ase. Heikoin Bond, mutta silti pysyy hyvänä eikä töki ärsytyskynnystä liikaa. Oli kuitenkin liian pitkään roolissa.

Finora

15.11.09 klo 15:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras on kyllä Daniel Graig. Ja Brosnam

Lazenby on kyllä surkein..

15.11.09 klo 16:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Finora kirjoitti:

Lazenby on kyllä surkein..

Mikä siinä on niin surkeaa? Eihän kaveri muutenkaan ehtinyt näytellä kuin yhdessä Bond-filmissä, joka on vieläpä varsin hyvä. Brosnaniltakin löytyy tasan yksi hyvä (Kultainen silmä), samoin kuin Craigilta (Casino Royale).

Vasuri

17.11.09 klo 00:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miten voi totta olla etten ole vieläkään tänne vastannut? No, oli miten oli, tässä tulee listani.

1) Connery
Aito, alkuperäinen ja Bondmaisin näyttelijä. Lisäksi hänen tyylinsä on eläimellinen ja kova, hänen aksenttinsa on hauska.
2) Roger Moore
Toinen kova ja karski näyttelijä, joka saa Bondin olemukseen toimivuutta. Erittäin salaisessa hän syvensi Bondin luonnetta ja teki muutenkin Bondmaisen suorituksen
3) Pierce Brosnan
Luonteva ja melko Bondmainen. Hän istui suhteellisen hyvin Bondin rooliin, smokki istui hänen päällään ja hän oli samaan tapaan herrasmiesmäinen kuin Bond.
4) Timothy Dalton
Ihan ok, mutta ei ole mielestäni kovinkaan Bondmainen. Hänen tyylinsä ei ollut niin herranmiesmäinen kuin Bondilla kuuluis olla.
3) Daniel Graig
Ei ole läheskään Bondmainen, ja se hänen raaka toimintansa pilaa vaan Bondin herrasmiesmäisen tyylin.

Lazembyä en mene arvostelemaan, koska en ole nähnyt sitä hänen ainoata Bondiaan. Onko hän edes muita leffoja tehnytkään?

eero

19.11.09 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

1.Connery
Alkuperäinen ja paras. Erittäin hyvä näyttelijä.
2.Dalton
6.Lazemby
Ei osaa mitään.

ji

21.11.09 klo 00:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Daltonissa on kyllä sitä jylhää meininkiä mitä Bondit kaipaa (toki molemmat hänen tekeleensä sattuivat olemaan muutenkin dynamiittia ja helvetin raakoja että samalla kylmiä).

Roger Moore on sitten ihan tämmönen virallinen suosikki ollut jo pitkään. Seania en kehtaa sanoa suosikiksi, koska jotenkin ne hänen leffat on vaan niin saatanan vanhanaikaisia ja se naisten läpsiminen on jo out. Sean on kyllä silti kova jätkä, mutta kyllä Roger tällä kertaa vie voiton ja toisena on Dalton.

Seania arvostan silti suuresti, mutta huomasin tuossa jokin päivä sitten, että tykkään enemmän Rogerin humoristisesta otteesta.

WreckMe666

24.07.10 klo 14:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitäneepäs tännekkin kirjoitella ku kerkesin tuossa jo Bondeja haukkumaan. Paras mies Bondin saappaisiin on ehdottomasti tämä Pierce Brosnan, joka vaikuttanee näistä Bondeista kaikista eniten salaiselta agentilta. Muutenhan mies on aika keskinkertainen kaveri taidoiltaan, mutta täytyy myöntää kyllä, että tämä nykyisin Hollywoodissa töitä tekevä irkku on se paras Bond-näyttelijä. Sen lisäksi mies näyttelee nimiroolia reippaasti parhaassa koskaan valmistuneessa Bond-leffassa; 007 ja kultainen silmä -elokuvassa.

Toiseksi paras Bondi onkin sitten se alkuperäinen, eli Sean Connery, joka niin ikään tupsahtaa vanhoilla päivillään melkein joka leffassa vastaan. Mies sopii myös salaisen brittiagentin saappaisiin monia muita paremmin. Vaikkakin ne Bon-leffat, joiden pääroolissä tämä kaveri nähdäänkin, ovatkin aika keskinkertaista Bond-tasoa ( - ), niin on siitä huolimatta mies oikea valinta Jamesiksi.

Kolmantena mainittakoon tämä nykyinen James. Eli enemmältikin toimintastaralta vaikuttava Daniel craig, joka on tehnyt toiseksi parhaan Bond-leffan sekä yhden Bondin, joka sijoittuu kolmen hunoimman Bondin sekaan.

Crank!

24.07.10 klo 15:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sean Connery tai Rooger Moore

pirpana

24.07.10 klo 18:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

suklaamonni

31.10.10 klo 11:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulle Brosnan on aina ollut se ainoa oikea Bond. Muita en ala pistämään mihinkään järjestykseen.

Jaaha

21.10.11 klo 12:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole kaikkia Bondeja nähnyt, joten Lazenby ja Dalton jäävät listalta pois. Jäljelle jäävät neljä menevät näin:

1. Pierce Brosnan

Minulle se yksi ja ainoa... No ei ainoa enää, mutta ensimmäinen. Pienenä hän oli minulle Bond ja nimenomaan James Bond eikä mikään näyttelijä nimeltään Brosnan. Hän on uskottava, elegantti ja niin kovin 007. En osaa paremmin asiaa ilmaista. Tai ehkä osaisin, mutta laiskiaisen ominaisuuksista omaavana en jaksa.

2. Sir Sean Connery

Oikeasti ensimmäinen Bond, ja ehdottomasti Brosnanin tasolla. Nostalgia arvoa hän ei minulle edusta ja siksi kakkosena. Kaikki kohdallaan, huumori, akschentti ja koko olemus. Tuo huumori erityisesti puree näissä Conneryn leffoissa.

3. Roger Moore

No tuota noin... Ei oikeastaan paljoa sanottavaa. Ihan hyvä, huonompi kuin kaksi edellistä, parempi kuin viimeinen.

4. Daniel Graig

Ei edusta Bondia minulle. En pidä tästä "vakavasta" 007 niin paljon kuin tuosta klassisesta huumorihemmosta. Kyllähän Graig vitsailee, mutta se "en ikinä kasvanut aikuiseksi" Bond asenne puuttuu, mikä häiritsee. Hävettävän pinnallisena ihmisenä sanoisin vielä, että Graigilta puuttu se hienostunut Bond rakenne, mutta se nyt on lievästi turha maininta.

Blaze

21.10.11 klo 16:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Shean Gonnery on paras :D ja Graig

James_Bond

21.10.11 klo 17:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Roger Moore. Charmi ja huumorintaju, paljon eleganssia. Loi Bondin uudelleen, kun monet luulivat 007:n ajan päättyneen Conneryn jälkeen. Hänen kaikki seitsemän Bond-elokuvaansa ovat likipitäen täydellistä viihdettä ja klassikoita omassa sarjassaan.

2. Sean Connery. Se aito ja oikea, karski ja charmikas 007, mistä kaikki alkoi. Loi perustan 007:n seikkailulle ja teki Bondista Bondin. Paljon huumoria ja legendaarisia action -kohtauksia.

3. Timothy Dalton. Näytti katsojille Bondin osittaisen haavoittuvuuden sekä dramaattisemman ja synkemmän puolen vieden hahmoa enemmän Ian Flemingin näkemyksen suuntaan onnistuneella tavalla.

4. Pierce Brosnan. Palautti Daltonin jälkeen Bondit siihen fantasian ja seikkailun tuntuun. Todisti Bondin olevan elovoimainen yhä kylmän sodan jälkeen ja toi parhaassa elokuvassaan 007 ja Kultainen silmä 007:n onnistuneesti 90-luvulle. Hyvä näyttelijä, paljon huumoria ja hyviä letkautuksia.

5. Daniel Craig. Huono ulkonäkö ja blondi eivät sovi Bondille, mutta Craig hyödyntää elokuvissaan melko onnistuneestikin fyysistä kyvykkyyttään. Sori vain Craig, mutta pelkkä lihaksikas ulkokuori ei tee sinusta mitään mainiota Bondia. Yrittää olla liika sellainen yläasteen kovis.

6. George Lazenby. Melko laimea 007. Jostain Australian perukoilta Connerylle hädän hetkellä haettu sijainen. Käyttää ainoassa 007-leffassaan jopa hametta ja kamalia saappaita. Ei mikään surkea, mutta muuten aika huono. Näyttelytaidotkaan eivät ole kovin erikoisia.

Huom! "Wikipediassa luki, että Roger Moore on hiljattain valittu parhaaksi Bond-näyttelijäksi."

Masu

12.06.12 klo 13:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Selkiöhän on se, että paras Bond näyttelijä on Timothy Dalton. Hänen molemmat elokuvansa ovat sarjan parhaimmistoa sekä viihdyttävimmästä päästä. Sean Connerylle kuitenkin respektiä, sillä hän on edelleenkin koko leffasarjan symboli ja tavallisen pulliaisen ensimmäinen mielikuva James Bondista.