Paras Bond-näyttelijä?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Paras Bond-näyttelijä?

esimies

26.01.04 klo 13:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on kyllä niin perus topic, mutta en ainakaan huomannut vastaavaa aihetta hakua selaillessani. Eli pistäkäähän nyt järjestykseen parhaat Bond-näyttelijät.

01 Brosnan (selvästi tasaisin, yksi loistava(goldeneye) ja kolme hyvää keskivertoa(die another day, tomorrow never dies, world is not enough)
02 Moore (lapsuuteni Bond vetosi sarjakuvamaisuudellaan ja huumorillaan, hyviä Mooren Bondeja esim. For your eyes only, Octopussy, Live and let die)
03 Connery (From Russia with Love on mainio, mutta muilta osin Conneryn eläimelliseksi väitetty karisma ei meikään pure)
04 Dalton (pyöräytti pari aika kökköä kasari-Bondia, mutta olemukseltaan erittäin lähellä Flemingin luomaa alkuperäishahmoa)
05 Lazenby (ex-malli oli ainokaisessa Bond-elokuvassaan suht mitäänsanomaton. harvinaisen hajuton ja mauton tyyppi, joka tuli ja meni saman tien)

Filmer

26.01.04 klo 13:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Connery (the one and the only. Vieläkin Kultasormi on paras Bondleffa)
2. Brosnan (Goldeneye ja Die Another Day kuuluvat Bondien top-5)
3. Moore (huumorisuus teki hänestä kolmanneksi parhaan Bondin)
4. Dalton (ihan jees muttei saanut enempää huomiota)
5. Lazenby (Ärsyttävä näyttelijä)

Low Rider

26.01.04 klo 14:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

1.Connery (ehdottomasti!!!tällä jätkällä on sitä Bond karismaa!)
2.Moore (loistava Bond heti Conneryn jälkeen)
3.Brosnan (ihan ok. karisma ei kuitenkaan yllä mitenkään edellisten tasolle)
4.Dalton (aika vaisu Bondiksi)
5.Lazenby (siis mitä!?!?! miksi tämä valittiin Bondiksi? ei edes mitään näyttelijän koulutusta :evil: )

Viisas

26.01.04 klo 14:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras on Roger Moore. Huonoin Lazenby.

Cuomi

26.01.04 klo 14:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

1 Connery (Se aito oikea Skottiaksentilla puhuva Bond)
2. Moore (Hyvä Bond myös mutta välillä liian humoristinen)
3.Brosnan (Ihan OK Bond. Uudet Bondit on panostanu liikaa näyttävyyteen)
4. Dalton (Aika vaisu mutta myös ihan hyvä Bond)
5. Lazenby ( Arrghh! Kamala tyyppi. Erittäin vaisu ja tylsä. Ei olisi saanut esittää Bondia. Pari kertaa en edes tunnistanut kaveria Bondiksi. Eikä edes mitään näyttelijän koulutusta)

Acedia

26.01.04 klo 15:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sean Connery ja Roger Moore ovat ne selkeästi parhaimmat. Ihmeellistä, että ihmiset usein huomauttaa siitä miten huumorintajuinen Mooren esittämä Bond oli, mutta samantyyppistä huumoria Connerykin viljeli oman roolihahmonsa kautta. Ei ehkä ihan niin pitkälle mennyt kuin Moore, mutta puhdasta huumoria se oli silti.

Tähän kohtaan voisin mainita off topiccina mainion esimerkin Kultasormi-leffasta. Se kohtaus, jossa Bond on siellä sellissä ja oven ulkopuolella on vahti. Connery käveleskelee sellissään ja kurkkii vahtia ovenaukosta ja hymyilee kierosti ja sitten iskee silmää! :D Tuo on varmaan omassa kategoriassani yksi Bondien eniten humoristisista hetkistä. Hillittyä, mutta hyvää huumoria!

Brosnan hyvä kolmonen, Dalton seuraavana ja Lazenby on surkein. Harmi vaan, että se pääsi esittämään Bondia leffassa, jonka käsikirjoitus oli melko hyvä... :evil:

JarkkoK

Lazenby
Dalton

Ale

26.01.04 klo 17:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän on vain yksi oikea vastaus: SEAN CONNERY.

Juhani Sementti

26.01.04 klo 17:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikka GoldenEye oli ensimmäinen näkemäni Bond-elokuva niin Kultasormi teki minuun paljon suuremman vaikutuksen. Mummulassa tuli katsottua se monta kertaa ja ensimmäisen kerran taisin katsoa sen joskus 9-vuotiaana. Sean Connery on minulle James Bond.

Roger Moore tulee ihan hyvänä kakkosena. Moonraker oli jo vähän laimea yritys viedä Bondia avaruuteen, mutta ikimuistoinen konna Jaws pelasti paljon. Moore näytteli Bondia muuten melkein 60-vuotiaaksi asti.

Brosnan ei ole oikein ikinä säväyttänyt minua vaan jää oikeastaan tusina-Bondiksi. Dalton esiintyi leffassa Lupa Tappaa ja se on ainakin minun mielestäni verisin Bond koko sarjassa.

Lazenbyn leffaa en ole nähnyt ja tokkopa haluankaan.

Kustaa

26.01.04 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Connery -Karismaa vaikka muille jakaa. Kunnon sovinisti. Ei kakarana niin mielenkiintoinen kuin Moore, mutta parani myöhemmin miljoonien katsomiskertojen jälkeen. Parhaat palat: Kultasormi, 007 Istanbulissa, Timantit ovat ikuisia) Paska juttu kun teki Älä kieltäydy kahdesti -huorauksen.

2. Moore -Lapsuuteni ainoa oikea Bond. Tämän parissa tuli kasvettua lopullisesti Bond-maailmaan. Veti roolia liian vanhaksi. Parhaat palat: Elä ja Anna toisten kuolla, 007 Rakastettuni, Erittäin salainen)

3. Brosnan -Ei oikeastaan jää Mooresta yhtään jälkeen. Karismaattinen ukkeli. Hyvä valinta nykyajan Bondiksi, jolla on vielä miehekkäitä perinteitä jäljellä 2000-luvullakin. Goldeneye ja Die Another Day ovat molemmat helkkarin hyviä.

4. Dalton -Ei nyt niin huono kuin väitetään. Ura jäi lyhyeksi kun sai väistyä Brosnanin tieltä. Molemmat Bondit ihan OK-kamaa, ei häpeä ollenkaan koko sarjaan verratessa.

5. Lazenby -Mallipoika joka kuitenkin on aika ruma ja karismaton hahmo. Harmi että yksi avaintarinoista tuhlattiin tämän ollessa pääroolissa.

Kärkikolmikko on hyvin lähellä toisiaan ja Lazembyn olisi voinut heivata hevon kuuseen koko sakista. Moore ja Connery vetivät roolia liian vanhaksi asti, mistä sinänsä hiemän miinuksia molemmille. Toivottavasti Brosnan tajuaa heittää pyyhkeen tarpeeksi ajoissa kehään vaikka vielä onkin loistavassa vedossa. Äijähän tekee vielä ainakin sen yhden... Kauhulla odotankin jo seuraavaa...

Kapa

26.01.04 klo 20:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Connery(Tämä on jämpti 8) )
Moore
Dalton
Brosnan
Lazenby

26.01.04 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moorella on Bondeista eniten sana hallussa (ja lisäksi heppu on syntynyt samana päivänä kun minä), Lazenby on kiiltokuvapoju-Ken-nukke joka tulee loistavasti toimeen hameväen kanssa, mikä oli ehkä ainoa hyvä asia hänen kannallaan, Connery on charmikas brittisetä jota naiset jumaloivat ja miehet pelkäävät ja Dalton on synkkä, kovanaamainen kaveri joka ei liikoja puhele. VASTAUS: kun nämä yhdistetään, saadaan täydellinen James Bond :) ... mutta jos pitäisi valita vain yksi, niin kyllä meikäläiseen kolahti ehkä eniten kuitenkin Daltonin askeettinen tyyli. Mutteivät Moore ja Connerykään huonoja ole... :wink: äh, liian vaikeaksi menee. Myöskään Lazenby ei minusta ole aivan niin huono kun yleisesti toitotetaan mutta silti sarjan heikoin lenkki. Brosnan taas ei kolahda juurikaan.

Low Rider

26.01.04 klo 22:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

(ja lisäksi heppu on syntynyt samana päivänä kun minä.)

kappas,kappas...
By the way...onpas Lennonjohdolle kertynyt ikää :roll: kohta 80

26.01.04 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:
John Lennonjohto kirjoitti:

(ja lisäksi heppu on syntynyt samana päivänä kun minä.)

kappas,kappas...
By the way...onpas Lennonjohdolle kertynyt ikää :roll: kohta 80

Jollet olishi niin birun gaugana ja jollei mulla olisi dädä saadanan rullaaddoria nii mää botgasisin sua dudille... siis josh mulla olisi vielä oigeat lonkat... :evil:

30.01.04 klo 19:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Connery.

ji

30.01.04 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Connery (Legenda, jota ei haluta sortaa...koska tämä on se orginaali... paras se onkin!...silti Roger on tosi lähellä...)
2. Moore (Roger on tosi hyvä ja omaa bondimaisen tyylin luonnostaan)
3. Dalton (Molemmat bondit on ihan kymppiluokan kamaa, mutta ehkäpä olisin halunnut muutaman lisää)
4. Brosnan (Ei ole tehnyt ensimmäisen bondinsa jälkeen mitään hyvää)
5. Lazenby (ihan turha jätkä)

OneNiceUser
2016 viestiä

30.01.04 klo 21:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Roger Moore

01.02.04 klo 19:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Connery (Paras Bondi, ehdottomasti)
Dalton (Piiiiiiitkä aíka kun näin ne Bondit mutta muistan tykänneeni paljon)
Moore (Ihan jees)
Brosnan (Ihan jees myös)

Lazenbyn Bondia en ole nähnyt.

Arsi T. Elokolikko

25.02.04 klo 23:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Connery = Bond
2. Moore (ei valittamista, Bond-henkeä kunnioittaen veti roolinsa)
3. Brosnan (viimeiset Bondit tullut aina käytyä katsomassa ahkerasti, joten kolmossija suotakoon)
4. Dalton
x. Lazenby (lähempänä koomikkoa kuin Bondia) :lol:

26.02.04 klo 13:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kummankohan tässä nyt sanoisi, Brosnanin vai Connerynkö... Ei, kyllä on pakko sanoa Brosnan, sen heebon eläimellinen karvoitus teki minuun suuren vaikutuksen edellisessä Bondissa.

Moorea (tai David Niveniä) en voi oikeastaan edes sietää. Tiedä häntä, mikä siinä on. Ei vain pure. Lazenby... Oli väärä mies väärässä paikassa.

Dalton oli ok, mutta hiukan liian vakava.