The Punisher: War Zone

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › The Punisher: War Zone

14.09.07 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uudesta The Punisher-leffasta on vuotanut julkisuuteen jo sen verran tietoa, että yleisön pyynnöstä huolimatta naputtelen aiheelle oman topicin.

Työnimi Welcome Back, Frank muutui taannoin muotoon The Punisher: War Zone, joka tietenkin viittaa 90-luvun alkupuoliskolla ilmestyneeseen sarjakuvatarinakokonaisuuteen. Itselleni kyseinen story arch ei ole kovin tuttu, joten elokuvan ja sarjakuvan välisiä juonellisia yhtymäkohtia on vaikea arvuutella. Fanit ovat ottaneet nimen innolla vastaan ja se olikin pitkään fanipoikien ykkössuosikki uuden elokuvan nimeksi.

Mutta mitä me siis tähän mennessä tiedämme elokuvasta? No ainakin sen, että ohjaajan pallilla istuu Lexi Alexander, joka on paitsi naispuolinen ihminen, niin kaiken lisäksi vielä kickboxingin ja karaten ex-maailmanmestari. Neidon ansioluettelon tunnetuin leffa on kehuttu Hooligans. Tämäkään teos ei ole itselleni tuttu, mutta jos mimmiä pitäisi fiilispohjalta arvioida, niin mielestäni hän saattaa olla erittäin pätevä The Punisherin puikoissa, vaikka ei varmastikaan tullut faneille ensimmäisenä mieleen siinä vaiheessa kun War Zonen ohjaajaa arvuuteltiin. Vaikea perustella tätä meikäläisen mutu-tuntumaa, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä, että Alexander voi hyvinkin olla oikea mies...eikun siis oikea nainen tähän hommaan. Tuollainen semi-tuntematon ja suht katu-uskottava ohjaajalupaus..hän voi hyvinkin onnistua siinä missä ohjaaja Jonathan Hensleigh ainakin osittain epäonnistui muutaman vuoden takaisessa The Punisher-filmatisoinnissa.

War Zonen kuvaukset alkavat tänä syksynä Montrealissa ja se on nyt tässä vaiheessa selvää, että kyseessä ei ole mikään virallinen jatko-osa Thomas Janen tähdittämälle edelliselle The Punisher-pläjäykselle. Juonesta ei ole juuri tietoa, mutta varmoiksi henkilöhahmoiksi on tietenkin Frank Castlen lisäksi nimetty ainakin krapulainen kyttä Martin Soap sekä Castlen tekninen tukihenkilö Microchip. Molemmat ovat tuttuja sarjakuvien puolelta. Todennäköisesti Soap tulee olemaan se pakollinen rappiolla oleva juoppokyttä, jonka olisi tarkoitus pysäyttää Castle, mutta joka kuitenkin loppupeleissä päätyy jelppimään Tuomaria. Microchip puolestaan todennäköisesti on jonkinasteinen koominen sidekick jonka tehtävänä on lähinnä toimia Castlen luottomiehenä ja elokuvan humoristisena aspektina. You know, se pakollinen tietokonenörtti, joka sitten jossain vaiheessa ryhdistäytyy ja pelastaa sankarin kiperästä tilanteesta.

Lisäksi mukana on legendaarinen pahis Jigsaw. Kyseessä on mafiapomo, jonka kasvot ovat pahasti tuhoutuneet ja joka vannoo kostoa about kaikille. Jigsaw'n rooliin on viimeisten tietojen perusteella tyrkyllä ainakin Paddy Considine, joka on viime aikoina pyörinyt ainakin sellaisissa leffoissa kuin The Bourne Ultimatum ja Hot Fuzz.

Niin ja tärkein meinasi unohtua! Eli messissä on tietenkin myös irlantilaiskörmy Ray Stevenson, jonka osa foorumilaisista saattaa muistaa täällä meilläkin pyörineestä Rome-sarjasta. En tunne sarjaa, mutta äkkiseltään Stevenson tuntuisi ihan pätevältä mieheltä Frank Castlen rooliin. Kokoa miehellä on selvästi enemmän kuin Thomas Janella. Itse asiassa fyysiseltä olemukseltaan Stevenson on hyvin samankaltainen kuin Ruotsin lahja maailmalle eli Lundgrenin Dolppa, joka esitti Castlea pahamaineisessa kasariversiossa. Stevenson on kuulemma viime kuukaudet viettänyt tiukassa treenissä sotilaseksperttien sun muiden trainereiden kanssa, jotta pääsisi uskottavaan Castle-kondikseen. Tällaisen haastattelunpätkän onnistuin kaivamaan esiin ja ainakin tämän pätkä perusteella Stevenson tuntuisi olevan hyvin perillä Castlen hahmosta. Toivottavasti tämä välittyy myös lopulliseen valmiiseen visioon:

"Although I am still very much in the embrionic stages of developing and discovering FRANK CASTLE's character; what I can say about my approach so far is that I dont wish for anyone to walk out of the theatre wanting to 'be' FRANK CASTLE. Let me explain, I would be mortified if, for any reason, some kid at high school wanted to reach out and right the wrongs of bullying or rejection or isolation by deciding to "tool up" and take out the bad guys! It is my full intention to have FRANK in such a dark place and do such violence on those beyond redemption that you should feel glad that there is someone who lives in the dark so we may live in the light. (and you cant wait to see what hell he brings to those targeted by him) My training program is the most comprehensive I have ever undertaken and hopefully we will bring all his skills to bear - and then some! Sorry it is a bit sketchy at this stage but we are driving forward and will stay true to the essence of THE PUNISHER!"

Jos Castlen hahmo ja itse elokuva tulee loppupeleissä edes puoliksi vastaamaan tuota Stevensonin hehkutusta, niin siinä tapauksessa ei ole mitään hätää. Itse ainakin haluaisin nähdä erittäin sadistisen ja synkän The Punisher-leffan. Romanttiset juonikuviot ja turhat vitsailut minimiin niin hyvä tulee. Castle pitäisi esittää erittäin ristiriitaisena ja jopa vastenmielisenä hahmona. Esimerkiksi sarjakuvien puolelta muistan eräänkin kerran kun Castle teloitti 80-vuotiaan pyörätuolipotilaan täysin kylmäverisesti! Toivon, että tässä tulevassa elokuvassa Castle olisi juuri se sarjiksista tuttu sosiopaatti, Antisankari isolla A:lla. Mies, jolle rikollisten rankaiseminen on tärkeämpää kuin viattomien suojeleminen.

Huh, nyt tulee taas niin pitkä alustus, että täytyy vissiin pistää homma pakettiin. Mutta nyt on siis sana vapaa! Mitä mieltä foorumilaiset ovat aiemmista The Punisher-leffoista? Kohdistuuko tähän tulevaan elokuvaan minkäänlaisia odotuksia? Ajatuksia? Kommentteja? Yleisiä mietteitä? Leffan ensi-iltaahan on tosiaankin kaavailtu vuoden 2008 loppupuolelle, joten siinä tapauksessa kova supersankarivuosi saisi jatkoa. Ensi vuoden listallahan vuoroaan odottelevat jo ainakin Iron Man, The Dark Knight, Hellboy 2, The Incredible Hulk ja Watchmen!

It's not vengeance. It's punishment.

15.09.07 klo 13:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielenkiinto kohosi heti potenssiin, kun Thomas Jane ei enää ole mukana. Edellinen Punisher oli muutenkin kaikinpuolin karmiva elokuva, mutta übernössö Jane vielä varmisti sen jäätävän huonouden. Dolpan versio sitten onkin asia täysin erikseen, täysien pisteiden kamaa ehdottomasti. Juuri niin synkkä, rujo ja armoton kuin aiheesta tehdyn filmin kuuluukin olla! Toivotaan, että Alexander saa kyhättyä kovan keitoksen nihilistisen tummista lähtökohdistaan.

19.09.07 klo 19:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina vaan paranee! Ohjaaja Alexander ilmoitti hiljattain kolme uutta näyttelijää jotka ovat napanneet roolin elokuvassa The Punisher: War Zone.

Etsivä Martin Soapin roolissa tullaan näkemään Dash Mihok, joka on lähinnä tuttu television puolelta sekä pienistä leffarooleista. Itselleni tämä kaveri ei sano mitään, mutta pikkulintu kertoo, että laadukkaasta jannusta olisi kuitenkin kyse.

Agentti Budianskya tulee esittämään semi-tunnettu britti Colin Salmon. Saarivaltakunnassa Salmon onkin varsin pidetty kaveri. Itse en muista miestä muuten kuin jostain lehtijutusta, jossa Salmonista oltiin leipomassa ensimmäistä mustaihoista Bond-näyttelijää.

Viimeinen ja ylivoimaisesti paras casting-uutinen on ehdottomasti Doug Hutchinsonin saaminen arkkinemesis Jigsaw'n sekopäisen psykopaattiveljen Loony Jimin rooliin. Arpiset The X-files-fanit varmasti muistavat Hutchinsonin ensimmäisen tuotantokauden jaksoista "Squeeze" ja "Tooms", joissa Hutchinson esitti The X-filesin historian ehkäpä rakastetuinta murhaajafriikkiä eli ihmismaksoja syövää mutanttia Eugene Toomsia. Ja jokainen The Green Milen nähnyt henkilö tietää, että Hutchinson osaa upeasti esittää vastenmielistä ja henkisesti epävakaata pahista.

Samaan syssyyn Alexander ilmoitti, että Jigsaw'n esittäjä on jo tiedossa ja ainakin itse ohjaaja on todella innoissaan kyseisestä näyttelijästä. Mutta nimeä ei kuitenkaan vielä annettu julkisuuteen! Veikkaukset käyvät kuumina. Itse toivon esim. Mickey Rourkea tai Mads Mikkelsenia, mutta aika näyttää.

Kovasti olen tästä leffasta innoissani. Toivottavasti tulee hyvää settiä!

Arviomies

20.09.07 klo 00:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se Thomas Jane/John Travolta -viritelmä oli niin heikko startti sarjalle, etten ole kovinkaan tohkeissani tästä osasta. Hooligans oli ihan ok, viihdyttävä... Onhan tässä mahikset olla kova leffa (ainakin alkuperäismateriaalin perusteella)...katellaan.

Kuitenkin se ainoa ja oikea Frank Castle on Dolppa:

20.09.07 klo 16:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä se uudempi Punisheri oli ihan hyvä pätkä. 2000-luvun alkupuolen leffaksi yllättävän väkivaltainen ja muutenkin aika jees filmi. Dolppeliinin Punisherin kanssa on ristiriitaiset fiilikset. Kaikessa älyttömyydessäänhän se on pirun viihdyttävä, mutta Punisher-leffaksi juuri liian älyvapaa. Väkivaltaa kyllä piisasi, varsinkin veristä teräasesettiä ja loppupuolisko oli sitä kunnon Tuomarointia. Odotukset ovat suht korkealla uuden pätkän kanssa ja jään sitä innolla odottelemaan. Rankkaa ja synkkää väkivaltaviihdettä ei tässä maailmassa ole koskaan tarpeeksi meille rujoille toimintadinosauruksille.

Mask

22.09.07 klo 14:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Odotukset korkealle, toivottavasti tulee kunnon asenteellista ja väkivaltaista vigilantemeininkiä sarjakuvien henkeen.

Dolpan punisheri on kyllä loistava, mutta miten uskollinen se on alkuperäiselle sarjakuvalla, siitä voidaan olla montaa mieltä. 2000-luvun viritelmä on sellainen kolmen tähden popcorn-viihdyttäjä, ajoittain hyvä draivi päällä (etenkin väkivallassa, peltileikkurilla päähän ja puukko leuan läpi, oujea!), mutta liian paljon miinustekijöitä mukana (väkisin mukaan ympätyt koomiset sivuhahmot, Travolta, korni loppu, paska hevibiisi lopputeksteissä jne blaa blaa).

Vänski

22.09.07 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse tykkään myös tuosta Dolpan punisherista enemmän kuin uudesta. Dolpan punisher oli oikeasti sarjakuvamaisen tuntuinen, mutta silti siisti, väkivaltainen ja juonikin oli ihan ok. Uudessa on hyvät näyttelijät, mutta tämä mukakoomisuus myös häiritsi minua, eikä Travolta mielestäni ansainnut tuollaista kohtaloa :? .

Yazaku

23.09.07 klo 12:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toivon mukaan tekijät, eivät ala väkertää, mitään K-11 toutosta, vaan unohtavat kaikki sensuurit ja keskittyvät, vain viihdyttävyyteen.

24.09.07 klo 10:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitä kummaa? Mielestäni Travolta oli varsin hyvä pahis edellisessä Punisherissa ja hänen kohtalonsa oikein mukava.

24.09.07 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Travolta on aina kova, eikä tuo viimeisin Punisher-leffa mielestäni todellakaan häneen kaatunut. Travolta osaa esittää kusipäistä pahista(Swordfish, Face/off, Broken Arrow) ja hyvin hän hoiti leiviskänsä myöskin Punisherissa.

Sen verran kyllä täytyy antaa molemmille Punisher-filmatisoinneille pyyhkeitä, että molemmissa tapauksissa Castlelle sepitettiin joku hemmetin poliisitausta. Se jätkä on merijalkaväen kapteeni ja sissisotaan erikoistunut ex-Navy SEAL, joka toimi Vietnamin sodan jälkeen tiedustelujoukkojen kouluttajana! Ei siis todellakaan mikään god damn parkkipirkko! Toivottavasti tämä asia korjaantuu tulevassa elokuvassa.

edit Lundgren olisi tuossa Arviomiehen postaamassa kuvassa täydellinen Frank Castle, JOS hänellä olisi se saamarin pääkallo rinnassa!

Vänski

25.09.07 klo 00:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Esimieheltä tuli asiaa ainakin :) . Itse olen kuullut myös monen valittavan vanhasta Punisherista, että siinä ei ole Pääkallopaitaa, itseäni ei tämä seikka haitannut yhtään ja pääkallot olivat sitäpaitsi Punisherin puukonpäissä. Uudessa punisherissa oltiin otettu liian monta juttua ekasta Mad Maxista, mm. Castlen vaimo ja poika jäävät auton alle, mooottoripyöräjengin sijaan, Castle juoksee hätiin haulikko kädessä valkoinen paita päällä (sama kuvakulmakin Mel Gibsonista juoksemassa ruhjeltuneen vaimonsa ja lapsensa luokse), sekä tämä "ansa" minkä Punisher virittää Saintin pojalle, sama kuin Mad Maxin lopussa, missä Mel laittaa Johnny boylle raudat jalkaan ja autoon kiinni ja antaa rajun mahdollisuuden selvitä räjähdyksestä. Elokuvassa oli monta muutakin samankaltaisuuttakin muistaakseni, pitää katsoa kyllä uudelleen.

kerpele

25.09.07 klo 11:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Superherohype.com kirjoitti:

Two More Join Punisher: War Zone
Source: The Hollywood Reporter
September 25, 2007

Dominic West (300, "The Wire") and Wayne Knight (Newman on "Seinfeld") have joined Lionsgate and Marvel Studios' Punisher: War Zone, the action-thriller based on the Marvel Comics character being directed by Lexi Alexander.

Ray Stevenson already is on board to portray the Marvel vigilante. Previously cast were Dash Mihok as Detective Martin Soap, Colin Salmon as Agent Paul Budiansky and Doug Hutchinson as Loony Bin Jim.

West is in talks to play the Punisher's archenemy known as Jigsaw, a mob assassin whose face was torn to shreds and stitched back together like a jigsaw puzzle.

Knight is in negotiations to play Microchip, the Punisher's armorer and confident — the man who supplies him with his stockpile of weapons and one of the few people who knows the Punisher's true identity.

Gale Anne Hurd and Marvel's Kevin Feige are producing, and Avi Arad is executive producing. Shooting is scheduled to begin in October in Montreal.

Hyvältä näyttää. Knightia en muista nähneeni yhdessäkään vakavassa roolissa, mutta West oli ainakin Kolmisatasessa kohtalaisen vakuuttava.

27.11.07 klo 14:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Punisher: War Zone on saanut ensi-iltapäivämäärän(12.9.2008) ja virallinen synopsis putkahti julkisuuteen pari päivää sitten.

Waging his one-man war on the world of organized crime, ruthless vigilante-hero Frank Castle sets his sights on overeager mob boss Billy Russoti. After Russoti is left horribly disfigured by Castle, he sets out for vengeance under his new alias: Jigsaw. With the "Punisher Task Force" hot on his trail and the FBI unable to take Jigsaw in, Frank must stand up to the formidable army that Jigsaw has recruited before more of his evil deeds go unpunished.

Starring Ray Stevenson (HBO's "Rome") as Punisher, "Punisher: War Zone" is directed by Lexi Alexander and produced by Gale Anne Hurd and Ari Arad. The film's executive producers are Kevin Feige, Ogden Gavanski, Oliver Hengst and Jeremy Latcham.

Tuikkal

02.12.07 klo 00:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ainoa mikä tuossa synopsissa häiritsee, on Palapelin nimi; sen pitäisi olla Billy Russo, ei Russoti. Yritetäänkö tällä sitten korostaa hahmon italialaisuutta? :?

Mitä tulee aikaisempiin leffoihin, niin täytyy tuskaisesti sanoa, että 89-versio vetää pidemmän korren. Ehkä siksi koska tuomarointi oli kuvattu paaaljon verisemmin kuin 2000-versiossa. En kuitenkaan väitä, että Thomas Janen kuvaus Frank Castlesta olisi huono. Ei ollenkaan. Leffan juoni jopa perustui kahteen kuuluisaan Tuomari-stooriin: Welcome Back, Frank ja Punisher: Year One. Huono juttu vaan, että kustannussyistä leffasta jouduttiin poistamaan intro, jossa Frank on tehtävällä Kuwaitissa. Mutta onneksi se on nähtävissä YouTubessa [www.youtube.com]

Kiinnostaa varmaan myöskin nähdä "epävirallinen" Punisher 2 teaseri. Tämän teki eräs ranskalais-ohjaaja, joka oli kilpailemassa jatko-osan ohjaajan paikasta. Tuohon voisi jo kuvitella Ray Stevensonin. Linkki [www.dailymotion.com]

07.12.07 klo 00:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Damn! Joulu tuli etuajassa tänä vuonna! Ensimmäinen kuva Ray Stevensonista Frank Castlen roolissa! Hyvä meininki!

Tuikkal

07.12.07 klo 20:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

esimies kirjoitti:

Vau :shock: Nyt on fiilikset vielä korkeamalla leffan suhteen, vaikka voisi tuohon kalloon vielä vähän valkoista laittaa että se erottuisi kunnolla. Ohjaajan (Lexi Alexander) haastattelusta käy ilmi, että leffa seuraa enemmän MAX-sarjakuvaversiota; Nykyisellä Marvelin MAX-linjalla ei esiinny lainkaan supersankareita ja Tuomari on viranomaisten mukaan taistellut rikollisuutta vastaan yli 30 vuotta.

22.05.08 klo 12:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hiano teaser-poster! Ei kosto, vaan rangaistus! Tosin ensi-iltaa on näköjään siirretty...nähtäväksi jää, että onko se hyvä juttu vai huono juttu.

13.06.08 klo 09:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Punisher War Zone-teaser trailer on vihdoin täällä! Aika puun takaa pääsi tämä pätkä yllättämään, mutta onneksi meininki näyttää ihan suht hyvältä. Olisin ehkä toivonut ensimmäiseltä War Zone-kuvamateriaalilta jotain vieläkin tylympää tykitystä, mutta kyllä tämä teaser pitää ainakin meikäläisen toiveet edelleen yllä. Stevenson näyttää ja kuulostaa loistavalta!

Somebody has to punish the corrupt. [youtube.com]

13.06.08 klo 11:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei paha, ei todellakaan paha. Tai siis varsin paha ja siksi maittavan oloista. Synkeältä ja Punishermaiselta vaikuttaa. Teaserin aloitus oli harvinaisen vaikuttava, mutta tuo kattokruunussa pelleily näyttää hitusen dorkalta. Odotan kyllä innokkaasti tätä tuotosta. Uusi Tuomari näyttää sangen vihaiselta.

13.06.08 klo 12:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meitsi jo toivoikin, että action-dinosaurus Ale kävisi heittämässä jotain kommenttia :D

Juu tuo hidastettu kattokruunusta roikkuminen särähti myös allekirjoittaneen silmään ikävästi. Muistuttaa liikaa jotain Hitman-skeidaa. Toivottavasti vaan malttavat pitää Punisherin mahdollisimman rujona ja vanhanaikaisena väkivaltaviihteenä ilman mitään "koleita" kikkailuita.

Kyllä tämä jo pelkästään teaserin perusteella hakkaa '04-version suht puhtaasti. Ei auta muu kuin jäädä odottelemaan lisää matskua, julisteita, kuvia yms.