Paras jouluelokuva

ensowin

20.12.09 klo 20:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omalla kohdalla joulunelokuvien top 3 menee näin;
1. Rakkautta vain.
Romanttinen komedia joka, saa aina joulumielen pintaan.
2. Lumiukko
jouluaamun klassikko joka, on kuulunut jouluperinteisiin pienestä saakka.
3. Paha pukki
Erilainen jouluelokuva. Ronskia huumoria ja joulutunnelmaa samassa paketissa.

hebbu

9.gremlins
10. isäni on turbomies.

claw

05.11.10 klo 19:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Nightmare Before Christmas on ehdoton pätkä näin joulun alla katsottavaksi. Erinomaista varjojen leikkiä sopivalla musiikilla höystettynä, ei kyseiseen elokuvaan voi kyllästyä.

LikeWise

05.11.10 klo 20:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pakko itekkin listata parhaat joululeffat TOP3:

1. Joulupuu On Kärvennetty - National Lampoon's Christmas Vacation (1989)
- Moni voi pitää tätä leffaa aivan paskana (suoraan sanoen), mutta itselleni tämä on kaikkien aikojan rakkain/hauskin joululeffa! Chevy Chase on tässä leffassa mainio! Aina joulun alla pakko katsoa. Enempää en voi sanoa, suosittelen!

2. Painajainen Ennen Joulua - Nightmare Before Christmas (1993)
- Paras jouluaiheinen "animaatio". Mukavan synkkä ja hauska omalla tavallaan, siksi nousee esille muiden "tavis"-joululeffojen edelle. Myös must see joulun aikoihin. Burton Rocks!

3. Lumiukko/ tai Musta Joulu - Black Christmas (1974)
- Näistä kahdesta HYVIN erilaisesta leffasta en pystynyt päättämään. Lumiukko kuuluu perinteisesti omaan jouluaattooni (vaikka olen jo 27 =)), mutta se osaa olla aina todella koskettava, jopa surullinen. Loistava musiikki kruunaa pätkän! Musta Joulu taasen on todella erilainen jouluteemainen leffa, ehkä yksi kaikkienaikojen parhaista slashereista. Tunnelmaltaan ahdistava ja homma pelittää hyvin. Loistavaa vastapainoa joulun iloiselle meiningille!

jan00000

06.11.10 klo 10:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saiturin joulu

vasara88

06.11.10 klo 11:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eiköhän se oo Jouluyö, kuoleman yö. Kertakaikkisen hyvä kasari slasher ja jouluelokuva, jossa joulupukki jakaa rangaistuksia niille jotka on tuhmia.

Rare Exports voi olla kans melko hyvä. Mut vaikea sanoa ku en oo nähnyt sitä. Pitää luultavasti lähtä ihan elokuviin kattoon se kunhan se sinne tulee... 3.12.2010

vomppa

08.11.10 klo 14:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsellänikin olisi tarkoitus joulun lähettyvillä katsastaa tuo Jouluyö, Kuoleman Yö. Kiinnostaisi kuulla muiden tykkiläisten mielipiteitäkin, kyseinen leffa kun tuntuu aika laila jakaneen ne.

KKHS

08.11.10 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras joululeffa on tietenkin se vanha klassikko, Ihmeellinen On Elämä. Kunnon hyvänmielen elokuva täynnä sotaa, riistoa, itsemurhayritystä, kolarointia, varastelua, lasten pahoinpitelyä, läheisten suremista ym ym.

Chrattac

16.12.10 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdoton jouluelokuvien kingi on Isäni on turbomies, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Aito hyvänmielen joululeffa, jossa Raaka-Arska etsii kadonnutta turbomiesnukkea päästäkseen yksiin laiminlyöneensä poikansa kanssa. Ei tämä sen enempää perusteluja tarvitse ja luultavasti kaikki tietää, mistä puhun.

16.12.10 klo 20:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Chrattac kirjoitti:

Ja sehän tulee ens sunnuntaina subilta :D Pakko siis katsoa tämä mestariteos.

T-2000

28.12.10 klo 18:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Gremlins- Riiviöt on just hyvä joululeffa, joka sisältää huumoria ja jännitystä.

OZMOxD

30.12.10 klo 12:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eiköhän se mulle oo toi Lumiukko, kun se tulee joka joulu katsottua, eikä se tunnu vanhenevan.
Niin symppis lyhytelokuva animaatioiden joukossa kuin olla taitaa ja koskettava. Musiikitkin ovat loistavia.
Walking in the air -kohtaus on vain sellanen, joka pitää joka ainut aatto nähdä, tai muuten loppupäivästä ei tule niin mitään.

Toisena tulee sitten Ihmeellinen on elämä, joka on paitsi klassikko niin myös taattu hyvän mielen tuoja. Loistavasti tehty leffa, joka oli ilmestyessään omiaan piristämään sodanjälkeistä maailmaa.

Kolmantena tulee Riiviöt, joka oli sairaan pelottava leffa lapsena, mutta nykyään eräs suosikkileffoistani. Vaikka riiviöt ovatkin paikoin tönkön näköisiä ja huonostikin toteutettuja (onneksi vain pari kertaa sen huomaa), niin leffan huumoripuoli on loistava.

Spoileri: näytä

Maximus

24.10.11 klo 15:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Odotuslistalla tämän vuoden jouluelokuviin häärii itselläni ainakin tuleva Harold and Kumar elokuva. Kaksi aikaisempaa elokuvaa ovat ainakin olleet nauruhermoja kutkuttavia aivotnarikkaan komedioita varsin onnistuneilla kommelluksilla ja hauskalla dialogilla. Saa nähdä millaisen joulusekoiluelokuvan hepuista saa aikaiseksi.

Kauhuhullu

24.10.11 klo 15:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parhaimpia jouluelokuvia ovat: Die Hard, Gremlins ja Rare Exports. Onhan niitä paljon muitakin hyviä ( Esim. Isäni on turbomies ), mutta mielestäni tässä ovat ne kaikkein parhaimmat. Varsinkin tuo Gremlins on todella loistava ja viihdyttävä elokuva, muutenkin niin poikkeava.

Kurt

24.10.11 klo 15:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arskan Jingle All The Way on mainio hyvän mielen jouluelokuva, myös toi The Grinch tulee joka jouluaatto katottua telkkarista (siis se Jim Carreyn versio), vaikkei mikään kovin hyvä ookkaan.

T-800

24.10.11 klo 17:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jouluun kuuluu Die Hard ja vieläpä se Rennyn ohjaama kakkonen. Siinähän lumisissa maisemissa saa terroristit turpaansa Jean Sibeliuksen Finlandian tahdissa, niin kyllä se jouluna lämmittää.

Arskan Jingle All The Way on myös sellaista settiä jouluna, ettei paremmasta väliä! Kuka muka voi sanoa, että se on huono? [www.youtube.com] Tuossakin kohtauksessa on monta asiaa, joka piristää jos joulu on ankea, mutta yksi ylitse muiden; kääpiö lentää seinään. Aina yhtä hassua.

Tiiviste

24.10.11 klo 17:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

T-800 kirjoitti:

Kuka muka voi sanoa, että se on huono?

Itseasiassa se on juurikin niin aivovammainen että sille voi rehellisesti leimata yhden tähden.

EDIT: Vähintään Tapion pitäis arvostaa mua

Atonement

24.10.11 klo 18:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omasta näkökulmasta ylivoimainen ykkönen jouluelokuvissa on Lumiukko. Joka joulu tuleva elokuva täytyy katsoa, muuten joulu ei mene perheen perinteiden mukaan. Paras musiikki, jonka olen kuullut, varsinkin Walking in the air on kautta aikojen paras elokuvalaulu.
Toinen elokuva, joka kuuluu joulun perinteisiin on Joulupukki ja Noitarumpu :D Ehkä vähän lapsenomainen (vähän vain), mutta kuitenkin toimii joka kerta. Varsinkin lopetus on oikein hauska.

Salmiakkisydän

25.10.11 klo 19:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nightmare before Christmas on varmaan niitä parhaimpia. Kaunis, ihanan yksityiskohtainen ja omalaatuinen elokuva. Kiitoksen leffa ansaitsee myös siksi, että se käy katsottavaksi myös muuhunkin aikaan vuodesta.

25.10.11 klo 19:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Salmiakkisydän kirjoitti:

Itsekin tulee tuo katsottua joka vuosi joulun alla. Ehkei siitä saa kaikista parhainta joulufiilistä, sillä kuvamaailma on suhteellisen Halloween-painotteinen. Kuitenkin sen verran vänkä pätkä, että on tullut perinteeksi se katsella. Making Christmas, di-di-dii!