Paras jouluelokuva

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Paras jouluelokuva

05.12.03 klo 13:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun joulu lähestyy, niin on aika kysellä parhaita jouluelokuvia. Itse en ole ollenkaan joulufiiliksissä, niinpä ajattelin päästä siihen elokuvien kautta, niinpä nyt kysyn teiltä, mitkä ovat niitä parhaita jouluun sijoittuvia leffoja. Itseeni on ainakin uponnut Jack Lemmonin ja Walter Matthaun yhteistyö Äksyt vanhat herrat. Myös tietenkin ensimmäinen Yksin kotona kuuluu suosikkeihini. Sitten tästä en tiedä onko tämä jouluun sijoittuva, mutta lunta ainakin satoi, eli leffan nimi on Unelmien tytöt. Nyt on teidän vuoro ladella suosikkejanne.

JarkkoK

05.12.03 klo 14:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jingle all the way on aika loistava... :-) Kysykää vaikka Conanilta.

Tosipuheissa, mikäs se oli se Bill Murrayn tähdittämä Scrooge-filmi. Se oli ihan jees.

Juhani Sementti

05.12.03 klo 14:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jenkit hehkuttaa It`s a Wonderful Life - nimistä leffaa. Se näkyi kakkosella viime jouluna ja olihan se ihan OK. YKsin kotona on näkynyt niin monta kertaa, että se alkaa tuntua jo perinteeltä katsoa se joka joulu. Se on vain hieman ärsyttävää katsoa se jälleen maaliskuussa.

05.12.03 klo 14:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

:shock: kaikki jouluelokuvat ovat aivan liian sokeroituja, ainakin jos ne tulevat tuolta Atlanttin toiselta puolelta. Nykyisin joulu meinaa ikävä kyllä meikäläiselle lähinnä itsemurhien määrän kolminkertaistumista..... mutta jos nyt joku elokuva pitäisi ylitse muiden nostaa, niin ainakaan se ei ole karmea Yksin kotona, joka on totaalisen yliarvostettu. Sitä katsoessani itse asiassa toivon koko ajan salaa että ne loppujen lopuksi melko symppaattiset rosvot ottaisivat sen v####maisen kakaran kiinni ja soveltaisivat käytännössä 1930-luvun siperialaisia kidutusmenetelmiä :twisted: . mutta ihan tosi, en tiedä (toistaiseksi). Joulusta on niin vaikea tehdä elokuvaa ja jos tehdäänkin joku hyvä, niin ainakaan se ei ole jenkkiproduktio. huihirvitys.

Screwball

05.12.03 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Snowman.

Pingutyyppi

05.12.03 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Screwball sen ensin ehti sanoa; Lumiukko on eittämättä Jouluaaton maagisimpia hetkiä :) Myös Burtonilla on hyviä, kuten Painajainen ennen joulua ja Saksikäsi-Edward. Ihmeellinen on elämä pitää kans tsiigata perinteen mukaisesti.

Moni kaveri aina kysyy, miksi Mies vailla menneisyyttä kolahti minuun niin mielettömästi. Juttuhan on siinä, että näin sen jouluyönä. Ajoitus ja lämmin fiilinki olivat omiaan kyseiselle rainalle. Mies vailla menneisyyttä on siis mulle joulusatu, ja katson sen varmaan vastedes joka jouluyö :D

Grr

05.12.03 klo 18:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

No ei ole jouluelokuva mutta mikään ei voita Samu Sirkan joulupiirrettyjä :D

Kustaa

05.12.03 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Die Hard.

05.12.03 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jep, mä yhdyn Kustaan mielipiteeseen 100%prosenttisesti! Kyllä paras jouluelokuva on Die Hard...

Criiticco

05.12.03 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Painajainen ennen joulua oli ihan metka jouluelokuva.

Migelo

05.12.03 klo 22:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Isäni on turbomies :D :)

OneNiceUser
2016 viestiä

06.12.03 klo 06:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

No jaa, minkä tähän nyt sit sanois.. Varmaan joku jouluaiheinen piirretty, jota näytetään joulun aikaan.

Filmer

06.12.03 klo 10:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kustaa kirjoitti:

Die Hard.

Joo toi se on. Ei mulle tullut alunperin tuota mieleen, vaan Joulun kestosuosikki: Yksin kotona, joka tunteet kuohumaan sopivasti joulun alla. Mutta kuitenkin on sanottava Die Hard

Kaiser

06.12.03 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

No jaa... mieleeni ei muistu mitään kovin erikoisia jouluelokuvia (onko niitä?). Painajainen ennen joulua on kyllä ihan hyvä. Samoin "nyyhkyklassikko" Ihmeellinen on elämä (tuleekohan muuten taas tänä jouluna tv:stä?). Muita mainitsemisen arvoisia ei tule mieleen.

terwapiru

07.12.03 klo 21:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lumiukko. Ei tähän voi mitään muuta vastata, klassikko mikä klassikko. Jo pelkän tunnarin kuunteleminen ajatuksen kanssa nostattaa joulufiiliksen kattoon.

Ale

09.12.03 klo 17:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä se on se Die Hard ja tottakai mainiot jatko-osat kanssa. Miten oisi Silent Night, Deadly Night? En oo nähny, mutta vaikuttaa hauskalta. Ja sitten tietysti Murhapukki!

10.12.03 klo 15:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

terwapiru kirjoitti:

herraisä, se se on!!! Tämän keskustelun voipi lopettaa tähän sillä lumiukon voitttanutta ei varmasti löydy!!!!!

11.12.03 klo 17:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:
terwapiru kirjoitti:

Sori, Die Hard voittaa. Ja näitähän on helppo verrata. 8) :lol:

Haxu

11.12.03 klo 17:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lumiukko on varmaan suomen toiseksi legendaarisin leffa (tuntemattoman sotilaan jälkeen)

Filmer

11.12.03 klo 17:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toiseksi paras joululeffa on Gremlins. Pienet vihreät riiviöt tuo aina jouluun uutta puhtia.