Eka leffa

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Eka leffa

Starlene

04.10.08 klo 16:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensimmäinen leffateatterikokemukseni oli se Babe-porsas-leffa. Niin mielenkiintoinen filmi se minusta oli, että vietin äitini kertoman mukaan pitkät pätkät väärinpäin penkissäni tarkkaillen leffateatterin takaseinän reikää, josta kuva heijastetaan kankaalle... :D

Storyteller

04.10.08 klo 16:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

En muista aivan ensimmäistä elokuvaa, mutta oli luultavasti joku piirretty (Bambi, Robin Hood tai Viidakko kirja).

Mutta ensimmäinen ei-piiretty elokuva jonka olen nähnyt oli muistaakseni ensimmäinen Rambo, jonka katsastin joskus 6-7 vuotiaana hieman 90-luvun puolivälin jälkeen. En ole sen jälkeen uudelleen nähnyt, että muistikuva on todella hämärä ja uudelleen tulen katsomaan.

banaanipalmu

05.10.08 klo 13:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sehän oli Ötökän elämää. Muistan elävästi pelänneeni Hopper-heinäsirkkaa suurella valkokankaalla.

Taisin olla silloin 4-vuotias.

petokoira

09.12.08 klo 03:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kavereiden kanssa käytiin katsomassa Rölli ja metsänhenki-leffa.
Suretti silloin vähän kun se menninkäinen jäi sen "kiven" alle.=)

Seuraava leffa, Tim Burtonin Apinoiden planeetta käytiin katsomassa perheen kanssa.

Veeera

12.12.08 klo 21:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun ensimmäinen leffa elokuvissa taisi olla pieni merenneito . Muistan vaan sen kuinka lujalla äänet oli ja kuinka suuri se valkokangas oli :)

zeta

17.12.08 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hehe. Mukavaa huomata taas kuinka vanha on kun monet mainitut elokuvat olivat teattereissa silloin kun itse oli täysi-ikäinen, tai ainakin sen kynnyksellä...

En minäkään muista omaa ekaa leffaani, mutta ekat muistamani leffateatterikokemukset menee myös Disney-sarjaan. Eli joko Lumikki ja seitsemän kääpiötä (uusintakierroksella teattereissa silloin joskus) tai sitten uustuotanto Topi ja Tessu.

sännm

17.12.08 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hm, taisi olla Peppi Pitkätossu.

LikeWise

23.12.08 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensimmäinen leffa taisi olla "The neverending story" - "päättymätön tarina", joka oli kyllä mieletön kokemus! Mitenkähän se nykyään uppoisi??

onemorerobot

08.05.09 klo 21:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jugger

09.05.09 klo 12:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

En nyt varmaksi voi sanoa mutta muistaakseni Eläintohtori. Vaikea sanoa.

Chrattac

09.05.09 klo 14:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taisin katsella ensimmäisenä elokuvanani valkokankaalta Leijonakuninkaan Jyväskylän Fantasiassa, jonka jälkeen muistaakseni vielä kävimme syömässä McDonald'sissa, jossa pelkäsin kauheasti jotain vihreähiuksista naista ja luulin hänen olevan noita. Muistaakseni moisella keikalla myös onnistuin syömään melkein sormeni ranskalaisia popsiessani (mitä tein kyllä melkein aina noiissa burgeripaikoissa tuohon aikaan).

-mirco-

09.05.09 klo 23:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaiken maailman piirrettyjä ensimmäisenä varmastikin nähtynä. Varhaisimmassa muistossa näytellystä elokuvasta alienit hyökkäsivät maapallolle ja ampuivat ihmisiä sädepyssyillään. Sitten ihmiset sulivat jotenkin Raiders of the Lost Ark -tyylisesti. Elokuvan nimeä en muista..

EDIT: Juuri tuo, kiitoksia kerpeleelle

kerpele

10.05.09 klo 05:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Burtonin Mars Attacks! [finnish.imdb.com]

arvili

10.05.09 klo 11:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensimmäinen oli mullakin Leijonakuningas :)
Taisin olla 5- vuotias ja äidin kanssa olin katsomassa. Eipä siitä enään muuta muista kuin että hieno kokemus oli ja tykkäsin leffasta (ja tykkään edelleen :D ).

Juki

10.05.09 klo 14:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eka leffa jonka muistan nähneeni oli Pieni merenneito vuonna 1989. Muistan myös pelänneeni leffassa ollutta ilkeää Ursula-noitaa :)

Edit: Äitini kertoman mukaan ensimmäinen elokuva jonka olen käynyt katsomassa oli Lumikuningatar vuonna 1986, mutta en siitä mitään kyllä muista kun olin alle 3-vuotias silloin, mutta tuo Pieni merenneito on ensimmäinen jonka todella muistan käyneeni katsomassa

CorporalCauliflower

12.05.09 klo 13:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensimmäiset muistikuvani (elokuviin liittyen) ovat Kaunotar ja hirviö -elokuvasta. Hurjan jänskää oli!

-mirco-

12.05.09 klo 16:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juki kirjoitti:

Kukapa ei Ursulaa pelkäisi, kun ääni on niin mahtava (suomenkielisessä siis). Onko sen äänenä peräti Hannele Lauri?

Juki

08.07.09 klo 01:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

-mirco- kirjoitti:
Juki kirjoitti:

Wikipedian mukaan äänenä on Ulla "Muumimamma" Tapaninen.