Viimeksi katsottuja elokuvia (ei parhaita)

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Viimeksi katsottuja elokuvia (ei parhaita)

conio

13.10.06 klo 11:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onnistuinpa tuossa haalimaan kaupasta miiken dead or alive -trilogian.
Julkaisut olivat perseestä mutta itse trilogiasta tykkäsin. Ensimmäinen ja kolmas osa jäivät oikeastaan asteelle "Siistiä", ne kun olivat sitä mutta jollakin tapaa vähän onttoja. Sen sijaan toinen osa (Birds) iski ja antoi aika paljon ajateltavaa ihmisestä ja elämän polusta.
On muistaakseni yleisesti sanottu että vaikka kyseessä on trilogia, ei leffoilla silti ole juonellisesti mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuitenkin, kolmannen osan aivan lopussa tulee lyhyitä pätkiä aikaisemmista osista. Piileekö Dead or Alive trilogian osien välillä sittenkin pienet saumat, jollakin Miiken tutulla, erikoisella ja pimeällä tavalla?

Jackie

13.10.06 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miami Vice (elokuva versio) Yllättävän hyvä! ja Miami Vicen elokuva versio on niitä,joita joko rakastaa tai vihaa. Laatuviihdettä. Pienistä teknillisistä virheistään huolimatta. Rento meininki ja hyvän kesäelokuvan ainekset. Minä ainakin suosittelisin, vaikkapa kaveriporukan illan viettoon,jos ei muuten.

Sorry siirrän tän muualle

Mr. Pink

13.10.06 klo 19:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jackie kirjoitti:

5/5

Eikö tuo kuuluisi "paras elokuva jonka olet viimeksi nähnyt"-topicciin?

Hush-hush

13.10.06 klo 20:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr. Pink kirjoitti:
Jackie kirjoitti:

5/5

Eikö tuo kuuluisi "paras elokuva jonka olet viimeksi nähnyt"-topicciin?

Tai peräti Miami Vice -ketjuun [forum.leffatykki.com].

Ray Luonnonvoima

13.10.06 klo 20:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Godzilla Vs. Mothra oli keskinkertaista hirviöviihdettä. Välillä kuitenkin hiukan puiseva ja disneymäinen söpöily rasitti paikka paikoin pahasti.

2/5

Ville

13.10.06 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

X-Men - viimeinen kohtaaminen
Ihan kivaa viihdettä, mutta huonompi kuin kaksi edellistä osaa. Pahimpana miinuspuolena on laiskasti kirjoitetut hahmot. Etenkin Angel on suorastaan turha. Eihän hänellä ole edes tarinan kannalta juuri mitään merkitystä. Elokuva sisältää myös pari aika pahaa juonenaukkoa. 3,5/5

Deep Blue Sea
Melko tavanomaista Renny Harlin -jyskettä. Eipä tässä paljon järkeä ole. Muutama hupaisa kohtaus kuitenkin on. 2,5/5

Kaiser

14.10.06 klo 02:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Basic Instinct 2 oli uskomattoman tylsä ja unettava leffa. Vaivoin sain katsottua loppuun asti, vaikka en leffalta mitään odottanutkaan. 1/5

Liikkuva linna puolestaan oli sitä taattua laatua, mitä Studio Ghibliltä on totuttu näkemään. Erittäin kauniisti piirretty, koskettava, valloittava ja mukaansatempaava satu. 4,5/5

The Wolf

14.10.06 klo 10:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Polanskin Repulsion tarjosi hienoa symboliikkaa ja ahdistavaa tunnelmaa ja itse leffakin oli erinomainen. Yhdellä katsomisella en rupea tekemään sen kummempia analyysejä. 4½p, jossa on nousuvaraa seuraaville katsomisille.

No, DVD oli kuin olikin huono, mutta esimerkiksi Yojimbon suomijulkaisu on vielä heikomman laatuinen.

14.10.06 klo 10:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen kolmoselta tullut Pelon hetket (Vanishing) oli ihan ok jännäri. Pari juttua jäi vähän epäselväksi mutta ihan katsottava pätkä silti. 3/5

Schwarzenegger

14.10.06 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

X-Men- The last stand

ykkösen kanssa samalla tasolla ja parempi kuin kakkonen, Hugh Jackman ja Ian Mckellen vetävät loistoroolit. Ihan hyvää viihdettä kaikenkaikkiaan.4/5

14.10.06 klo 20:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suuret setelit oli ihan mukava biljardielokuva hyvillä näyttelijöillä ja hyvällä ohjauksella 3p

Mara

15.10.06 klo 12:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Syriana mielenkiintoinen trilleri terrorismista ja öljyimperialismista. 4/5

Kiss kiss, bang bang Downey Jr. loistava, Val Kilmer mainio homo yksityisetsivänä. 4/5

Dareios

15.10.06 klo 12:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Talvisota. Katsoin sen jälleen englanninkielisillä tekstityksillä. 4.5/5 tavaraa.

15.10.06 klo 20:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Psyko 2. Ihan menettelevä jatko kauhuklassikolle. Perkins jälleen hyvä. 3 ½

The Wolf

16.10.06 klo 13:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haneken 71 katkelmaa erään sattuman kronologiasta oli karvas pettymys. Kummallinen tapaus, sillä se ei herättänyt ei-niin-minkäännäköisiä tunteita. Ei huono, ei hyvä vaan... noh mitäänsanomaton. Hahmojen kohtalot olivat aivan yhdentekeviä. Hyvä perusidea sössittiin pahasti. Ylivoimaisesti Haneke-boksin huonoin tapaus. 3p

Sen sijaan Spider osoittautui jälleen yhdeksi loistoteokseksi by Cronenberg. Uusintakatsominen on pakollinen, joten kyllä se DVD hankittua tulee. 4½p, jossa jälleen nousuvaraa.

JohnnyD

17.10.06 klo 01:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Groundhog day eli päiväni murmelina 4,5/5
Aivan loistava elokuva. Bill Murray on lllloistava! VeeHooäSsältä tuli katottua ties monennnen kerran.

Herman Tottooro

17.10.06 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ben-Hur oli aika massiivinen eepos. OK sellainen. Charlton Heston teki hienoa työtä, ja 3,5 tuntia kului suht nopeasti. Ensimmäinen tunti tuntui matelevan, mutta sitten elokuva pääsi paremmin vauhtiin, ja kilpa-ajo kohtaus oli mahtavaa katseltavaa. 3/5

Vänski

17.10.06 klo 18:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Psyko 2, poikkeuksellisen hyvä jatko-osa, joka ei sorru niin pahasti tyypillisiin kauhuleffa kliseisiin, kuin muut kaltaisensa. Loppu oli oikeastaan todella karu ja julma. Ei yllä Hitchcockin tasolle, mutta todella hyvä silti 4/5.

19.10.06 klo 22:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hitchcockin Köysi oli tiivistunnelmainen ja ovela jännäri. James Stewart on mielestäni parhaimmillaan näissä Hitch- filmeissä. 4

Sautana

20.10.06 klo 13:47 - linkitä tähän kommenttiin: #