Viimeksi katsottuja elokuvia (ei parhaita)

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Viimeksi katsottuja elokuvia (ei parhaita)

06.10.06 klo 20:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuri joitakin minuutteja sitten tuli katsottua Once upon a time in West. Musiikit ja näyttelijät olivat hyviä, mutta kuitenkin aika pitkäveteistä menoa, vasta loppupuolella päästään vauhtiin. 3,5/5

Vänski

06.10.06 klo 22:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arviomies kirjoitti:
Vänski kirjoitti:

mitenköhän sen näkö palautui, vaikka Laurie räiski Michaelilta silmät kakkosessa paskaksi?

Katsot siis Halloweeneja odottaen jonkilaista logiikkaa, onnea matkaan !

Mutta oikeastihan nelonen on sarjan parhaimmistoa! Okei, se ikiliikkuja Michaelin maski on ruma ja yhdessä kohtauksessa michaelin hiukset ovat vaaleat, mutta mitään muita mokia ei leffasta löydy. Pirun asiallista säikyttelyä -> 4/5 !

Älä nyt aliarvioi, kyllä 1 ja 2:n sisälsi loogikkaa. Vaikka maikkeli olikin niissäkin aikamoinen voimamies, mutta silti ei ihan niin överiksi mennyt.

07.10.06 klo 10:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuri tuli katottua Cop Land, aika hyvä oli. Stallone vetää loisto roolin, ja muutkin näyttelijät ovat hyvässä vedossa. 4/5

Mara

07.10.06 klo 13:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uskollinen puutarhuri on hieno leffa, erinomaisella leikkauksella ja kuvauksella varustettu! 4/5

Mindhunters oli jännittävä, vaikkakin välillä hieman kliseinen, ehkä paras Renny. Yhden kerran katsomisen arvoinen 3-/5

07.10.06 klo 16:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen tuli telkkarista muuten katottua Rautanaamio taas kerran. Näyttelijät aivan loistavassa vedossa, varsinkin Gapriel Byrne ja Jeremy Irons. 4/5

Kheldar

07.10.06 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulipas tässä eilen, sekä tänään katsottua muutama leffa.

Terminator 2: Director's Cut.
Lisätyt kohtaukset olivat oikein mainio lisä, muutenkin hienoon ja hyvään leffaan. Lempi toimintaleffani. 5/5p.

Trinity ratsatsaa jälleen.
Ihan kiva, ja paikoittain erittäin hauska, mutta toisti jotenkin liikaa sitä ykkösosaa. 3/5p.

28 Päivää myöhemmin
Noh.. Olihan se ihan ok, mutta muutamat juonenkäänteet ärsyttivät. Pelottavakaan se ei ollut, ihan jännittävä tosin. 2,5p.

Shawshank Redemption.
Mielestän hieno tarina, ja oikein hyvät näyttelijäsuoritukset. Pidin jopa enemmän, kuin ekalla kerralla. 4,5/5p.

Ray Luonnonvoima

08.10.06 klo 08:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface toisessa topicissa kirjoitti:

Die Hard oli tokalla kerralla paljon kovempi kuin ekalla kerralla. Paras toiminta leffa koskaan 5/5

Itsekkin katselin uudestaan; Williksen karisma toimii ja hahmo on rehvakkuudestaan huolimatta sopivan ihmismäinen. Räiskintäpuoli on edelleen komeaa.

4/5

yartsa

08.10.06 klo 12:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sidney Lumet - Find Me Guilty [www.imdb.com]. Vin Dieselin parhaita roolitöitä Giacomo "Jackie Dee" DiNorscio mafiapomona, joka puolusti itse itseään oikeudessa Yhdysvaltain suuressa mafiaoikeuskäynnissä 90 luvun alussa ilman asianajajaa. Elokuvan alussa kerrotaan, että suurin osa elokuvan oikeudessa käydystä dialogista on elokuvassa sellaisenaan ja jos se todella pitää paikkaansa, niin täytyy todeta, DiNorscio oli todellinen showmies itseään puolustaessaan ja jota Diesel oivallisesti tulkitsee. 4/5.

Brett Ratner - X-Men: The Last Stand [www.imdb.com]. Syvä huokaus mikä hukattu mahdollisuus. Feenix - yksi Marvelin parhaimmista tarinoista laitettu tähän sivujuoneksi pääjuonen ollessa jotain turhaakin turhempaa mutanttigeeniparannusta. Eikä ollut edes sitä sarjakuvista tuttua mahtavaa tulilintuakaan Feenixin voimia näytettäessä, vaan CGI-budjetti nähtävästi tuhlattiin tusinamutanttien tusinaefekteihin. Tämän vuoksi myös Xavier vs. Feenix kaksintaistelu lässähti. :( 2/5.
Sarjakuvista oppia prkl:

Kaneto Shindó - Onibaba [www.imdb.com]. Aika kuumottava leffa ja nännibongauskin on erittäin hyvä ottaen huomioon valmistusvuoden, mutta kauhuelokuvaksi omaan makuun huono. Onibaban wanha eukko on kyllä yksi v-mäisin marttyyrikuolemaa tekevä mökkimummo, joka on leffoissa tullut vastaan. Siitä siis pisteet. 4,5/5.

Ryuichi Hiroki - Vibrator [www.imdb.com]. Seesteinen Road Movie, jossa pääosassa Nao "Ichi the Killer" Omori rekkakuskina ja Rei Hayakawa 30 ja risat naisena, jolla on jonkin sortin kriisi käynnissä. Osittain ihan katsottavaa ja mainioita yökohtauksia auton kyydissä, mutta hahmojen kehitystä olisi toivonut vähän enemmän. Ostoslistalla DVD:lle on saman ohjaajan ja samoilla näyttelijöillä tehtyä Yawarakai seikatsu - It's Only Talk [www.imdb.com] -elokuvaa, jossa lisää "30 ja risat" -hajoamista. 3,5/5.

Kiyoshi Kurosawa - Akarui mirai (Bright Futu...pi 115min. Japani-versio) [www.imdb.com]. Kurosawan kehuttu nuorisoelokuva, jossa paljon symboliikkaa ja joka meni mulla osittain ohi. Varmasti hyvä elokuva, jos ymmärtää kaiken sen mitä tässä yritetään kertoa ajelehtivista huonoissa työpaikoissa olevista alle kolmekymppisistä. Asanokin oli vain nopeassa sivuroolissa :( 3/5.

08.10.06 klo 19:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Inside Man. Hyvä elokuva on kyseessä. Denzel Washington ja Clive Owen vetävät hyvät roolit ja loppuratkaisu oli minulle mieleen. 4/5

OutlawPuppet

09.10.06 klo 09:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viikonloppuna tuli katsottua kolme suhteellisen epätasaista elokuvaa.

Man in the Iron Mask - Rautanaamio
Alku oli hyvä ja sai koukutettua. Mutta sitten jotain tapahtui puolessa välissä ja elokuvasta tuli todellinen pannukakku. Alun puolesta olisi sopinut Yllättäjät -topiciin, alun jälkeen loppu taas oli todellinen pettymys, joten oikea paikka on tämä ketju. Näyttelijöistä Irons ja Malkovich olivat loistavia, kuten tavallista, ja DiCaprio uskomattoman yksiulotteinen ja tylsä, kuten tavallista. 2/5

The Unforgiven - Armoton
Vihdoin ja viimein tuli katsottua tämä uudestaan. Oli kyllä juuri niin hyvä kuin muistinkin. Eastwood, Hackman ja Freeman tekevät loistavat roolisuoritukset ja elokuva on todella hieno kokemus. 4½/5

SWAT - Valiojoukko
Ajattelin ennen elokuvaa, että kyseessä voisi olla suhteellisen viihdyttävä toimintapläjäys, kuitenkin Sam Jackson ja Colin Farrell ovat sen tason näyttelijöitä. Mutta sitten elokuva alkaa ja dialogi on jo niin kornia, että meinaa itku päästä. Ja lopulta selviää, että Sam ei voi sanoa kertaakaan fuck! Millanen Jackson leffa se oikein voi olla?! Täysin turha tekele, ei anna mitään uutta elokuville. Juoni olematon, näyttelijät tekevät aivan liian kliseiset roolit ja turhia kohtauksia elokuva täynnä. Ei näin toimintaelokuvia mielestäni pitäisi tehdä. Aiheesta olisi kuitenkin voinut saada samoilla näyttelijöillä huomattavasti paremmankin elokuvan aikaiseksi. 1/5

Mask

09.10.06 klo 14:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Steel Frontier
90-luvulla tehty post-apocalypse-leffa, jonka pääosassa heiluu Joe "Tarzan" Lara. Juonen perusasetelma on tuttu Yojimbosta. Yksinäinen ja vaitelias muukalainen saapuu ydinsodasta selvinneiden kunnollisten ihmisten rakentamaan kaupunkiin joka on brutaalin rosvojengin hallussa. Muukalainen on kahden tulen välissä liittyessään rosvojengiin ja auttaessaan sorrettuja kaupunkilaisia. Loppupuolella häämöttää tietenkin se suuri tulitaistelu joka tekee pelin kerralla selväksi. Elokuva oli yllättäen aika viihdyttävä ja hauska kalkkunaleffa jossa toimintaa riittää eikä aika käy pitkäksi. Kivasti oli myös western-vaikutteita sotkettu ydintuhon jälkeisiin maisemiin ja täten leffan visuaalinen ilme on mainio pieneen budjettiin verrattuna. Mukava krapulaleffa josta ei keksi oikein pahaa sanottavaa mutta ei tämä toisaalta ole mikään mestariteoskaan. 3/5

S.W.A.T.
Odotin tästä ihan perusviihdyttävää toimintaleffaa mutta metsään mentiin... Teki tuskaa sinnitellä tämä elokuva loppuun vaikka kuvittelin että viihdyn hyvin tämän parissa. Alussa oli mukava panttivankitilanne joka antoi toivoa leffasta mutta heti tämän jälkeen elokuvan taso laskee kuin lehmänhäntä. Tapahtumat olivat tylsiä ja niiiin kliseisiä (jossain Van Damme-pätkässä kliseisyys on hauskaa muttei tässä). Elokuvan toimintakin oli surkeaa ja eikä asiaa auta elokuvan jenkki-ikäraja PG-13, jonka seurauksena verta ei lennä vaan ammuttavasta tupsahtaa pieni savupilvi. Kaiken huippu oli lopputappelu junaradalla... Oli niin sekavasti kuvattu kohtaus sillä hyvä että sai selvää kuka on kuka. Kamera heiluu jumalattomasti ja vain nyrkiniskut kuuluvat. Olisi pitänyt katsoa perään Death Wish 3 niin usko amerikkalaiseen toimintaelokuvaan olisi palautunut. 1/5

Herman Tottooro

09.10.06 klo 20:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapaus Antwone Fisher. Denzel Washingtonin debyyttiohjaus, ja Derek Luken debyyttielokuva- ja pääosa. Mielestäni erittäin hyvin kerrottu ja tunteikas elokuva. Ei mikään klassikko, mutta selvästi keskitasoa parempi. Derek Luke veti roolinsa toudella hienosti, ja Denzel oli sivuosassa hyvä niin kuin aina. 4/5

Squiddy

09.10.06 klo 21:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen kävin katsomassa World Trade Centerin, odotukset oli kovat eikä kyllä tarvinu pettyä. Hyvä leffa! 4/5

Mara

09.10.06 klo 21:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jadesoturi mieleeni tuli Kaurismäki goes Kung fu. Elokuvan visuaalisuus on huippuluokkaa, näyttely hienoa, mutta elokuva ei ole minun elokuvani 3/5 (ja yksi piste pelkästään visuaalisuudesta, eli oikea tulos olisi 2/5)

Vänski

10.10.06 klo 15:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mask kirjoitti:

Steel Frontier

S.W.A.T.

Samaa mieltä oon tuosta S.W.A.T leffasta, surkea tekele.

Harman

10.10.06 klo 18:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli tässä vasta katsastettua muutama raina:

Wild At Heart (David Lynch): lievästi sanottuna erikoinen rakkaustarina kieroutuneessa maailmassa, jossa Nicolas Cage tekee yhden uransa parhaimman suorituksensa, vaikka ei kovin erikoinen ollutkaan. Raina hämmensi katsomisaikana yhden jos toisenkin kerran outoudellaan ja osin myös överiksi menollaan. Tuntuu, kuin kukaan hahmoista ei olisi täysjärkinen. Elokuva oli todellakin villi sydämestään. Juuri hyvä. Pidin, vaikkei Lychin parhaimmistoon kuulukkaan. Arvosana on tämän kohdalla vaihteleva. Pitäisi katsastaa pari kertaa ennen tähtien antoa. Siis ei tähtiä.

Lost Highway (David Lynch): toinen Lynchin raina tuli katsastettua. Outo, kuin piru, monimutkainen, kuin mammuttimainen rubicin kuutio, eroottinen, kuin pehmopornoleffa, joten lopputuloksena omalainen mestariteos, joka hämmentää, oudoksuttaa ja on erittäin Lynchmäinen. Siksi pidänkin tuon hepun elokuvista. Sama asia Villin sydämen kohdalla tähtien kanssa. En voi arvostella, ennen kuin olen katsastanut useampaan kertaan.

Boheemielämää (Aki Kaurismäki): nyt tulikin katsastettua suomalaisen elokuvan helmi, joka tietyssä mielessä hieman jo koettelee termin rajoja "suomalainen", mutta on kuitenkin sitä. Näyttelijät puhuvat ranskaa ja elokuva on kuvattu Ranskassa, mutta on silti suomalainen. Tällä rainalla Kaurismäki vakuutti minut hänen nerokkaista taidoistaan. Matti Pellonpää loisti osassaan boheemina ja melankolisena taidemaalarina. Hienoa Aki! 4.5/5

Miami Vice (Michael Mann): tämä tulikin katsottua elokuvateatterissa, mutta en maksanut sen katsomisesta senttiäkään. Olin näet elokuvaprojektorin pyörittäjänä. Mutta itse rainasta: jos suoraan sanotaan, niin koko Miami Vice oli kyllä ihan täysi paska ja turha tekele. Ei siinä, että rainassa ei tapahtunut juuri paljoa mitään, mutta se ei tarjonnut edes kehnoa toimintaa. Pari tuntia katsotaan vain, kun kaksi soluttautujapoliisia yrittää järjestää jotain kauppoja ja voittaa ilkeitten pomojen luottamuksen. Ei vakuuttanut minua. Raina ei tarjonnut muuta, kuin haukotuksia ja karmean käsikirjoituksen. Ei hyvää päivää! En suosittele. 2/5

mbay

11.10.06 klo 21:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saksikäsi Edward oli edelleen todella tunnelmallinen ja hellyytävä tarina. 4/5

12.10.06 klo 15:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saksikäsi Edward näin ensimmäistä kerta. Musiikit ovat upeita ja Johnny Depp hoitaa roolinsa hyvin. 4/5

12.10.06 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Griffithin Kansakunnan Synnyn kokoinen aukko tuli sivistyksessä paikattua. Versiona oli tuo hieman yli parituntinen ja elokuvan valmistusvuosihan on 1915.

Herman Tottooro

12.10.06 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Light It Up - Pelottomat oli kohtuullisen katsottava. Forest Whitaker oli jälleen hyvä. Usher Raymond veti myös pääosansa suht hyvin, ja Rosario Dawsonia kelpaili katsella. Kertakäyttötavaraa, mutta ihan hyvää sellaista. 3/5.