Viimeksi katsottuja elokuvia (ei parhaita)

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Viimeksi katsottuja elokuvia (ei parhaita)

25.08.06 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällaista topicia olen usein kaivannut (enkä ole haulla löytänyt), kun ei noita kaikkia katsottuja leffoja voi oikein huonoimmiksi nähdyiksi tai pettymyksiksikään laskea, varsinkin jos odotukset eivät ole olleet korkealla ennen elokuvan katsomista. Eli tänne kaikki melko hyvät, keskinkertaiset ja huonot leffat joita viimeksi on tullut katsottua. Tuo "Paras elokuva, jonka olet pitkään aikaan nähnyt?" -topic voidaan näin varata tällaiseksi hyvien leffojen suosituslistaksi.

Ja sitten vielä sellainen muistutus, että jokaisesta leffasta voi varmasti keksiä jotain mielenkiintoista sanottavaa muutaman lauseen tai vähintäänkin sanan verran. Pidemmät arvostelut edelleen tykin puolelle. Varoittamattomia spoilereita pitää luonnollisesti välttää.

EDIT: On myös erittäin suositeltavaa, että viestissänsä käsittelee useampaa kuin vain yhtä elokuvaa.

25.08.06 klo 23:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

25.08.06 klo 23:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thoke kirjoitti:

Tällaista joskus yritettiin, mutta koettiin turhaksi ja pistettiin lukkoon.

Jaa, no omasta mielestäni tämä voisi olla oikein hyödyllinen topic, sen takia että foorumi kun on kyseessä niin täällä pääsee keskustelemaan muiden kanssa omista mielipiteistä (tykin puolella tämä ei ole mahdollista vaikka kommentteja pääseekin tekemään). Mutta pistäkää toki lukkoon jos parhaaksi näette.

mauge

25.08.06 klo 23:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

mauge kirjoitti:
Thoke kirjoitti:

Tällaista joskus yritettiin, mutta koettiin turhaksi ja pistettiin lukkoon.

Vastaanotto oli joo melko nihkeetä:

Miksei tänne palstalle voisi hieman kartoittaa, mitä sitä on tullut viimeksi katsottua ja lyhyttä kommenttia perään eli...

AINA EKA KERTA (50 first dates) - Sandlerin uran pohjakosketus.

Muistaakseni tällaisen topicin perustamisesta on aiemmin ollut puhetta, ja joku ylläpitäjistä (olisiko ollut Arska?) ei pitänyt hyvänä ideana.

Mutta, viimeisin katsomani elokuva on Wayne's World 2

Minusta tämän topiccin järkevyys on aika kyseenalainen. Tänne kuitenkin sitten virtaa hirvittävästi viestejä ja se ei topiccin toimivuuden kannalta ole vältämättä hyvä.

Kuten olen aiemminkin muistaakseni maininnut, niin omasta mielestäni olisi parempi jos perustettaisiin enemmän leffakohtaisia topicceja, joissa voisi sitten ruotia leffoja hieman tarkemminkin. Nämä tällaiset menevät vähän turhan helposti pelkäksi listaukseksi, eikä keskustelusta ole tietoakaan.

En oikein pidä tästä topicista. Sanaletka IV ainesta... mauge voisit myös jatkossa kirjoittaa topicin nimen pienellä. Wink

Tämä topic on kaikki nuo "Paras viime aikoina näkemäsi leffa?", "Yllättäjät", "Pettymykset" jne. topicit yhdessä. Joten aika turha...

Mutta jos ny vastataan kysymykseenkin, Troijan katsoin tänään päivällä. Ihan viihdyttävä ja hieno hollyspektaakkeli.

Tai periaatteessa... Onhan tällä positiivinenkin puoli, jota en vähän aikaa sitten tullut ajatelleeksi: tällähän saisi kolme kärpästä yhdellä iskulla, kun ei tarvitsisi postailla kuin aina yhteen topicciin ja kertoa mielipiteensä elokuvasta täällä.

Vaikka tämä topicci on turha, niin vielä turhempaa on se, että monet osallistuvat tähän kehumalla tämän turhuutta, mihin minäkin nyt syyllistyn tämän viestin kautta Laughing. Ei tästä tuu muuta ku sillisalaattia, mutta tää on minusta kuitenkin hieman parempi, kuin "paras viimeaikoina näkemäsi leffa" -topicci, sillä viime aikoina on vähän tuntunut siltä, että kaikki foorumin kävijöiden näkemät leffat menevät sinne. Jos sinne on eilen jo kirjoittanut, voisi hieman miettiä ennenkuin kirjoittaa uuden leffan. Onko tämä varmasti parempi, kuin kaikki niistä leffoista, jotka näin tämän viikon aikana?

Kuitenkaan tämäkään ei oikein toimi. Alkuun tämä varmaan toimisi ihan hyvin, mutta ennen pitkään homma väsähtäisi, tähän jo kyllästyttäisiin, mutta tänne kirjoitellaan silti lisää, koska tähän on jääty koukkuun Laughing . Kyllä minä paljon enemmän tällaiseen vastailen, kuin biisi-topicciin, mutta tällaiset letkajutut ovat minusta aika turhia. Tosin jos tämä nyt tänne aikoo jäädä ja homma alkaa kunnolla pyörimään, niin mikäs siinä.

En nyt itsekään tämän topicin järkevyydestä tiedä, mutta tosiaan kun täällä on jo "mitä biisiä kuuntelet juuri nyt" -topic ja kyse on kuitenkin leffafoorumista, niin aiheellista olisi täällä olla joku leffa-aiheinenkin letkamatoviestiketju.

Kyllä, topic on törkeä.. :/

Eikös se juuri ole parempi niin että on kolme topiccia, tulee jotakin hajontaa. Paljon parempi että johonkin listataan hyvät elokuvat lyhyine perusteluineen (Joista joku muu voisi innostua?) ja johonkin taas pettymykset (myöskin perusteluineen).

Juu, turhahan tämä on kuten moni tuossa jo asiaa kommentoi. Pistin lukkoon.

Tuossa alla olevassa lainaukessa asia on aika hyvin kiteytetty.

Migelo kirjoitti:

25.08.06 klo 23:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

mauge kirjoitti:

Juuri tämä on pointtini, koska katselen usein keskinkertaisia elokuvia joilta en paljon odota, en koe niitä pettymyksiksi, yllättäjiksi, parhaiksi tai huonoimmiksi. Olenkin monta kertaa jättänyt tällaisten leffojen kommentoinnin kokonaan tekemättä tuon takia. Oma ehdotukseni on, että tuollaisia leffoja kommentoitaisiin edelleen omissa topiceissansa, ja täälle ainoastaan sellaisia jotka eivät täytä noita kriteereitä. Katsottasiin ainakin, että miten tulee toimimaan. No, viisaammat päättäkööt topicin kohtalosta.

26.08.06 klo 00:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällekin topicille pannaan kyllä lukko, jos keskustelua ei synny ja varsinkaan aiheesta...

Jos kokeillaan vaikka pari päivää, ja mikäli tästä ei mitään tule, menköön koko ketju roskiin.

*****************

Viimeksi kävin katsomassa leffan leffateatterissa, kyseessä oli Disneyn (Pixarin) Autot ja dubattu versio. Vuottanut en paljoa, mutta eipä leffa sitten kovin paljoa antanutkaan. Hahmot oli mallinnettu hienosti (pinta kiilsi kuin aidoilla autoilla), mutta sisällön puolelta ei paljoa tarjottavaa ollut.

26.08.06 klo 00:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:

No hyvä, tehdäänpä näin.

Enpä odota itsekään tältä kovin paljon. Jo elokuvan konsepti puhuvista autoista itsellään tuntuu jotenkin typerältä - mutta tästä enemmän kun se joskus tulee katsottua. Ai niin, ja jostain luin, että leffan juoni olisi pöllitty jostain tv-sarjasta. Aika alhaista Pixarilta...

Voisi tässä mainita vaikkapa Terry Gilliamin Fear and Loathing in Las Vegasin, jonka kulttimaineesta olin hyvinkin tietoinen. En kuitenkaan odottanut leffalta paljoa, ja suurin piirtein odotusten mukaiseksihan se osoittautuikin. Ensinnäkin leffa ei ole lainkaan hauska vaikka komedia on olevinaan. Niin sanottu huumori perustuu pitkälti Deppin naamanvääntelylle ja hassulle kävelytyylille. Itseään toistavakin leffa on - kun alussa pääsee jyvälle siitä, että leffassa tulee olemaan huumesekoilua, niin mitään muuta ei se sitten katsojalle tarjoakaan. Leffan parasta antia on Gilliamin tyylikäs visio huumeenkäyttäjän todellisuudesta - kuvakulmat ovat asianmukaisen vinksahtaneita, lavasteet ovat hienoja, leffan tempo ikään kuin nopeutettu ja huumevisiot visuaalisesti näyttäviä. Kokonaisuudessaan 3/5.

Kheldar

26.08.06 klo 11:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi katsoin Kummisedän, sen ensimmäisen siis.
Ihan ok elokuvaan tuo Kummisetä oli, mielestäni hieman pitkäveteinen ja turhankin pitkä. Mutta kokonaisuutena ihan katsottava pätkä.
Vielä tänään olisi aikomuksena katsoa tuo Kummisetä II, saapas nähdä millanen se sitten on.

Trollokki

26.08.06 klo 11:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi taisin katsoa Taksikuskin. Ei ihan vastannut odotuksia mutta kuitenkin hyvä elokuva.

Scarface

26.08.06 klo 11:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeksi katsoin Kummisedän, sen ensimmäisen siis.

Jos ykkönen oli mielestäsi liian pitkä ja tylsä niin jätä suosiolla II osa katsomatta.

26.08.06 klo 12:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kheldar kirjoitti:

Jos minulta kysytään (mitä ei tietenkään tapahdu), se on paras. Ettei tule valituksia tuolta eräältä henkilöltä, niin pakko se kai sitten on sanoa, että tämäkin nyt vain oli oma mielipide.

26.08.06 klo 13:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Trollokki kirjoitti:

Tuon olisit mielummin voinut mainita tuolla pettymyksissä, jossei se kerran vastannut odotuksia.

Scarface kirjoitti:

Viimeksi katsoin Kummisedän, sen ensimmäisen siis.

En nyt menisi neuvomaan näinkään. Itse en myöskään pidä Godfatheria ihan maineensa veroisena teoksena, ja kieltämättä pienoinen pitkäveteisyys siinä uhkaa aika ajoin. Toinen osa taas ei kärsynyt lainkaan kyseisestä ongelmasta, ja se onkin mielestäni parempi. Lisäksi yksi syy on se, että kun ensimmäinen osa on melkeinpä mafiaelämän romantisointia, niin toinen osa paljon selkeämmin paneutuu kuvaamaan mafiaelämän negatiivisia puolia. Sitä paitsi, varmasti nämä leffat kannattaa katsoa molemmat, ovat ne sen verran yleissivistystä. Ja älkää nyt ymmärtäkö väärin, hienoja elokuviahan nämä ovat, eivät vaan mielestäni niin mestarillisia.

The Wolf kirjoitti:
Kheldar kirjoitti:

No tuo nyt ei paljon auttanut, pointtini kun nimen omaan oli se, että nähtynä pitäisi olla huikea määrä parhaina pidettyjä leffoja, jotta tuollainen väitös kantaisi minkäänlaista painoarvoa, ei se että kyse olisi mielipiteistä :roll: Miten esimerkiksi perustelisit sen, että tämä on parempi kuin The Passion of Joan of Arc [www.imdb.com], jota muun muassa parempana leffana itse pidän? Einheijerhan perusteli valitustopicissa tällaisen sanamuodon käyttöä sillä, että ihmiset oikeasti tarkoittavat, että "paras näkemäni elokuva". Ehkä joku sitten tästä sinunkin viestistä tuollaisen käsityksen voi saada, mutta minun mielestäni tuo asian toteminen factana, ja vielä tässä tapauksessa sanan "paras" alleviivaaminen ei voi oikein muusta viestittää kuin siitä, että todella uskot tämän olevan varmasti paras. Mutta olkoot, jokainen käyttäköön mitä sanamuotoja itse haluaa, ja myös painoarvoltaan köykäisiä mielipiteitä saa ihmisillä toki olla.

Juuri äsken katselin Oscar Wilden näytelmään perustuvan leffan The Importance of Being Earnest [www.imdb.com]. Näytelmänä se on varmasti hieno ja toimiihan se elokuvanakin, ongelmana on vain se, että elokuvallisia mahdollisuuksia ei hyödynnetä oikeastaan laisinkaan: kameratyö on täysin rutiinityötä, samoin leikkaus ja lavasteet. Näyttelytyö on toki hyvää. Ehdottomasti kuitenkin katsomisen arvoinen, viihdyttävä leffa, jossa on paljon nokkelaa dialogia. 3,5/5

26.08.06 klo 13:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tietenkään voi väittää, etteikö parempiakin löytyisi kun en ole kaikkia maailman elokuvia nähnyt, mutta luontevampaa se on sanoa noin. Joskus ei vaan sormien kunto riitä kirjoittamaan, että "tämä on nyt tällä hetkellä mielestäni ehkä paras näkemäni elokuva". Jotenkin se vaan on parempi laittaa yksinkertaisesti ja selkeästi, ja eikai kukaan oikeasti luule, että tällaisessa tapauksessa ilmoitan, että se on maailman paras elokuva, eiköhän se ole ihan sanomattakin selvää että kyseessä on vain sen hetkinen mielipide. Mielipiteensä voi tuoda julki helposti jos käyttää vain sanaa 'paras'. Ymmärrettävää on, ettei näitä kommentteja voi (eikä tulisi edes) ottaa tosissaan. No, oli miten oli...

26.08.06 klo 13:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ahaa, onnistuin kuin onnistuinkin siis ymmärtämään väärin. No, pyydän sitten anteeksi väärinymmärrystä ja omaa tyhmyyttäni.

26.08.06 klo 13:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Anteeksi pyytely ja itseään tyhmäksi kutsuminen on tässä tapauksessa aivan turhaa. :wink:

26.08.06 klo 14:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Wolf kirjoitti:

No hyvä että tuli väärinymmärrys korjattua :) Olen tainnut liikkua liikaa IMDb:n foorumeilla. Siellä nimittäin törmää vähän väliä ihmisiin, jotka ihan tosissaan väittävät esimerkiksi että ulkomaalaiset elokuvat ovat huonompia kuin Amerikkalaiset, koska ne ovat liian "taiteellisia", niin, ja subtitlesien lukeminen pilaa kuulemma elokuvanautinnon kun kuvaan ei pysty samalla keskittymään :shock:

Mutta ei tästä sen enempää, jatketaan aiheessa :)

Thaiger

26.08.06 klo 23:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Hostel" niminen leffa tuli juuri katsasteltua.
Elokuva onnistui olemaan korkeintaan ihan normi elokuva, joka ei kumminkaan tarjonnut mitään kovinkaan erikoista. Paitsi verta ja lihaa.
Ensimmäiset 40 minuuttia, oli pelkkää naimista ja naurettavaa kyrpärehvastelua. Ja loput elokuvasta olikin sitten kidutusta ja teurastamista. Jeah!

Einherjer

27.08.06 klo 00:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hetki sitten kakkoselta loppunut Frenzy - Solmiokuristaja tuli katsottua. Eipä ollut hassumpi pätkä oikeastaan, mutta en kyllä varsinaisesti mitään tältä odottanutkaan, kun aloitin katsomaankin vain hetken mielijohteesta Uutisvuodon jälkeen. Nille jotka eivät tätä tunne, niin Hitchcockin ohjaamasta elokuvasta on siis kysymys.

"Mr Rusk, you're not wearing your tie" :lol:

27.08.06 klo 09:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Crash [www.imdb.com] osoittautui yhdeksi yliarvostetuimmista leffoista viime vuosilta. Minulla olikin omat epäilykseni leffaa kohtaan ja eipä ollut sitten yllätys kun en siitä lainkaan pitänyt. Mikä kumma oli edes tämän leffan pointti: elokuva on täynnä rasisististen ja rasismin kohteena olevien ihmisten stereotypioita, jotka hyvin pienessä määrin muistuttavat oikeita ihmisiä. Sitten hahmot pistetään törmäyskurssille sen kaikkein laiskimman käsikirjoittajan välineen, eli sattuman, välityksellä. Tarkoitus lienee liikuttua ja ruveta miettimään jokapäiväistä käytöstämme, mutta näin esitettynä se ei todellakaan onnistu. Elokuvan rakenteen kopiominen melkein suoraan Magnoliasta ei paljon auta asiaa. 2,5/5

27.08.06 klo 12:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wicker Manin Director's Cut-versio tuli katsottua. Itse elokuva oli edelleen loistava, mutta ne 15 lisäminuuttia eivät tuoneet oikeastaan mitään olennaista lisää. Sääli sinänsä, mutta voinpahan ainakin kehuskella nähneeni version, jota ei ole Suomessa millään formaatilla näytetty tai julkaistu.