Miami Vice

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Miami Vice

Jerry.Silver

18.08.06 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vähän aikaa sitten ilmestyi Michael Mannin elokuva Miami Vice joka sai aika heikon vastaanoton sekä suomessa että usassa. Aikooks joku mennä kattomaan? Itse en ole nähnyt sitä vielä mutta, lähi aikoina ajattelin mennä katsomaan pelkästään Michael Mannin ohjauksen takia 8)
Leffa on muuten myös kuvattu Sony HDW-F900 kameralla jolla Collateral kuvattiin ja siitä ovat jotkut valittaneet :(
Smooth. That's how we do it

18.08.06 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

18.08.06 klo 21:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapani Maskula antoi 3 tähteä. Katsoin viime iltana Miami Vicen ja iski se yhä kovaa, joten kyllä tämä leffakin tulee jossain vaiheessa katsottua. Luultavasti vasta DVD:ltä.

Migelo

18.08.06 klo 22:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse yllätyin ja tykkäsin tästä viritelmästä, jonka minäkin lähinnä Michael Mannin takia tarkistin. Kokonaisuutena hyvin michaelmannmainen tekele. Lisää voi lukea yllättäjät-topicista.

OutlawPuppet

19.08.06 klo 12:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ajattelin kyllä käydä katsomassa joku päivä. Nimi Michael Mann herättää kiinnostusta, varsinkin loistavien Heat ja Collateral -leffojen jälkeen. Niin ja olihan Miami Vice lapsuuden yksi hienoimmista sarjoista.

Arviomies

19.08.06 klo 14:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään katsomaan! Odotukset korkealla!

Miksi?

+ Michael Mann
5 tähden elokuvat: Manhunter, Heat, The Insider.
4,5 tähden elokuvat: Thief, Collateral.
4 tähden elokuvat: The Last Of the Mohicans.
Huonot: Ali
Näkemättä: The Keep

+ undercover -poliisitarinat kiinnostavat aina.
+olen suuri miami vice fani
+ Tapani Maskula: *** / ***** (tosin Maskula on kehunut lähes kaikki Mannin elokuvat taivaisiin, joten ei mikään suuri yllätys).

Mikä epäilyttää?

- Colin Farrell & Jamie Foxx = Onkohan toimiva parivaljakko?
- IMDB:n huonot pisteet! Eivätkö jenkit osaa enää katsoa muuta kuin sarjakuvapohjaisia roskaelokuvia ja Will Farrellin joutokomedioita ?
- jumalainen Gong Li eksynyt hollywood-elokuvaan! Mitenhän aikaisemmin hollywood-rooleista kieltäytynyt Li pärjää ensimmäisessä jenkki-roolissaan?
- Heikko juoni! Kestääkö juoni loppuun vai jääkö tämä vain pinnalliseksi toimintapaukutteluksi.

EDIT.
Elokuva nähtynä -> 4,5 / 5

Todella huono juoni ja ennalta-arvattavat juonenkäänteet eivät haitanneet, sillä Mannin elokuva on puhdasta neroutta. Kuva ja äänimaailma yhdistyvät käsittämättömän tyylikkäästi yhteen.

Mann ei pahemmin selittele tapahtumia eikä väännä rautalangasta hahmoesittelyjä, vaan kohtaukset ja hahmot tuodaan kylmänä katsojien eteen. Joillekin tämä toimii, toisille ei. Alkuperäissarja on hyvä tietää, mutta loppujen lopuksi elokuvan ja sarjan yhteinen tekijä on vain visuaalinen tyylikkyys sekä henkilöhahmot. Mann on halunnut tehdä elokuvan huumemaailmasta ilman elokuvaa hidastavia hahmoesittelyjä, mikä oli hyvä asia. Leffan pahikset ovat todella kylmääviä heppuja ja koko elokuva helvetin realistisen oloinen.

Kustaa

19.08.06 klo 17:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

OutlawPuppet kirjoitti:

Aivan samoilla linjoilla olen. Odotan leffalta aika paljon.

esimies

19.08.06 klo 23:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole varmaan koskaan katsonut ainuttakaan kokonaista Miami Vice-episodea, mutta eihän tällä leffalla kuulemma kovin paljoa yhteistä ole tuon alkuperäissarjan kanssa.

Mann osaa ohjata viihdyttävää äijätoimintaa vaikka silmät sidottuina ja visuaalisesti leffa jatkanee sitä Collateralissa nähtyä uskomatonta visuaalista ilotulitusta. Puhtaana action-pläjäyksenä Miami Vice on epäilemättä yksi vuoden takuuvarmoista tapauksista.

Farrell ja Foxx eivät kumpikaan kuulu suosikkeihini ja leffaa on myös moitittu siitä että pahikset ovat suht laimeita. Myös tämä iänikuinen undercover-kytät vs. huumeparonit-konsepti aiheuttaa jo ennakkoon haukotuksia. Ideahan on ihan peruskiinnostava, mutta kaiken maailman bad boysit sun muut joutavuudet ovat kyllä moneen kertaan osoittaneet, että kyseisestä aiheesta on helppo tehdä tylsä elokuva.

Leffa tulee kuitenkin tsekattua ennemmin tai myöhemmin jo ihan tuon tyylikkään trailerinkin ansiosta. Trailerissa kuultava Linkin Parkin esittämä ja Jay-Z:n featuroima Numb/Encore-biisi sopii mainiosti Mannin tummaan ja tiukkaan kuvastoon. Traileri onnistui siis vangitsemaan mielenkiinnon mutta itse leffalta en odota juuri mitään.

roope

20.08.06 klo 01:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

En aio katsoa. Ö-luokan nykyajan toiminta elokuva.

Kuinka voit sanoa noin, jos et ole edes katsonut elokuvaa? Eivät taida Mannin tekeleet olla herralle tuttuja.

Hush-hush

23.08.06 klo 16:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi veikkoset sentään, odotin vähän enemmän. Juoni oli kuin keskiverrosta sarjan jaksosta mikä ei vielä hommaa kaada, mutta fiilistelykohtaukset olivat liian lyhyitä ja mun korvaan mitäänsanomattomalla musalla eikä kerronnan rytmityskään tällä kertaa toiminut yhtä hyvin. Eli paikoin homma vaan tuntui tylsältä enkä päässyt elokuvan maailmaan sisään yhtä hyvin kuin sarjan jaksoihin tai Mannin muihin elokuviin. James Foxx oli näkymätön koko elokuvan eikä Colin Farrell ole yhtään sama kuin Don Johnson. Uusi Castillokin sulaisi aika pahasti Edward James Olmosin vierellä. Gong Li oli sentään hehkeä ilmestys!

Öinen Miami to the rescue, sen uljas ohjaataiturimme saa näyttämään tarpeeksi mageelta ja räiskintäkohtauksissakin on kunnolla munaa vaikkakaan mitään ikimuistoista ei tällä kertaa nähdä. Aseiden äänistä tietysti plusmerkkinen maininta, en ymmärrä miksi niin monissa muissa elokuvissa tilalla kuuluu joku lussu piupiu.

Ei ollut tarpeeksi Miami Vice saati sitten tarpeeksi Mann, mutta lopputulos on silti jees kun vaan tykkää kovista äänistä, siisteistä kulkupeleistä ja Miamista. 3/5

23.08.06 klo 16:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

roope kirjoitti:

En aio katsoa. Ö-luokan nykyajan toiminta elokuva.

Nykyajan elokuvat ovat pääasiassa huonoja. Sen tietää ilman että katsoo kyseistä elokuvaa. Olen tätä asiaa kommentoinut legenda lootan puolella. Mann:in tekelet eivät ole tuttuja. Olen nähnyt ainoastaan L.A Takedownin jonka omistin aikanaan dvd:llä ja Ali:n jonka omistan yhä.

Jope Pitkäviha

23.08.06 klo 16:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

roope kirjoitti:

En aio katsoa. Ö-luokan nykyajan toiminta elokuva.

Elokuvafanin sääntö numero 4: "Älä tuomitse elokuvaa, jota et ole nähnyt."

Sori vaan, mutta tuo kommenti kuullosti aika naurettavalta.

PS: Jos olet nähnyt miehen leffoista vain L.A. Takedownin ja Alin, turhaan sanot tuntevasi miehen leffoja. Alihan on niitä "kertakäyttöelokuvia", joista kukaan ei tykkää.

23.08.06 klo 17:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

En vain pidä nykyelokuvasta enkä pääosan esittäjistä. Niistä voin jo päätellä että elokuva on huono. kerran televisiossa näin pätkän elokuvasta. Ilmeisesti oli joku trailerin pätkä. Elokuva vaikutti siinä niin jotenkin tavalliselta 2000-luvun toiminta pätkältä niin ei kiinnosta.

Harmonica

23.08.06 klo 17:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Trollokki kirjoitti:

En vain pidä nykyelokuvasta.

Kyllä nykyäänkin tehdään hyviä elokuvia, ainakin jos tietää mistä hakea. Jos ei Hollyleffa iske niin tehdään niitä elokuvia muuallakin. Muutenkin tällaisia nykyelokuvat ovat huonoja -lausahduksia kuulee turhan usein. Toki suurin osa maailman elokuvista ovat melkoisen keskinkertaisia, mutta niin on aina ollut. Vanhoista leffoista huonommat auttamatta unohdetaan, mutta ei se sitä tarkoita etteikö niitä olisi tehty. Ja kyllä nykyäänkin osataan tehdä hyviä leffoja, täytyy vain osata valikoida.

EDIT: Ja onpas huonot perusteet tuomita elokuva pelkästään sillä perusteella, ettei pidä sen näyttelijöistä. Huonoja näyttelijöitä on aina ollut hyvissä elokuvissa ja hyviä huonoissa.

The Wolf

23.08.06 klo 17:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jope Pitkäviha kirjoitti:

Alihan on niitä "kertakäyttöelokuvia", joista kukaan ei tykkää.

Mun täytyy nyt kyseenalaistaa tämä väitös, sillä itse pidin leffasta. Vaikka se onkin suurinpiirtein Raging Bull värillisenä ja Alin tarinalla, mutta pidin kuitenkin. Ei mikään mestariteos, muttei myöskään huono elokuva. Saatan olla ainoa, joka tästä piti, mutta ei sen niin väliä.

Jerry.Silver

25.08.06 klo 10:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt vihdoin löytyi vapaa aikaa joten tänään lähden katsomaan :lol:
Odotukset ovat vieläkin korkealla huolimatta huonoista arvosteluista 8)

25.08.06 klo 13:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen kävin katsomassa ja tässä mietteitä.

Elokuvan tyylistä näki heti että ohjaajana on häärinyt Michael Mann. Elokuva ei ole mikään tavallinen toiminta-elokuva jossa räiskitään ja nähdään räjähdyksiä. Paikoin junnaa pahasti paikoillaan eikä tarina etene. Tästä nauttii enemmän, kun ei mieti tämän olevan juuri Miami Vice-elokuva, vain vaan Mannin uusin elokuva. Ei alkuperäisen sarjan kanssa juuri mitään tekemistä, muutamia henkilöhahmoja ja paikkaa lukuunottamatta. Miamista oli kyllä tehty hienon synkkä paikka. Eli suosittelen muillekin kuin MV-faneille.. 3/5

withnail

03.09.06 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin tänään leffassa katsomassa ja ihastuin kyllä koko elokuvaan. Toimi sulavasti, musat osuivat naulan kantaan ja kuvamaailma oli kaunis niin maisemien kuin roolituksen osaltakin (jopa Colin Farrellin kumma hiuspehko miellytti)...Juoni toimi hyvin leffaa katsoessa, joskin näin jälkeenpäin on tullut kyllä pari potentiaalista aukkokohtaa mieleen. Mutta kokonaisuutena kyllä mukava leffa, ehdottomasti katsomisen arvoinen. Oli myös ensimmäinen näkemäni Michael Mannin leffa, mutta ei varmastikaan viimeinen.

Ale

07.09.06 klo 08:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suurena Miami Vice-fanina meinasin purskahtaa kyyneliin (no en ihan, mutta olisin voinut ihan periaatteesta), kun näin itse leffan julisteen täällä Outokummun leffateatterin ulkoseinällä ja sen päällä lapun "Seuraavana ohjelmistossa". Traileri näyttää upealta ja jopa se kamala biisi toimii sen taustalla. Täytyypä kommentoida jahka näen varsinaisen leffan.

Nebb

08.09.06 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuva nähty nyt täälläkin ja onneksi pidin odotukset mahdollisimman matalana sillä muuten olisin saattanut pettyä pahastikin. Kerronta toimi erittäin hyvin alussa ja kohtauksia vieritettiin katsojan eteen ilman mitään turhia selittelyjä. Keskivaiheilla sitten junnataan paikoillaan ja pahasti mutta loppu puolella alkaa saada taas otetta takaisin. Visuaalisuus oli taas niin perinteistä Mann-laatua, aivan upeita maisemia ja kuvakulmia. Pyssyjen äänet toimivat myöskin erittäin hyvin, ehkä parhaat mitä olen elokuvassa kokenut. Voi kun pääsisin kuulemaan ne vielä kunnon äänentoistolla, ei jaksa tota Lieksan suhisevaa stereota. :P
Yhteenvetona siis lähinnä visuaalisella puolella toimiva actioni, juoni tylsä ja huonohko eivätkä näyttelijätkään säväyttäneet. 3/5