Leffat yleisesti
Foorumin päävalikkoon › Leffat yleisesti › Parhaat elokuvasäikäytykset
Parhaat elokuvasäikäytykset
Edellinen sivu | 1 2 3 | Seuraava sivu
Sano mitä sanotTähtääjä |
05.07.06 klo 22:01 - linkitä tähän kommenttiin: # HohtoEpisodista oli muuan tälläinen kysely ja ajattelimpas kysyskellä sitä täälläkin, kun ei tässä mökiltä tullessa muutakaan mielessäni ole. Eli mikä tai mitkä ovat olleet sydäntäpysäyttävimmän, karvat pystyyn nostattavimmat ja äänihuulianne refleksin omaisesti eniten aukoneet elokuvahetket, jotka olette koskaan nähneet tai kokeneet? |
TolppanenKäyttäjä |
05.07.06 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: # En nyt tiedä ajaako tämä [forum.leffatykki.com] saman asian, mutta läheltä liippaa ainakin. Itse topiikkiin löytäisin varmaan paljon vaihtoehtoja, koska kauhuleffoja on tullut katsottua jo kolmannesta luokasta lähtien. Esim. Psychon suihkukohtaus. No okei, ei tuo nyt niin säikäyttävä ole, mutta klassikko kuitenkin. Ja vaikkapa Hohdon "Heeeeerees Johnny!!!"-kohtaus, eli se kun Jack tulee kirveineen läpi ovesta. Ja sitten muistan jostain syystä säikähtäneeni Elm Streetin eräässä kohtauksessa, kun kaikkein vähiten odottaa Freddyn ilmestymistä, niin yhtäkkiä se tuleekin sängyn alta. Ja... no onhan näitä vaikka muille jakaa. |
05.07.06 klo 22:59 - linkitä tähän kommenttiin: #
Liippaa joo, mutta ei. Nyt ei haeta "kauheinta" leffakohtausta, vaan pahinta säikäytystä. Esimerkiksi Cannibal Feroxin topicissa mainittu kohtaus ei ole säikäytys, ainoastaan kauhea. Enemmän jotain "Pöö!" -kaltaista jutskaa haetaan. |
OutlawPuppetKäyttäjä |
06.07.06 klo 09:12 - linkitä tähän kommenttiin: # Monta kertaa on tullut elokuvateatterissa säikähdettyä, kun leffoja on ollut katsomassa. Pahimpia ovat klassiset "käsi sängyn alta" tai "enpäs olekkaan kuollut vielä" -säikäytykset. Ja ne toimivat meikäläiselle. Pahin säikyttely mitä viime vuosina on mielestäni tullut, on ehdottomasti Jenkki versio Crudgesta. Elokuvateatteriin mennessä en tiennyt leffasta paljoa ja hyvä niin. Tuli säikähdettyä muutaman kerran todella pahasti. Toinen samanlainen säikyttely, hieman kliseisempi tosin, on Salaisuus pinnan alla. Nämä molemmat toimivat edelleen dvd:ltä, Kauna tosin vielä hieman paremmin. Muistan myös säikähtäneeni Shyamalanin Signsia katsoessa ensimmäistä kertaa jossain kohtauksessa todella pahasti. Kyllähän hyvä säikyttely on välillä todella mukavaa. Kunnon säikähdyksen jälkeen olo on todella energinen, kun adrenaliiniryöppy menee läpi kehon. Ehkä juuri siksi ihmiset, ainakin jotkut, pitävät säikyttely leffoista. |
06.07.06 klo 11:15 - linkitä tähän kommenttiin: #
Kyllä, minäkin pidän. Ja minua vähän ihmetyttää, miten säikyttelyelokuva on niin huonossa valossa nykypäivänä. Toki pitkitetty, laukeamaton ja ahdistava psykologinen kauhu on edelleen se paras, mutta kyllä säikyilläkin kiksejä saa. Kauna on siinä mielessä miltein mestariteos, vaikkei sinäänsä ole erityisen karmiva. |
The WolfTähtääjä |
06.07.06 klo 13:23 - linkitä tähän kommenttiin: # Mieleenpainuvin on kyllä "Heeeeeeere's Johnny!". Ei nyt tältä istumalta tule muita yksittäisiä säikytyksiä mieleen, lisäillään sitten joskus. |
John LennonjohtoKäyttäjä ![]() |
06.07.06 klo 13:48 - linkitä tähän kommenttiin: # Hmm. Eikös tätäkin topikkia vaivaa vähän sama ongelma kun "Parhaat yllätysleffat" eli säikähdys ei enää olekaan säikähdys jos sitä osaa odottaa? |
OutlawPuppetKäyttäjä |
06.07.06 klo 13:59 - linkitä tähän kommenttiin: # ^Kyllähän se vähän näin menee, mutta jos ihmisille kertoo, että elokuvassa on säikäytys, mutta ei kerro missä kohtaa säikäytys on, voi säikähdys olla jopa kaksinveroinen. ;) Ja elokuvan katsomiseen tulee oma jännityksensä lisää, kun odottaa säikäytystä. |
07.07.06 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #
Aivan totta Johnny, itseasiassa olen tänäpäivänä alkanut katua koko topicin luomista... EpisodiHohtokin spoilasi minulta muutaman kokemattoman säikäytyksen tosi pahasti. |
TolppanenKäyttäjä |
07.07.06 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: # Kyllähän se vähän noin menee. Siksi luin varauksella tuon Episodin osuuden, mutta luin kuitenkin. En osannut pitää näppejäni erossa. Niin muuten, oli mulla vähän asiaakin. Kotiuduin tuosta juuri Omenin re-maken iltanäytöksestä ja täytyy myöntää, että pari kertaa tuli oikein kunnolla säpsähdettyä penkissä. Kyllähän sitä herkemmin säikähtääkin leffassa, kun istuisi omassa nojatuolissa katsoen telkkaa. Ainakin minä. |
08.07.06 klo 18:28 - linkitä tähän kommenttiin: #
Kyllä säikähtää, vaikka leffa huonohko olisikin. |
Herman TottooroKäyttäjä |
08.07.06 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: # Eniten olen säikähtänyt elokuvan Ring aikana, kohtauksessa jossa tyttö tulee tv:stä ulos. Katsoin vielä teatterissa, joten äänet ja tunnelma olivat huipussaan. |
Mr. MovieManKäyttäjä ![]() |
19.07.06 klo 09:48 - linkitä tähän kommenttiin: # Minä säikähdin aika rajusti Tappajahain kohtauksessa, jossa SPOILERI(vaikka luultavasti jokainen on tämän jo nähnyt) Hopper tutkii uponnutta laivaa ja kurkkaa sisään samalla kun ruumis syöksähtää eteen. |
OrganismiKäyttäjä ![]() |
20.07.06 klo 12:38 - linkitä tähän kommenttiin: # The Cell oli muutama vuosi sitten aikamoinen säikäyttäjä, tarkemmin sanottuna sen aika alussa oleva kohtaus. Olen ilman muuta nähnyt kamalampiakin juttuja, mutta se säikäytti niin että hyvä ettei tullut paskat housuun. Ei tehnyt mieli katsoa pidemmälle, vaan menin lukemaan Aku Ankkaa keittiönpöydän ääreen. |
mokomaKäyttäjä |
20.07.06 klo 12:40 - linkitä tähän kommenttiin: #
Säikähdin samassa kohdassa kun katsoin ensimmäistä kertaa. |
Mr. MovieManKäyttäjä ![]() |
21.07.06 klo 21:28 - linkitä tähän kommenttiin: # Viesti poistettu liian ison spoilerin takia, enkä halua pilata kenenkään säikäytysnautintoa. |
VänskiKäyttäjä ![]() |
21.07.06 klo 21:46 - linkitä tähän kommenttiin: # Olin saada sydänkohtauksen kun katoin halloweenia äänet täysillä. Kohta jossa se tohtori menee sen kytän kanssa sinne Michaelin taloon, sitte ku ne on siellä, yhtäkkiä joku lauta paukahtaa ikkunaa vasten. Jotenkin vain säikähdin ihan saakelisti tossa. |
KaiserKäyttäjä |
22.07.06 klo 17:43 - linkitä tähän kommenttiin: # Kyllä The Descent on niin hemmetin tunnelmallinen ja pelottava että siinä säikkyi pari kertaa ihan mukavasti. Varsinkin kohdat, joissa nähdään vilauksia niistä ennen kuin ne hyökkäävät, tuottaa kylmiä väreitä joka kerta. |
JackieKäyttäjä |
24.07.06 klo 12:40 - linkitä tähän kommenttiin: # Viimeksi säikähdin, kun katsoin Peter Jacksonin King Kongia. Spoileri - Kun Carl, kuvausryhmineen saapuu sinne saarelle. Kun ne mustaihoiset hyökkäävät. [Muistaakseni] Kun Preston lävistetään teräväpäisellä puulla. Ja Niitä ötököitä. *hush* . |
madaKäyttäjä ![]() |
27.07.06 klo 16:39 - linkitä tähän kommenttiin: # Ehkäpä tuo paras säikäytys löytyy Halloweenista, sehän kerta pursuaa niitä. |
Edellinen sivu | 1 2 3 | Seuraava sivu