Elokuvat, josta PITÄISI tehdä Remake?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuvat, josta PITÄISI tehdä Remake?

Dekabristi

23.06.06 klo 12:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tätä ehdotettiin jo, eli tuumasta toimeen. Laittakaapa niitä lyhyitä listoja tänne leffoista, joista remake pitäisi tehdä.

Tässä muutama:

Maissilapset, alkuperäisessä oli hyvä perusidea, mutta siitä ei saatu paljon irti. Keskinkertaista kasarikauhua pitäisi osaavissa käsissä päivittää, tai paremmin sanottuna yrittää uudelleen. Senhän se pitäisi remaken idea olla, jos alkuperäinen on huono niin yritetään uudelleen!

Patriot, niin paska ja ärsyttävä elokuva että ansaitsee tulla raiskatuksi remakella.

Plan 9 from Outter Space -remake olisi mielenkiintoinen tapaus. Mikäli joku tekisi alkuperäisen juonta noudattavan, mutta paremmin tehdyn ja komediallisemman uudelleen lämmityksen, olisi luvassa varmasti jotain vallan erikoista. Ohjaajaksi ehdotan Tim Burtonia.

The Outsiders jäi niin vaisuksi yritykseksi filmata S.E. Hiltonin hieno nuorten kirjaklassikko, että uudelleen lämmitys olisi paikallaan. Uutta, nuorta porukkaa vaan näyttelemään, pätevä ohjaaja ja unohdetaan se FF Coppolan kökköys ja flekmaattisuus. Ainekset olisi uuteen klassikkoon.

Nebb

23.06.06 klo 12:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielenkiintoinen aihe. Uskoisin, että 50-luvun scifikauhuista saisi hyviä elokuvia, esim. Jack Arnoldin It Came From Outer Space tai Tarantula. Toisaalta ne olisivat varmastikin tehostepommeja, joista alkuperäisten teosten sympaattisuus on kadonnut tiehensä. Aiheet ovat myös sopivan persoonattomia, jotka varmasti kelpaisivat Hollywoodille.

Hmm, tarkemmin ajatellen pitäisikö näistä sittenkään tehdä remakea... :roll:
Minun mielestäni tämä koko remake-lässytys ja niistä valittaminen on täyttä pelleilyä. Eivät ne alkuperäisiä huononna, päinvastoin. Sitä paitsi niitä ei ole pakko katsoa.

The Wolf

23.06.06 klo 13:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matrix on sellainen leffa, jossa olisi helvetisti potentiaalia, mutta se mentiin pilaamaan turhanpäiväisellä räiskinnällä ja surkealla näyttelytyöllä. Wachowski-veljekset saisivat tehdä uuden yrityksen. Larry Fishbourne saisi pitää roolinsa, mutta Keanu Reevesin tilalle täytyisi ehdottomasti saada joku ketä osaa näytellä. Elikkä Matrixista uusi yritys vähemmällä räiskinnällä ja paremmilla näyttelijöillä.

Klassikoihin ei saa kajota enempää.

Jope Pitkäviha

23.06.06 klo 14:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Wolf kirjoitti:

Vastustan. Matrixin yksi suurimmista voimista olivat jumalattoman tyylikkäät, hidastetut taistelukohtaukset ja upea räiskintä. Juoni on mitä on ja näyttelijät todellakin sukkaavat. Re-makea en kyseisestä pätkästä toivo, mutta Plan 9 From Outer Space saisi tulla filmatuksi uudelleen, varsinkin Tim Burtonin ohjauksessa. Miehen taitava ohjausjälki ja puhdas nerous saisivat leffasta loistavan.

Ville

23.06.06 klo 17:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän ei montaa aleokuvaa mieleen tule, mutta pistetään pari.

Kadonnut maailma - Jurassic Park
Spielberg meni unohtamaan Crichtonin kirjan alkuperäisen ajatuksen ja teki siitä pelkää päätöntä ryntäilyä. Kadonnut maailma pitäisikin tehdä uudelleen niin, että ainakin kirjan idea tulee esille.

Täällä Pohjantähden alla
Väinö Linnan alkuperäisteos on loistava, mutta elokuva ei ole. Re-makeen pitääkin saada melkoinen annos realismia. Elokuvan tulisi myös olla synkkä. Myös paremmat näyttelijät kehiin.

Uinu, uinu lemmikkuini
Alkuperäinen Uinu, uinu lemmikkini-elokuva jäi kauhun aiheuttamisen tasolla varsin köykkäiseksi. Eli pitäisi saada pelottavampi ja ahdistavampi versio. Tosin vaarana on se, että elokuvasta tulee pelkää verellä läträilyä.

Kaikki nuo ovat tosin kirjaan perustuvia, mutta paremminkin voisi tehdä.

Jackie

24.06.06 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sahara - Matthew McConaughey, Steve Zahn pitäisi korvata paljon paremmilla.. Eivät vastaa käsitystäni kirjan hahmoista. Mielestäni jos on kirjaan perustuva elokuva niin henkilöhahmojen ainakin pitäisi noudatta kirjaa!

Tämä on mielipide kysymys.... no muuta ei tule nyt mieleen

Vänski

02.07.06 klo 02:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

AVP:sta ehdottomasti, vaikka aika uusi elokuva onkin, joka tapauksessa, juonesta olisi voinut saada enemmänkin irti, itse olisin tahtonut kunnon Splätteriä kehiin, ripaus mustaa huumoria sekä JC:n The THingistä olevaa tunnelmaa :D .

Korpijaakko

09.02.07 klo 23:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vänski kirjoitti:

Tuota ajattelin itsekin. AVP on niin totaalista on hirveää paskaa. Verta, ahdistavaa hiippailua ja kaikkia Alien ja Predator-leffoihin kuuluvia sairaita kohtauksia olisi saanut olla enemmän! AVP ei tosiaan ollut mitään erikoista.

Tumppimies

10.02.07 klo 09:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvistä elokuvista on lähes turha alkaa väntämään remakea, koska paljon parantamista ei millään osa-alueella ole. Sen sijaan huoinoista elokuvista voisi tehdä paljonkin hyviä remakeja, jos leffassa on ollut ihan kelpo idea, mutta sitä ei ole onnistuttu hyödyntämään tarpeeksi hyvin.

Olen täysin samaa mieltä tuosta Plan 9 from Outers Spacesta. Tim Burton varmasti tekisi siitä visuaalisesti hienon elokuvan, joka kuitenkin kunnioittaisi Ed Wood "täydellistä" visiota. Leffan nimikin voisi olla Woodia kunnioittaen Grave Robbers from Outer Space, koska nyt mitkään jeesustelijat eivät nimeä mene pilaamaan. Ei sillä ettei Plan 9 from Outers Space olisi kaikin puolin hilpeä nimi, mutta sekun ei Woodin alkuperäistä visiota kuvannut.

Nyt kun olen katsonut paljon leffoja Italiasta, niin olen huomannut mahtavan remake potentiaalin. The Island of the Fishmenista [www.imdb.com] saisi mainion remaken. Jotenkin Italiassa oli paljon hyviä ideoita, joita ei saatu toteutettua kunnolla.

Arviomies

10.02.07 klo 22:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paul Verhoevenin pitäisi tehdä remake omasta Flesh + Blood -elokuvastaan, sillä lopputuloshan ei vastannut Verhoevenin visiota. Elokuvan lopulta pilasi tuottajien vaatimukset kaupallistaa elokuva tekemällä elokuvaan romanttinen pääjuoni.

minna

25.02.07 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika moni järkyttyy nyt, mutta haluaisin nähdä Psykosta remaken. Niin, siitä on olemassa remake, joka on toteutettu typerästi (ja jota en ole nähnyt). Hitchcockin Psyko on hieno elokuva, eikä siinä ole mitään vikaa. Siksi en haluakaan nähdä sitä uudelleen kuvattuna, vaan haen tässä takaa enemmän kirjaan pohjautuvaa filmatisointia. Norman Batesin tulisi olla antipatiaa herättävä hahmo, mutta käsikirjoituksesta pitäisi selville syitä hänen käyttäytymiseensä. Muutama kirjassa oleva vinkki ja vastaavasti harhaanjohtava johtolanka lisivat omiaan tekemään trilleristä vieläkin kiinnostavamman. Juttu tosin ontuu siinä, että Psyko ei ole enää uusi juttu. Uuteen Psykoon pitäisi saada intoa uusilla ratkaisuilla. No, haluaisin vain nähdä enemmän kirjaan perustuvan leffan, siinä kaikki.

SpinalCrap

25.02.07 klo 23:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kanuunankuularallista olisi hauska nähdä remake nykyajan tähtiporukalla, vaikka tuskin se samanlaiseen rentoon tunnelmaan yltäisi kuin tuo 80-luvun helmi. Tästähän oli IMDb:n boardeillakin juttua: http://www.imdb.com/title...82136/board/nest/16308972

OutlawPuppet

26.02.07 klo 13:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tales From the Crypt oli todella surkea elokuva, mutta idea oli hieno. Eli hieman gorea peliin ja homma voisi jopa toimia. Alkuperäistä huonompaa ei kyllä helpolla tehdä.

Joey

26.02.07 klo 14:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stephen Kingin SE -elokuvan voisi tehdä uudestaan K18 ikärajalla. Leffan kesto pitäis olla n. 3 tunnin luokkaa. Mutta kuka sopisi paremmin Pennywisen rooliin kuin Tim Curry?

Noo

26.02.07 klo 15:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jurassic park-vaatimus kuuluu täältäkin. Pois tollanen koko perheen picknic-seikkailu ja asennetta kehiin. Elokuvan ulkoasussa tosin ei paljolti moittimista ollut.

-marsku-

27.02.07 klo 14:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä katsoisin mieluusti Hitchcockin Takaikkunasta tehdyn uusintaversion, voisi ehkä kolahtaa paremmin. Eikös Linnut-leffasta ole tulossa uusintaversio?

Ville

27.02.07 klo 17:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

-marsku- kirjoitti:

Mitäs vikaa Takaikkunassa on? Linnuista on valitettavasti tulossa vuonna 2009 uusi versio.

Arviomies

27.02.07 klo 17:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Takaikkunasta on jo tehty remake, surkea sellainen...

-marsku-

27.02.07 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ahaa, tuota en tiennytkään. Mä itse olisin toivonut takaikkunaan vieläkin enemmän jännitystä, siinä alussa sitä oli roppakaupalla mutta jotenkin koko homma vaan kuivui kasaan :D Mielipide kysymys tämä tietysti on, itse en kuitenkaan kovin paljon kyseisestä leffasta pidä.

mauge

27.02.07 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scorsesen The Departed -elokuvasta saisi hyvän remaken.