Elokuva hukassa...?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuva hukassa...?

iquloser

22.01.19 klo 15:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

yournaitmare kirjoitti:

ja vielä, tämä ei nyt tähän liity, mutta mistä löytyisi elokuva nimeltä My friend joe, se missä se tyttö tekytyy pojaksi ja tyttö on se tasapainoilija (en tiedä?) sirkuksessa jossa hänen isä/isäpuolensa/sukulaisensa hakkaa häntä tms, mistä se löytyisi ?

Vastaus riippuu siitä, että etsitkö elokuvaa DVD:nä vai mitenkä? Minulla on kyllä englanti kielinen DVD, jos vain saisin jokun tekstitämään sen, kun englanti ei ole vahvin osa-alueeni. Eikä minulla enää ole tallessa ylen julkaisemat suomi tekstitkään, jotka meni kadoksiin kun VHS nauha joutui kadoksiin.

Dekkari

14.04.19 klo 14:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime aikoina olen pohtinut kahta elokuvaa joiden näkemisestä on jo vuosia. Joskus kesällä 2004 taisi tulla joltain tv:kanavalta joku länkkäri(?), joka taisi olla tehty joskus 60-70- luvulla. Elokuva oli värillinen. Elokuva taisi koostua episodeista ja jokainen episodi alkoi jollain piirretyllä kuvalla. Yhdessä kuvassa taisi olla höyryjuna ja toisessa jokin ratsujoukko.

En ole nähnyt elokuvaa kokonaan, mutta elokuvan loppupuolella on jokin ampumavälikohtaus, jossa päähenkilö vahingoittuu, mutta en muista selvisikö hengissä. Elokuvan tai elokuvan episodin nimi saattoi olla jokin hevosvarkaat tms.

Toisen elokuvan näin vuonna 2010. Elokuvassa käsitellään jihadterrosrismia. Elokuvan päähenkilö on joku ukko, joka menetti jalat yhdysvaltojen lähetystöihin itä-afrikkassa tehdyissä iskuissa, jotka tapahtuivat 1998. Miehellä oli elokuvassa vaimo, joka aloitti salasuhteen varakkaan musilimiehen kanssa. Tämä muslimimies kuitenkin oli mukana jossain terrori-iskun suunnittelussa. Naisen pettäminen tuli miehelle selväksi ja mies yritti varoittaa naista lähtemästä tämän muslimimiehen matkaan.

Elokuvan lopulla nainen ajoi tämän muslimimiehen auton autolauttaan ja autossa oli jokin radioaktiivista räjähdettä sisältävä pommi. Nainen kuoli räjähdyksessä ja tämä muslimimies ammuttiin näiden kanssa suunnittelijoiden toimesta, koska myönsi rakastuneensa naiseen ja ei olisi halunnut suorittaa iskua. Elokuvan loppukohtauksessa jalkansa menettänyt mies piti luontoa yliopistossa. Elokuvassa puhuttiin englantia, mutta elokuva taisi tapahtua manner-euroopassa.

Tutkanetti

04.08.19 klo 23:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi tv-sarja on ollut hukassa jo pidemmän aikaa ja hieman hämärän peitossa. Jos joku pystyy tämän kanssa auttamaan, niin olisin todella kiitollinen.

Elikkäs kyseessä muistaakseni brittiläinen minisarja tai usa, (jotenkin muistaisin, että brittiaksentti olisi ollut vahvasti läsnä). Näytetty televisiosta kesällä 2008-2009. Jännitys/mysteeri/kauhu.

Juonesta en muista paljoakaan, muuta kuin sen, että siinä seurattiin vahvasti yhtä perhettä ja pienen kylän hahmoja. Jostain syystä kylästä (kaupungista). Erityinen kohtaus on jäänyt mieleen kuin tämän "pääperheen" teini-ikäinen poika (taisi tämä poika käydä hieman hitaalla) vahtasi ikkunasta naapurin vanhempaa rouvaa. Joku juttu siinä oli, että kaupungista ei saanut poistua. Kaupungissa oli johtoporras joka taisi pelotella tms asukkaita, että tapahtuisi jotain hirveää tms. Käyttivät oman käden oikeutta yms.

Sarjan lopussa muistaakseni, tämä "pääperheen" vaimo ja lapset pääsivät kaupungista pois. Muistaakseni katsoivat taakseen ja ajoivat pitkällä sillalla. Jos joku näiden perusteella pystyy tietämään sarjan niin huh! :)

07.08.19 klo 18:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikäs se massiivisen mittainen japanilainen historiaeepos onkaan? Muistaakseni mustavalkoinen trilogia, joka perustuu yhtä lailla muhkeaan kirja(sarja)an ja kuvaa japanilaisen perheen vaiheita siirtomaaimperiumin perustamisesta maailmansotia seuraanneeseen jälleenrakennukseen.

07.08.19 klo 22:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Ekana tulee mieleen tuosta joku kymmenen tuntia pitkä Ihmisen kohtalo 1: Ei suurempaa rakkautta -trilogia, joka ainakin perustuu useampiosaiseen opukseen. Tuskin kuitenkinaan on se, koska se kuvaa enemmän yhden ihmisen vaiheita sotavuosien läpi.

Keiji Nakazawan Hiroshiman pojasta pitäisi kanssa ainakin olla samansuuntainen eepos kokonainen trilogia jostain 70-luvulta.

10.08.19 klo 17:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihmisen kohtalohan se oli. En ole lukenut kirjoja enkä nähnyt elokuvia, joten yksityiskohdat saattavat vähän heittää.

Tuo Hiroshiman poika taitaa olla anime?

10.08.19 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hiroshiman pojasta on ilmeisesti useampikin filmatisointi näyteltynä ja animoituna, tuo 70-luvulla tehty trilogia on yksi niistä näytellyistä. Alkuperäisteos ainakin on sarjakuva, taisi olla peräti ensimmäinen suomeksi julkaistu japanilainen manga.

11.08.19 klo 20:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo, muistan miten lapsena turhautti, kun Hiroshiman poika jäi ikävästi kesken siihen kaikkein järkyttävimpään hetkeen, kun pommi on juuri räjähtänyt ja puoliksi sulaneet ihmiset toikkaroivat tulihelvetin keskellä. Mieleen ovat jääneet myös toistuvat maininnat makeista perunoista. Sitten kun jatko-osa viimein julkaistiin, käännöskukkanen korjattiin bataateiksi ja lukusuuntakin vaihtui trendikkäästi käänteiseksi.

Toinen sarjis jonka cliffhanger on jäänyt vaivaamaan näihin päiviin asti on Omaha – kissatanssijan nelososa. Miksi pyörätuolinainen määräsi tarkemmin yksilöimättömät nilkit polttamaan kissamiehen valokuvaliikkeen, haluaisinpa vain tietää. Mutta älkää paljastako, jos teillä on sisäpiiritietoa, vaan vinkatkaa, mistä koko sarjan saisi englanninkielisenä niteenä.

21.08.19 klo 18:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tutkanetti kirjoitti:

Vähän tuohon suuntaan kalleellaan on Herrasmiesliiga: https://www.imdb.com/title/tt0630135/

29.08.19 klo 11:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Useampikin elokuva on tällä hetkellä hukassa.

Amerikkalainen toimintaelokuva

Kyttä soluttautuu gangsterien joukkoon. Vähitellen hänelle kasautuu paineita kun pitäisi tehdä jotain rikollistakin eikä vain hengailla mukana. Hän ehdottaa, että poliisia harhautetaan väittämällä, että jossakin kaupungin koulussa on pommi. Koulua ei kuitenkaan yksilöidä, ja saattaa olla että mitään pommiakaan ei lopulta ollut.

Ruotsalainen tai tanskalainen erotiikkaklassikko

Tästä elokuvasta muistan vain julisteen, jossa räikeää taustaa vasten makoilee alaston nainen selällään. En ole nähnyt elokuvaa, mutta Leffatykki suositteli sitä minulle sinnikkäästi vuosikaudet. Joka tapauksessa yksi 60- ja 70-luvun nakuiluelokuvista, joita tuotettiin ahkerasti vapaamielisemmissä Pohjoismaissa. Nimessä esiintyi mahdollisesti jotain luontokuvastoa.

Neuvostoliittolainen elokuva

Isäni muisteli nuorna miensä katselleensa neuvostoliittolaisen elokuvan, jota kuvaili seuraavasti:

Miihkalin isä kirjoitti:

Nainen löytää kirjeenvaihtoilmoituksella miehen. Kertoo myös rikollisuudesta, rosvot ajelevat Volgalla mihin tavallisella ihmisellä ei ollut varaa. Rikollisuuden teema vallankumouksellinen, koska neuvostoliitossahan ei ollut rikollisuutta.

Arveli, että kyseessä saattaisi olla Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen (jota en ole nähnyt) mutta ei mennyt vannomaan.

29.08.19 klo 20:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Itsellä on tuo Mustalaisleiri omana, joten voin joskus ainakin asian tarkistaa, kunhan ehdin.

Nimettömänä leffana pulpahti jostain alitajunnan syövereistä takaisin mieleen yksi mahdollisesti 60- tai 70-luvulla tehty paranoialeffa, jonka nimeä en muista ollenkaan.

En muista alusta paljoakaan, mutta taisi olla niin, että tarinan sankari on vakuuttunut, että ulkoavaruuden humanoidit ovat soluttautuneet ihmisten joukkoon, mitä tietenkään ei usko kukaan muu kuin paikallinen vähän omituinen teini-ikäinen musta nuori mies.

Kyseisen leffan lopussa tarinan päähenkilö ainakin soluttautuu muukalaisten tukikohtaan ja löytää sieltä jonkin ihme vekottimen tai säteen, joka naamioi muukalaiset ihmisiksi. Sitten sankari kuulee takaansa askelia ja päättää astua itse kyseiseen kojeeseen. Myöhemmin sankari yrittää poistua paikalta hissin kanssa, missä on mukana naamioitunut muukalainen. Muukalainen yrittää kommunikoida sankarin kanssa pitämällä jotain ihme lutkutusääntä, mutta sankari pysyy hiljaa. Sitten sankarin päällä oleva ihmisnaamio alkaa repeillä... ja jotain ja itse leffa loppuu ratkaisemattomana.

Viimeisissä kuvissa sankarin teini-ikäinen musta kaveri paljastuu todellisuudessa naamioituneeksi muukalaiseksi ja poistuu auringonlaskuun.

Tarinan päähenkilö oli vielä muistaakseni nuoren Burt Reynoldsin näköinen viiksiukko.

Dekkari

17.11.19 klo 11:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyseessä Ruotsalainen elokuva, varmaan vuodelta 1998. Elokuvassa on siis poika joka asuu äitinsä kanssa ruotsissa. Muistaakseni äiti alkaa elokuvan aikana seurustelemaan jonkun miehen kanssa joka on poliisi. Elokuvassa poika menee myös tapaamaan biologista isäänsä joka asuu kreikassa. Paljoa muuta en elokuvasta muista. Elokuva taisi olla lajityypiltään komediaa. Ainakaan mitään kovin traagista ei elokuvassa tapahtunut.

Elokuvan nimi taisi olla jotain Poika, poliisi ja... en muista nimen viimeistä sanaa. Elokuva on näytetty suomalaisesta televisiosta ainakin joskus vuosina 2002-2004.

E: Elokuva löytyi.

jalapa

06.12.19 klo 12:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hei.
Mikä elokuva? Jonkin sortin kauhua tai parodiaa. Elokuvassa omituinen perhe, enemmän tai vähemmän yliluonnollisia juttuja. Kaljupäinen 'poika',löytyi Bermudasta,tjs. yksi työnsi sormensa johonkin putkeen ja molemmat kädet jäivät jumiin. Äiti oli jonkinsortin pahatar tms. Aiheesta tehtiin kait minisarjakin. Mielestäni hauska elokuva. Todella huonot ja sekavat vihjeet.

06.12.19 klo 16:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oisko Addam's Family?

jalapa

06.12.19 klo 17:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Oisko Addam's Family?

Kyllä, kiitos. Saan nukuttua ensiyön.