Elokuva hukassa...?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuva hukassa...?

iquloser

22.01.19 klo 15:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

yournaitmare kirjoitti:

ja vielä, tämä ei nyt tähän liity, mutta mistä löytyisi elokuva nimeltä My friend joe, se missä se tyttö tekytyy pojaksi ja tyttö on se tasapainoilija (en tiedä?) sirkuksessa jossa hänen isä/isäpuolensa/sukulaisensa hakkaa häntä tms, mistä se löytyisi ?

Vastaus riippuu siitä, että etsitkö elokuvaa DVD:nä vai mitenkä? Minulla on kyllä englanti kielinen DVD, jos vain saisin jokun tekstitämään sen, kun englanti ei ole vahvin osa-alueeni. Eikä minulla enää ole tallessa ylen julkaisemat suomi tekstitkään, jotka meni kadoksiin kun VHS nauha joutui kadoksiin.

Dekkari

14.04.19 klo 14:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime aikoina olen pohtinut kahta elokuvaa joiden näkemisestä on jo vuosia. Joskus kesällä 2004 taisi tulla joltain tv:kanavalta joku länkkäri(?), joka taisi olla tehty joskus 60-70- luvulla. Elokuva oli värillinen. Elokuva taisi koostua episodeista ja jokainen episodi alkoi jollain piirretyllä kuvalla. Yhdessä kuvassa taisi olla höyryjuna ja toisessa jokin ratsujoukko.

En ole nähnyt elokuvaa kokonaan, mutta elokuvan loppupuolella on jokin ampumavälikohtaus, jossa päähenkilö vahingoittuu, mutta en muista selvisikö hengissä. Elokuvan tai elokuvan episodin nimi saattoi olla jokin hevosvarkaat tms.

Toisen elokuvan näin vuonna 2010. Elokuvassa käsitellään jihadterrosrismia. Elokuvan päähenkilö on joku ukko, joka menetti jalat yhdysvaltojen lähetystöihin itä-afrikkassa tehdyissä iskuissa, jotka tapahtuivat 1998. Miehellä oli elokuvassa vaimo, joka aloitti salasuhteen varakkaan musilimiehen kanssa. Tämä muslimimies kuitenkin oli mukana jossain terrori-iskun suunnittelussa. Naisen pettäminen tuli miehelle selväksi ja mies yritti varoittaa naista lähtemästä tämän muslimimiehen matkaan.

Elokuvan lopulla nainen ajoi tämän muslimimiehen auton autolauttaan ja autossa oli jokin radioaktiivista räjähdettä sisältävä pommi. Nainen kuoli räjähdyksessä ja tämä muslimimies ammuttiin näiden kanssa suunnittelijoiden toimesta, koska myönsi rakastuneensa naiseen ja ei olisi halunnut suorittaa iskua. Elokuvan loppukohtauksessa jalkansa menettänyt mies piti luontoa yliopistossa. Elokuvassa puhuttiin englantia, mutta elokuva taisi tapahtua manner-euroopassa.