Elokuva hukassa...?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuva hukassa...?

MacMazzy

28.09.17 klo 06:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Bestis kirjoitti:

Osaisiko joku kertoa nimen leffalle, jossa rahankuljetusauto ryöstetään ja ajetaan muistaakseni halliin, jonne leffan tapahtumat pitkälti sijoittuivat? Ainakin yksi ryöstäjistä lukittautui autoon ja sitten muut yrittivät päästä autoon sisään. Oon koittanut etsiä tuota elokuvaa, mutta eipä tunnu hauista huolimatta löytyvän.

Olen aika varma että kyseessä on leffa nimeltä Armored,

JustinHenryFan

19.01.18 klo 13:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä onko täällä käyttäjillä yleisesti tiedossa, mutta itse vasta törmäsin tähän ja löysin sieltä elokuvan, jota olin aikaisemmin täällä kommenttipalstalle kysellyt. Eli sivusto:

Vieläpä suomalainen start up-keksintö!

Jarppi

11.02.18 klo 11:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuvassa nuori mies pestautuu vanhan miehen hultoasemalle töihin.

Vanha mies mm. laittaa nuorukaisen pesemään ja vahaamaan tontilla olevia romuautoja.

Kerran rajuilman tullessa heput ottivat viinaa avolava-autossa ja bongailivat salamoita.

Nuorukainen kävi kerran välillä naisissakin läheisessä kylässä tai kaupungissa. Takaisin tultuaan huomasi vanhan hepun istuvan pihalla jonkkinlaisessa transsissa.

Bensa-asema sijaitsee jossain aavikolla tai sen liepeillä. Lopulta kun joku auto tuli tankkaamaan selvisi nuorelle miehelle ettei säiliöissä edes ollut bensaa.

Mutta mikä on elokuvan nimi? Näin tämän joskun 80-luvun puolivälin paikkeilla.

Jarppi

07.03.18 klo 15:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jarppi kirjoitti:

Elokuvassa nuori mies pestautuu vanhan miehen hultoasemalle töihin.

Mutta mikä on elokuvan nimi? Näin tämän joskun 80-luvun puolivälin paikkeilla.

Moro!

Elokuva on:
Light Years Away (Valovuosien päässä) (1981)
Les années lumière (original title)
1h 47min | Drama | 20 May 1981 (France)
A young drifter meets up with a strange old man who claims that he has been taught to fly by birds.
Director: Alain Tanner
Writers: Daniel Odier (novel), Alain Tanner
Stars: Trevor Howard, Mick Ford, Bernice Stegers

Kiitoksia paljon efreak3 :)

28.06.18 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osaisiko joku sanoa mikä elokuva tämä voisi olla. Varmaankin 80-luvulla tehty, epäilisin että jonkin sortin kauhuelokuva olisi kyseessä. Loppukohtauksessa päähenkilö menee mielisairaalaan tapaamaan jotain, mitälie potilasta jolla on yli-inhimilliset voimat.

Potilas saa melkein tapettua tän sitä tapaamaan tulleen miehen, mutta miehellä on jotain luita vanhassa matkalaukussa ja se heittää niihin jotain eliksiiriä, jollain niistä muodostuu luuranko. Luuranko tappaa tän potilaan ja mies lähtee pois sairaalasta eikä sano mitään välikohtauksesta. Mies viellä lavastaa paikan että potilas olisi karannut ikkunasta. Leffa melkeinpä loppuu tuohon kohtaan.

Kyseinen leffa tuli televisiosta mtv3: kanavilta pari kertaa kesällä 2010. Muistelisin että leffan nimessä olisi mainittu jokin nimi ja sen perään tapaus.

Leffassa oli loppukohtauksessa jonkin verran gorea. Muistan leffasta loppukohtauksen lisäksi kohdan missä päähenkilö oli kahden muun henkilön kanssa jotain luolaa tutkimassa. Henkilöillä oli aseina tässä kohtaa rynnäkkökiväärit.

28.06.18 klo 23:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistuttaa ihan H.P. Lovecraftin Charles Dexter Wardin tapausta. Tuosta taisi joku filmatisointi olla vuodelta 1991, joten ehkä se on se?

28.06.18 klo 23:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Joo toi sen on. Kiitos.

05.07.18 klo 02:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jotenkin vanhan ajan arviolta n. 70-80 luvun kauhuleffat jänskätti silloin 90-luvulla nuorukaisena. Yhdessä tapauksessa mahdollisesti tumman puhuvalla hahmolla on päällään joko keltainen kumihanska ja päältä kauttaaltaan veressä tai paljas käsi tuommoisen nesteen peitossa. Muita muistikuvia ei valitettavasti tuosta siivousapuvälineen pitäjästä ole, mutta jostain leffasta tässä on kyse.

Toinen animaatio tai anime mahdollisesti kertoo jättiläiskilpikonnasta, joka kannattelee kilvellään jotain suurta joukkiota tai yhteiskuntaa ja nousee valtameren siimeksistä tämän apuun.

Jälkimmäinen voi olla sarjakin, mutta oisko jollahin em. käryä tai aavistusta?

05.07.18 klo 08:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

barros kirjoitti:

Jälkimmäinen voi olla sarjakin, mutta oisko jollahin em. käryä tai aavistusta?

Tollanen kilppari tais olla ainakin Disneyn filmissä Aladdin ja varkaiden kuningas.

nightmist

30.08.18 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen yrittänyt etsiä Googlesta ja IMDB:stä ja ties mistä, mutta ei vaan onnaa. Ehkä täällä joku tietää?

Leffa mahdollisesti 80-luvulta tai 90-luvun alkupuolelta, englantia puhuivat, eli tod.näk. jenkkileffa. Siinä on nainen, joka paljastuu robotiksi (ei ole Wierd Science). Jossain vaiheessa leffaa tämä nainen ja ihmismies suutelevat keittiön/laboratorion lattialla, johon tulvii jostain kylpyvaahdon tyyppistä vaahtoa. Ehkä lavuaarista/tiskikoneesta. Muistaakseni suutelon lomassa (saattoi olla ennenkin, mutta muistaakseni samassa huoneessa kuitenkin) mies vie käden naisen korvan taakse ja silloin ilmeisesti paljastuu, että nainen onkin robotti, koska korvan takaa irtoaa/löytyy muistaakseni kolikonkokoinen "piirilevy" tms. Saattoi olla, että mies tiesi naisen olleen robotti ja vaihtoi piirilevyn tarkoituksella. Molemmat olivat valkoihoisia, ja naisella ehkä lyhyt musta tukka.

Kiitos jo etukäteen.

31.08.18 klo 09:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Saattaa olla Cherry 2000 mutta en mene vannomaan.

EDIT: Mainiota.

nightmist

31.08.18 klo 12:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Saattaa olla Cherry 2000 mutta en mene vannomaan.

Ei hitsi! Tuo se on! KIITOS!!

23.09.18 klo 21:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt olisi vähän isompi läjä leffoja hakusessa. Mielessä on jo kauan pyörinyt kun joskus muinaisina aikoina YLE Teemalla näytettiin kokonainen sarja itäsaksalaisia kommarilänkkäreitä, jotka yleensä kuvaa päähenkilönä seikkailevan valkoisen miehen heräämistä kapitalismin sortamien punanahkojen ahdingolle. Himottaisi jossain vaiheessa ehkä tehdä pieni maratoni noista, mutta kun ei muista yhtä tai kahta enempää nimeltä eikä netistä tunnu kovin helpolla noista mitään löytävän, eli jos jollain on tietoa niin voisin arvostaa kovasti.

Punaisen veren huuto on yksi monista.

24.09.18 klo 11:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osternien suhteen en osaa auttaa, mutta en malta jättää mainitsematta ensimmäistä saksalaista länkkäriä. Der Kaiser von Kalifornien valmistui vuonna 1936 ja on muistaakseni ihan hyvä elokuva, vaikka historia ei kiinnostaisikaan. Tuolloin hallinneen ideologian mukaisesti elokuva vastustaa äkkirikastumista (palkkionmetsästys, kullankaivuu) ja painottaa määrätietoisen työn merkitystä. Myös intiaanit esitetään myönteisessä valossa. Mielenkiintoisella tavalla Kalifornian keisari tuli siis enteilleeksi genren myöhempiä kehityskulkuja.

Elokuva löytyy netistä [www.youtube.com] englanniksi tekstitettynä ja kohtuullisen hyvällä kuvanlaadulla.

Manco

28.10.18 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla oli hukassa sellanen filmi vähän niinkuin brassilainen spaghettiwesterni muutaman vuoden mutta sitten Burutus meni arvostelemaan sen ja löyty :D ANTONIO DAS MORTES (1969)

13.11.18 klo 12:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuonna 2009 mtv leffa-kanavalla näkyi elokuva, joka sijoittui todennäköisesti yhdysvaltoihin ja omakotitaloalueelle. Elokuvassa oli omakotitalo alue, mihin yhteen oli muuttanut henkilö jota epäiltiin laittomien asiden kaupasta. Niin poliisit meni tähän naapuritaloon siellä asuvan perheen suostumuksella ja alkoi tarkkailla taloa. Muistaakseni yksi poliiseista oli sellainen vanhempi kivikasvo.

Perheenmies kuitenkin aiheutti jotain ongelmia tutkinnan kanssa. Esim. yhdessä kohtaa tältä kivikasvolta oli jäänyt tupakkaataloon ja sitten tämä naapuri sanoi talon isännälle, että hei, sun tupakat jäi ja sitten, että poltetaanko. Perheenmies suostui ja kun ei oikeasti tupakoinut niin yskimiseksi se meni. Muistaakseni tämä kivikasvopoliisi poliisi kehotti yhdessä vaiheessa perheenmiestä painumaan helvettiin. Yhdessä kohtaa perheenmies ja poliisi jäivät rikollisille kiinni, mutta perheenäiti tuli pelastamaan kummatkin. Elokuvan lopussa tästä poliisista oli tullut perheen tuttava. Yhdessä kohtaa poliisi sanoi naapurille, että perheen isä on hänen veljensä ja tälle on tehty lobotomia ja siten hieman outo.

Elokuva oli muistaakseni tehtä vuonna 1994 ja oli varmaan toimintakomedia tai toimintaleffa. Kivikasvo poliisi näytti vähän Clint Eastwoodilta, mutta en ainakaan heti löytänyt mitään, mikä olisi viitanut Clintin näyttelemiseen tämän kaltaisessa elokuvassa. En nähnyt elokuvaa kokonaan.

The Sam1

13.11.18 klo 13:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

^^ Tuo leffa voisi olla Rosvot ja poliisit

13.11.18 klo 13:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Sehän se oli. Kiitos paljon.

backstage

07.12.18 klo 12:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on ongelma, -ja paha, jonka takia itseasiassa rekisteröidyin tänne Leffatykki sivustolle.

Olen yrittänyt löytää / muistella n. 6-8 (?) vuotta sitten TV :stä näkemääni elokuvaa, - tuloksetta.

Kyse on amerikkalaisesta, käsittääkseni elokuvalevityksessäkin olleesta elokuvasta, jossa media-ammattilainen työskentelee hallitukselle, -ja luo uskottavia uutis- / mediaklippejä manipuloimalla tapahtumia. Juonessa on asetelma vanhasta konkarista, joka opettaa -ja näyttää untuvikko aloittelijalle, kuinka manipuloidaan ihmisten / kansakuntien lähitulevaisuutta. Tämä manipulaatio on eräänlaista tulevaisuuksien ennustamista -ja niihin vahvasti vaikuttamista, -ja muokkaamista, omien / hallituksen tarpeiden mukaan. Elokuvassa on mukana vahva tunne siitä, ettei kaikki ole sitä, mitä mediassa verkkokalvoille tuotetaan, - vaan tämä disinformaatio on tarkasti suunniteltua ja etukäteen käsikirjoitettua. Loppukohtauksesta on jäänyt mieleeni se, kuinka henkilö kertoo toiselle, mitä seuraavassa uutisten pääaiheessa tullaan näkemään, sekunnin tarkasti -ja sivuhenkilöineen, -ja miten se tulee vaikuttamaan lähitulevaisuuden tapahtumiin. Ja näin tapahtuu, sekunnintarkasti.

Osaisikohan kukaan arvon raadista auttaa minua löytämään tämän elokuvan, -ja antamaan muistiparalleni rauhan ?

Kiitos jo etukäteen !!!

iquloser