Elokuva hukassa...?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuva hukassa...?

06.01.16 klo 18:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mahdollisesti, vaikka kansikuva antaa ehkä vähän eri kuvan, kuin mitä muistikuvani. Mutta siis mahdollisesti, kiitos=)!

16.01.16 klo 14:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja tajusin muuten, että se elokuva on varmaan kymmenisen vuotta vanhempi kuin tuo A Perfect Getaway. Ja siinä siepattiin ainakin vain mies.

TatiTeThird

16.01.16 klo 17:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Saattaisiko kyseessä olla Havanna? En ole elokuvaa nähnyt, mutta se sopii Robert Redfordin ja vesiputousten puolesta kuvaukseesi.

17.01.16 klo 16:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mistä tuo Havanna kertoo? Siinä ei ole juonikuvausta. Ja se miun näkemä elokuva ei ollut sotaelokuva ja tuossa on luokitteluna draama, sota.

TatiTeThird

17.01.16 klo 17:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wikipediassa lukee näin:

"The film's plot concerns Jack Weil (Redford), an American professional gambler who decides to visit Havana, Cuba to gamble. En route to Havana, he meets Roberta Duran (Olin), the wife of a revolutionary, Arturo (Juliá). Shortly after their arrival, Arturo is taken away by the secret police, and Roberta is captured and tortured. Jack frees her, but she continues to support the revolution."

17.01.16 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos! Genre on siinä tapauksessa ehkä vähän harhaanjohtava. Oli oikea leffa tai ei, niin taidanpa katsoa tuon joka tapauksessa=).

renesanssi

18.01.16 klo 05:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Etsin elokuvaa joka on luultavasti 90luvun alkupuolelta. Muistan elokuvasta vain yhden kohtauksen jossa pienet tyttölapset seuraavat mukaansa viittovaa pientä poikaa läheiselle metsälammelle. Poika seisoo selin tyttöjä kohti ja yhtäkkiä lammesta nousee jotain, en muista mitä ja poika kääntää päänsä ja onkin humanoidi.

Edit:Ja sitten tuli mieleen vielä eräs piiretty/animaatio elokuva (80-90 luvun) josta minulla on erittäin huonoja muistikuvia, muistan elokuvasta vain että siinä oli jonkin sortin eläimiä ja mehiläiset/ampiaiset olivat aika isossa roolissa ja tais olla joku jäniskin sekä karhu? Elokuvan VHS kannet oli muistaakseni aika oranssit ja reunat violetit. Hitto kun muistais :-)

21.01.16 klo 13:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin seuraavan leffan lentokoneessa joskus vuoden 2002 paikkeilla. En muista siitä paljoakaan, ja se oli vieläpä puhuttu ranskaksi! Luultavasti kyseessä oli dubbaus, mutta saattoihan se ranskalaistakin tuotantoa olla, en noin nuorena osannut asiaa arvioida. Joka tapauksessa näytti jenkkileffalta ja kovasti näyttikin.

Raina oli aika pitkälle Matrix-tyylinen, vaikka toimintakohtaukset eivät ihan samanlaista tykitystä olleetkaan, vaan lähinnä juoksentelua paikasta toiseen. Joku mies siinä oli, olisiko yrittänyt tytärtään pelastaa. Jotkut pahat salaliittomiehet tms. olivat hänen perässään, ja muistaakseni leffan jujuna oli, että ihmiset paljastuivat roboteiksi. Olisiko se tytärkin jossain vaiheessa lentänyt katuun ja kipinät lensivät.

No niin, asia selvisi vihdoin ihan vaan sillä, että satuin katsomaan Arskan tähdittämän elokuvan 6. päivä ja sehän se oli. Yllättävän paljon elokuvasta palautui mieleen: liman peittävät ukkelit (lisäsi kovasti Matrix-fiilistä) ja irtileikatut sormet, esimerkiksi. Ihmiset eivät tosin olleet robotteja vaan klooneja, ja katuun lentänyt lapsi olikin nukke eikä tytär.

Sääli muuten, ettei Matrixissä ollut Arskaa. Agentti Schwartzenegger.

K@ltsu

22.01.16 klo 16:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

80-luvun ninja elokuva hakusessa. Leffasta en muista muuta kuin mustan rc-helikopterin mikä ampui ja taisi muuttua robotiksi. Överi ninjailu taisi olla paljon.

Temetheus

26.01.16 klo 22:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moikka. Oon uusi täällä. Löysin tämän sivuston, kun mulla heräs mieleen yksi elokuva, jonka näin joskus 15 - 20 vuotta sitten lapsena, ja yritin googletella sitä. En muista elokuvan nimeä, enkä hirveästi mitään siitä.

Muistan vain, että elokuva kertoi teinipojasta, joka ampui vanhempansa (muistaakseni haulikolla), taisivat olla makuuhuoneessa silloin? En muista miksi hän niin teki, mutta muistan, että elokuvassa asiaa setvittiin oikeudenkäynnissä, ja pojan (muistaakseni) isoveli yritti puolustaa veljeänsä. Tuleeko jotain mieleen? Elokuva on siis aikaisintaan 90-luvun lopulta. Elokuva tuli telkkarista kun olin tosi pieni ja ei ollut ihan sopivaa katsottavaa sen ikäisenä mut nyt haluaisin nähdä sen :D

G_N_G

12.02.16 klo 21:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toivottavasti tää uuden viestin laitto onnistu. Kauan kun oon täällä viimeks kirjoitellu. Mutta asiaan, etsinnässä leffa jonka tapahtumista muistan vain että päähenkilö kohtaa miehen rakannuksen luona ja potkaisee vieressä olevaan ikkunaan, siten että ikkunassa mahdollisesti ollut kärpänen tai vastaava liiskaantuu, mutta ikkuna ei hajoa. Ympäristö tyypillistä aluetta lännen elokuvien tyyliin. Kyseessä on todennäiköisesti 80-90 luvun leffa.

abneri

10.03.16 klo 11:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

K@ltsu kirjoitti:

Tämähän täytyy olla Mad Mission-leffasarjasta..oliskohan 3:s?

TTS84

19.04.16 klo 16:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikähän leffa oli se jossa oli tummempia ja vaaleampia robotteja, jotka soti keskenään. Ihmiset oli niiden vaaleiden robottien puolella ja tää elokuva on jostain 80 luvun puolelta. Tää kaikki sotiminen tapahtui avaruudessa.
Ei ole transformers the movie. Olis kiva näin aikuisiällä kattoa se uudestaan, että oliko se nyt niin hyvä mitä se sillon pikkukossina oli!!

Dickey

19.04.16 klo 18:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi leffa jonka joskus muksuna viimeksi näin jossa oli Leslie Nielsen mahdollisesti pääosissa. Muistikuvat on hyvin hataria mutta muistan että hän esitti jotain likinäköistä miestä ja jossain kohdassa oli semmoinen kohtaus missä hän jtn kalkkunaa tai vastaavaa valmisteli ruuaksi ja kuunteli samalla televisiosta ohjeita sen valmistukseen ja sitten joku papukaija vaihteli astuessaan kanavaa ja tuli joku jumppa ohjelma "heiluta koipia". Ainakin muksuna oli hauska leffa. Varmaan 80-90 luvulla valmistunut. Ei ole mies ja alaston ase trilogia, spy hard, takaa haettu eikä tunarin oppitunti.

The Sam1

20.04.16 klo 16:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dickey kirjoitti:

Voisiko olla Mr. Magoo?

Dickey

20.04.16 klo 16:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sehän se varmasti on kun nyt googlesta vilkaisin. Ei ole tänne sitä kaitettu

11.05.16 klo 23:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt olis hakusessa tämmöinen ihme elokuva, jonka muistan nähneeni joskus lähemmäs kymmenisen vuotta sitten maikkarilta. Kyseessä on 90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa tehty komedia, jonka nimi oli jotain tyyliin "Salama-Joe" tai sinne päin. Siinä ideana oli että tämä "Salama-Joe" oli joku eläkkeelle jäänyt stuntmoottoripyöräilijä jolla oli oppilas, joka ryhtyi pahaksi stuntmoottoripyöräilijäksi. Elokuvan aikana "Joe" ystävystyy jonkun yksinhuoltajaäidin kanssa ja lopussa ukko kilpailee pahaa oppilastaan vastaan siitä kumpi pystyy hyppäämään jonkun mahdottoman kanjonin yli moottoripyörällä. Elokuvasta muistan vain että se oli niin huono että se oli oikeastaan tosi hyvä.

Martsu03

08.06.16 klo 15:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarvitsen nyt kipeästi apua, hukassa leffa, joka on kummitellut mielessäni jo monen monta vuotta. Luulin muistavani kyseisestä leffasta enemmänkin, ja luulin jo löytäneeni kauan kadoksissa olleen leffan nimen hakusanoja käyttäen googlen kautta. Google kuitenkin johdatti mut harhaan, ja jouduin tuhlaamaan aikaani Purppuravirrat 2 - nimiseen tekeleeseen. Kuitenkaan tästä leffasta ei ollut kyse.

En voi varmaksi enää sanoa, mitä kys. leffassa on tapahtunut, koska epäilen muistini toimivuutta. Alunperin tosiaan idea oli, että leffa olisi juoneltaan ollut hyvinkin paljon Purppuravirrat 2 - kaltainen. Eli elokuva, jossa poliisit jäljittävät uskonnollisia murhia tekevää murhaajaa. Ja mielestäni leffassa oli myös samantapainen idea siitä, että murhaaja etsisi uhreja, joilla on sama ammatti kuin opetuslapsilla oli, ja tämä olisi yhdistävänä tekijänä murhille.

Mutta tästä en ole enään varma, muistini on saattanut tehdä tepposet. Se mistä olen varma, on se, että kys. leffassa murhaaja oli toinen poliiseista. Ja tämä paljastui, kun poliisit menivät jututtamaan murhiin liittyvää henkilöä, ja samassa asunnossa oli pieni poika, joka tunnisti toisen näistä poliiseista murhaajaksi. Ei kuitenkaan sanonut siinä tilanteessa mitään, koska järkyttyi asiasta niin kovin. Tämä asia selvisi toiselle poliiseista kuitenkin myöhemmin tämän kohtauksen ansiosta. Tämä kys. kohtaus on jäänyt mieleeni kummittelemaan, ja olisi kova tarve saada selville mistä leffasta on kysymys! Auttakaa epätoivoista!

Wayne 64

09.06.16 klo 20:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

^tuo on Metcalfe-nimisen poliisi tv-elokuvasarjaaa ensimmäinen osa, nimeltään messiah.

kasuaalikatsoja

04.07.16 klo 19:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luokka 1984 ehdotettiinkin mun hakuun vastaukseksi, muttei se ollutkaan oikea. Löytyisköhän täältä apu:

Samanlainen idea kuin luokka 1984:ssä, sitä katsellessa tuli mieleen yks kohtaus lisää. Kun opettajan vaimo on lukittuna kouluun, poikaporukka jahtaa häntä joko isossa luokkahuoneessa, tai liikuntasalissa. Kun saavat kiinni niin nainen ottaakin vahvemman asenteen ja sanoo yhdellä pojista jotain tyyliin:"No, ketä teistä on tarpeeks rohkee ollakseen eka?" En muista olivatko aikeissa raiskata naikkosen vai mikä oli juttu, se todennäköisesti. Tästä pojat meneekin sekasin ja alkavat kinastella keskenään jolloin nainen pääsi muistaakseni pakenemaan.

En ole varma oliko leffa sittenkään englanniksi puhuttu. Muistikuvat ovat todella hämäriä, muistan vain päähenkilö-opettajan olevan tummatukkainen, noin 30-vuotias. Ja aika varma että hän muutti vaimonsa kanssa toisella paikkakunnalla tuuraamaan uuteen kouluun. Näin tämän ihan lapsena joten elokuva on ainakin 80-luvun alkupuolelta.