Elokuva hukassa...?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuva hukassa...?

tsuaco

07.07.08 klo 15:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin joskus skidinä tuolloin hyvinkin paljon pelottaneen kauhuelokuvan. Veikkaisin karkeasti, että valmistusvuosi sijoittuu johonkin pimeimmälle 80-luvulle.

Muistikuvat elokuvasta ovat erittäin hämärät, mutta sen muistan, että siinä oli joku vanha papparainen, joka valmisteli verstaassa puunukkeja tms. Sitten kun tämä papparainen oli torilla (?) kaupittelemassa (?) noita nukkeja, niin tuli joku nuorisojengi, joka kävi tuikkaamassa nuket palamaan ja siitä taas seurasi sitten jotain pahaa. Saattaa olla, että elokuva koostui useasta pienemmästä tarinasta. Tai sitten ei. Muistikuvat tosiaan melko hämärät. Hoksaisikohan joku mikä elokuva voisi olla kyseessä?

masten

20.07.08 klo 21:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osaako joku kertoa mitä elokuvaa haen? Näin joskus pikkupoikana kauhuelokuvan (olisikohan 80-luvulta?) jossa mies joutuu auto-onnettomuuteen ja hänen jalkansa amputoidaan. Hän saa tilalle massamurhaajan jalat jotka alkavat liikkua omasta tahdostaan ja mies alkaa myös nähdä jonkinlaisia näkyjä..
Olen kysellyt muilta elokuvapalstoilta samaa mutta kukaan ei ole osunut vielä oikeaan. Valitettavasti en muuta elokuvasta muista. Olisi kiva nähdä kyseinen elokuva uudestaan, kun se vaivaa mieltä.

Harmonica

20.07.08 klo 21:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Hmm. Oletko täysin varma, että kyse on nimenomaan amputoiduista jaloista? Tietäisin nimittäin useammankin elokuvan, jossa henkilö on saanut murhaajan kädet.

masten

20.07.08 klo 23:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harmonica kirjoitti:

Kyllä ne jalat muistaakseni oli jotka amputoitiin. Yhdessä leffan kohtauksessa mies on ajaa kolarin kun jalka painaa omasta tahdostaan kaasua.
Itse asiassa kun tarkemmin mietin niin saattaa olla että tältä mieheltä amputoitiin myös kädet.. en ole ihan varma.. Ihan muistelisin että mies on tappaa vaimonsa kun kädet liikkuvat murhaajan ajatusten mukaan. Voi kyllä liittyä johonkin toiseen elokuvaan tai olen vain nähnyt unta.
Mutta lähetä ihmeessä listaa jos tiedät jotain tämän kaltaisia elokuvia. Kaikki apu on tarpeen.

Norsula

26.07.08 klo 01:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tietääkö joku tätä elokuvaa: oletettavasti ranskalainen elokuva, joka kertoo henkilöstä, joka on ikäänkuin Jeesuksen nykyajan vastine. Eli tekee samoja asioita, kuin Jeesus aikanaan jne. Meille näytettiin tätä joskus uskonnon tunnilla. Jos tiedätte niin kertokaa, olisin todella kiitollinen. Kiitos!!

Lamourhaaja

26.07.08 klo 02:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyseessä ei todennäköisesti ole ranskalainen vaan kanadalainen Montrealin Jeesus, ohjaajanaan Denys Arcand. http://finnish.imdb.com/title/tt0097635/

Norsula

26.07.08 klo 11:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Merci, Merci beaucoup!

Tarantino

04.08.08 klo 01:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässäpä muistui muistikuva eräästä elokuvasta joka oli mitä ilmeisimmin kauhuelokuva. Siinä muutama mies laskeutuu hissillä alas johonkin huoneeseen ja kertovat kukin jonkin kauhistuttavan tarinan omasta elämästään. Elokuvan lopussa yksi miehistä totesi että tämä toistuu loputtomiin, ja heidät on kirottu tunnustamaan syntinsä aina uudelleen toisilleen.
Niin tietääkö joku mikä leffa kyseessä?

-Greed-

04.08.08 klo 14:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni on ollut tällaisia elokuvia monia, mutta eniten häiritsemään on jäänyt, kun penskana katsoin teeveestä jotain vampire tyylistä kauhua, jossa (jos oikein muistan) huoneessa on mies joka hampaista päätellen oli vampyyri ja yritti päästä irti kultaisista kahleista, kunnes auringon paiste osui reppanaan ja näin alkoi sulaminen....
olen miettinyt että saattaisikohan tämä olla Hammerin leffoja, mutta vastaus on sitten jäänyt hämärän varjoon.

tommii

04.08.08 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihminen syntyy uudelleen koirana ja tapaa jotain kulkukoiria. Joskus todella kauan sitten muistelisin nähneeni tämänkaltaisen elokuvan, toivotaan että joku tunnistaa tuntomerkit. :D

-Peksi-

16.08.08 klo 22:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse etsin elokuvaa, jossa pieni poika jää yksin isoon kaupunkiin (ehkä koko maailmaan). Alussa hän on innoissaan, kun saa tehdä mitä vain kaupungissa. Hän syö karkkia paljon jne.
Lopulta hän kyllästyy ja toivoi jotakin.

Kiitos sille, joka elokuvan nimen löytää.

Tarantino

16.08.08 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

-Peksi- kirjoitti:

Lopulta hän kyllästyy ja toivoi jotakin.

Kiitos sille, joka elokuvan nimen löytää.

Olen itsekin nähnyt elokuvan, ja muistaakseni poika lensi lopussa lentokoneella kuuhun, joka sitten alkoi puhua tai jotain... poika heräsi ja kaikki oli ollut unta.

Nanopoli

16.08.08 klo 22:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulee mieleen joku leffa, joka 6-10v sitten tuli telvisiosta.
Elokuvassa jotain afrikan pikkukylää terrorisoi tappajaleijona, joten kylä evakuoitiin ja leijonaa eliminoimaan tuli 2 miestä. Toinen miehistä taisi olla kalju. Lopussa leijona saatiin hengiltä ja taisipa toinen mieskin kuolla.

16.08.08 klo 22:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oisko mittää? [www.imdb.com]

Suuret kiitokset ! :)

MadMike

18.08.08 klo 16:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haussa pentuna nähty leffa, joka on jäänyt mieleen vainoamaan. Alkukohtauksessa muistaakseni on talvi ja kaveri putoaa jäihin, kuvausta sekä jään alta että päältä jään läpi, korppi seuraa sivusta ja raakkuu (saattoi olla isommassakin roolissa läpi leffan). Jonkinmoinen kuumotuspätkä kyseessä, ja ikääkin saattaa olla.

mauge

18.08.08 klo 18:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toi on varmaan omenin jatko-osa 70-luvun lopusta.

MadMike

18.08.08 klo 18:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin oli, löysin kohtauksen. Kiitokset!

22.08.08 klo 05:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

tommii kirjoitti:

Mies palaa elämään koirana ainakin komediassa Oh! Heavely Dog (1980) [www.imdb.com] sekä liikuttavassa perheleffassa Fluke (1995). [www.imdb.com] Veikkaisin hakemaksesi elokuvaksi jälkimmäistä, koska se on muistaakseni esitetty pariinkin otteeseen televisiossa viimeisen runsaan kymmenen vuoden aikana.
Muita mies koirana leffoja: The Shaggy Dog (1959) [www.imdb.com] ja sen uudempia versiointeja.... http://www.imdb.com/title/tt0075200/

Storyteller

22.08.08 klo 13:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Monta vuotta sitten maikkarilla tuli joku kauhu/jännitys elokuva missä perheen isä muistaakseni kuoli autoonnetomuudessa. Sitten tytär ja äiti muuttivat, oliskohan ollu isovanhempien luokse tai jotain... Mutta nämä isovanhemmat alkoivat lukitsemaan heidät erilleen huoneisiin talossa..

Sitten yhdessäkin kohtaa tytär ottaa kynnen pois jottai saisi sillä oven lukon auki.
Ei olis apua et mikä leffa se oli?