Elokuva hukassa...?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuva hukassa...?

10.01.11 klo 16:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

hohohkett987 kirjoitti:

tuleeko kellekkään mieleen sellaista elokuvaa joka tuli tv viideltä jossain viime vuoden puolella.
elokuva sijoittui jonnekkin itä aasiaan japanin tai kiinan alueelle ja kertoi elämän tarinan jonkun kamppailu lajin perustajasta(<päähenkilö) elokuva alkaa kun tuo mies oli nuori poika ja etenee siitä. elokuvan nimi oli jokin fea tai fhea alkuinen muistaakseni ja ikäraja oli 16+. muistan vain että päähenkilöllä oli palvelia ja perhe jotka hän menetti hänen kostoksi koska hän oli voittanut ottelun. ja viellä semmonen kohta joka jäi mieleen oli kun hänen koti kylässä oli jonkin sortin kylä hullu joka tuli aina juttelemaan hänen kanssaan. hänellä oli viellä ystävä joka oli ravintolan omistaja ja elokuvan päähenkilö velkaantui hänelle ryyppäämisen takia
elokuva sijoittui n. 1885-1918
elokuvan lopussa hänen ystävänsä(<ravintolan omistaja) perustivat akatemian jossa he kouluttivat uusia oppilaita.
tuo oli suurin piirtein kaikki mitä muistan elokuvasta ja pidin elokuvasta erittäin paljon.

Hakemasi leffa on Jet Lin Fearless.

bubblytomi

11.01.11 klo 18:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

semmonen elokuva jossa joukko nuoria/lapsia on haaksirikkoutunut?jollekin saarelle ja elelevät siellä.ei muistaakseni ollut kuitenkaan mikään lasten elokuva,vaan siinä tais joku/jotkut kuollakkin..on ainakin 10-20 vuotta vanha leffa.oon miettiny tota leffaa jo vuosia,kun joskus pikkupoikana sen oon nähnyt.olisin ikionnellinen jos joku tuon tietäisi,vaikkakin on vähän huonot muistikuvat.
kiitos!

11.01.11 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

bubblytomi kirjoitti:

kiitos!

Lord of the Flies / Kärpästen herra (1990) [www.imdb.com]

Node

15.01.11 klo 13:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Node kirjoitti:

Elikkä oon kauan yrittäny ettii leffaa (trilleri, kauhu), jossa pieni tyttö "kidnapataan, kaapataan" ja viedään johonkin omenatarhaan tms. Leffan kannesa oli muistaakseni punaisia omenoita ja mies kävelemässä käsi kädessä tytön kanssa. Katsoin pienen pätkän tästä n. 6-8 vuotta sitten. Tyttö lauloi elokuvan aikana jotakin "karmivaa" laulua.Toivottavasti joku muistaisi. Kiitoksia etukäteen!

Ja olisko ollut jotenkin sillee, että vain se tytön äiti muisti tyttärensä, muut väittivät ettei häntä ole olemassa... Taisivat ensin joutua johonkin onnettomuuteen.. auto suistui jokeen tms??

Kivilärvi

elokuva sijoittui n. 1885-1918

Olisko Fearless? :)

DeGenerous

19.01.11 klo 00:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä kuuluuko tää tänne, mutta onhan mulla elokuv(i)a hukassa.. Eli ettiskelen jotain Omen-tapaisia elokuvia, jotka siis liittyvät kaikkeen saatananpalvontaan, apocalypse ym kristinuskoon liittyvä. Mieluiten kauhuelokuvia.. Ei tartte vastata jos on ihan väärä paikka :D

19.01.11 klo 11:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

DeGenerous kirjoitti:

Tätä varten on tosiaan toinen topic. Kts. Suositeltavia elokuvia [www.leffatykki.com].

DeGenerous

22.01.11 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juu tattista :D

24.01.11 klo 01:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on aika monta leffaa hukassa mitä oon tässä keräillyt päähäni.

1. Kiinnostas tosi paljon yks, ilmeisesti jännitys/kauhuleffa josta puhui aikaa sitten yks ihminen johon en ole ollut sittemmin yhteyksissä ni ei voi kysyä häneltäkään. Muistan selostuksesta sen verran että siinä joku tais muuttua pantteriksi/kissaksi, mutta se oli joku juonenkäänne ja sitä ei heti tajua, ja sitä kissaa ei näytetty muuten kuin hännänpään heilahduksilla kuvan reunassa tms. vihjeillä. Hitto kun en yhtään muista paremmin. Voiko se olla joku niinkin itsestäänselvä kuin Cat People? Muistaakseni kissajuttu oli vihjailevaa, ei suoraa eikä tainnut olla se pohjimmainen idea.

2. Joku muutama vuosi sitten telkkarista tullut leffa jota olen yrittänyt metsästää siitä asti. Pääidea oli se, että tyttö ei löytänyt täydellistä miestä itselleen, joten päätyi kokeilemaan jotain laitetta (jonka nimi oli jotain tyyliin Narcissus), jolla pystyi Simsin tapaan luomaan ihmisen. Tyttö loihti täydellisen miehen, joksi tyttö jostain syystä itse muuttui. Kuitenkin tyttö ja se poika olivat treffeillä muistaakseni jollain veneajelulla, en tajua miten.

3. Todella pitkään häirinnyt hukkaleffa, jonka lainasin kirjastosta VHS-muodossa joskus aikaa sitten. Siinä alussa (muistaakseni alun tapahtumat sijoittuivat 50-luvulle, en ole varma) joku tyttö pinkissä juhlapuvussa menee autokyydillä joihinkin tanssiaisiin, ja matkalla tapahtuu onnettomuus jossa ainakin tyttö kuolee. Joskus sitten 80-luvulla joku perhe muuttaa tytön entiseen taloon ja perheen teinipoika löytää tytölle kuuluneen kaulakorun. Aina, kun hän pistää sen kaulaan, hän näkee tytön ja voi jutella tämän kanssa ja muistaakseni rakastuukin ajan myötä. Lopussa pojan kouluun tulee joku aivan samannäköinen tyttö. Tytön nimi oli vielä Maggie, näin hyvin muistan

En jaksa nyt tähän kohtaan enempää pistää. Näitä kyllä on vielä runsaasti.

24.01.11 klo 02:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Virtual Sexuality (1999) [www.imdb.com]

Suzie Q (1996) [www.imdb.com]

24.01.11 klo 11:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jes, kiitti!

Voin kissaleffan lisäksi pistää hakuun yhden perheleffan, jota en ole jostain syystä löytänyt, vaikka luulisi sillä olevan iisit hakusanatkin. Se kertoo perheestä joka haaksirikkoutuu johonkin saareen, en muista tarkkaan, mutta sitten he alkavat rakentaa hienoja puumajoja ja rakennelmia ja selkeästi alkavat selviytyä hienosti ilman teknologiaa (tai luovat tietynlaista teknologiaa itse). Jossain kohdassa saattoi tulla pelastajat tai sademetsän hakkaajat/salametsästäjät. Muistan, että luontoa puolustettiin ja tuli myös valinnan vaikeus, jäädäkö vai lähteäkö takaisin sivistyksen pariin, kuten aina näissä. Tykkäsin innovatiivisuudesta niissä rakennelmissa ja nyt en millään löydä sitä. Näin telkkarista vähintään 7 vuotta sitten. Arvioisin valmistusvuodeksi 95-99.

24.01.11 klo 15:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Backwoods kirjoitti:

Olisiko kyseessä The New Swiss Family Robinson (1998) [finnish.imdb.com]?

24.01.11 klo 16:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Damn, oon jahkaillut ton alkuperäisversion kanssa useasti, eli se on siis remake! Kiitti, oot guru.

Kehtaanko vielä pistää... No ois yks aikamatkajuttu, jota en oo kans löytäny mistään vaikka luulis senki olevan helppo. Ei niin millään keywordeilla. Siinä on muistaakseni mies, joka silloin tällöin käy 1910-luvulla tai joissain niillä paikkeilla ja tapaa jotain naista. Aikamatka tapahtuu hissillä. Jos en ihan väärin muista, miehellä on perhe ja aikamatkailun suhteen joku missio, ja sanomalehtipaino liittyi jotenkin asiaan. Hämärät muistikuvat, hämärämpi selitys.

//Edit: TV-leffan tai sarjan mahdollisuus ja ysikytluvun tuote.

24.01.11 klo 17:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tunteeko joku omaavan tiedon suomenkieliseen elokuvaan, jossa hiljainen metallityöntekijä ilmestyy jonkun sattuman kautta oman alansa töihin. Jotain metallikasaa työsti vähissä ajatuksissaan ainakin ulkoakatsovan silmin nähden. Ajan kuluttua ympärillä olevat ihmeiset alkavat ihmetellä miehen käytöstä ja aiheuttaa oman reaktionsa työpaikalla miljöössä.

cronenberger

24.01.11 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

barros kirjoitti:

Varmaankin Partanen.

24.01.11 klo 23:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ I got it. Toikka on häärännyt tosiaan monessa muussakin. Propsit vielä tästä.

tonsa

27.01.11 klo 18:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heinätonttu kirjoitti:
tonsa kirjoitti:

Videon kommenteissa annettiin tämä linkki, varmaankin sitten se:

Joo tuohan se on. Pitänee varmaan tehä tunnarit riemurasiaan niin näkee nuo kommentitki.

Ja tuo leffahan menee katsontaan heti!