Elokuva hukassa...?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuva hukassa...?

minna

28.02.07 klo 22:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:

^Äkisti ei tule muuta mieleen kuin Nasta laudassa [leffatykki.com], josta on myös remake [leffatykki.com]. Leffan dialogista ei kummassakaan tapauksessa minulla ole valitettavasti muistikuvaa.

Nasta laudassa voisi vaikka ollakin hakemani leffa. Remake taisikin tulla telkasta ihan jokin aika sitten, mikä osaltaan palautti mieleeni tämän omituisen haamun jälleen kerran. En tosin katsonut sitä, mutta tieto leffan juonesta riitti tietystikin. Kiitos, Söpö, ehkä haamu lakkaa kummittelemasta tällä sanalla, tai sitten minun on vuokrattava mokoma leffa.

10.03.07 klo 22:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kauan sitten veljeni näki jonkin elokuvan, jonka hän tahtoisi tietää, mikä se oli. Näin hän sitä kuvaili: Elokuva sijoittuu avaruuteen. Siellä on suuria avaruusaluksia, joiden päällä on jättimäiset kaarimaiset lasikuvut. Lasikupujen sisään oli rakennettu jättimäinen metsä. Aluksella robotit tekevät kaikenlaisia töitä, kuten suurien laatikoiden ympäriinsä kuljettelua. Aluksessa asui myös muutamia ihmisiä. Jos jollakin on yhtään hajua, mistä leffasta on kyse, olisi mukava tietää.

mauge

10.03.07 klo 22:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harman kirjoitti:

Jos jollakin on yhtään hajua, mistä leffasta on kyse, olisi mukava tietää.

10.03.07 klo 23:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

mauge kirjoitti:
Harman kirjoitti:

Jos jollakin on yhtään hajua, mistä leffasta on kyse, olisi mukava tietää.

Leffa oli näköjään Silent Running (Douglas Trumbull, 1972). Kiitos ja kumarrus maugelle. Vastaus näytti tulevan yllättävän nopeasti, kuin apteekin hyllyltä.:) Pittääpi joskus jostain hankkia käsiinsä, jos löydän. Näytti niin sympaattiselta 70-luvun scifiltä.

Harmonica

11.03.07 klo 07:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Hankipa ehdottomasti Silent Running käsiisi, se todellakin on äärimmäisen sympaattinen, ja sisältääpä vielä yhden liikuttavimmista loppukuvista mitä koskaan olen nähnyt.

Otsuka-ode

08.04.07 klo 23:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

About 10 vuotta sitten, näin telkusta sellasen vampyyri leffan, jossa oli joku nuori nais-vampyyri ja sit joku mies etsivä.
Se vampyyri, aina syötyään, ampu niitä "saaliita", haulikolla päähän, ettei ne ainakaan heräis vampyyreinä eloon. Sit se erhdyksessä puras jotain mafia pomoo, joka oli innokas valkosipulin syöjä ja siltä meni homma vähän pieleen.. En ihan muista miks sen vampyyrin piti paeta paikalta, ennen kun se sai viimesteltyä hommaa, mutta niin kävi. Mafiooso muuttu vampyyriks ja muutti alaisensakkin.
Tälle nais-vampyyrille se ei käyny laatuun ja se lyöttäyty yhteen jonkun etsivän kanssa, jonka auton päälle se hyppää.
Sit vampyyri ihastuu etsivään, ne tappaa muut vampyyrit ja siinä se.
Aijjoo, sit se vampyyri toisteli pariin otteeseen, että "äiti sano, ettei ruualla saa leikkiä" :P
Ei aavistustakaan mikä leffan nimi on, näin sen teininä (noin 10 vuotta sitten) ja tykkäsin siitä silloin, haluisin nähdä uudestaan.
Ois hienoa jos joku tietää ton nimen, mielellään alkuperäisen nimen.
Kiitos.

kerpele

09.04.07 klo 00:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kyseessä taitaa olla John Landisin ohjaama timanttinen Innocent Blood [finnish.imdb.com].

Otsuka-ode

11.04.07 klo 03:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Thanks, sepä se. Ei tosin enää niin hyvä ollu mitä se oli sillon, kun 14 vuotiaana kun sen näin ;)

19.04.07 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole aivan varma, onko kyseessä mahdollisesti joku The Fly leffoista, mutta yritän nyt jotenkin kuvailla leffan muutamaa mieleen jäänyttä kohtausta.

Leffan pääosassa oli nuori poika, joka oli erityisen lahjakas. Yhdessä kohtauksessa tohtori saapuu huoneeseen, jossa lasta tutkitaan tai jotain, ja antaa lapselle paperin. Poika piirtää viivaa pysty- ja vaakasuunnassa niin, että viiva menee paperin päästä päähän. Sitten tohtori ottaa muovikalvon, jossa on valmiiksi tehty sokkelo, ja pistää sen paperin päälle. Katsojan yllätykseksi lapsen piirtämä viiva menee tarkalleen sokkelon käytäviä pitkin ratkaisuun, vaikka lapsi ei ollut nähnyt edes koko kalvoa.

Tuo äsköinen kohtaus jäi voimakkaasti mieleeni. Toinen kohtaus oli, missä lapsen koira pistettiin - tai se joutui vahingossa - johonkin laitteen sisään, jolloin koira muodostui oudoksi hirviöksi. Koiralle saattoi muodostua monta silmää päähän, mutta tuosta en ole yhtään varma. Kyseessä aika varmasti puhdas kauhuleffa.

Tästä enempää en sitten muistakaan, sillä olin niin pieni, että en uskaltanut katsoa leffaa enää pidemmälle. Nyt tosin kiinnostaisi tietää, mikä leffa oli kyseessä. Jos joku tietää, niin hän kertokoon ystävällisesti minulle.

kerpele

20.04.07 klo 09:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

^The Fly II [finnish.imdb.com].

20.04.07 klo 10:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kiitän kerpelettä. :) Hieman vähän ounastelinkin, että mahdollisesti The Fly II (Chris Walas, 1989) oli kyseessä. Täytyy joskus katsastaa.

withnail

05.05.07 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämmöinen 90-luvulla tv:stä tullut leffa mietityttää:

Elokuva sijoittuu tuonne Intiaan brittivallan aikaan ja siinä oli vissiin pääosassa kaksi englantilaista sisarusta, jotka elivät perheensä kanssa Intiassa. Sitten sillä vanhemmalla siskolla (?) oli kaiketi jonkunnäköistä suhteenpoikaista tyyliin perheen intialaisen palvelijan kanssa. Tytöt oli aika nuoria. Ei aavistustakaan mikä leffa on kyseessä, eikä mitään muuta muistikuvaa edes juonen suhteen. On jäänyt vain mietityttämään.

Jammar

18.05.07 klo 01:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä se western on, jossa näyttelee DiCaprio? Muistaakseni ihan hyvä lännenelokuva, jonka nimeä en saa millään mieleen.

Hän

18.05.07 klo 05:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuskin olisi montaa sekuntia kestänyt katsoa IMDB:stä, mutta The Quick and the Dead.

Luukas

18.05.07 klo 16:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eka postaus tänne foorumiin, jotta moi vaan! :)

Ja sitten heti kysymystä kehiin, jäljityksessä olisi nimittäin eräs kotimainen elokuva jonka olen nähnyt TV:stä joskus todella monta vuotta sitten, varmaan 80-luvun puolella.

Leffa on muistaakseni mustavalkoinen, suomenkielinen ja siinä käsitellään nuoren naisen vajoamista jonkinlaiseen psykoosiin. Pari kohtausta on jäänyt aivan erityisesti mieleen: nainen on jonkinlaisessa ryhmäterapiassa tms. ja mielikuvaharjoittelussa missä pitää ajatella jotain positiivista, hän näkee jokea pitkin sillan ali kulkevan veneen jossa matkustaa luurankoja tai jotain sen tyylisiä hahmoja.

Myöhemmin naisen diagnoosi kuuluu "pitkään jatkunut minän hajoaminen", tuon lauseen muistan jostain syystä tarkalleen. :roll:

Leffa ei missään tapauksessa ole mikään kauhuleffa, lähinnä draama. En muista ketä näyttelijöitä elokuvassa on, enkä oikein mitään muutakaan kuin sen että tunnelma oli erittäin väkevä.

Olisiko kenelläkään hajua mikä filmi saattaisi olla kyseessä, tai vinkkiä miten tuota voisi koettaa jostain jäljittää?

20.05.07 klo 23:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luukas kirjoitti:

Eka postaus tänne foorumiin, jotta moi vaan! :)

(Teretulemast.)
Vaikea sanoa, tyyliltään viittaisi siihen, että olisi 1960-1970-lukulainen leffa kyseessä. Kehottaisin käymään kirjastossa ja selailemaan tuon ajanjakson Suomen kansallisfilmografioita, joissa on kunnollinen dokumentaatio kuvineen päivineen kaikista kotimaisista teatterilevitykseen asti päätyneistä leffoista.

Luukas

22.05.07 klo 00:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:

Hienoa, en tiennytkään moisten kansallisfilmografioiden olemassaolosta - kiitoksia paljon vinkistä!

edit: Filmografioita selaamalla näyttäisi siltä että kyseessä on Lauri Törhösen esikoisohjaus "Palava Enkeli" [www.yle.fi] (1984), esitetty TV-2:lla 24.1.1997, eli hieman heitti muisti tuossa kohtaa. Täytyy vielä kaivaa tuo filmi jostain esiin ja tarkistaa asia.

Neiti Vanne

31.05.07 klo 16:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Seuraavanlainen elokuva olisi hakusessa:

Elokuva kertoi nuoresta lukiolais(?)tytöstä, joka oli koulunlehden toimittajana. Typykkä kirjoitti natsismin vastaisen jutun/kolumnin. Ilmeisesti taustatyötä varten hän tutustui/"soluttautui" uusnatsileiriin, jossa tietenkin rakastui komeaan kuulapäähän.

Pilottipellen myötä tämä tyttö alkoi myös kannattaa tuota ylevää aatetta, ja viljeli mielipiteitään myös lehdessä. Nuoret alkoivat seurustella ja tehdä pahojaan, ja lopussa tyttö käänsi kelkkansa jälleen alkuperäisiin aatteisiinsa. (en muista pettikö poika häntä, vai tapahtuiko tytön läheisille jotain pahaa, mistä syystä takinkääntäminen oikeinpäin...)

Näin tämän kyseisen pätkän Israelin televisiosta vuonna 2001, elokuva oli englannin kielinen, mutta sanoisin ei-brittiläinen. Jos jollakulla olisi pienen pientä aavistusta, niin kaikki veikkaukset otetaan ilolla vastaan.

En ole 100%:n varma noista vähäisistäkään juonen rippeistä, mutta eihän se ota jos ei annakaan -vai miten se meni :wink: .

J3pp3

08.06.07 klo 13:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jammar kirjoitti:

Gangs of New York
Oisko se tuo? siinä on ainakin DiCaprio

Jammar

08.06.07 klo 13:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hänen mainitsemaa "The Quick and the Dead":ia hain.