Huttuosasto

Foorumin päävalikkoonHuttuosasto › Roy Scheider kuollut

Roy Scheider kuollut

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu

Herman Tottooro

Käyttäjä
529 viestiä

11.02.08 klo 19:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

http://www.iltalehti.fi/l.../200802117232308_le.shtml

Syöpää sairastanut Scheider jäi minulle parhaiten mieleen Tappajahai ja Kovaotteiset miehet -elokuvista.

RIP

Lassomies

Käyttäjä
193 viestiä

12.02.08 klo 21:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei helvetti! Tulipa se puun takaa. En minäkään ole miestä nähnyt kuin Tappajahaissa, mutta kyllä se pinttyi niin suosikkeihin, että vähän kuitenkin tönäisi pumppua. Rest in paradise.

The Wolf

Tähtääjä
2813 viestiä

12.02.08 klo 22:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scheideri oli kyllä jo suht' koht' vanha ja sairas, joten ei kuolema minään yllätyksenä, saatika järkytyksenä tullut. Ei ole koskaan ollut minulle mikään tärkeä näyttelijä, vaikka toki olikin The French Connectionissa kovassa vedossa.

Moon

Tähtääjä
124 viestiä

12.02.08 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Roy Scheider oli/on merkittävä näyttelijä amerikkalaisen elokuvan historiassa ja tämä tulisi kenen tahansa itseään elokuvaharrastajaksi kutsuvan henkilön tiedostaa. Vähättely kyseisen näyttelijän suhteen kun ei juuri muuta osoita kuin suurta tietämättömyyttä ja piittaamattomuutta. Ikääkään ei hänellä vielä niin paljoa ollut, jotta poismenoa olisi osannut kello kädessä odottaa. Jäämme kaipaamaan.

Harmonica

Käyttäjä
2096 viestiä

13.02.08 klo 06:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scheiderin roolisuoritusta elokuvassa All that Jazz on ainakin kovasti ylistetty. Voisikin tuon katsella lähiaikoina.

Raato-A

Tykittäjä
5212 viestiä

18.02.08 klo 18:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scheider oli helvetin kova jätkä, joka sai varsinkin uransa loppupuolella harmittavan vähän hyviä rooleja. Parhaiten ukko jäi meikäläiselle mieleen juuri Tappajahaista, French Connectionista ja Friedkinin Wages Of Fear -uusintaversiosta Sorcerer, joka omissa kirjoissani pieksi jopa Clouzotin alkuperäisen, yhtään sen arvoa ja merkitystä väheksymättä.

Itse en miehen sairaudesta tiennyt ja kun ikääkään ei aivan mahdottomia ollut, niin tulihan tämäkin vähän puun takaa. Rest in piece.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu