Huttuosasto
Foorumin päävalikkoon › Huttuosasto › Sammon Visa Electron
Sammon Visa Electron
Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu
TumppimiesTähtääjä |
22.01.08 klo 13:26 - linkitä tähän kommenttiin: # Olen jo pidemmän aikaa miettinyt hankkivani kyseisen kortin. Minulla on Nordean vastaava, mutta sillä ei tunnu pystyvän ostamaan melkein mistään verkkokaupasta mitään. Onko kenelläkään kokemusta Sammon kortista ja missä paikoissa se toimii. Play.comissa sen kaiketi pitäisi toimia, mutta missä muualla. Toimiiko esim. täällä, Xploited Cinema [xploitedcinema.com]. Tuolta tekisi mieli ostaa muutama elokuva. |
NosokiTähtääjä |
22.01.08 klo 13:59 - linkitä tähän kommenttiin: # Itselläni on Sammon Electron ollut jo kauemman aikaa ja ei ole tullut kuin yksi nettikauppa vastaan, jossa se ei toimi, eli CD WOW ei suostu nykyisin hyväksymään korttiani. Xploited Cinemasta olen nyt tehnyt kaksi tilausta ja molemmat ovat onnistuneet ilman ongelmia. Muutenkin todella asiallinen kauppa, ja isommissa tilauksissa kuulemma nuodattavat asiakkaan pyyntöjä tullimerkkausten suhteen, eli tullirajan ylittävissä tilauksissa kannattaa siihen "Comments"-laatikkoon laittaa ystävällinen pyyntö jonkin tietyn summan laittamiseksi. Pikaisesta muistista revittynä kortti on toiminut ainakin seuraavissa paikoissa: |
TumppimiesTähtääjä |
22.01.08 klo 14:43 - linkitä tähän kommenttiin: # Jees. Täytynee sitten varmaan ottaa Sammon Electron, kun se on vielä ilmainenkin monta vuotta. Sitten vaan tilaamaan gialloja ja muutaa hienoa. Mitens muuten menee nuo tullirajoitukset? Paljon yhteen postitukseen saa tulla painoa tai tavaraa? |
G2izmoKäyttäjä |
22.01.08 klo 14:58 - linkitä tähän kommenttiin: # Off: |
TumppimiesTähtääjä |
22.01.08 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: # Foorumi jotenkin tökkii. Luulin, etteivät mitkän näistä tulleet.Itse en ainakaan nähnyt niitä puoleen tuntiin täällä, kunnes olivat sitten kaikki pamahtaneet tännä. |
JammarKäyttäjä |
22.01.08 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: #
|
TumppimiesTähtääjä |
23.01.08 klo 14:24 - linkitä tähän kommenttiin: # Sellasta vois vielä kysyä, että miten maksaminen hoidetaan. Visalla tulee kaiketi lasku, jossa maksuaikaa. Mutta miten Electronin kanssa, kun siinä ei ole luottoa? |
NebbKäyttäjä |
23.01.08 klo 15:33 - linkitä tähän kommenttiin: # Tilillä näkyy katevaraus, joka sitten lähtee kun pankki on saanut asiansa hoidettua. Ei tule mitään laskuja jälkikäteen ja sekös siitä tekeekin vähän liian helpon käyttää. |
TumppimiesTähtääjä |
23.01.08 klo 17:10 - linkitä tähän kommenttiin: # Pitänee varmaan sitten avata sampoon ihan oma leffatili. |
NosokiTähtääjä |
23.01.08 klo 17:39 - linkitä tähän kommenttiin: # Noista tullirajoituksista sen verran, että jos tilaat EU:n ulkopuolelta, saa tilauksen loppusumma postikulujen kanssa olla 38,05€ ja jos tilaat paikoista, kuten Play tai BlahDVD, jotka kuuluivat EU:n tullialueeseen mutteivat veroalueeseen tai toisinpäin (en nyt juuri muista), niin tulliraja on 45,40€. Muista kuitenkin ottaa huomioon, että tulli käyttää omia vaihtokurssejaan, eli ei kannata pistää ihan rajan pintaan olevia tilauksia, jos haluaa olla varma siitä ettei tule ylimääräistä reissua tulliin. Noista paikoista, mistä olen itse tilannut, DVDPacific merkkaa nykyisin kaikkiin paketteihin hinnaksi noin $16. Olen kuitenkin tilannut maksimissaan viiden tai kuuden leffan tilauksia, joten jossain isommissa voivat merkata eri tavalla. DVD Planet ja Deepdiscount merkkaavat oikean hinnan mutta taitavat jättää postikulut merkkaamatta. Play ja Blah merkkaavat oikean hinnan. DVD From Koreassa saa itse päättää, mitä pakettiin kirjoitetaan. DDDHouse laittaa kokonaishinnaksi yleensä noin $20. HMV:t merkkaavat oikean hinnan. Buyoyo ei merkkaa mitään, joten tulli avaa AINA heidän pakettinsa ja sitten onkin tuurikauppaa, lähettävätkö sen edelleen, vai joutuuko siellä käymään. Yesasia merkkaa hinnat alakanttiin ja tulliriski on todella pieni. Devoted merkkaa oikean hinnan muttei postikuluja ja Xploitedista kerroinkin jo. |
DocKäyttäjä |
25.01.08 klo 16:56 - linkitä tähän kommenttiin: # ^ Kysymys tuosta DVDPacificin tapauksesta. Pyysitkö heitä pistämään pienemmän hinnan vai laittavatko ihan pyytämättä? |
DocKäyttäjä |
25.01.08 klo 16:56 - linkitä tähän kommenttiin: # ^ Kysymys tuosta DVDPacificin tapauksesta. Pyysitkö heitä pistämään pienemmän hinnan vai laittavatko ihan pyytämättä? |
NosokiTähtääjä |
25.01.08 klo 17:05 - linkitä tähän kommenttiin: # DVDPacific on laittanut hinnan alakanttiin aina automaattisesti enkä ole ikinä ottanut heihin yhteyttä asian tiimoilta. |
TumppimiesTähtääjä |
28.01.08 klo 13:08 - linkitä tähän kommenttiin: # Vielä pari kysymystä: 1. Miten tuo katevaruas näkyy Sammon verkkopankissa. Onko samanlainen, kun Nordeassa? 2. Minkälaisista toimitusajoista puhutaan, jos tilaa ulkomailta? |
YazakuKäyttäjä |
29.01.08 klo 18:19 - linkitä tähän kommenttiin: # Ite kun olen tilannut Honkkarista, niin kun he ovat saaneet leffat, niin noin 4 arkipäivää kuluu kotiin tuloon. |
HarmonicaKäyttäjä |
08.02.08 klo 09:07 - linkitä tähän kommenttiin: # CD-WOW:sta tilaaminen taisi sittenkin onnistua. Olin vain itsepäisesti yrittänyt tehdä tilauksen väärää kautta (piti valita "other cards" -kohdan sijasta se toinen, jolloin maksaminen tapahtui nykyään Verified by Visan kautta. Sampon kortilla kun tilaa, niin katevaraus ei näy tilillä samalla tapaa kuin Nordeassa, vaan ainoastaan on mahdollista nähdä tilin kokonaissaldo ja käytettävissä oleva rahamäärä. Noista toimitusajoista. Voisin tähän tehdä jonkinnäköisen listan nopeimmasta hitainpaan ja tavallisimmat toimitusajat: 1. Amazon UK (3-7 pv) |
TumppimiesTähtääjä |
29.06.08 klo 11:43 - linkitä tähän kommenttiin: #
Osaatko sanoa, että mitä tuohon "Comments" -lootaan kannattaa kirjoittaa, jos meinaa tilata yli tullirajojen? |
TumppimiesTähtääjä |
29.06.08 klo 11:58 - linkitä tähän kommenttiin: # Kuinka paljon YesAsiassa merkataan alakanttiin? jos tuotteen hinta on yli 100$, niin mitä merkkaavat hinnaksi? EDIT: mitens tulli puuttuu pakettien painoon? |
NosokiTähtääjä |
30.06.08 klo 13:24 - linkitä tähän kommenttiin: # ^ En osaa sanoa varmasti, mitä comments-laatikkoon kannattaa Xploitedissa kirjoittaa, koska tuo on kohdallani kuultua tietoa, enkä ole koskaan sitä testannut. Kannattaa varmaan ensin lähestyä kauppaa sähköpostilla ja kysyä, ja sitten vaikka commentsiin laittaa jotain että koska lähetit heille emailia ja kysyit, niin toivoisit heidän merkkaavan hinnaksi ... dollaria. Yesasian juttuunkaan en osaa antaa täydellistä vastausta, koska heidän merkkaamansa hinnat ovat omissa paketeissani olleet muistaakseni jotain 20 dollarin pintaan, ja maksimissaan olen tainnut tilata jollain 80 dollarilla. Muisti vain pätkii nyt, niin en pysty antamaan tarkempaa tietoa. Joskus paketit ovat tulleet myös läpi tullista niin, ettei niissä lue hintaa ollenkaan. Painoihin puuttumisesta minulla ei ole mitään hajua, mutta en ole ainakaan itse ulkomailta tilatessani painoon kiinnittänyt mitään huomiota. Toki jos tilaa jonkun todella painavan ja kookkaan lootan, voi se herättää skeptisyyttä tullivirkailijoissa, jos paketin päällä lukee hinnaksi muutama dollari. |
Tricky DickyKäyttäjä |
08.07.08 klo 16:51 - linkitä tähän kommenttiin: # Sammon pankkiin ei tämäkään juttu liity, mutta enpä taida jaksaa viitsiä uutta aihetta tehdä... Mutta jos xploitedcinemasta oli vielä tarkoitus jotain tilata, niin se kannattanee tehdä NYT Ilmeisesti eilen taisi jo paniikissa porukka käydä tilauksia tekemässä sillä välillä sivusto ei toiminut ollenkaan. Hiukan vituttaa, parempaa valikoimaa ei taida mistään muualta löytyä. Sen lisäksi, että jatkossa joutuu levyjä tilailemaan yksittäin ties mistä, niin joitain ei välttämättä enää edes löydä. Voi kyllä vaikuttaa myös hieman eurocult kaman myyntiin (jota nyt ei muutenkaan kai paljoa myydä), samaten joihinkin julkaisijoihin. Esim. Onar Films, jonka turkkilaiset leffat ei kuulemma juurikaan mitään myy (sen takia painosmäärät pudotettiin tuhannesta viiteensataan) ja ne vähät myydyt ilmeisesti myydään lähinnä xploitedcineman kautta. |
Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu

Helpompaa kuin tilinsiirto kun senkin kauppa/pankki hoitaa puolestasi.