Levykokoelmasi Helmi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Levykokoelmasi Helmi

tähtilapsi

08.02.05 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä löytyykö samankaltainen topicci jostain foorumin syövereistä. Itse en ainakaan löytänyt.

DVD-osastolla löytyy aihe elokuvakokoelmien loistajille, joten ajattelin pystyttää myös tänne musiikkipuolelle samanlaisen keskustelun.

Eli mikä on musiikkikokoelmasi helmi? Onko kyseessä jokin harvinaisuus vai upea kokoelma. Vai saako ehdoton suosikkisi levyhyllyssä suurinman arvostuksen?

Omasta musiikkikokoelmastani löytyy muutamia helmiä, joille suon poikkeuksellisen suurta arvostusta.

"Radiohead - Com Lag". Levy on ehkä kokoelmani harvinaisin. Ainoastaan Japanissa markinoitu kokoelma levy sisältää mielenkiintoisia versioita useista Radioheadin kappaleista.

Myös vinyyliosastolta löytyy ainakin yksi mielenkiintoinen albumi. Albumi sisältää kappaleita neljästä elokuvasta, joista yksi on Kubrickin 2001: avaruusseikkailu. Jostain kun vielä saisi sen vinyylisoittimen.

Pienenä harvinaisuutena pidän myös The Strokessin levyä Is This It, joka tavallisen levyn lisäksi sisältää musiikkivideo DVD:n. Pieni lisä antaa levylle automaattisesti mukavia lisäpisteitä. Tämän kaltaiset levyversiot saisivat minun mielestä yleistyä. Tasokkaiden lisämateriaalien lisääntyminen vähentäisi myös varmasti laittomien latausten määrää.

DonJulzu

09.02.05 klo 15:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Njaa... Ehkäpä Rock 'n' Roll boxi.

09.02.05 klo 15:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

(http://forum.leffatykki.com/viewtopic.php?t=292 sivuaa aihetta, mutta ei ole tietenkään ihan sama.)

Koska suurin osa musiikista lojuu mp3-muodossa pitkin erinäisiä levyjä, ei minulla sekä vinyyli- että cd-puolella ole varisinaisia suosikkikiekkoja. Bowien tuotanto (Earthlingiä ja tinakökkiäistä mukaan laskematta) on hyllyssäni laajasti edustettuna, mutta siitä on vaikea repäistä mitään supersuosikkia. Ne parhaat hitit kun jakautuvat eri levyille. Simon & Garfunkelin The Essential Collection on tässä tapauksessa se helmi. Ah, sitä Artturin ääntä Bridgeovertroubledwaterissa...!

Cuomi

09.02.05 klo 16:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niitä on jokunen, parasta en osaa sanoa.

Deep Purple - In Rock Anniversary Edition
Judas Priest - Metal Works 73-93 kokoelma
Iron Maiden - Powerslave
The Who - Who's Next

Nebb

09.02.05 klo 17:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stratovarius - Elements pt1&pt2 Special edition
Tietääkseni part 1:stä on painettu vain pari tuhatta kappaletta. Lisäksi Kotipellon Take my away CDS myös. Siitäkin tehty vain muutama tuhat kopiota.

Zorge

09.02.05 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noo..niitä on muutamia, mutta tässä muutama erikoisempi tapaus:

- Iron Maiden: No More Lies Ltd. Edition EP
- Led Zeppelin: How the West Was Won (Live, 3 CD)
- Buena Vista Social Club: Buena Vista Social Club

Arsi T. Elokolikko

09.02.05 klo 18:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

tähtilapsi kirjoitti:

Onko mahdollisesti kyseessä 2+2=5 -sinkusta tehty Japanin Com Lag, jolta löytyy muutama legendaarinen b-puoli ja oliko joku remiksikin peräti? Pitelin moista julkaisua musaliikkeessä kädessä pitkän tovin, sitten vuodatin muutaman krokotiilinkyyneleen 20 euron hinnan vuoksi ja laitoin levyn takaisin hyllyyn kaihoisin mielin. :x

No mutta itse kysymykseen... Aika paha kysymys. Tähän olisi taas helppoa vastata yksinkertaisesti & tylsästi ne omat lempilevyt (Raparperitaivas & OK Computer), mutta jospa yrittäisi levyn harvinaisuudella tuoda jotain varianssia vastauksiin. Eli tässä helmilista eri perspektiivistä:

Viikate - Roudasta rospuuttoon EP
Syyslevyjen aikainen julkaisu, joka on myyty loppuun ajat sitten (alle tuhannen kappaleen painos). Olen nähnyt tätä EP:tä myytävän Huutonetissä käytettynä lähes 30 eurolla - jo tässä vaiheessa. Kyseessä on Viikatteen ensijulkaisu ja levy sisältää mm. legendaarisen Routa-biisin.

Bentley Rhythm Ace - Bentley Rhythm Ace
Noin 6 vuotta sitten tilattu levy. Levyn Suomeen saapuminen kesti ennen nettikauppojen aikaa ja postihäslinkien takia kolme kuukautta. Käsittääkseni tämä brittiläis/islantilainen levy tuli lopulta Jenkkilän kautta Suomeen. :shock:
No anyway, levyllä on pari legendapiisiä, muuten meno on aika tasapaksua. Mutta kyllä levyn tunnistaa Fatboy Slimin tuottamaksi. Yhtyeessä vaikuttava DJ $hit on käyttänyt muutamassa biisissä mm. C64:n ääniä tehosteina. :lol:
Niin outo levy, että sijoittaisin sen jonkinmoiseksi helmeksi.

Mutta jos se yksi levy pitäisi valita ja kokoelmat saisivat olla kehissä, niin kaipa se olisi yllättäen Leevi And The Leavingsien tuplakokoelma, joka on viettänyt Suomen albumilistalla ennätykselliset 2.5 vuotta. 8)
Eli Keskiviikko -40 ensimmäistä hittiä tai sitten CMX:n molemmat Cloaca Maximat vierekkäin hyllylle aseteltuna. Kaunista. 8)

Olipa yksikäsitteinen vastaus...

tähtilapsi

09.02.05 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Jos tarkoitat tätä niin sitten se on se sama levy.

--> http://www.amazon.com/exe...-9789083-5287352?v=glance

Arsi T. Elokolikko

09.02.05 klo 20:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

tähtilapsi kirjoitti:

Jos tarkoitat tätä niin sitten se on se sama levy.

--> http://www.amazon.com/exe...-9789083-5287352?v=glance

Samalta näyttää. [www.ateaseweb.com] :P

Low Rider

09.02.05 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onhan tuolla vinyylikokoelmissa vaikka minkälaista helmeä.

Screwball

09.02.05 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lättyosaston heikoin osasto on CD-osasto. Osasto. LP:llä on kaiken muailman härpäkettä ja sillee. Leevi & Leevingsin kokoelma Keskiviikko on aika ikivihree, noin yleisesti ottaen.

DELETED

Deep Purple Made in japan

Motörhead Ace of spades

Grass

10.02.05 klo 11:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

hmm, aika vähän on tullut viimeaikoina mitään hommattua, mutta ainakin vinyylipuolelta:

Dire Straits - Brothers in arms
Dire Straits - Love over gold
Jethro Tull - Songs from the wood
Hectorin erinäisiä lättyjä.

SpaceCadet1

10.02.05 klo 17:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rahallisessa arvossa Aphex Twinin 26 Mixes For Cash on arvokkain; tiukat 30 egeä siinä paloi, mutta tulipahan vastineeksi 26 raitaa puhdasta electronica-neroutta. Tunnearvon ykköstittelin vie luonnollisesti Queens Of The Stone Agen levyt. Arvokkain harvinaisuus lienee Lo-Fi nettikaupasta (http://www.lo-fi-merchand...e.com/catalog/default.php) tilaama Masters Of Realityn Flak N' Flight livetaltioniti. Mahtavimmat album artworkit löytyvät seuraavista:

Mr. Bungle - Disco Volante
Fantômas - Delirium Cordia
General Patton vs. The X-Ecutioners
Outkast - Speakerboxxx / The Love Below

Juki

01.08.15 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omasta vinyylilevykokoelmasta löytyy monta helmeä joista on vaikea valita sitä parasta, mutta tässä nyt joitakin:

CMX - Kolmikärjen Veljeskunta (4xLP+kirja ja upea boxi)
- Sisältää CMX:n kaksi ensimmäistä LP:tä (Kolmikärki, Veljeskunta) sekä neljä EP:tä (Johannes Kastaja, Raivo, Tanssitauti ja Musiikin ystävälliset kasvot) sekä 12" 64-sivuisen kirjan, jossa A. W. Yrjänän ja levy-yhtiön edustajien kertomuksia yhtyeestä sekä valokuvia ja haastatteluja yhtyeen alkuajoilta. Musiikki ei tässä vaiheessa vielä ollut mitään parasta CMX:ää, mutta mielenkiintoinen aikamatka yhtyeen hardcore punk-aikaan tämä boxi silti on.

Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970)
- Legendaarisen amerikkalaisrockbändin paras levy, joka sisältää mm. hitit Up Around The Bend ja Travelin' Band. Ensinmainitun Hanoi Rocks coveroi 1984 ja jälkimmäisen Juice Leskinen käänsi ja levytti suomeksi 1975.

Suomen Talvisota 1939 - 1940 - Underground Rock (1970)
- Ehkäpä legedaarisin suomalainen levy koskaan. M. A. Numminen, Rauli Badding Somerjoki ja kumppanit tekivät tämän salanimillä. Levy myös äänitettiin salaa ja lähinnä öiseen aikaan. Levyn tunnetuin laulu on Somerjoen laulama Kekkonen-rock, jonka myös Eppu Normaali on levyttänyt vuonna 1978.

Aerosmith - Toys In The Attic (1975)
- Aerosmithin läpimurtolevy, joka sisältää mm. hitin Walk This Way.

Mikko Alatalo - Yhdentoista virran maa (1978)
- Mikon Siirtomaasuomi-trilogian aloittanut mestariteos, joka sisältää mm. hitin Yhdentoista virran maa sekä Syksyn sävel -voittajabiisin Vicky Lee.

Mikko Alatalo - Iso joki tulvii (1981)
- Mikon Siirtomaasuomi-trilogian keskimmäinen levy sisältää monta hienoa laulua, kuten Leuhkat eväät, Suomalainen reissupoika sekä Kun iso joki tulvii.

Mikko Alatalo - III tasavallan vieraana (1982)
- Mikon Siirtomaasuomi-trilogian päättävä levy sisältää yhden Mikon uran hienoimmista lauluista: Ajolähtö, joka antoi nimen myös Mikko Niskasen nuorisoelokuvalle. Levyltä löytyy myös toinen upea laulu, Kiiminkijoki.

Leevi and the Leavings - Suuteleminen kielletty (1980)
- Alusta loppuun hienoja poplauluja sisältävä levy, josta löytyvät yhtyeen tunnetuimpiin kappaleisiin lukeutuva Muotitietoinen sekä vuosikaudet Urheiluruudun tunnusmusiikkina soinut disco-instrumentaalikappale Tuhannen markan seteli.

Hector - Hectorock I (1974)
- Hieman epätasainen, mutta monta hittiä (Ake, Make, Pera ja mä, Jäävalssi, Takataan roos, Laura (sua kauheesti kaipaan) sekä Perjantai on mielessäin) sisältävä levy.

Hector - Hotelli Hannikainen (1976)
- Sisältää mm. hitit Kaipaava haavanlehtinen, Hannikaisen baari sekä Jokamiehen fjonga. Mukana on myös englanniksi laulettuja kappaleita.

Juice Leskinen & Coitus Int. - Per Vers, runoilija (1974)
- Klassikkolevy tämäkin. Hittejä, mm. Per Vers, runoilija, Juankoski, here I come, Panomies, Elämässä pitää olla runkkua sekä Kuopio tanssii ja soi. Mukana myös legendaarinen Per Vers -sarjakuva.

Juice - Keskitysleirin ruokavalio (1976)
- Ruotsissa asti äänitetty klassikko sisältää mm. yhden Juicen uran hienoimmista lauluista: Luonas kai olla saan.

Juice Leskinen Slam - XV Yö (Tauko III) (1980)
- Juicen ns. Tauko-trilogian päättävä levy, joka sisältää mm. hitit Viidestoista yö, Ei elämästä selviä hengissä sekä Mies joka rakastaa itseään.

Juice Leskinen Slam - Kuusessa ollaan (1980)
- Klassinen joululevy, josta löytyy vanhojen tuttujen joululaulujen lisäksi neljä Juicen kynästä syntynyttä joululaulua, tunnetuimpana Sika. Mauri Kunnas piirsi levyn hauskan kannen.

02.08.15 klo 01:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuvassa muutama merkittävimpänä pitämäni. Omistan muitakin hyviä (mm. Aura, Main Course, Musiikkiluokka, Rumours, Moving Pictures, Kahdeksas ihme, Parallel Lines, Different Class, Hounds of Love, Actually., kaikki ), mutta nämä ottaisin autiolle saarelle.

Tony Halme: Mestarit salilla
Die Harder
Martti Saarinen: Martti Saarinen
Rocky IV
Pizza Enrico: Nummero 16 - Mita sina sanoa

Valitettavasti teknolokia teki taas temput ja asetti kuvituksen vasten tahtoani väärinpäin.

Horsmankukka

02.08.15 klo 01:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lordin The Arocalypse

Se vaan on niin rakas ja muistoja täynnä. Elettiin kesää 2006, olin joku ala-astelainen tenava tuolloin. Elämäni parasta aikaa tähän mennessä. Tuo kesä musiikkeineen toi elämääni niin paljon uusia asioita, ja kyseinen levy kulutettiin jo melkein puhki sinä kesänä. Lordihuuma tarttui muhun täysin, jos edellisenä vuonna olin kulkenut vaaleansinisissä tuulihousuissa ja Nalle Puh -paidassa, niin sinä syksynä astelin kouluun Lordipaidassa ja mustissa tuulihousuissa, joihin olin kiinnittänyt veljeltä nyysimäni niittivyön (=nolouden huipentuma) Päässäkin roikkui joku ällöttävä likainen rätti ja hiukset silmillä. ROCK Tuulihousuhevari tulee I,,I/

Että semmoisia muistoja. Vähään aikaan en ole tuota levyä soittanut, mutta jokaisen nuotin ja örinän muistan edelleen ulkoa.