Viimeisin levyostos

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Viimeisin levyostos

05.02.18 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

LP 4 €

LP 4 €

Parit Kaken LP:t tuli bongattua kun pitkästä aikaa taas kävin kirppiksellä. "Kake" on vuodelta 1984 ja "Kake Randelin" vuodelta 1985.

23.02.18 klo 12:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen tuli kaverin kautta postilla Vandaalien kolmas pitkäsoitto Apinoiden Platta. Vinyylinä tietysti. Mielestäni kyseisen bändin paras levy ja samalla 90-luvun Suomen parhaita punklevyjä. Menevää polkemista melko hauskoilla jokasuuntaan piikittelevillä sanotuksilla. Ei mitään otsa rypyssä väännettyä messuamista.

Muita viimeaikasia hankintoja on ollu jenkkiläisen Pennywisen toinen levy Unknown Road LP ja kotimaisen Rattuksen tuorein levy Turta cd:nä.

J.Lipponen

14.03.18 klo 23:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käytettyjä älppäreitä Joensuusta:

Elvis Forever, 2-levyn kokoelma vuodelta 1974. 8€

Krokus- Alive and Screaming, Livealbumi vuodelta 1986. 7€

Kumpikin liki ykköskuntoisia. Ja tossa Elviksen tuplassa on sisäkansissa lisukkeena diskografia levykansineen sekä muutaman sivun mittainen tiivistetty elämäkerta.

20.04.18 klo 20:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

LP 4€

Tällä kertaa kirppisreissulla bongasin Pirkka-Pekka Peteliuksen erittäin hyväkuntoisen esikois-LP:n Muistan sua Elaine vuodelta 1984. Osa levyn biiseistä on tuttuja mm. tv-sarjasta Velipuolikuu.

11.07.18 klo 16:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Äxän tyypeillä on varmaan aina hauskaa kun käyn siellä ostoksilla, tänään tuli ostettua Aquan Aquarium ja Metallican Kill 'Em All. Aquan tilasin jo 13. maaliskuuta mutta se saapui vasta eilen. Metallican levy oli käytetty, 6 e. Aqua oli 9.95.

Aiemmat tämän vuoden ostokset (vanhimmasta uusimpaan miinus tää päivä):

Ane Brun: Spending Time with Morgan (9,95 e)
Sophie Ellis-Bextor: Familia (13 e)
Amorphis: Queen of Time (19.95)

Lisäksi kirppareilta ja levyliikkeistä käytettyinä tullut ostettua näitä, en tiedä pidänkö:

Britney Spears: Britney
Paradise Lost: Symbol of Life
Nightwish: Century Child
69 Eyes: Blessed Be

Edit: unohtu Godsmackin Godsmack ja Alice In Chainsin Dirt.

11.07.18 klo 19:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Päätinpä huvikseni hyödyntää kohdalle osunutta cdonin tarjousta ja täydensin pitkästä aikaa levykokoelmaa muutamalla vanhalla klassikolla:

Camelin Mirage vuodelta 1974. Mukavan kevyehkö progelevytys, tullut namuteltua varmaan yläastevuosista asti muodossa jos toisessa mutta ikioma fyysinen kopio tästä vielä uupuikin.

Zappan Hot Rats. Ehkä miehen maanläheisin ja "helpoin" levy, mutta samalla yksi parhaista. Gumbo Variations on ehkä Zappan uran parhaita yksittäisiä biisejä.

Rushin Permanent Waves. Tämä taitaakin olla viimeinen klassinen Rush-levy, joka vielä kokoelmasta uupui. Ei oma suosikki, mutta Rushilta ei onneksi muuta olekaan kuin hyviä levyjä.

11.07.18 klo 20:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla kesti pitkään hiffata, kun kaveri aina sano Camelia progetupakaks. Tulihan tuo levy sitten itekkin aikonaan kuunneltua, ja toimiihan se.

02.08.18 klo 15:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

LP 2 €

Carpenters-duon hyväkuntoinen kokoelmalevy vuodelta 1990 tuli bongattua. Levy sisältää heidän parhaat biisinsä vuosilta 1969-1977. Duon muodostivat siis sisarukset Karen (1950-1983) ja Richard (s. 1946) Carpenter. Suosituimmillaan Carpenters oli 1970-luvun alkupuolella jolloin he julkaisivat mm. kolme listaykkössingleä. Heidän levyjään on tähän mennessä myyty yli 100 miljoonaa kappaletta. Duon toinen osapuoli eli Karen Carpenter kuoli anoreksian aiheuttamaan sydänkohtaukseen 32-vuotiaana.

J.Lipponen

02.08.18 klo 22:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime viikonloppuna tuli riekuttua KuopioRockissa ja lauantaina ennen festarialueelle menoa oli aikaa källäillä keskustan kaupoissa.. Jotain pientä kivaahan sitä tarttui taas mukaan vinyylien muodossa:

Kirpputori Citypörssi

Roy Orbison- Mystery girl 7,50€

Bonnie Tyler- Faster than speed of night 15,00€. Ihan ykköskuntoinen levy.

Modern Talking- The 1st album 5,00€

Levykauppa Äx

Scorpions- Love at First Sting 14,00€. Käytetty.

Blondie- Parallel Lines. Uudelleenjulkaisu 180g vinyylinä. 24,95€

Judas Priest- Firepower 25,95€

08.09.18 klo 05:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

- Machine Head: Unto the Locust (6e)

- CMX: Aurinko (3,5e)

- Blake: Starbringer (4e)

- Soilwork: The Living Infinite (5e)

- In Flames: Come Clarity (7e)

- Jukka Poika: Kylmästä lämpimään

- Katy Perry: Teenage Dream

Kotimaan reissulla jossain levykaupassa katsottiin äidin kanssa tuota Jukka pojan kiekkoa ja nyt vasta ilmestymisen jälkeen löysin divarista albumin. Vaikka kevyempi musiikki on viime aikoina soinut luvattoman paljon ilmaisjakelukanavilla, niin voisi kuunnella levyt 2-4, niin voisi päristä nuista asiaan kuuluvaa. Machine Headin levyltä löytyy hetkiä, mutta Deafening Silence on muuten soinut useamman kerran, sillä melkoisen tarttuvaa matskua muistin perukoilta.

19.09.18 klo 06:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osbournen levyistä No More Tears, pari Triviumia, Cob - Blooddrink, Opeth - Ghost Reveries.

Lisärinä levyt Very Best of Rainbow, Standing Stone siltä beatin jäseneltä ja Tapsa Kansan+Korisevan Arjan yhteistyö Yö On Hellä kaikki vaihdon osana divarista.

4-8 €:n hintahaarukka per platta

26.10.18 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Levykauppa Äx:

LP 24,99 €

Eppu Normaalin legendaarinen ensimmäinen LP "Aknepop" vuodelta 1978 julkaistaan uudelleen 40-vuotisjuhlapainosvinyylinä joulukuussa 2018. Levystä julkaistaan kolme versiota: normaalipainos mustalla vinyylillä ja rajoitettu 300 kpl painos punaisella ja oranssilla vinyylillä. Tosin tuota oranssia vinyyliä saa vain Levykauppa Äx:stä, eli se on ns. äxclusive-julkaisu. Kaikissa julkaisuissa on avattavat kannet. Mukaan tulee paksu vihkonen, jossa on saatesanat sekä tarinoita mm. Poko Rekordsin pomolta Epe Heleniukselta ja ennenjulkaisematonta kuva-aineistoa. Alustava julkaisupäivä on 7.12.2018. Itse valitsin punaisen LP:n. Alkuperäisessä levyssä A-puolen etiketti on pinkki ja B-puolen vihreä.

Jautsi

26.10.18 klo 13:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostin Prismasta vitosella cd:n Jussi Björling joulutunnelmissa. Siinä on joulutunnelmaa sen Helga nattin verran, muuten on Nessun dorma -osastoa. Ei sentään-Helga neitiä. Ei ehkä tule kumminkaan jouluna kuunneltua.

Voikohan semmoselta kuin discogs tilata cd-levyjä? Toimivatko ne Suomen Sony soittimella? Olis aika imakan kuuloista serbimusiikkia semmoinen levy kuin Kulin Ban. Voi sitä youtubessakin kuunnella, mutta olisi kivempi kuunnella noilla ministereoilla. Tilaisivatkohan ne sen Levykauppa Äxään, jos pyytäisin ja vähän vaikka maksaisin?

26.10.18 klo 14:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jautsi kirjoitti:

Toimivatko ne Suomen Sony soittimella?

Olen 99,8-prosenttisen varma ettei tavallisilla äänilevyillä ole minkäänlaisia aluerajoitteita, kuten DVD:llä tai peleillä. Ainoa huomioitava seikka on sellainen aikoinaan jokseenkin flopannut formaatti kuin "Super Audio CD", joka ei välttämättä toimi normaaleilla soittimilla. Itse ostin vastikään Aasiassa painetun CD:n, joka on Super Audion sekä normaalin yhdistelmä ja toimii näin ollen laitteella kuin laitteella.

26.10.18 klo 15:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jautsi kirjoitti:

Voikohan semmoselta kuin discogs tilata cd-levyjä?

Discogs ei oo yksittäinen lafka vaan siellä yksityiset myyjät myy. Mutta kyllähän joku levykauppa saattais pienestä lisämaksusta sieltä sulle tilatakkin. Ite ainakin ennenmuinoin paikallisen levykauppayrittäjän kautta tilasin pelejä ja levyjä.

Jautsi

26.10.18 klo 18:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitokset vastauksistanne Nostecoff ja Joku! Pitää varmaan kysäistä Äxältä, että tilaisivatko, tiedä vaikka ostaisivat sellaista maailmanmusiikkia muutenkin laariinsa.

Onko Nostecoffin kuva elokuvasta Eteenpäin - elämään?

26.10.18 klo 21:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jautsi kirjoitti:

Onko Nostecoffin kuva elokuvasta Eteenpäin - elämään?

Melkein. Se on vuotta aiemmasta Laulu tulipunaisesta kukasta..sta 😀

27.12.18 klo 00:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Backstage Rock Shop:

LP 23 €

Punk-yhtye Klamydian legendaarinen esikois-LP eli Älpee vuodelta 1990. Sisältää monta näihin päiviin asti säilynyttä klassikkoa, kuten "Vartiotoimistoon", "Mopolla suohon", "Lappuliisa", "Kemppainen", "Pienet mainosvalot", "Onneton onnekas" ja "Mäki haluun rock tähdex". Levy julkaistaan tammikuussa 2019 ja sitä painetaan rajoitettu 500 kappaleen numeroitu erä. Levyn edellinen vinyylipainos on vuodelta 1992. Levyä myy yksinoikeudella Backstage Rock Shop. Uudenvuoden kunniaksi levy lähti ilman postikuluja.

18.04.19 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Backstage Rock Shop:

LP 24,99 €

Eilen tuli kuluneeksi tasan 40 vuotta kun tämä Suomirockin klassikko ja monen mielestä yhtyeen paras levy julkaistiin. Sen kunniaksi Backstage Rock Shop julkaisee heinäkuussa levyn jälleen vinyylinä. Mukana avattavat kannet, paksu vihkonen sekä juliste. Valittavana olivat musta vinyyli ja vihreä, valitsin tällä kertaa mustan, koska se oli halvempi. Levyhän sisältää mm. sellaiset klassikot kuin Njet njet, Myrkkyä, Pidetään ikävää, Jee jee ja hulvaton Lainelautaileva lehmänmaha rock n' roll. Jo ennestään itseltäni löytyy vuonna 1999 julkaistu 20-vuotisjuhlaboksi, joka sisältää alkuperäisen levyn lisäksi bonuslevyn jolta löytyy englanninkielisiä biisejä, alkuperäisten biisien kamalia uusiomiksauksia sekä livetaltiointeja vuodelta 1979. Ja myös levyn kansikuvalla varustettu paitakin löytyy. Alustava julkaisupäivä on joskus heinäkuussa.

18.04.19 klo 23:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iski aiemmin keväällä himo hamstrata vanhoja thrash-klassikoita, kun noita näyttäisi vihdoin olevan taas saatavilla sopuhintaan.

Heathen - Breaking the Silence 9.95e (CDON)

Tämä oli ensimmäinen levy, jonka koskaan olen kuunnellut omasta mp3-soittimesta joskus kevättalvella 2000-luvun alussa. Aivan tajutonta vanhan ajan teknistä speed/power/thrash-tilutusta ilman niitä nykyajan lällyjä halinallekertosäkeitä ja taikamiekkoja, lennokkaat kitarasoolot erityisesti parhaimmillaan aivan huippuja.

Remasteroituna uudelleenjulkaisuna tämä on kyllä helposti miljoona kertaa parempi kuin alkuperäisellä kuunneltuna. Tämä on siis äänitetty useassa eri studiossa ja siinä alkuperäisessä oli ilmeisesti miksausvaiheessa jäänyt yksittäisten biisien äänenvoimakkuudet eri tasolle ja basso liian hiljaiselle. Kaikki korjattu tässä.

Vielä kun löytäisi saman yhtyeen Victims of Deceptionin.

Nuclear Assault - Game Over 9.95e (CDON)

Tämä oli enemmän kokoelman täydennystä kuin mikään varsinainen suosikkilevy. Varsin vanahnaikaista hardcore-punkista ammentavaa thrash metalia.

Vio-lence - Eternal Nightmare 13.95e (CDON)

Yksi maailmankaikkeuden kurkoimmista teknisistä thrash metal -kiekoista. Toistaa ehkä jonkin verran itseään ja laulajan kimittävä tyyli todennäköisesti ärsyttää monia, mutta toinen toistaan herkullisempia kitarariffejä tulitetaan sellaisilla vauhdilla naamariin, että heikompaa hirvittää. Ainut tätä sisältörikkaampi kitarointilevy genressään lienee vain Dark Angelin Time Does Not Heal.

Coroner - No More Color 16.95e (Levykauppa Äx)

Tämän kulttiklassikon uusintajulkaisua odotin itse vähintään 10 vuotta, mutta tulihan se sieltä. Coronerin ääriteknisen musiikin todellinen nerokkuus ja sävellysten poikkeuksellinen tarkkuus aukeaa todennäköisesti ainoastaan pyörittelemällä sitä paperilla tai koettamalla soittaa itse, nykyään tabulaareja ja midi-tiedostoja löytää helposti netistä. Tässä saattaaa olla yksi suosikkibändeistä ja levyistä koskaan. Ainoa harmistuksen aihe on suttuinen miksaus, jonka vuoksi niitä hienoja yksityiskohtia ei aina meinaa kuulla.

Target - Master Project Genesis 10e (huutonet)

Tällainen pieni keräilyharvinaisuus osui käteen huutonetissä alkuperäispainoksena. Target on siis belgialainen tekninen thrash-bändi ja Master Project Genesis yksi vuoden 1988 timanttisimmista metallilevyistä genressään yleisesti ja Euroopassa erityisesti.