Levyjen kannet

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Levyjen kannet

Madmasa

31.01.09 klo 02:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä on minusta ainakin komea.

onemorerobot

08.04.09 klo 15:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki The Smithsin kannet. Ihan kaikki! Ihmisten naamoja, unohdettuja (tai vähemmän unohdettuja) leffastaroja, Alain Delonia ja Richard Davalosia... Tässä varmaankin mun lempikannet ever:

Jean Marais, still-kuva leffasta Orphée.

Amerikkalainen sotilas, kypärässä luki alunperin "Make War Not Love".

08.04.09 klo 15:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Prodigy - The Fat of the Land

Jotenkin vaan pidän tästä kuvasta todella paljon.

El Wray

08.04.09 klo 15:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Queens of the Stone Agen ekan levyn kansi:

Jumalauta se on siinä.

TheNameless

08.04.09 klo 16:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rage Against The Machinen kannet ihan jumalattoman kauniita.

Kyllä jo kansista huomaa millaista musiikkia on tiedossa.

08.04.09 klo 17:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Jep, RATM:illa on hienot kannet mielestäni joka levyllä. Debyyttilevyn kansi on ehkä hienoin palavine munkkeineen, mutta sisällöllisesti lempparini taitaa olla tuo Battle of Los Angeles.

Madmasa

19.04.09 klo 01:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jossain mainoksessa tämän näin ja heti pisti silmään.

Jugger

19.04.09 klo 02:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Haunted - One Kill Wonder
Tämä on kyllä niin karun hieno kansi että heikottaa.

Aatu

15.05.09 klo 17:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomasti Pink Floydin Animals, Dark Side of the Moon ja Wish you were here.

Mielestäni aivan helevetin hienoja levynkansia, mielestäni jopa parhaimpia ikinä.

01.06.09 klo 13:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Prodigyn vuonna 2004 julkaiseman Always Outnumbered, Never Outgunned-levyn singlejen kansitaide on ollut mielestäni hienoa. Vaikka itse levy oli Prodigyn huonoin, on sentään kansitaide näyttävää. Kaikissa kansissa on sama teema kuin levyn kannessa, eli jonkin sortin naama.

Tässä alimpana itse levyn kansi. Hienoin näistä on mielestäni tuo ylin Girls-singlen kansi. Haikalojen, nopeusmittareiden ja pinkkien huulien yhdistelmä ei voi olla huono.

20.07.10 klo 00:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä levynkannessa on mielestäni sitä jotain.
Kun katselen tätä kantta katson mielestäni erästä kaikkien aikojen hienointa levynkantta.
Kyseessä on siis 2pacin Strictly 4 My N.I.G.G.A.Z

Vasuri

28.07.10 klo 17:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tää on kyl todella upee levyn kansi, hienot värit ja kaikki.

Matalahiilihappoinen

28.07.10 klo 18:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos teksteistä ei saa selvää, niin:
Wigwam - Nuclear Nightclub Atomiyökerhon kansitaide on jotain käsittämätöntä. Se on sopivan surrealistista ja tarkkaa.
Wigwam - Fairyport Fairyportin kansi jatkaa Atomiyökerhon linjalla (oikeastaan asia on toisinpäin). Piirsin kerran tämän kuvan vahvasti muunneltuna.
Piirpauke - Koli En ole tätä kuullut, mutta tälläinen kirkoissa nähtävä kansitaide saa minut vahvasti haluamaan tämän levyn.
Sielun Veljet - Softwood Music Under Slow Pillars - Kansi kuvastaa erästä intiaanirituaalia, joka kaikessa rujossa kauneudessaan tukee Softwood Musicin akustista psykedeeli-folkrockia.

Mahtuupa maailmaan muita kauniita levynkansia. Mutta myös rumiltakaan ei voida välttyä edes suosikkiyhtyeideni keskuudessa. Kaiken kaikkiaan kannet, joissa on joku aito kuva, ovat upeimpia. Yleensäkin sellaiset kannet, joissa on vaan bändi/artisti poseeramassa jne., ovat yleensäkin aika... miten sen sanoisi. Paskaa.

T-2000

27.12.10 klo 14:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun mielestä siisteimmät levyjen kansitaiteet:

Iron maiden- Number of the Beast
Megadeth- The system has Failed
The Prodigy- Invaders must die

1931 viestiä

24.10.11 klo 19:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ite olen aina ihmetellyt Egypti-teeman liikakäyttöä metallilevyjen kansissa. Menee vaikka levykauppaan ja ottaa sen voimaheviosaston, niin vähintään joka toisessa kannessa on pyramidi tai vastaavaa. Ehkä se on joku fallosjuttu...

Joka tapauksessa, näin taannoin kannen, joka pakotti minut sittenkin kääntymään Egyptikansien kannattajaksi. Ei enempää eikä vähempää kuin hienoin kansitaide ikinä.

Jaaha

25.10.11 klo 19:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kate Bush - Never for Ever

Se on vaan hieno. Hauska idea ja kauniisti maalattu. Kuvaa levyn sisältöäkin oivasti. Erityisesti pidän kuvan yksityiskohdista (paljon katsottavaa) ja väreistä, tummia luonnonsävyjä kirkkaan oranssin kanssa... Hiaano.

25.10.11 klo 20:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jotain levyjä, joissa kannet. EW:n, MS:n, ja OL:n levyjä en valitettavasti vielä omista.

Mihail

25.10.11 klo 22:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hieman enemmän kuin muutama, mitä nyt mieleen juolahti:

Leppäkerttu

28.10.11 klo 19:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Totta kai kansilla on väliä. Jos kannet ovat liian rumat, niin eihän koteloa kehtaa edes viedä kassalle tai ainakaan pitää pöydällä kansi ylöspäin. Hienoimmat on kyllä In the Court of the Crimson Kingin kannet. Jos joku ei ole sitä nähnyt (vissiin aika moni kun siitä ei ole ennen puhuttu) niin linkkiä... http://en.wikipedia.org/w...CourtoftheCrimsonKing.jpg
Alun perin muuten ostin levyn lähinnä kansien ja aloitusbiisin perusteellä ja aloin tykkäämään muusta sisällöstä enemmän vasta myöhemmin.

Vasuri

31.10.11 klo 00:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

barros kirjoitti:

Uu-lala... Tuon näköinen nainen kun kävelisi asuntoni ovesta sisälle, tipauttaisin silmät päästäni ja pökräisin kovalla rytinällä maahan. :D Itse sisältöön liittyen, mitähän musiikkia tuo on? Voisin ostaa jostain, jos tieto on mieleeni.