progressiivista...

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › progressiivista...

27.10.04 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arska kirjoitti:

Onko kukaan kuullut sellasta bändiä kuin Spock's Beard? Oli Dream Theaterin lämppärinikäkin Hesassa v. 2000.

Tuttu bändi, on tullut kolmisen vuotta kuunneltua. Morse on loistava laulaja ja koko bändi toimii hienosti. Paikka paikoin todella genesis/marillion-vaikutteista kamaa. Hauskoja biisejä. Itseltä löytyy levyt "V", "Snow" sekä uusin jossa Virgilion on ottanut laulajan paikan Morsen lähdettyä, "Feel Eupohoria". Todella hyvä bändi. Spock's beardin, DT:n, Marillionin ja Flowerkingsin jäsenistä koostuva superbändi Transatlantic on myös loistava. Molemmat levyt ovat täysien pisteiden arvoisia. Jos ei ole kuullut, kannattaa ehdottomasti.

05.12.04 klo 10:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Migelo kirjoitti:

Dream Theater julkaisee 18.10 kahden DVD:n paketin, jossa on huhtikuussa Budokanissa nauhoitettu konsertti.

Siis ihan loistava pläjäys. Suosittelen hankkimaan!

Kaiser

05.12.04 klo 14:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Migelo kirjoitti:

Siis ihan loistava pläjäys. Suosittelen hankkimaan!

Tuli eilen ostettua kyseinen DVD, enkä todellakaan pettynyt. Paremminkin se ylitti kaikki odotukseni: niin hieno keikka että huh huh.. kerrassaan pakkohankinta kaikille faneille. Ovat muuten aivan uskomattoman hyviä soittajia nämä DT:n äijät. Kyllähän sen levyjä kuunnellessakin huomaa, mutta vielä paremmin sen näkee ja tajuaa katsellessa bändin live-keikkoja. Kerrassaan uskomaton yhtye. 8)

07.04.05 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miten olen voinut missata 80-luvulta lähtien käsittämättömän hyvän progressiivista melodista metallia soittavan bändin nimeltään Fates Warning. Tuli hommattua sattumalta pari levyä ja täytyy sanoa että sukat pyörii jalassa. Tuohon nimeen on tullut törmättyä moneen otteeseen ja olen ajatellut tuosta jollain käsittämättömällä tavalla jotain ihan muuta ja en ole koskaan tullut tarttuneeksi levyihin!!! Tilasin samantien live DVD:nkin.

Allmusic.com määrittelee bändiä näin:
When prog rock first reared its head during the early ‘70s — it contained elements of hard rock, but few bands crossed the line into heavy metal. This all changed during the ‘80s, when bands such as Dream Theater, Watchtower, and Fates Warning merged their love of Yes and Rush with their admiration for Iron Maiden and Judas Priest.

Onko tuttu progen ystäville tuo?

Pedro

17.04.05 klo 00:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eikö kukaan todellakaan kuuntele Camelia? :shock: Nyt heti mars ->tänne [www.progarchives.com]<- ja rullatkaa vähän alaspäin ja imuttakaa ainakin biisit Lady Fantasy ja Rhayader. Kyseessä on äärimmäisen melodista progea. 70-luvun puolenvälin vaiheilla ilmestyneet neljä ensimmäistä levyä löytyvät allekirjoittaneen hyllystä, ja niistä Mirage, The Snow Goose ja Moonmadness ovat aivan tolkuttoman täydellistä musiikkia. Tajunnanräjäyttäviä melodioita melkein joka biisissä.

17.04.05 klo 02:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pedro kirjoitti:

Öhm, täällä kyllä on Camelia kuunneltu jo useamman vuoden. Snowgoose ja Mirage molemmat loistavia levyjä. Kuten olen sanonut, Andy Latimer on todella kova kitaristi ja biisintekijä. Yksi harvoista progebändeistä joka aloitti 60-luvun lopulla tai 70-luvun alussa ja tekee vieläkin loistavia levyjä.

Lutkus

19.04.05 klo 02:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tullut tässä tuota uutta tuttavuutta Thresholdin Subsurfacea tykiteltyä läpi pariin otteeseen. Täytyy kyllä sanoa, että tässä on loistava progebändi. Voi periaatteessa suositella kenelle vaan vähänkin rockia ja kevyempää metallia kuuntelevalle, ei siis sulje pois progemetallia kuuntelemattomia, päinvastoin. Menevää ja mukavan melodista, joskin kokonaisuutena yllättävän koukutonta musiikkia, joten progemetallia kaukaa kiertävien on aivan turha pelätä pelkkiä teknisiä taidonnäytteitä, joista ei hyvällä tahdollakaan pysty löytämään mitään selkeitä rakenteita. Mahtilevy, jonka luulisi ehdottomasti maistuvan myös progemetelin kulmakiven Dream Theaterin ystäville.

01.06.05 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olettko kuulleet Kamelot-nimistä bändiä? Uskomattomian hyvää metalliprogea. Ei liian koukkusta mutta silleen mukavasti. Melko mahtimelodioita ja aika yllättäviäkin juttuja melodisesti. Itse vastikään olen tutustellut bändiin. Aiemmin nimi on tullut vastaan satunnaisesti ja olen luullut bändin olevan jotain Rhapsody-tyylistä nopsaa metallishittiä. Ei todellakaan. Ihan eri meininkiä.

Tsekatkaapa se video March of Mephisto joka on heti etusivulla.

Uusin levy The Black Halo nappasi soundissa 5/5, siitä se tutustelu lähti.

Migelo

01.06.05 klo 22:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arska kirjoitti:

Tsekatkaapa se video March of Mephisto joka on heti etusivulla.

Uusin levy The Black Halo nappasi soundissa 5/5, siitä se tutustelu lähti.

Itellä on tuo Epica -levy, ja se on kyllä ihan hyvää menoa alusta loppuun asti. Tuon enempää en bändiin, jostain syystä, ole tutustunut, mutta ehkäpä tuo uusi levy pitäisi jossain vaiheessa tarkastaa. Kovasti on kehuttu myös ennen Epicaa ilmestynyttä Karma -levyä, joka sekin pitäisi joskus hommata, mutta sitä ei hirveästi ole noissa kaupoissa ja marketeissa näkynyt, ihme kyllä. Ehkä ei ole vain tullut etsittyä oikeista paikoista...

01.06.05 klo 22:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin ekakuuntelulta ei tämä Kamelot vakuuttanut. Mielestäni kornia sukkahousuheviä a la nightwish. Ei tässä mielestäni mitään progressiivista pahemmin ole. Enemmänkin stratovarius-meininkiä hajareisin mono monitorien päällä. Ei millään jaksaisi kuunnella tällaista useampaan kertaan.

Nebb

02.06.05 klo 15:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dream Theater (27.9. 8) ), Death, Opeth, Symphony X, Evergrey ja King Crimson kolahtavat ja noista DT koviten. Queensrÿchen ensimmäiset levyt uskaltaa varmaan laskea progeksi, ja ovathan Nightwishin Century Child ja Once välillä aika progressiivia.
Uusin tuttavuuteni on progethrashiä soittava Coroner. Mielenkiintoiselta kyllä kuulostaa.

02.06.05 klo 15:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nebb kirjoitti:

Tuo Dream Theaterin levyhän oli jo vuotanut maailmalle, jonka seurauksena mikeportnoy.com ja dreamtheater.net ovat molemmat poissa käytöstä. Kuulemani mukaan tuo Octavarium levy on aika kovaa menoa. Itseä ei Metropolis 2:sen jälkeen mikään levyistä ole enää kauheasti sykähdyttänyt.

02.06.05 klo 17:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nebb kirjoitti:

Queensrÿchen ensimmäiset levyt uskaltaa varmaan laskea progeksi.

Tiesitkö että Queensrÿche on julkaisemassa tänä vuonna levyä joka kantaa nimeä Operation Mindcrime II. Jonkintyylistä jatko-osaa ja samanhenkisyyttä on siis luvassa. Ainakin itse odotan tuota, koska bändi on seikkaillut välillä melko käsittämättömissä tuubamaailmoissa.

Kaiser

02.06.05 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dream Theaterin uutta todellakin odotellaan kieli pitkällä (ja keikkaa kanssa). Muutaman samplen ja pari radio edittiä olen uudesta levystä kuullut. Samplejen perusteella ei voi sanoa mitään, mutta Panic Attackin radioversio kuulosti todella kovalle.

Odottavan aika on pitkä, vaan ei liian pitkä enää: http://www.dreamtheater.net/countdown/ :wink:

Tuo Kamelot alkoi kiinnostamaan. En ole bändin musaa ainakaan tietoisesti koskaan kuullut. Pitää tutustua.

Nebb

02.06.05 klo 20:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

nde kirjoitti:

Joo niinhän siinä kävi. Itse sorruin lataamaan tuon mutta nyt muutaman kerran läpikuuntelun perusteella voin sanoa että on erilainen mutta pirun hieno levy. Pakko-ostos jälleen kerran. Positiivinen yllätys oli että pitkästä aikaa biisit pysy kasassa loppuun asti. Train of Thoughtilla oli vähän se vika että kappaleet romahtivat kasaan viimeistään kun Petrucci innostui tiluilemaan. Uudella levyllä ei ole edes kovin montaa sooloa, joka ihmetytti myös. Nooh nyt loppu tämä spoilaus.

Arska kirjoitti:

Tiedän, kaveri on kova srÿche-fani ja hän puhuu tuosta levystä lähes joka päivä. Bändi on kyllä tippunut tasoltaan millä se oli vielä Mindcrimen aikaan, noi uusimmat levyt on ihan kamalaa kuultavaa. Laulaja Geoff Tate on enää ainoa hyvä asia mitä bändissä on jäljellä. Harmillinen juttu.
:?

Migelo

02.06.05 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

nde kirjoitti:

Itse sorruin myös ja hiukan kyllä petyin tuohon levyyn. Alkaa DT:kin menemään levy levyltä mainstreamimpaan suuntaan, nytkin alkaa tuntua että jokainen biisi rakennetaan kaavalla, jossa on normiosa ja kertosäkeistö, jotka eivät tunnu mitenkään "kuuluvan" yhteen. Ja kyllä tuolla vieläkin monessa on se Petruccin tilulilu mukana, mutta en mä ny tiiä onko se niin huono asia. Ei niitä nyt ainakaan liikaa ole ja ihan mukavan kuulostahan se on. On se Petrucci semmonen ihme vempula, että kyllä noilla sormilla voi jo vähän tilutella :). Mutta kyllä tuo kaikesta huolimatta täytyy ihan aitonakin hommata, mutta ei millään malttanut odottaa viikkoa. Ehkäpä tuo mielipide muuttuu vielä, mutta tältä se kuulostaa kahden kuuntelun jälkeen.

Laulunlapsi

09.06.05 klo 21:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

10.06.05 klo 03:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laulunlapsi kirjoitti:

Löytyykö lisäkseni muita Kingston Wall faneja?

Löytyy. Vuodesta 97 ollut Kingston-diggari. Mutta eikös tästä ollut jo topikki jossakin?

Laulunlapsi

10.06.05 klo 21:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:
Laulunlapsi kirjoitti:

Löytyykö lisäkseni muita Kingston Wall faneja?

Ei oo pistäny vielä silmään,pitääpä selata ja tarkistaa.

Pedro

01.11.06 klo 10:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nostetaanpas progeiluketju haudasta mainostamalla suomenkielistä progefoorumia. Suhteellisen nuori, mutta erinomaisesti vauhtiin päässyt foorumi löytyy osoitteesta http://www.progolforum.com. Suosittelen asianharrastajille.