progressiivista...

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › progressiivista...

28.07.04 klo 12:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä muuten hyvältä kuulostaa. :) En ole bändistä koskaan ennen kuullut mitään nimeä enempää, mutta nyt alkoi kiinnostamaan.

Edit: Nyt on viimeisen tunnin ajan tuo yksi biisi pyörinyt lakkaamatta, ja alkaa jo vähän masentaa, että levy julkaistaan vasta maanantaina. :? :D

Low Rider

28.07.04 klo 15:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Frank Zappaa (R.I.P.) voisi sanoa aika progressiiviseksi. Innovatiivinen heppu joka suhteessa. Sitä kuuntelen siis myös.

28.07.04 klo 18:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin ostaan Thresholdin "Critical Mass" -levyn tänään kun tuota uusinta ei ole vielä saatavilla. Komeasti soiva levy on tää edellinenkin 2002 tehty. Toista kertaa kuuntelen just läpeensä.

mp40

28.07.04 klo 20:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:

juu kyllä olet oikeassa. Itsekin kuuntelen Zappaa,ja on hyvää musiikkia.

Kapa

28.07.04 klo 21:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

On muuten loistava tuo Treshold - Mission Profile,pitänee käydä ostamassa tuo uusi levy.

28.07.04 klo 22:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Tuo biisi on nyt pitkin päivää pyörinyt valehtelematta varmaan jotain 30 kertaa. 8) Vuosiin ei ole mikään biisi iskenyt näin kovaa. Ensi viikolla tulee levy, ja silloin kauppaan.

29.07.04 klo 13:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tää Tresholdin Mission profilehän on sairaan hyvä biisi. 8)

Screwball

01.08.04 klo 23:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

mp40 kirjoitti:
Screwball kirjoitti:

h0h0, lauantaina menen katsomaan mm. Wigwamia livenä Harjavaltaan. Sitten saat kuulla painavan sanani :)

no kerro kun selviydyt koneen äärelle :)

Hehehe, sattui olemaan lepotauko kun Wig Wam soitti :lol: . No joo, kyllähän ne jollain tasolla kuulin, mutta ei se antanut hyvää tai huonoa kuvaa.

03.08.04 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alice Cooperin School's out on muuten varsin progressiivinen levy. Ja erittäin hyvä.

Kebottaja

04.08.04 klo 13:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Deep Purplen Bananas on muuten myös aika progressiivinen levy :shock: . Ja vielä ihan loistava. :o

04.08.04 klo 20:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thresholdin Subsurface tuli haettua kaupasta ja kuunneltua pariin kertaan läpi. Ei voi muuta kuin ylistää. :shock: 8)

Kaiser

06.09.04 klo 00:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli vihdoin ostettua Jethro Tullin legendaarinen Aqualung. Ai että on loistavaa musaa! Jokaisen progesta tykkäävän pakkohankinta. ;)

06.09.04 klo 22:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jep jep. Loistobändi ja ihan legendaarinen biisi. Jethro Tullilla on paljon hyviä levyjä.

Migelo

17.09.04 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dream Theater julkaisee 18.10 kahden DVD:n paketin, jossa on huhtikuussa Budokanissa nauhoitettu konsertti. Kappalelista vaikuttaa ainakin mielenkiintoiselta:

As I am
Stream of Conciousness
Disappear
Pull Me Under
In the Name of God

Lähinnä mukana on uusimman levyn tuotoksia, mutta on sinne vanhempaakin kamaa eksynyt mukaan. Taitaa tulla taas yksi pakko-ostos lisää. Lisätietoa tuolla [www.dreamtheater.net]

17.09.04 klo 23:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli pistettyä tuo Dream Theaterin DVD jo ennakkotilaukseen. Mukavahan se on kuulla ja nähdä miten uudempi matsku toimii livenä. Johan sitä vanhempaa matskua oli edellisellä DVD:llä. Uutta vaan kehiin kuten tässä on tehtykkin.

Jos vieläkin vanhempi matsku kiinnostaa niin DT on julkaissut DVD:nä aiemmin vain nauhamuodossa olleet livetaltioinnit yhtenä DVD-tuplana...

Dream Theater - Images & Words/5 Yrs In A Live Time

(Näyttää olevan R2:sena play.com:ssa nimellä: Dream Theater - Twice In A Livetime ja ilmestyy 18.10.)... kaippa tuo on sama julkaisu.

2 Disc Set

24. Enter Sandman
25. Siberean Khatru

14.10.04 klo 22:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Deep Purple ole kyllä progea nähnykkää, sori vaan :D

Ja Arska, progea ei todellakaan tarvitse niputtaa. 70-luvun proge on täysin eri asia kuin 80-tai 90-luvun proge. Näin on näreet. Koska tyyli muuttuu ajan myötä, ja kaikki bändit alkavat pikkuhiljaa muuttua siinä mukana. Onhan pieni ero Genesiksen Selling england by the pound ja Yesin Owner of a lonely heart -biiseillä. :D

Vai et ole Gentle Giantia koskaan kuullut. Suosittelen kovasti ottamaan kyseisestä orkesterista selvää. Aivan omanlainen soundi mitä ei millään muulla progepumpulla ollut. Erityisesti ulos paistaa poikien erikoiset laulustemmat.

Ja näytti tuolla unitatterin biisilistan lopussa olevan Yes:in Siberian Kathru. Ai että kun on hyvä ja legendaarinen biisi :P

Kebottaja

15.10.04 klo 17:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Population1 kirjoitti:

Deep Purple ole kyllä progea nähnykkää, sori vaan

Oletkos kuunnellut Bananas levyä? Ihan erilaista kun muu Purple. Jos ei progea niin progahtavaa ainakin, sori vaan.

15.10.04 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Population1 kirjoitti:

Onko jokaisen musiikkisuuntauksen vuosikymmenille syytä perustaa omaa topiccia? Tarkoitus oli että progemusasta voitaisiin keskustella tämän samaisen otsikon alla. En minä musiikillisesti ole tietenkään niputtamassa noita. Ehkä moderaattorin arviointikyky petti ?

15.10.04 klo 23:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arska kirjoitti:
Population1 kirjoitti:

No problem, kyllä progen saa niputtaa ei tartte eri vuosikymmenille omaa topiccia, meinasin vaan että vuosikymmenien proge eroaa toisistaan. Ei mitään, hyvä näin :D

27.10.04 klo 11:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko kukaan kuullut sellasta bändiä kuin Spock's Beard? Oli Dream Theaterin lämppärinikäkin Hesassa v. 2000.