progressiivista...

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › progressiivista...

26.07.04 klo 21:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli onko täällä keitä kaikkia muita progressiivisen musiikin ystäviä? Itse tykkään kuunnella mm. näitä:

Pink Floydia(tietenkin :) )
King Crimsonia
Rushia
Wigwamia
Pro fidetä
Dream theateria

Screwball

26.07.04 klo 21:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

h0h0, lauantaina menen katsomaan mm. Wigwamia livenä Harjavaltaan. Sitten saat kuulla painavan sanani :)

26.07.04 klo 21:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Screwball kirjoitti:

no kerro kun selviydyt koneen äärelle :)

26.07.04 klo 21:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pink Floydista diggaan.

Migelo

26.07.04 klo 21:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dream Theater on yks mun suosikkibändeistä ja Scenes from a memory maailman parhaita levyjä Appetite for Destructionin kanssa.

26.07.04 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

King Crimson
The Mars Volta
Dream Theater
Rush
Camel

Siinä vähän kovia alan bändejä. Viime aikoina ei ole tullut kovin paljon mitään muuta, kuin The Mars Voltaa kuunneltua. Uskomattoman hieno bändi.

arska

26.07.04 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä progressiivista rokkia diggailen kovastikkin.

Rush ja Jethro Tull kolahtaa kovasti. Nykyään tulee kuunneltua progressiivista (melodista) metallia paljon. Tyyliin Dream Theater, Symphony X, Adagio, yms... "Kikkaheviä" suoraan sanottuna.

Arsi T. Elokolikko

26.07.04 klo 22:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pink Floydia kuuntelen melko paljon ja CMX:n Dinosaurus on ihan kuningas levy... voidaanko olettaa, että pitäisin silloin myös yllä luetelluista yhtyeistä :?: :roll:

Kaiser

26.07.04 klo 23:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dream Theater ja Tool iskevät kovaa. Pink Floyd ja Jethro Tull ovat myös mainioita musaa. Pitäis kyllä tohon The Mars Voltaan tutustua, kun kaikki kehuu ja hehkuttaa sitä niin paljon... :o

26.07.04 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitenkäs minä nyt Toolin unohdin? :? Se bändi on ollut The Mars Voltan ohella tehokuuntelussa taas viime aikoina.

Kapa

27.07.04 klo 00:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dream Theater iskee kyllä erittäin kovaa ja uusi levykin oli positiivinen yllätys.Muuten on tuo progressiivinen puoli jäänyt vähemmälle.

Low Rider

27.07.04 klo 12:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä kyllä. Genesis oli aikoinaan sieltä progressiivisimmasta päästä, mutta nykyään kuuntelen pääasiassa Pink Floydia.

JarkkoK

27.07.04 klo 12:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tarkalleen tiedä miten proge (sitähän tämä tarkottaa ?) määritellään, mutta mainituista bändeistä ei ainakaan kolahda mikään (mitä olen kuullut), joten ilmeisesti ei tyylikään.

Kebottaja

27.07.04 klo 13:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pink Floydia lähinnä noista proge-bändeistä kuuntelen. Kyllä se kotimaan oma Kingston Wall:kin kolahtaa aika kovaa.

27.07.04 klo 16:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kebottaja kirjoitti:

Kyllä se kotimaan oma Kingston Wall:kin kolahtaa aika kovaa.

ääh...unohdin tuon omasta listasta. Loistava bändi.

DELETED

27.07.04 klo 19:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

27.07.04 klo 19:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Dinosaurus on kyllä hieno levy, mutta minusta CMX:n ylivoimaisesti hienoin tuotos on Aion, joka on paikoin vieläkin kokeellisempi, kuin Dinosaurus.

arska

28.07.04 klo 10:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käykääpä kuunteleen näytteet Treshold -nimiseltä bändiltä. Löysin melko monessa paikassa täydet pisteet arvioissa niittäneen levyn.

Vähän alkua kehuille...

"Album of the month."
Rock Hard (D)
Metal Hammer (D)
Aardschok (NL)
Stage (B)
Rock It (D)
Metal Heart (D)

Tuossa on vaikutteita Dream Theaterista, perinteistä progesta, powermetallista...Ainakin eka biisiä tässä kuunnellessani kuullostaa hienolta bändiltä, ei niin hirveän raskas, mutta komeaa musaa.

Kaiser

28.07.04 klo 11:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arska kirjoitti:

Käykääpä kuunteleen näytteet Treshold -nimiseltä bändiltä.

Oli kyllä niin kova, että pistin levyn heti tilaukseen cdon.comista. Näyttää Imperiumissakin [www.imperiumi.net] saaneen täydet pisteet.

Migelo

28.07.04 klo 11:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ainakin tuo sivuilta ladattava kokonainen biisi (Mission Profile) kuulosti erittäin hyvältä. Hmm, tähänhän täytyy tutustua enemmän....