Kaikkien aikojen kesäbiisit!

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Kaikkien aikojen kesäbiisit!

12.07.10 klo 19:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Siis ihan oikeasti Paris Hiltonin Stars Are Blind. Tulee niin hyviä muistoja siitä biisistä :)

Metalman666

17.07.10 klo 18:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Gunnareitten Paradise city.
Judas Priestin Living after midnight.

28.07.10 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

28.07.10 klo 23:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vice Citystä löytyy edelleen sellaisia kesän hittejä, jotka eivät vain kulu höyläämälläkään: http://www.youtube.com/wa...p;amp;amp;feature=related.

Tietysti ainoan ja täysin valloittavan vedon valinta tässä yhteydessä on sinänsä mahdoton paikka. Pakko valinta voisi osua hard rockin ja tarkemmin The Sweet - Fox On The Runin puolelle: http://www.youtube.com/watch?v=0l6jZire09Y.

trampledunderfoot

28.03.11 klo 23:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

tapani kansan versio keskiyön aikaan

kiinnitähän huomio sanoitukseen!

gojira

20.05.11 klo 19:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kas kunnei vielä ole mainittu Men at Workin Land Down Underia http://www.youtube.com/watch?v=xhnn6yb4Mmc.
Ja tottakai viimekesäinen Mokoman Hei Hei Heinakuu on loistava raskaampi kesäviisu http://www.youtube.com/watch?v=j3ojpE1BkEQ.

AAnyway

02.06.11 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomia kesäbiisi helmiä ovat mm. We no speak americano ja Pariisin kevään Tämän kylän poikii.. lisäksi kaikki Tehosekoittimen biisit käynnistävät kunnon kesäfiiliksen :)

Zyklon B

07.06.11 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

No, Laid Backin Sunshine Reggae ainaki:
plus varmaan aika oudosti Klamydian kesäöitä, vaikka vihaankin ko. bändiä ja varsinkin aikakautta bändin musiikissa miltä toi biisi on peräisin.

13.01.18 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää pian tulevaa kesää!

30.04.18 klo 12:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

NYT PIDETÄÄN KASARI BILEET ABNERI!!!

abneri

30.04.18 klo 12:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

No sehän passaa!

Tosin tässä samalla iltavuoroon valmistautuminen lätistää fiiliksiä..

09.05.18 klo 12:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä olisikaan sopivampaa kuin vanha kunnon piristävä kasaripoppi kauniiseen ja kuumaan kesäpäivään. Luv me sum 80's pop music right now! NO TÄÄLTÄ PESEE!:

Jane Child - Don't Wanna Fall In Love

Curiousity Killed The Cat - Misfit

Terence Trent D'Arby - Wishing Well

Suzy Q - Get On Up And Do It Again

Robbie Nevil - C'est La Vie

Mai Tai - History

Menudo - Like A Cannonball

Rakastan kasaripoppia. Hauska fakta noista laittamistani biiseistä on se, että olen ensimmäistä kertaa kuullut nuo biisit GTA peleistä. GTA on hyvän musiikkimaun sivistäjä monella saralla. 80's FUCKING RULES!!!

abneri

10.05.18 klo 10:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ulkomainen kasaripoppi tuo niiiiiin paljon hyviä muistoja mieleen huolettomista ja aurinkoisista kasarikesistä..

Ja samaten tämä kotimainen fiilistely vuodelta 1985.

Mahtavaa! :)

Yksi fiiliksiäherättävimmistä kasarimainoksista on se
voi/voimariini/vastaava-mainos jossa nuoripari oli lähdössä soutuveneilemään mutta kesäsade yllättää. Suoja löytyi heinäladosta jossa sitten nautittiin..voileipiä. Siinä oli tosi hyväfiiliksinen musiikki,olisiko Sakari Kuosmanen jopa ollut solistina?
Se mainos osui niin hyvin aikanaan kesäloman alkuun ja vapauden tunteen riemuun että pelkkä ajatuskin tuo yhä hyvän fiiliksen ja hymyn suupieliin.
"..Tuoksuva ruoho,jotakinjotakin-jotakin.."

EDIT : Ei helvetti,löytyhän se..

Heti ekana.

10.05.18 klo 18:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei ole koskaan tullut seurattua mitään radioiden kesäisiä soittolistoja tai muotijuttuja vaan omat unohtumattomat kesäbiisit koostuu lähinnä tavalla tai toisella ikimuistoisimpien kesien soittolistoista.

Lähemmäs kymmenen vuotta sitten olin arkeologisilla kaivauksilla toukokuusta syyskuun alkuun. Todella likaista ja yksitoikkoista hommaa, mp3-soitin ja hyvä musiikki oli ainoat asiat mitkä siellä piti mielenterveyttä yllä. Ehkä ne tietyt biisit onkin siksi niin pysyvästi jääneet takaraivoon, että niistä tulee aina kesä mieleen.

Karkeasti ne soitetuimmat/kovimmat tuon kesän biiseistä on järjestyksessä:
1. Pendragon - Paintbox [www.youtube.com]
2. Queensryche - I Don't Believe in Love [www.youtube.com].
3. IQ - Leap of Faith [www.youtube.com]
4. IQ - Sacred Sound [www.youtube.com]
5. Tangerine Dream - Phaedra [www.youtube.com]
6. Marillion - White Russian [www.youtube.com]
7. Pendragon - Good as Gold [www.youtube.com]
8. Amon Amarth - Cry of the Black Birds [www.youtube.com]
9. Amon Amarth - Varyags of Mithgaard [www.youtube.com].
10. Moonsorrow - Aurinko ja kuu [www.youtube.com]
11. Dream Theater - A Nightmare to Remember [www.youtube.com]
12. Metal Church - Badlands [www.youtube.com]
13. IQ - The Last Human Gateway [www.youtube.com]
14. IQ - Frequency [www.youtube.com].

Kyllä noilla kesän tekee.

10.05.18 klo 21:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Frank Sinatra Summer wind
Gunnar Chickel & The Sperminators Kalajoen naiset
Lovin Spoonful Summer in the city
Bananarama Cruel summer
Tapani Kansa Kesän lapsi

10.05.18 klo 21:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

[quote="Brutus"

Kuulostaa erittäin jännältä. Oliko kaivaukset Suomessa vai ulkomailla? Löysitkö mitään jännää?

Omat kokemukseni kaivamisesta rajoittuvat lapsena heikkalaatikon puupohjan näkyville kaivamiseen ja Arkeologia ei ole minun juttuni, vaikka Indiana Jonesit oleen nähnytkin pariin otteeseen, mutta kiinostaisi ihan muuten vasn tietää lisää arkeologiasta.

10.05.18 klo 22:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelimies kirjoitti:

Ne oli ihan kotimaassa, yksi metsänreuna siinä Satakunnan ja Varsinais-Suomen välimaastossa.

Tosimaailman arkeologiassa kannattaa sovinnolla unohtaa kaikki jännät seikkailuleffat ja Indiana Jonesit, niillä ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

Todellisuudessa kouluttamattoman arkeologisen avustajan/kaivajan perus keikka koostuu karkeasti seuraavista jutuista:

1. Tilan raivaus. Puskat, puut ja kivet raivataan pois kaivausten tieltä. Tähän perushommaan voi helposti mennä jo pari, kolme viikkoa. Mitään maanmittaus- tai kaivuujuttuja ei voi tehdä ennen kuin tämä on valmis.

2. Sitten poistetaan raakasti päällinen turve. Siinä harvoin on mitään järkevää, joten sitä saa kiskoa ihan kaksin käsin. Siinä kesän aikana revittiin turvetta varmaan puoli hehtaaria.

3. Varsinainen työ koostuu turpeen alaisten maakerrosten rapsuttamisesta lastan kanssa milli kerrallaan. Selkä kyyryssä, pikku hiljaa, milli kerrallaan, uudestaan ja uudestaan uutta kerrosta samasta kohtaa. Tätä on suurin osa työstä.

Meidän hommassa oli kyse jostain suunnitellusta laitosrakennuksen paikasta, jossa epäiltiin röykkiöhautoja. Loppujen lopuksi siellä taisi olla joku 200 hautaa, se oli joku vanha kalastajien ja hylkeenpyytäjien käyttämä saari, jonka maanpinnan nousu oli siirtänyt satoja metrejä sisämaahan.

Itse ne löydöt oli parhaimmillaankin jotain pikkusormen kynnen kokoisia kappaleita. Yksi kaveri löysi puukonterän, itse parikin savikupin savista kappaletta jotka ajoitettiin muistaakseni välille 150 eKr - 150 jKr eli varhaista rautakautta.

11.05.18 klo 01:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Erittäin mielenkiintoista ja valaisevaa, Brutus. Sainpa jälleen kerraan hyödyllistä nippelitietoa.

11.05.18 klo 10:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eräs vanha opiskelukaverini oli suorittanut aiemmin tutkinnon arkeologiasta. Professori oli aloittanut ensimmäisen luennon sanomalla: "Yksikään teistä ei tule koskaan saamaan töitä!"

11.05.18 klo 12:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hehe, siinä oli kyllä brutaalin rehellinen professori. Itsekin menin tyhmänä vipuun kun yliopiston sivuilla lupailtiin että "90% valmistuneista työllistyy oman alan töissä". Vitsi on siinä että alan työllisyystilanne ja tulevaisuudennäkymät on niin onnettomia ettei sieltä valmistu kuin aniharva ja suurin osa vaihtaa alaa jo ennen kandidaatin tutkinnon suorittamista. Suomessa ei vaan hirveästi ole kysyntää arkeologeille vaikka se ihan kivaa hommaa onkin.