Puhutaan musiikista.

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Puhutaan musiikista.

14.04.18 klo 14:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

You get the idea.

Aihe: Hempeät/Cheesyt rakkauslaulut.

Minä en miehenä kehtaa myöntää kenellekkään tykkääväni tuollaisesta musiikista. Pidän siitä hienotunteisuudesta ja siitä välittyvästä intohimosta, se herättää tunteita. Pidän myöskin sydänsuru kappaleista, jotka nooh ovat aivan sama asia. Tälläisissä on sellaista aidon ilon/tyytyväisyyden/rauhallisuuden tunnetta.

Tykkäättekö tälläisestä musiikista? Jos tykkäätte, niin uskaltaisitteko myöntää sitä kenellekkään? :)

Hieno esimerkki tälläisestä:

Sitten kaksi kotimaista taidonnäytettä, jotka ovat minulle todellisia guilty pleasureja... pidän näistä kahdesta aivan törkeästi :) :

No perkeles laitetaan viä yksi! :

14.04.18 klo 14:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tunnustaudun kaikenlaisten imelien vomaballadien ja muiden vastaavien guilty pleasure -elämysten ystäväksi. Normaalisti musiikkimaku pyörii rankemman hevin ja vanhemman progen välillä, mutta on mainstream-popkulttuuri tuottanut paljon hyviä balladeja joita jaksaa kuunnella vaikkei muuten juuri iskekään. Tällaisia ovat esim. suunnilleen kaikki Jim Steinmanin kynäilemät kappaleet Meat Loafin tuotannosta Bonnie Tyleriin. Jimin ainoa soololevy ei käytännössä muusta koostukaan kuin jostain höhlistä balladeista ja monimielisistä pop-rallatuksista. Scorpionsin tuotanto on kanssa aivan täynnä näitä muistettavia romanttisia veivauksia, jotkaa vaan toimii.

Frank Sinatran näkemys [www.youtube.com] Casablancan kappaleesta on ainakin tajuttoman hieno.

Menee ehkä hiukan ohi aiheen, mutta Steve Perryn Oh, Sherrie [www.youtube.com] on kanssa mielettömän hieno biisi ja tuo Steven ääni on aivan mieletön. Tuo on siis omistettu Steven silloiselle tyttöystävälle.

Sitten on tietysti se Total Eclipse of the heart [www.youtube.com], varmaan maailman runkutetuin radiohitti. Tuo korni musiikkivideo on muuten saanut ihan tajuttomasti vaikutteita sellaisista elokuvista kuin Usherin talon häviö ja Kaunotar ja hirviö. Kartano on pimeä, tuuli vain heiluttelee valkoisia verhoja ja lehdet menee pitkin aution talon lattioita, särkynyt sydän ym. Tuon musavideon on ohjannutkin sama kaveri joka teki kaksi ensimmäistä Highlanderia.

14.04.18 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun täällä nyt herkistytään yhdessä niin heitänpä popin kuninkaalta tämän biisin:

Huom! Kirkuvia pikkulikkoja ja vähän vanhempiakin luvassa tuossa live videolla, heh

Tuosta tulee monta lämmintä muistoa mieleen, ensi ihastumisia ja kaikkea sellaista kivaa. :)

18.04.18 klo 00:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Tämä juttu on pyörinyt päässä koko päivän, mutta huomasin vasta aamusella herätessä että nuo romanttisen elokuvan kliseet taitavat olla nimenomaan alkujaan kauhuromantiikan heiniä, Usherin talon häviö siis on nimenomaan sitä.

Kuulostaako ehkä vähän kaukaa haetulta?

Sitten löysin tuon kappaleen kirjoittaneelta Jim Steinmanilta seuraavan sitaatin:

"with 'Total Eclipse of the Heart', I was trying to come up with a love song and I remembered I actually wrote that to be a vampire love song. Its original title was 'Vampires in Love' because I was working on a musical of Nosferatu, the other great vampire story. If anyone listens to the lyrics, they're really like vampire lines. It's all about the darkness, the power of darkness and love's place in the dark..."

Kauhuromantiikkaa ja vampyyrejä. Makes total sense.

18.04.18 klo 09:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun sanoit niin kyllä. Ei oo tullu koskaan ajateltua tolta kantilta tota biisiä.

18.04.18 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Antakaa mennä poijjaat ja heittäkää omia musiikkiin liittyviä aiheita kehiin. :)

19.04.18 klo 18:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luomisvimmaa ei juuri nyt löydy uuden kyssärin keksimiseen. Mutta ei sovi toki unohtaa kotimaista edustusta puhuttaessa herkistä biiseistä.

19.04.18 klo 18:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Minä herkistyn moisesta naisten esineellistämisestä... sisäinen feministini vuotaa verta... ( Vitsi. Tää jätkä katsokaas tykkää leikkiä tulella. :) )

Tässä tulee lisää herkistystä:

25.04.18 klo 16:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aihe: Musiikkia jota rakastat vihata.

Rakastan vihata suomalaista melankolia musiikki... kukas on paras tälläisen tyylin edustajasta? No sehän on tietysti Jamppa Tuominen. Biisi esimerkkinä annan teille "Elämän valttikortit" biisin, joka on niin ylilyöty ylidramaattisuudellan, että se on jo nolostuttavaa... mutta nautinnollista.

No perkele laitetaas tänne se "Elämän valttikortit":

Rakastan myöskin vihata kotimaista tango ja humppa musiikistakaan.

Edit. Nyt löyty kyllä saatana jättipotti... https://www.youtube.com/watch?v=EdFFGiudH2k voi jumalauta! :D

25.04.18 klo 17:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämmöisiin aiheisiin vastaaminen on aina riski netissä ja siviilissä kun tuntuu että tietyt herkkähermoisemmat tapaukset repii aina perseensä kun ne huomaa ettei ihmiset välttämättä tykkää samoista asioista kuin ne itse.

Vastaan kuitenkin: Cheek. Aina rakastanut vihata tämän kaverin "musiikkia". Niin prosessoitu, ei mitään särmää, kaikki räppimielessäkin niin keskinkertaista kuin olla voi. Parasta näissä on ne Rumban toimittajien legendaariset kilahtamiset. [www.rumba.fi]

Positiivisena puolena tykkään kuitenkin Cheekin persoonasta ja julkisuuskuvasta. Kunnon röyhkeä porvari, massia on, mersuja viis tallissa ja piparia tulee ovista ja ikkunoista, jou. Mieluummin tätä kuin jotain vasemmistoanarkistihihhulointia.

Maailma on taas hiukan tylsempi paikka kun tämä kaveri lopettaa uransa.

27.04.18 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Aihe: Musiikkia jota rakastat vihata.

Vaikka neukkula oli perseestä ja kommunismi yleensäkin, niin se on kumminkin sanottava, että kyllä ne kommarit osas tehdä vaikuttavaa mahtipontista musiikkia neuvostoliitossa, kuin muissakin kommari/ex-kommari maissa.

27.04.18 klo 23:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

^samaa mieltä. Tiesitkö muuten että Carl Orffin Carmina Burana [www.youtube.com], yksi viime vuosisadan kuuluisimmista klassisen musiikin sävellyksistä on oikeasti kotoisin Natsi-Saksasta?

27.04.18 klo 23:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Empä tiennyt. Tuo faktahan tekee tästä vielä puistattavamman. Tästähän tulee vielä eeppisempi kun tuon tiedostaa, ja se eeppisyys saa todella synkkiä piirteitä. Mielenkiintoinen detalji tieto, joten kiitos siitä. :)

27.04.18 klo 23:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Carmina Buranaa kuunnellessa kannattaa kuitenkin huomata ettei sillä varsinaisesti ole mitään tekemistä sen aatteen kanssa vaan se perustuu keskiaikaisiin teksteihin ja siinä lauletaan oikeasti kaiken maallisen katoavaisuudesta, suuren ja mahtavan sortumisesta ym. eikä mistään arjalaisten ylivallasta. Siksihän se ilmeisesti yleisesti hyväksytty onkin.

27.04.18 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Aivan. Kannattaa myös muistaa, että nukkumatin levitellessä unihiekkaa, se matti ei viljele kommunistipropagandaa... ja kun unihiekan vaikutuksesta menet nukkumaan, niin stasi ei vakoile ja tarkkaile sinua! :D

( Koska Nukkumattihan on alunperin itä-saksasta. Tiesittekö muuten, että Nukkumatin lempi lomakohde oli Moskova ja yhdessä piirretyssähän Nukkumatti laskeutui itä-saksalaisella ylpeän sosialistisella avaruussukkulallaan punaiselle torille. Kannattaa tutustua nukkumatin taustoihin, että tiedätte miten aivopesette lapsenne kommunisteiksi! Miettikääs sitä! :) )

28.04.18 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

^toki. Suomalaisessa televisiossa suunnilleen kaikki stop motion -animaatiot 80- ja 90-luvulla oli järjestään joko Puolasta, Itä-Saksasta tai Tsekkoslovakiasta. Nykyaikainen stop motion nimittäin kehitettiinkin nimenomaan Venäjällä ja käsin piirretyt lyhärit Amerikassa, joten niiden tuotannossa on perinteisesti ollut tällainen jännä maantieteellinen painotusero.

28.04.18 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aihe: Mikä on sinun tunnusmusiikkisi? Mikä biisi sinä olet?

Minä olen: https://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU :D

28.04.18 klo 22:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Puhkun ja puhisen majanne nurinperin, yarr:

29.04.18 klo 01:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Aihe: Mikä on sinun tunnusmusiikkisi? Mikä biisi sinä olet?

Tämä [www.youtube.com]. Ei suoranaisesti liity mihinkään, mutta Bubblegum Crisis ja sen mahtava kasarisoundtrack on vuosien varrella porautuneet niin syvälle alitajuntaan ja tuottaneet niin paljon mielihyvää ettei tässä mitään muuta voisi ajatellakaan.

29.04.18 klo 23:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Avicii dokkarin jälkeen tuli mieleen mitä mieltä porukka on EDM tai elektronisesta tanssimusiikista? Kuunteletko? Kaupallisissa radiokanavissakin genre on hyvin suosittua nykyään, enkä itse jaksaisi esim. autoa ajaessa yleensä kuunnella. Kuppilat ja yökerhot ovat oikea ja ainoa koti omasta mielestä tuolle musiikille, josta toki genren nimikin juontaa juurensa. Tuli itse käytyä vähän aikaa sitten eräässä Turun yöelämän kruununjalokivistä ja omaan makuun tuo nykyinen muodissa oleva tanssimusiikki tuppaa olemaan useimmiten hyvin nopeatempoista/sähköistä, tuntuu että alle pitäisi ottaa ekstaasinappi tai jotain vastaavaa, jotta sinne tanssilaittialle saisi itsensä raahattua. Toki positiivisiakin poikkeuksia on uudesta tanssimusasta, mutta päälinjaus tuntuu olevan mitä on. Soihan iloisesti vaihtelumielessä Haddawayta, Los Del Riota ja jotain suomiklassikoitakin kun onnistuu eksymmän oikealle "osastolle" :)