Inhokkibiisit.

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Inhokkibiisit.

666QHull%

14.09.17 klo 04:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

mikä tahansa Arttu Wiskarin lollotus !

04.01.18 klo 16:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lapsuudenkodissani ei juuri musiikkia kuunneltu, ja silloin kun kuunneltiin, niin lähinnä klassista. Nykyäänkään en radiota kuuntele kuin kerran pari vuodessa. Ehkä tästä johtuen monet yleissivistykseen kuuluvat hittibiisit ovat itselleni täysin tuntemattomia, vaikka kuuntelenkin paljon musiikkia ja omistan monta sataa levyä.

Joka tapauksessa kuulin Welcome to the Junglen ensimmäisen kerran vasta 19-vuotiaana. Guns and Roses oli toki nimenä tuttu, ja kun bändi kerran oli niin massiivisen suosittu, oletin yhtyeen isoimman hitin olevan jollain tapaa maineensa veroinen. Muistan biisin loputtua ajatelleeni, että kaikenlaista paskaa sitä ihmiset kuuntelevatkin.

Tänään kävin katsomassa Jumanji: Welcome to the Junglen, jonka nimessäkin mainittu kappale esiintyy. Sanotaan nyt vaikka niin, että ensivaikutelma oli tässä(kin) tapauksessa oikea. Useamman vuodenkaan siedätyshoito ei ole Gunnarien kohdalla toiminut.

04.01.18 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Seuraavaan inhokkiin vaikuttaa ehkä enemmän se konteksti kuin itse biisin tai artistien varsinainen huonous.

Nykyään tulee toisinaan treenattua yhdellä piskuisella paikallisella punttisalilla ja meillä on tasan yksi radio, jota kansa saa vapaasti käyttää. Ilmeisesti joku siellä salilla on tosi mieltynyt äärimmäisen sokerisiin ja laimeisiin poppibiiseihin. Tuntuu, että niitä renkutetaan suunnilleen aina kun sinne astuu ja erityisesti siinä tietyssä suosikkikanavassa taitaa olla yhteensä kolmen kappaleen biisilista ja niitä samoja on soitettua varmaan monta kuukautta tai vuotta jo vuorotellen uudestaan ja uudestaan.

Kuvitelkaa itse olevanne keskellä jotain raskasta urheilusuoritusta, tarvitsette vielä pientä pushia että saatte vähän enemmän ja paremmin itsestänne irti. Sitten taustalla alkaa joku Antti Tuisku kiekumaan "Uuhh! Aaahhh! Kesäkumi palaamaaaaannn! Aaaah!" monta kertaa tunnissa. En tiedä nimetä Antti Tuiskun lisäksi muita artisteja tai kappaleita, mutta saa varmaan hyvän käsityksen minkälaisesta kamasta puhutaan.

On se kumma kun joutuu nykyään käyttämään kuulosuojaimia salillakin.

04.01.18 klo 18:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Guns and Roses

Pyssyt ja ruusut oli itselleni aika kovakin juttu vielä 2007-08, kun heidän (ainoat ostamisen arvoiset) levyt ostin, eli debyytin ( ) sekä Use Your Illusion ykkösen ( ) ja kakkosen ( ). Useita vuosia myöhemmin hankkimani Lies -ep on aika puhdasta roskaa millä tahansa mittarilla. Nykyisellä maullani kuitenkin onnistun löytämään levyiltä runsaasti inhokkeja. Muutama kuukausi sitten otin projektiksi kuunnella ne ja pisteyttää kaikki biisit - tässä vähän listaa.

Karmeimmat luritukset:
My Michelle, Anything Goes, Live and Let Die (cover), Perfect Crime, Garden of Eden, Bad Apples, Knocking on Heaven's Door (cover)

Vähiten kehnot:
November Rain ( )
ja pari muuta.

Ps. Covereista tuli mieleen: Jos olet Doors -yhtyettä arvostava ihminen, ÄLÄ kuuntele Jose Feliciano -nimisen sankarin coveria Light My Firesta. Se on totaalista veristä teurastusta. 60-luvun hittibiisin California Dreamingin heppu veti hieman siedettävämmin, mutta vain hieman.

04.01.18 klo 22:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

En minä ainakaan ole koskaan käynyt punttisalilla, jossa soitettaisiin hyää musiikkia. Vaihtoehtoja on tasan kaksi: joko luvassa on tverkkaavia anttituiskuja tai sitten rrrankkaa rrrokkia (l. Radio Rockin käppäheviä). Kolmas vaihtoehto on robottiäänellä ("muuv joor äässs") laulettua raskassoutuista elektronista jyskettä, mutta Suomessa radio ei valitettavasti mahdollista sen luukuttamista koko salin kuullen. Onneksi on sentään Spotify valmiine soittolistoineen.

Asiasta toiseen, inhoan joululauluja. En perinteisiä, hartaan masentavia joululauluja, vaan niitä rasittavia, ylipirteitä renkutuksia, jotka alkavat soida jo lokakuussa ja joiden kuulemista ei voi välttää, jos aikoo julkisella paikalla liikkua ennen vuodenvaihdetta. Tiedättehän ne hirvittävät jollotukset, joissa lapsen ääntä teeskentelevä nainen latelee tonttuaiheisia latteuksia.

Vilinää vilskettä, rytinää ryskettä, tepsutus pienten jalkojen.
Mutinaa muisketta, hulinaa huisketta, tanssia laulua tonttusten.

Osaako joku nimetä yhtäkään henkilöä, joka vilpittömästi ilahtuisi kuullessaan ostoskeskuksen kaiuttimista raikaavan joululaulun? Niin, sitähän minäkin.

05.01.18 klo 14:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joululaulut on kyllä... Tosiaan kun niiltä ei voi edes välttyä. Ellei sitten lokakuussa osta arkkupakastinta täyteen safkaa ja istu kämpässä seuraavat kaks kuukautta jemmassa.

Luukuttelin muuten just eilen Appetite For Destructionin vinyyliltä läpi, on alkanu itelläkin aika ajaa vähän ohi Guns N' Rosesista. Ei nappaa enää samalla tapaa kun joskus ennen. Ei se ikinä mitään suosikkibändejä oo ollu, mutta kohtuullisen kovassa kuuntelussa kuitenkin. Tokihan toi on ihan kelpo lätty, itellä on muuten viä näillä "kielletyillä" kansilla. On mun mielestä perkeleesti hienommat kun ne toiset.

abneri

12.01.18 klo 21:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Simply Red : If you dont know me by now.

Ei saatana mikä aneeminen märinävinku,miten helvetissä tämä pääsi listoille aikanaan??

Muutenkin inhoan tuota punatukkaista laulajaa yli kaiken.
Sen videoesiintymiset ja olemus on vaan aina osuneet mun ärsytyskeskukseen ja vi##tushermoon niin kympillä että herraa tekee mieli ladata perinteisellä nakkikioskiheijarilla keskelle käkätintä. Perkele.

Vielä pahempi biisi on se Something got me started..Ei helvetin helvetti..
"I give it all up for you,JESSSAAA give it all up to you,JESSSAAA.."

Ohimot menee vi##tuksesta lommolle kun noita kuulee.

Kiitti vaan taas,VH1,Mua ei taas oikein huvita niinku mikään.
# Missäs se Koton Visitors taas olikaan..? #

13.01.18 klo 19:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dingo... voi jumalauta. Neumannin lammasmainen määkiminen ja ällöttävän limaista melodramaattista lyriikkaa. Hyi helevetti. Kaikki dingo biisit on inhokkeja.

mäskipää

13.01.18 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Simply Red : If you dont know me by now.

Vielä pahempi biisi on se Something got me started..Ei helvetin helvetti..
"I give it all up for you,JESSSAAA give it all up to you,JESSSAAA.."

Ho-hoo, kiitos vaan näistä. Itse asiassa muutama viikko takaperin ysäri- ja kasarifiilistelyssä tuli kuunneltua yhtyettä enemmänkin, ja omaan makuhermooni yhtyeen kappaleet kyllä osuvat. Mutta makuasioitahan nämä ovat (ja puhun siis pelkistä kappaleista, koska melko harvoin itse videoita tulee itselläni katsottua).

Mitä tulee omiin musiikki-inhokkeihin, niin ehkä sitä kärsii jo varhaiskeski-iän tasapäisymisestä, mutta mitään yksittäistä otsasuonia sykkimään laittavaa kappaletta ei helpolla tule mieleen. 2000-luvun alussa Radio Novan pakkokuuntelu tietyissä paikoissa sain ärsyyntymään tiettyihin kanavan rotaatiokappaleisiin (esimerkiksi Petri Munckin Levoton prinssi), mutta harvemmin ja toisella kanavalla kuunneltuna ne jollain tapaa siedättyivät paremmiksi kappaleiksi. Ja nykyään (liekö taas keski-ikäistymistä) Radio Novaakin pystyy kuulemaan ilman tunnekuohuja, joskus jopa ihan mielellään.

Itse julistin aikoinaan sekä itse kappaleen että videon maailman huonoimmaksi musiikkiteokseksi (Dr. MacDoo - Under the Kilt), mutta ei tämäkään enää sillä lailla ärsytä, ihan hupaisaa meininkiä pohjimmiltaan.

13.01.18 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vanhoja "ysärihittejä" voisi alkaa ladella tänne vaikka kuinka paljon. Siinä oli vähän sellainen musiikillinen post-apokalyptinen vuosikymmen kun kaikki hyvät bändit joko lopetti tai kaupallistui tai teki muuten vaan uransa huonoimpia levyjä. Jopa eput lopetti 1994 ja Dire Straits pitkän kitumisen jälkeen 1995. Kurt Cobainkin ampui aivonsa pellolle.

Satulinna kaukomaan. Tuota runkutettiin radiosta yhteen aikaan suunnilleen yötäpäivää. Joka on tuohon aikaan elänyt muistaa varmaan vieläkin ne sanat ulkoa, valitettavasti.

Kun radiossa muinoin kuulutettiin Spice Girlsin valloittaneen maailman, ensimmäinen mielikuva itselleni oli joku body snatchereiden ja alieneiden invaasio. Ehkä se John Carpenterin Thing pääsi sittenkin karkaamaan sieltä tutkimusasemalta.

Todellisuus oli vieläkin pahempaa.

Meat Loafin I would do anything for love. Ensimmäinen Bat out of hell on parhaita levyjä koskaan eikä toinenkaan huono ole missään nimessä, mutta tämä yksittäinen kipale menee pahimmillaan niin sokeriseksi ulinaksi ettei tosikaan. Tämä on muuten rankattu usein maailman ärsyttävimpien biisien listojen kärkeen, joten en ole yksin mielipiteineni.

Sitten on ne Smurffi-levyt. Ei varmaan tarvitse tarkemmin eritellä. Nämäkin oli joskus ihan tajuton juttu.

Yksi omalla tavallaan positiivinen "inhokki" oli Limp Bizkitin Rollin'. En ainakaan itse ikinä päässyt kunnolla sisään siihen hiphopmetallijuttuun ja tuokin biisi pisti lähinnä naurattamaan ensikuulemalta. Ja hymyilyttää se melkein vieläkin. Ei paha.

Tuli koko ysärijuttu mieleen yhdestä uudemmasta inhokkibiisistä, jossa lauletaan nostalgisesti 90-luvusta. Siinäkin lähinnä keskinkertainen/semi-hyvä kappale pilattu perkeleellisen huonolla sanomalla. Ysärissä ja lamavuosissa ei oikeasti ole mitään nostalgioimisen aihetta, ei yhtään mitään. I was there, man.

14.01.18 klo 13:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän ysärillä tehtiin siistejäkin juttuja. Esim. eurodance on kaikessa tyhmyydessään todella viihdyttävää kuunneltavaa. Nostalgiakin voi tietysti vaikuttaa asiaan.

Kaupallistumisesta voi sikäli olla montaa mieltä, että kyllähän jo kasarilla meininki oli tosi kaupallista. Valtavirta oli silloin tosi vahva, jopa vahvempi kuin ysärillä. Kaikissa 80-luvun tuotteissa on se sama fiilis, oli kyse musiikista tai elokuvista. Kaikki 80-luvun viihde näytti musiikkivideolta, hyvässä ja pahassa. 90-luvullakin oltiin kaupallisia, mutta tyyli oli hajanaisempi. Grunge on soundinsa ja asenteensa puolesta aika kaukana teknosta.

Väitän, että juuri tästä syystä ysäri ei sykähdytä samalla tavalla kuin kasari. 80-luku oli länsimaisen nuoriso- ja yhtenäiskulttuurin looginen päätepiste mutta myös joutsenlaulu. 90-luvulla hajottiin jo peruuttamattomasti alakulttuureihin eivätkä ideat liikkuneet enää samalla tavalla. Lopputuloksena oli pop-kulttuurin krapula, joka loppui vasta muutama vuosi sitten, kun isot toimijat lanseerasivat Adelen ja supersankarileffojen kaltaiset megabrändit uudelleen muotiin.

EDIT: The Chemical Brothers - Block Rockin' Beats [www.youtube.com]. Tästä ei inhokkia saa tekemälläkään.

19.01.18 klo 11:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miten helvetissä kukaan ei oo maininnu Bee Geesin "Staying alive" biisiä, tai sitten nimenomaan Bee Geessiä? Sitten on tietysti Haddawayn "What is love".

Oon muuten Brutuksen kanssa samaa mieltä 90-luvusta.

Ugh... 90-luku... Alanis Morisette... voi helevetin perse!

19.01.18 klo 16:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

19.01.18 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistan, kun joskus koulun liikuntasalissa jossain tilaisuudessa soitettiin ysärillä tunnelmallista Beatlesin Yesterdayta ja Let it be:ta. Tällöin olin vielä ala-asteella ja ei kyllä ollut tarkemmin hajua miltähän aikakaudelta musiikki olisi peräisin. Koulun diskossa sitten soi eri slovareita, joista nyt ei käy mielessä yksikään, mutta levyjä annoin tuolloin tapahtumaan kulkuun ja menoon soitettavaksi lainaan. Myös kavereiden kanssa haravoitiin nuita tanssi ja jynkytys kappaleita mm. Eros Ramazzotti - Più Bella Cosa, Scooter, Nylon Beat, Basic Element, Roxette, Bon Jovi, Neljä ruusua ym. yhden hitin ihmeitä. C-kasetilta saattoi vielä kuunnella Bat & Ryyd:a sun muuta höttöä.

1997 kuulin Music Televesionilta Metallican Memory remains kipaleen, joka iski kuin tuhat volttia. Myös Offspringia sai pyörittää soittimessa mieluusti useaan kertaan. Tätä ennen olin vain nähnyt entisellä paikkakunnalla asuessani Panteran kiinnostavan näköisen levyn kannen ja muutamia vetoja luukuttanut luultavasti tuolloin kaverin kämpillä. Tosin enemmän kiinnosti piirretyt ja vastikään hankittu Nes-konsolilla pelien vääntäminen sekä näihin juttuihin liittyvä sosiaalinen toisilta hepuilta lainaaminen. Sehnsucht levy Rammsteinilta paikallisen levyliikkeen asioinnilla jätti mainiot muistot kanssa jälkeensä. Joku mokkulan tapainen mullisti jälkeenpäin tietopankin tapaisesti tietämystä ja punk, proge, grunge, stoner, doom, kuolonmetalli elämyksineen näiden eri esittäjineen ovat monessa mukana eri aikoina.

mäskipää

26.01.18 klo 14:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

mäskipää kirjoitti:

... mitään yksittäistä otsasuonia sykkimään laittavaa kappaletta ei helpolla tule mieleen.

Kasariheviä selatessa tuli sentään yksi kappale mieleen, jota ilmankin maailma olisi voinut pärjätä:

(VAROITUS: jos pidät metallista etkä tunne yhtyettä paljoakaan, älä tuomitse sitä tämän perusteella, vaan tutustu yhtyeen muuhun tuotantoon: sieltä löytyy uskomattomia teoksia) Death - Painkiller.

Erityisesti tuon kappaleen äärellä harmittaa se, molemmat yhtyeet ovat omissa kirjoissani metallimusiikin aatelistoa, joten paperilla Deathin Judas Priest -cover kuulostaa taivaassa solmitulta liitolta. Deathin viimeisellä levyllä Chuck Schuldinerin vokalisointi jakoi mielipiteitä enemmänkin (muutoinkin kyseessä lienee vaikeimmin avautuva Death-albumi, mutta vuosien saatossa myös tuon albumin kappaleet ovat nousseet mestaruussarjaan), mutta tuossa kappaleessa vokalisointi menee omissa korvissa melkoisesti metsään. Lisäksi (vieläkin surullisempaa), Schuldiner oli yksi death metalin legendaarisimmista laulajista, joten studiolevytysten osalta hänen viimeiseksi laulukseen olisi suonut jäävän vaikkapa samaisen levyn A Moment of Clarityn.

Kyllähän tuon Painkiller-coverinkin kuuntelee nykyään vähän sujuvammin, mutta ristiriitainen tunnelma tuosta kyllä syntyy. Mielestäni yhdelle kaikkien aikojen metallibiiseistä ei tehdä kunniaa tuon coverin osalta.

EDIT: Samalla Painkiller lienee Deathin virallisten studiokappaleiden osalta ainoa huti (muiden albumikokonaisuuksien kappaleista ei ole jäänyt keskinkertaisen puolelle kallistuvia muistikuvia), joten muutoin virheetön ura sai tuossa vähemmän mairittelevan pisteensä. Mutta ehkä tuon voi laskea inhimillisyyttä ja haavoittuvaisuutta tuovaksi säröksi muutoin mestarillisen kappalemateriaalin rinnalla.

30.03.18 klo 13:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Paras bond tunnari" topicin innoittamana...

Tulen olemaan erittäin ankara tälle biisille... joten älkää hätkähtykö. En ole millään tavalla homoseksuaalisia vastaan. Sallin homoavioliitot. Nytkun tämä on pois alta niin saanko hieman avautua?

Tästä lähtee:

Sam Smith - Writing's On The Wall (from Spectre)

Miehen lauluääni kuulostaa aika ajoin kuin karitsaa kidutettaisiin jossain saatananpalvonta seremoniassa. Biisi ei sovi bond elokuvaan vaan ennemminkin johonkin LGBT konserttiin varta vasten tehdyin sanoituksin ja sävellyksin väsätyltä. Lukiko siinä seinässä kenties "Fag"?

Minä olen avoinmielinen, eikä minulla ole mitään vastaan LGBT tai mitään muuta vähemmistö yhteisöä kohtaan. He ovat ihmisiä siinä missä mekin, eli kaikkea hyvää heille.

Mutta, jos tälläistä laitetaan BOND ELOKUVAAN niin kai minun suuttumukseni on silloin oikeutettua?

( Olen huomannut, että ns. mainstream elokuviin tungetaan väkisin tälläistä "HOLLYWOOD LIBERAL" paskaa... feministisiä kannanottoja myötäileviä käsikirjoituksillisia aivopieruja... ja amerikanmalliin kaikenlaista "racial awareness" vähemmistö juttulaista... sekä tietysti seksuaalivähemmistö juttulaista. Tämä on niin sanottua PC-kulltuuria... SJW (SOCIAL JUSTICE WARRIOR) juttulaista. )

abneri

12.04.18 klo 13:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Specials: Ghost town.

Kasarin reggaeta jokapaikkaan-buumin hirveimpiä oksennuksia.

Inhottava,vastenmielinen ja ärsyttävä lollotus kuorrutettuna typerimmällä "Kertosäkeellä" ja idioottimaisen paskalla videolla.

Ja tulee muuten VH1:ltä ihan liian usein.

Hyi Perkele.

15.05.18 klo 19:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulipas vahingossa altistuttua tämänvuotisten euroviisujen voittajabiisille [www.youtube.com]. Koska kommentoin nimenomaan tähän ketjuun, oma mielipide varmaan sanomattakin selvä.

Tuntoni visualisoituna:

15.05.18 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Jota seurasi tälläinen reaktio? :)

John117

16.05.18 klo 10:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eihän euroviisut ole pitkään aikaan enää mikään laulukilpailu ollutkaan. Osuvampi nimitys olisi nykyään Weirdovision. Lordikin oli toki kummallinen ilmestys euroopan väelle, mutta helvetti mikä show ja biisi.