Inhokkibiisit.

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Inhokkibiisit.

07.03.17 klo 18:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäs biisejä arvon Tykkiläiset ei voi sietää?
Haen nyt niitä kappaleita jotka tosissaan nostaa
karvat pystyyn ja pilaa fiiliksen takuuvarmasti.
Ja vielä mieluummin kuulisin niistä "koskemattomista"
klassikkokappaleista mitä salaa inhoatte mutta
joista kaikkien PITÄÄ TYKÄTÄ!
Ja ei sitten haukuta ketään vaikka oma lempikappaleenne ilmaantuisikin tähän listalle!
Aloitetaan.
-Dexter midnight runnersin Come on Eileen.
Voi hemmetti että tää marinaviisu on kaamee.
Ja videon typeryys vielä moninkertaistaa biisin idioottimaisuuden.Ne helevetin lappuhaalarit kaikilla..
-Neneh Cherryn 7 seconds.Tämä on varmasti tehty "Me välitetää maailmasta ja ollaan parempia kuin te muut ! "-ajatukset päässä.
Jostakin syystä itselleni tulee aina fiilis että tässä on ylimieliset maailmanparantajasnobit asialla.
Kai tää aikanaan oli niin radikaalisti erilainen että siksi keski-ikäiset miehet melkein käyvät kraiveliin kiinni jos erehdyt julkisesti vähääkään moittimaan.MUTTA perkele,ittekki lähestyn viittäkymppiä eikä tää silti säväytä vähääkään..
"Galileo,Galileo..
Thunderbolt and lighting,very very frightning"..Joo joo..

07.03.17 klo 19:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

- Kaikki mikä tulee Voicelta ja NRJ:ltä. En ole mikään hifistelijähipsteri enkä vihaa lähtökohtaisesti kaikkea kaupallisempaa ja kevyempää musaa noin yleensä, mutta nämä saa kyllä aina kylmän hien valumaan selkää pitkin. Tähän kuuluu kaikki Lady Gagat, Nicki Minajt, Cheekit ja muut vastaavat jonninjoutavat määkijät, joiden musiikki ja sanoitukset voisi yhtä hyvin olla jonkun vauvan kirjottamia. Kai joku ihan oikeasti näistäkin tykkää, kun niitä vielä joka paikasta tungetaan.

- Suurin osa Disney-leffojen lauluista. Alkaen vaikka Leijonakuninkaan I Just Can’t Wait To Be King, Hakuna matata ja Kaunottaren ja Hirviön Vieraamme. Aina vihannut näitä aivan erityisen paljon.

- Metallican Sad but true. Tätä biisiä paukutettiin yhdessä vaiheessa Radio Rockilla siihen tahtiin, että sitä oppi nopeasti inhoamaan. Ei likimainkaan 'Tallican parhaita biisejä, mutta jostain syystä porukka tykkää. Master of Puppets all the way.

Ludil

07.03.17 klo 21:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

"-Sitte sohaistaankin ampiaispesään oikein huolella: Queenin Bohemian Rhapsody. Ei ymmärrä,ei sitte millään miksi tää olis muka hyvä?
"Galileo,Galileo..
Thunderbolt and lighting,very very frightning"..Joo joo.."

Mahtavaa että meitä ”Bohemian Rhapsodyn” inhoajia löytyy! Itse dissaan tätä myös sen takia koska
1) vaikka pidän joistakin korneista musaklassikoista, Queenin tyylisenä se ei iske. Kappaleessa on liikaa yritystä olla uniikki ja rakenteeltaan taiteellinen. ”Se, joka luulee olevansa huipputeos, ei sitä ole”.
2) Biisiä käytetään liian usein korostamaan jonkin asian cooliutta ym. Esimerkiksi vaikkapa leffassa ”Suicide Squad”, jonka kaikkia mainstream-biisejä käytetään samaan tarkoitukseen. Toisaalta tällaiset biisit ovat muuttuneet aikojen saatossa cooliuden välittäjäkappaleiksi koska niitten saundeissa on jotain ajatonta, jotain sellaista, miksi nuorempien sukupolvien tulisi kuunnella niitä ja jatkaa cooliuden tradiotiota eteenpäin. Tässähän ei siis sinänsä mitään ongelmaa ja tavallaan hienokin juttu, mutta luonteeni tykkää laittaa vastaan ainakin silloin jos biisi ei omasta mielestäni ole kovinkaan säväyttävä.
3) (tämä liittyy edelliseen kohtaan) Kappale on puhkikulutettu. Ei vaan jaksaisi kuulla aina tätä samaa renkutusta vuodesta toiseen...

Musiikki on yksi niistä asioista maailmassa, johon pyrin suhtautumaan kaikella arvokkuudella ja ymmärtäväisyydellä. Pakko kuitenkin myöntää, että jos jotain oikein inhoan niin persoonattomia liukuhihnahittejä, joissa sointuja on kolme, korkeintaan neljä. Koska mielimusiikki tyyleineen ja genreineen heijastaa oleellisia ihmisen sielusta niin tietty suosimansa musiikin vastakohtamusiikki vihloo korvia.

No mutta joo, seuraavaksi asiaan ja ensiksi mieleen tulevaa mainstreamia, josta kaikki paitsi minä tykkäävät:
-Pharrell Williams: ”Happy”. En tiedä onko biisi sävelletty vartavasten ”Itse Ilkimys II:een”, josta se on ponnahtanut hitiksi vai onko biisi muusikon omaa tuotantoa joka on sittemmin päätynyt elokuvaan, mutta anyway, ärsyynnyn tästä kipaleesta. Diggaan ”Itse Ilkimysten” menevästä ja modernista soundtrackpuolesta kovinkin, mutta tämä yksi erikseen nostettu hittibiisi on tuhonnut itsensä liittymällä puhkikulutettujen mainstreambiisien kaanoniin. Pitäisin tästä siis huomattavasti enemmän jos massa ei olisi huomioinut sitä niin kuin nyt on tai jos tällä ei olisi niin ”kaikki rakastavat tätä ja tulevat hyvälle tuulelle!”-statusta.
-Adele: ”Hello”. Adelen musiikki menee ihan jos sitä joskus jostain kuulee, mutta tämä kappale sai aivan liikaa yksittäistä huomiota ennen albuminjulkaisua, mikä selittää osittain sen miksi sen tänne paiskasin. Sain kuulla tätä biisiä joka tuutista. Adele räjäytti pankin albumillaan ”21” ja sai sillä globaalin ylistyksen, mutta albumi ”25” ei ole yltänyt samalle tasolle. ”Hello” on ikään kuin ”25:n” niitä biisejä, joilla monet koettavat uskotella itselleen/toisilleen, että Adele on samassa vedossa kuin ”21:n” tekoaikoihin vaikka samaa draivia ei ole kuultavissa. Tämän biisin kohdalla ärsyttää siis sen yliarvostettu, todellisuuttapakeneva asema.
-Celine Dion: ”My Heart Will Go On”. Sorry, ”Titanicin” ystävät. Imelät ja puhkikulutetut kappaleet ovat vain niin kauheita.
-John Williams: ”Indiana Jones Theme Song”. John Williams on siis yksi ikonisimpia ja upeimpia elokuvasäveltäjiä ikinä, mutta Indiana Jonesien tunnarin melodiasta en pidä vaikka sävellys on kaikin puolin hieno, taattua laatua. Tämä kappale on korvamato. Pisteellisen rytmin ja liian simppelin melodian yhdistelmä ei tällä kertaa iske.

Seliselittelin näköjään aika pitkästi, mutta ainahan on hyvä jotenkin perustella mielipiteensä. :D

07.03.17 klo 21:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Radiokanava Loop on maailman p*skin asia.
Maroon 5 on virallinen valintani Maailman Huonoimmaksi Yhtyeeksi.
Sen kummemmin en ala nykypoppia haukkumaan, koska niin valtava osa siitä on vastenmielistä. (Ja tämähän sitten pätee ainoastaan siihen kaikkein näkyvimpään valtavirtaan - pienelläkin kurkistuksella "pinnan alle" tulee nyt ja aina löytymään lahjakkaita lauluntekijöitä ja esittäjiä monista eri tyylilajeista. Jos niitä haluaa löytää, voi vaikka ostaa lehtipisteestä jonkin kunnioitettavan musiikkijulkaisun numeron tai käydä jenkkiläisten live-esityksiä tarjoavien radiokanavien youtube-sivuilla.)

"Koskemattomista klassikkokappaleista" minulla on pari esimerkkia. Inhoan yli kaiken Eaglesin Hotel Californiaa. Niinkin rakastetulta bändiltä kuin Pink Floyd löytyy myös kaksi klassikkoasemassa olevaa laulua, joista en pidä laisinkaan: Money sekä se perkeleen lapsikuorolaulu Another Brick in the Wall. Kuuntelisin mielelläni bändin levyjä, mutta noista kappaleista en todellakaan perusta.

Ja abnerille minulla olisi vähän asiaa. S. Bean ilmaisee asian selkeimmin:

Ps. Bohemian Rhapsody on huikea mestariteos!

07.03.17 klo 22:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koko Yön tuotanto likaisia legendoja lukuunottamatta. Hyi vittu. En voi sietää Olli Lindholmia sitten tippaakaan. Ainoo hyvä asia mitä äijä on ikinä tehny, niin oli Appendixissa. Sitten muut mitkä pistää sapettaan on kaikenmaailman jenkkiläiset "poppipunkki-college-higschoolskidien" paskabändit. Green Day, Blink-182 jne muut sontakikkareet. Ugh.

Vielä yks joka ei varmaan tuu yllätyksenä kenellekkään. Cheek & kaikki muut hirveet nyky-suomiräppärit. Siis ei jeesus mitä sontaa. Massia äijillä riittää niin ettei paskalle taivu, mut kuka helvetti näitä kuuntelee? Ei kukaan ainakaan kysyttäessä myönnä..

Lisääkin olis mutta säästettäköön ne nyt vihalta tällä kertaa. Nyt täytyy avata olut ja laittaa jotain hyvää musiikkia soimaan. Olkoon valintana tähän hätään vaikka Joy Divisionin Unknown Pleasures. Tällä on hyvä tuudittaa ittensä uneen.

07.03.17 klo 23:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thunderbirds

Him - Join me

Rammstein - America

No Doubt - Don't Speak

Ei näitäkään luulisi kuuntelevan kysyttäessä. Kaikki ovat eri tavoin muodostuneet ihan inhokiksi heti tai 13. päivä.

08.03.17 klo 08:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ludil kirjoitti:

"

Päinvastoin,oi arvoisa Ludil (ja muutkin vastanneet!) Et seliselitellyt lainkaan pitkästi.
Juuri tätä hainkin,on mielenkiintoista lukea Tykkiläisten perusteluja miksi tietty biisi tökkii.Itsellä varmaankin 95%musiikista menee "..Meh.."-kategoriaan eli lähinnä taustakohinana.
Sitten sieltä löytyy yllättävistä kategorioista yllättäviä biisejä,hyvässä ja pahassa.Mutta ainakin omalta kohdalta on vaikea nostaa esille oikeesti(omasta mielestä) huonoja kappaleita,nyt toki tulee mieleen vielä yksi..

-4 non blondes : Whats going on.(oliko niillä ikinä mitään muuta biisiä..?)
Yksi 90-luvun kamalimmista biiseistä.Laulajan tapa vaihdella korkeutta on kai kauheen taidokasta ja ammattitaitoista,itsellä amalgaamit rapisee hampaista vi**tuksen voimasta.
Koko bändi on kuin ala-asteikäiset tytöt leikkisivät isoveljen vaatekaapilla,
"Hei olisko ihq ku nää olis hei sillee rokkareit tai sillee..?"
Aikoinaan työkaverin määritelmä oli"Wannabe-telaketjulesbot,laulajalla valashain suu".
Väkisin saa vielä kuvan että koko bändi on yhtä tarkkaan suunniteltu ja prosessoitu kuin normityttöbändit,nyt vaan haettu"kapinallista" ja voimaannuttavaa lookkia suloisen ja tyttömäisen glitter-hattaran sijaan.
"Laita hei tää typerä hattu ja sit nää lasit sinne ,se olis niin omaperäinen. Nää ei niinku välittäis tai sillee.."

25.04.17 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lady marmelade.
Ohimot menee vitutuksesta kuopalle ku tän kuulee radiosta tai VH1
läväyttää moulin rogue-soundtrackilta Pinkin ja ystävien version ilmoille.
Ihan sama mikä tyttöbändi tai naisartistirypäs tän esittää,aina tää on yhtä perseestä.
"Multi tsokolaataaa uujaa.." ..perkele..

Pelimies

26.04.17 klo 21:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Totta turiset. John Williams on maineensa veroinen säveltäjä, vaikka suurin osa miehen sävellyksistä on vuosien liikakäyttön jälkeen amerikkalaisessa populaarikulttuurissa muuttunut kliseiseksi, kuten Bee Geesin Stayin alive, silti Williamsilta löytyy pari erittäin onnistunuttakinnja vähemmän tunnettua sävelkystä, kuten esimerkiksi Brian De Palman Pahan voiman (The Fury) ja Syntynyt 4. Heinäkuuta soundtrackit, joista jälkimmäinen tuo jopa tipan linssiin.

26.04.17 klo 22:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelimies kirjoitti:

Että silleen.

The Towering Infernossa, eli siis suomennettuna Liekehtivässä tornissa on myös hienoa Williamsin musiikkia, jota ei ainakaan oo joka paikassa tuutattu korvat täyteen. Kantsii tsekata, ja kyseinen leffakin ehdottomasti, josset oo jo nähnykkin.

Pelimies

26.04.17 klo 23:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku kirjoitti:
Pelimies kirjoitti:

Että silleen.

Joo, olen nähnyt Liekehtivän tornin ja hyväksi elokuvaksi todettu on. Ja enpäs muistanutkaan, että John Williams olisöveltänyt siihenkin musiikit. Lienee uusintakatselun paikka lähipäivinä.

28.04.17 klo 08:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistaako kukaan Pelle Positiivia 2000-luvun alusta? Jos et, olet säästynyt paljolta.

21.05.17 klo 07:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämän hirveyden olin jo unohtanut mutta kasarimainoskoosteestahan se löi
silmille kuin sukallinen kaurapuuroa..

Vera Telenius ja Miljoona Ruusua.

Olin siinä 13-14v kun tämä oli valtava hitti Suomessa,oma musiikkimaku tuolloin oli 99% tukkaheviä ja Judas Priestiä,Eppujakin tosin tuli kuunneltua.Joten ei ihan osunut omaan makuhermoon,ei..
Tämä oli täysin pakoonpääsemätön kappale,radiot soitti jumalauta non-stoppina ainakin puolitoista vuotta,tai siltä se tuntui..Kauheeta..

17.07.17 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisiko joku selittää mikä on Ultra Brassa niin hienoa monen mielestä? Ei aukea millään minulle. Omasta mielestä kuulostaa lähinnä suomipopille jossa on ummehtuina vaikutteita taistolaisajoilta.

22.07.17 klo 11:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei aukene Ultra Bran viehätys minullekkaan.
Tuota 70-luvun kommari-taistolaispaskaa tuli Kekkosslovakiassa
pakkosyötöllä muutenkin,miksi kukaan haluaisi sitä vapaaehtoisesti nyt kuunnella..?

Mutta asiaan,yksi hirvitys lisää:

Aerosmith ja I dont want to miss a thing.

Yliprosessoitu,varman päälle ylilaskettu, yliyrittämällä yliesitetty vitun märinävirsi.

Ylipaska.

22.07.17 klo 15:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ultra Bra on taatusti yliarvostetuimpia kotimaisia bändejä suunnilleen koskaan. Varmaan noilla joku muutama ihan hyvää biisiä löytyy alkuajoilta, mutta pääosin tuo on ihan täyttä taistolaista sontaa. Eikös virheiden Anni Sinnemäki ollut niiden sanottaja joskus? Hyi olkoon.

Yhteen aikaan oppi inhoamaan kanssa Maija Vilkkumaan koko tuotantoa tosi paljon kun kaupungilla ei tainnut sellaista katosta tai kauppaa ollakaan missä tuon naisen vinkunalta olisi päässyt pakoon. Soittaisivat heviä. Omaan korvaan Maija Vilkkumaa kuulostaa joltain naispuoliselta Munamieheltä.

Kaikki tuputtaminen ylipäänsä ottaa aivoon aina ja kaikkialla.

Kookosbanaani

27.07.17 klo 22:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsellä on mennyt viimeiset 4 vuotta Arttu Wiskari pahasti ihon alle. Jokainen uusi sinkku, mitä tältä sankarilta tulee, saa korvat vuotamaan verta. En tykkää yhtään Wiskarin sikamaisen korkeasta lauluäänestä, epämääräisestä tavasta sanoittaa kappaleitaan ja ylipäätään hän käsittelee kappaleissaan yhteiskunnallisia asioita varsin ahtaasta näkökulmasta. Pesäerona Leevi and the Leavingsiin nähden, Wiskarin tuotannossa ei ole lainkaan oivaltavaa huumoria tai omaperäisyyttä, mikä teki Göstasta aikanaan oman aikakautensa neron.

Wiskarin kappaleista Mökkitie on vielä sellainen, jota voi vielä jotenkuten läpällä kuunnella ylitunteellisuudestaan huolimatta, mutta Tuntemattomasta potilaasta eteenpäin ei enää korvat kestä ja olen tainnut joskus joku aamukin herätä siten, että tämä biisi soinut päässä. Kesän 2014 Sirpa taas soi välillä varusmiespalveluksen aikaan radiossa ja tuvassa, milloin missäkin, eli on täynnä todella kivuliaita muistoja. Intin jälkeen tuli sitten Kahvimaito, joka antaa Wiskarista kuvan varsin likaisena ja perverssinä jätkänä. Nykyään en enää pysty edes katsomaan Wiskarin naamaa ilman, että tulee heti ensimmäisenä mieleen tuon kamalan biisin järkyttävä kertosäe.

JustinHenryFan

28.07.17 klo 16:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jes, ihanaa, että saa valittaa sydämensä kyllyydestä (lempipuuhaa)

1) kotimaisista ehdoton inhokki ja välittömän oksennusrefleksin aiheuttaa Nopsajalka. Joka. Ei. Osaa. Laulaa. Naisartisteista Sannin ärsyttävä ja teennäinen kimitys saa veren kiehumaan - vaikka hänkin tuntuu nykypäivän mediassa olevan joku jumalasta seuraava next-gen artisti, joka on hiffannut jotain mitä me muut kuolevaiset emme.

2) Nykypäivän jenkkimassamusiikki on muutenkin ärsyttävää (mikä laki käskee jokaisen biisin taustalle laitettavan sen ärsyttävän teknobiitin, joka on pilannut muutaman ihan hyvänkin kappaleen), mutta erityisesti joukosta erottuu huonoudellaan Kendrick Lamar. Ja hän on tajuttoman yliarvostettu (käsittääkseni voittanut läjän Grammy-palkintoja ja kriitikot tyyliin polvillaan palvoo), vaikka hänen tekstinsä ovat periaatteessa vain "bitch"-sanan toistoa. Mitä on tapahtunut kunnon sanoituksilleeee!?!?
- Pahiten kulunut nykykappale on kuitenkin Daft Punkin "Get Lucky", jota en voinut sietää alunperinkään. En oikeasti pysty kuuntelemaan sitä enää kertaakaan.

3) Tunnetuista klassikoista ärsyttävimmät ovat "It Must Have Been Love" (koko Roxette ylipäänsä) sekä Toton "Africa"

17.08.17 klo 09:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä helevetin joiku.

En silloin enkä vieläkään allekirjoita tätä. Suomi,suuri mustien orjuuttaja?

Kai olen yli-isänmaallinen mutta vieläkin pitäisin ensin huolen ihan
oman maan apuatarvitsevista ennenkuin lähtisin maailmaa parantamaan.

Ja ihan biisinäkin inhoan tätä.

Yäk.

17.08.17 klo 12:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Tämä helevetin joiku.

En silloin enkä vieläkään allekirjoita tätä. Suomi,suuri mustien orjuuttaja?

Yksi noloimmista kotimaisista rimanalituksista koskaan. Tuon uusversio [www.youtube.com] 2000-luvulta on vieläkin ällöttävämpi. Suomalaiset näköjään käyneet orjuuttamassa jo aasialaisiakin.

Parasta tuossa alkuperäisessä biisissä on nuo sanoitukset, jotka on suunnilleen niin pielessä kuin voi olla. Etiopia nimittäin on yksi maailman vanhimmista kristityistä valtioista eikä se ole koskaan ollut siirtomaa. Ainoat orjuuttajatkin noilla nurkilla on perinteisesti tainneet olla lähialueiden muslimeja. Juice kuulemma häpesi lopun ikänsä noita lyriikoita.