Mun suosikkini(top20)

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Mun suosikkini(top20)

juha82

21.07.15 klo 08:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki suomalaisia =)
Suomalaiset vain osaavat hommansa, sillä mun mielestä suomalainen musa on melodisinta, sielukkainta ja persoonallisinta koko maailmassa.
Japani saa myös propsit.
Esim jenkkrokista puuttuu melodia.
Siksi esim suomalainen Tuomari Nurmio ei uppoa minuun niin paljoa, mut J.Karjalainen osaa yhdistää hyvin suomalaisen ja amerikkalaisen rokin.
Suomalaiset myös mainioita lyyrikoita.

1.Juice Leskinen(ihan huikea parhaimmillaan ja levykokonaisuuksissa tarpeeksi hyvä)

2.Hector(suurten linjojen mies, melodioiden taituri)

3.CMX(timantinkova yhtye itämaisine ja suomalaisine sävelmineen)

4.YUP(samoin ja mun mielestä progepunkkia, jossa metallin vivahteita)

5.M.A.Numminen(poikkeuksellinen artisti)

6.Dingo(iho aina kananlihalla, ku tätä kuuntelee...uniikkia musaa, joka ei mistään kopioitua)

7.Yö(musaa ei oo kopioitu oikeastaan mistään...kovinta on se 80-luvun Yö ja myös 90-luvulla hyviä levytyksiä)

8.Kolmas nainen(Alavuuden ylpeys Suomimusalle....rokkaa hyvin ,mut muistaa suomalaisuuden musiikissaan)

9.Pave Maijanen(erittäin kova ammattilainen, soittaa mahtavasti ja laulaa huipputaitavasti ja biisit aina hyviä)

10.Kauko Röyhkä(musiikkimme älykkö)

11.Jarkko Martikainen(nykyään mielestäni ehkä paras)

12.Zen Cafe(musa vähäeleistä, mutta rikasta soittoa ja basisti Nylander loistava ja miksei hän tee soolomateriaa??)

13.Ismo Alanko(suuri taiteilija, jolla pitkä ura takana ja erittäin luova muusikko)

14.Neljä ruusua(popin staramme, mut yhtyettä voi kutsua myös nimikkeelle poprockin pioneeri)

15.Pelle Miljoona(hieman epätasainen ura, mutta loistava tuotanto anyway ja esim levy matkalla tuntemattomaan on jotain käsittämättömän upeaa ja pelottavaa)

16.Pauli Hanhiniemen perunateatteri(maanläheistä musaa, muttei mitään turhanpäiväistä renkutusta kuitenkaan ja aliarvostettua musaa ja jotkut biisit päässeet listoillekin aikoinaan)

17.Jussi Hakulinen(tykkään kovasti joo hänen musastaan ja tehny paljon biisejä myös Yö-yhtyeelle, mollin miehiä)

18.Apulanta(hieno ura todellaki ja ainoa miinus tulee soittamisesta, sillä siitä puuttuu tietty herkkyys, sillä liian rosoista ja meloditonta soittoa, mut laulaja Virtanen on taitava sekä mainio biisintekijä)

19.Eppu normaali(junttia vai ei? monipuolinen ura, sillä pystyneet punkkiin, Suomirokkiin ja kokeilevampaan osastoon)

20.Miljoonasade(taitavia soittajia, jotka soittavat hillitysti, sillä oikeestaan heidän biisit tulee soittaakin hillitysti ja mun kaveri sano, että muuten ois tosi hyvä, mut soittavat väärin, kun eivät soundit huipputasoa ,mut itelläni oma näkemys, mut vielä esikoislevyllä soundit olivat vahvemmat, koska soittivat lujempaa, mut sitten vaihtoivat tyyliä tai oikeastaan biisit meni kevyempään suuntaan...ettei pijä soittaa ronskisti oikeastaan =)

Kunniamaininnat;
J.Karjalainen(soulin ja bluesin mies)
Klamydia(mainio punkyhtye poliittisine sanoituksineen)
Popeda(Tampereen ylpeys ja mulle ns viihdemusaa)
Se(älykästä uuden aallon punkkia)
Raine Salo(sama kuin Se)
Jenni Vartiainen(uusi popstaramme)
Chisu(sympaattinen sanoittaja tekee hienoa musaa)
Wigwam(legendayhtye, jolla kulttimaine)
Pekka Pohjola(nero basistimies)
Jukka Tolonen(oma sooloura parhautta ja viittaan etenki siihen yhteen levyyn, jonka nimi ei tuu mieleen)

juha82

21.07.15 klo 15:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muita suosikkejani mm;

Veltto Virtanen(ollu jo kauan kansanedustajana, mut tehny myös edistyksellistä rokkimusaa)
Timo Rautiainen(ja sen eri kokoonpanot ja on muuten mainiota metallimusaa)
Edu Kettunen(maanläheinen, mutta uran alussa kahdella ekalla albumilla musa oli vielä parempaa)
Mikko Kuustonen(bluesin ja iskelmärokin mies ja on tehny myös gospelia)
Maritta Kuula(oudon musan pioneeri)
Jukka Kuoppamäki(hittinikkari)
Danny(Iso D)