Biisi tiedossa, nimi hukassa

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Biisi tiedossa, nimi hukassa

01.08.12 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarvitsen siis apua erään kappaleen tunnistamisessa. Laitoin otsikoksi tuollaisen geneerisen, niin säikeestä voi joskus olla muillekin kyselijöille iloa.

Mikä kappale soi hetkellisesti taustalla Casablancan takaumakohtauksessa, jossa Ilsa ja Rick tanssivat?

kerpele

01.08.12 klo 23:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

IMDb auttaa:

"Perfidia"
(1939) (uncredited)
Music by Alberto Domínguez
Played when Rick and Ilsa are dancing at the Paris nightclub

02.08.12 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitoksia. Biisi oli kyllä hyvin muistissa, nimi ei. Pienenä mulla oli tästä rautalankakitaralla soitettu instrumentaaliversio. Onhan se aika perverssi ajatus.

Original

16.04.14 klo 23:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on jäänyt yksi biisi pyörimään päähän ja pahasti. Katselin Kärppien peliä SaiPaa vastaan välierissä, ja siitä lähtien en ole saanut sitä pois mielestäni. Se on niin tuttu mutta en saa nimeä mieleen. Sen verran hyvä tuuri kävi kuitenkin, että kyseinen biisi soi samaisen ottelun huippuhetket-koosteessa ajassa 3.10 eli kysyn nyt teiltä tykkiläisiltä, että mikä tämän eeppisen biisin nimi on?

Kooste löytyy tästä:

Kiitos, jos joku osaa auttaa tämän kanssa :)

myggyra

17.04.14 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Original

17.04.14 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

myggyra kirjoitti:

^ Jäi niin pahasti vaivaamaan, että piti turvautua ylex parasta ennen yhteisöön :D Vastaus tipahti reilussa viidessä minuutissa.
Tättärää! http://www.youtube.com/watch?v=mcf79OWnitM

Kiitos paljon! :D Saa mielen rauhan nyt

pirpana

29.03.18 klo 16:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen vuosia yrittänyt hakea biisiä jota on esitetty "syksyn sävelessä"... oliko kenties vuonna 1983? Siinä yksi semmoinen aivan järkyttävän kammottavan hauska biisi. Se oli aivan älyvapaa ja siinä oli tietynlaista asennoitumista ohjelmaa kohtaan tyyliin " ihan paska ohjelma, mutta mennään perseilemään ja vedetään helevetin yli!". Biisi oli silkkaa syntikkaoksennusta ja sanoitukset... voi voi ! :D

Biisin alkusanat meni jotenkin näin:

" Rätätätätätääää..... elämätä elä jätä tätä mätää.... ei elämässä ole mitään hätää."

Voi kuinka joku tietäisi. Olisi pieni aavistus, että käyttäjänimi: Juki, saattaisi hyvinkin tietää. Katsoskun kuuntelet ja katselet paljon kotimaista tuotantoa, olen vain huomannut sellaisen. Voi kuinka iloiseksi minut tekisit kunsen löytäisit. :D

abneri

29.03.18 klo 17:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana:
Tuo täytyy olla Karma :Tätä elämätä mätää.

EDIT: Toi tais ollakin levyn nimi,mutta tuolta levyltä sitten löytyy biisi :Tätä mätä elämätä.

Sitä tai tätä,1983 julkaistu kuitenkin.kyllä tämän täytyy olla hakemasi biisi..

pirpana

29.03.18 klo 17:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ No sehän onkin juuri tuo!... :D

Mutta vittukun sitä ei ole youtubessa! PEREKELE! :(

Itselläni ei ole spotifyita, niin olisiko se siellä? Haluan kuulla sen edes kerran ennenkuin maa kutsuu... ja ollaan 6 metriä maan alla... tai tuhkattuna posliini saaviin. Raakaa tää elämä... tosi ... tosi raakaa. :D

mäskipää

29.03.18 klo 20:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

EDIT: Kappaleet löytyivät omatoimisesti: ensimmäinen kappale on Terence Trent D'Arby feat. Des'ree - Delicate, toinen Son Lux - Lost It To Trying.

* * * *

Kysäistäänpä nyt näitä!

Itselläni on muutaman vuoden ollut hukassa pari kappaletta, kun en aikoinaan tajunnut niitä ottaa sähköisiin tiedostoihin ylös. Koetin näitä nyt etsiskellä joillain muistikuvilla, mutta oikeanlaisia tuloksia ei muutamalla haulla tullut vastaan. Jospa joku pääsisi näistä jäljille!

Ensimmäinen on muistikuvieni mukaan 1990-luvun (tai epätodennäköisemmin 2000-luvun ensikymmenen) aikainen pikkuhitti (ei niitä kaikkein kuluneimpia jumputuksia kyseiseltä aikakaudelta), hieman erikoisemmilla soundiratkaisuilla: puolitempoinen tai vastaava termi tulee mieleen (jokin ujeltava syntetisaattori oli taustalla). Laulun esityskieli saattoi olla ranska tai muu englannista poikkeava, ja esittäjä videossa saattoi olla valkoisesta eurooppalaisesta poikkeava mies. Kappaleen olen todennäköisesti kuullut joko RadioMafiassa tai Jyrkin videotoistossa. Näkemäni Youtube-videon värimaisema oli muistaakseni kromiin ja keltaiseen kallellaan: laulaja muistaakseni tanssahteli hämärässä huoneessa nykivästi, ja taustalla saattoi näkyä isompia zoomauksia joistain kasvoista (videokuvaus tietyiltä osin hakuammuntaa ja epäselviä muistikuvia).

Toinen hakemani kappale esiintyi tv:n automainoksessa muistaakseni vuoden 2015 tienoilla. Etsin ja löysin kappaleen silloin: nimi oli muistaakseni tyyliin "Stop if you're believing", "Dream if you mean it", tai jotain sen tapaista. Muistaakseni mainoksessa auto ajoi öisessä kaupungissa, ja jotain Inception-tyylistä perspektiivin muuttumista mainoksessa saattoi tapahtua. Konetaustan päällä oleva laulu oli kauniin ja herkän oloista "uu-uu-uu"-tyyppistä naislaulua.

23.07.19 klo 07:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen yrittänyt jo pitkään etsiä yhtä kappaletta, mikä soi yhdessä baywatchin jaksossa. Jakso oli ilmeisesti tullut televisiosta vuonna 1995.

Kyseessä on menevä "vanhanaikainen" rock-kappale

Kertosäkeen sanoista saa hyvin selvää, mutta en ole mitään löytänyt. Olen kysellyt muilta foorumeilta, mutta kukaan ei tunnu tietävän kappaleesta mitään. Kappale kuulostaa jonkun verran Huey Lewis and News:siltä, mutta en ole löytänyt mitään kappaletta joka kuulostaisi samalta. Olen jo yrittänyt yli 2 vuotta selvittää kappaletta.

Ohjelma lopussa olevissa teksteissä ei mitään mainintaa, eikä imdb:ssä.

Jotenkin en vain usko, että kappale olisi pelkkää katalogimusiikkia. Kappale kuulostaa ainakin ihan "viralliselta rockbiisiltä".

21.12.19 klo 22:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuulin eilen biisin jonka nimi olisi mukava tietää. Biisin kertosäkeessä sanotiin jotain whats going on- tyylistä, mutta sanotaan suoraan, ettei se ole ainakaan non 4 blondiesin kappale.

Kappale on mielestäni rock- tyylinen ja kappaleessa soi huuliharppusoolo ainakin alussa, sekä keskikohdassa. Kappale ei ole erityisen nopea, muttei hidaskaan. Nopea haku youtubessa ei ole ainakaan toistaiseksi tuottanut tulosta.

26.04.20 klo 08:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taas olisi biisiä haussa.

Eli kyseinen biisi kuuluu kotikadun jaksossa 465 kohdasta 40:14-41:11

Sanojen haku youtubeen ei tuottanut tulosta, eikä jakson lopussa tietenkään ole kappaleiden nimiä imdb:sta puhumattakaan.

26.04.20 klo 10:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Taas olisi biisiä haussa.

Eli kyseinen biisi kuuluu kotikadun jaksossa 465 kohdasta 40:14-41:11

George Michael - Cowboys and Angels.

Löyty sanotuksia vähä penkomalla googggelista aika äkkiä.

26.04.20 klo 21:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Kiitoksia paljon. Ajattelinkin, että George Michael voisi olla laulaja ja yksi whamin kappale tuli käytyä läpi.