Mikä biisi soi? [nykyään kommenttien kera!]

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Mikä biisi soi? [nykyään kommenttien kera!]

17.02.19 klo 19:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Samaa mieltä. Valjastamalla Axl Rosen lahjat käyttöönsä AC/DC uudestisyntyi kuin feeniks tuhkasta.

JuicyFruity

18.02.19 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Australian lahja maailmalle
AIRBOURNE Running Wild
Jos et ole nähnyt tai kuullut tätä kappaletta, niin keskity siihen, kuka ajaa rekkaa

JuicyFruity

07.09.19 klo 01:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei biisi vaan levy. Juice Leskinen Kautta Aikain kokoelma.Sanoitukset ovat vieläkin ajankohtaisia kappaleissa. Näihin ei vaan kyllästy koskaan
T. Viimeinen kylähullu

07.09.19 klo 01:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Valediction ja alussa laulaja kitaristin soolo on upeaa kuunneltavaa!

07.09.19 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli kytkettyä vinskasoitin takasin asemiin muuton jälkeen. Soundien testaamiseen laitoin ruåtsalaista meteliä:

Anti-Cimex - Braincell Battle

07.09.19 klo 22:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä soi Riot - Road Racing [www.youtube.com].

Tuli kesällä ajettua autoa enemmän kuin laki sallii, se oli enimmäkseen tylsää kuin perkules, joten jouduin keksimään jatkuvasti kaikenlaista viihdykettä etten menettäisi järkeäni siinä päivä toisensa jälkeen körötellessä. Vanhan ajan heviä sopivampaa taustamelua ei siihen tarkoitukseen varmaan olekaan, mistä johtuen kesä ja nyt alkanut syksykin on mennyt ja menee näiden parissa. Riotin Narita on viimeisin ostos, joten se soi siksi just nyt taukoamatta.

Sanonpa vaan, että Riotin vanhojen levyjen kansikuvat on kyllä omalla hupsulla tavallaan ihan legendaarisen hämärää kamaa. Mitä tekemistä esimerkiksi on Naritan kannessa komeilevalla kirveellä aseistautuneella hyljepäisellä sumopainijalla, lentokoneella ja heavy metal -musiikilla?

Olen utelias, mitäköhän ihmettä tällä oikeasti on yritetty sanoa?

07.12.19 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä soi 10cc:n basistin ja Yardbirdsista tutun hittinikkarin Graham Gouldmanin olympialaisia parodioivaan Animalympics-kulttianimaatioon kirjoittama poikkeuksellisen hieno 70-lukulainen pop-rock soundtrack. Erityisesti sellainen biisi kuin Love's not for me [www.youtube.com], joka on ranskalaisvaikutteinen melankolinen akustinen balladi miehestä, joka haluaa olla paras ja voittaa hinnalla millä hyvänsä, vaikka tie onkin lopulta pitkä ja yksinäinen.

18.01.20 klo 07:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

24.02.20 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hienon levyn yksi veto tässä vain. Rauhallista ja ei liikaa meuhaamista tässä kyseisessä rallissa.

John117

09.03.20 klo 16:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

09.03.20 klo 23:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saxon - Lionheart [www.youtube.com]

Saxon on niitä hauskoja bändejä, jotka on tiennyt suunnilleen koko ikänsä, mutta jota ei oikein ole koskaan jaksanut/viitsinyt kuunnella. Yhtyehän julkaisi ne tunnetuimmat levynsä joskus 80-luvun alussa, minkä jälkeen teki defleppardit ja kaupallistui. Muistan yhden kaverin olleen joskus 2000-luvun alussa valtavan fanaattinen fani ja tyrkyttäneen itsellekin näitä uudempia levyjä, mutta oikeasti tuli tartuttua niihin vasta ihan viime aikoina. Nämä ei ole parhaimmillaan pelkästään albumeina mielettömän hyviä, mutta omasta mielestä niitä klassisia kasarilevyjäkin kovempia. Erityisesti tämä Lionheart, jonka nimibiisi on oma suosikkini koko yhtyeen katalogissa, kuten on myös älyn siistin kansikuvan laita.

Pakko vähän leveillä samalla, kun intouduin toissaviikolla hankkimaan itselleni tällaisen [www.on-parole.com] Saxonin ison kotka-selkämerkin. Se on tyylitelty näkemys Meksikon vaakunasta, joka vastaavasti perustuu Asteekkien myytteihin.

mäskipää

01.08.20 klo 17:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

[Theme From] Midnight Express

Alan Parkerin kuoleman myötä mieleen palasi jälleen Keskiyön pikajuna -elokuvan (jota en ole nähnyt) teemasävellys.

Yleensä Giorgio Moroderin Keskiyön pikajunaan tekemistä sävellyksistä muistetaan ihan aiheesta Chase, joka on ilman muuta yksi 1970-lukulaisen konemusiikin klassikoista. Sen varjoon lienee jäänyt tämä elokuvan varsinainen pääteema, joka on pienimuotoisempana teoksena sekin ikimuistettava ja lumoavan tunnelman omaava.

Muistelen itse nähneeni ehkä 2000-luvun puolivälin paikkeilla dokumenttisarjan elokuvamusiikin sävellyksistä sekä niiden taustoista, ja sen yhteydessä tämä teema porautui mieleen. Tämän uudelleenlöytäminen on toisinaan ollut hieman hankalaa, koska usein hakukone tarjoaa ensisijaiseksi hakutulokseksi juurikin tuota Chase-kappaletta.