Mikä biisi soi? [nykyään kommenttien kera!]

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Mikä biisi soi? [nykyään kommenttien kera!]

Manco

08.02.17 klo 13:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Totta toikin vaikka onhan toi 'Funkyman' kans aivan timangi:D Peräisin on Dee Deen kirjasta tuo ettei ois soitellu mutta voihan se silti olla miten tahansa tekihän mies eläissään vaikka mitä eikä toki voi muistaa kaikkea.. mene ja tiedä ku en ollu studiossa kattomassa.

Nyt soi: https://www.youtube.com/watch?v=rAl-xzN8e-M

23.02.17 klo 23:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä tulee fiilisteltyä Ghost in the Shellin soundtrackin parissa. Tämä [www.youtube.com] biisi aivan erityisen hieno. Mukava asento, hyvä äänentoisto, volyymi isolle ja ahhhh.

14.03.17 klo 02:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Come Clarity on melkein parasta In Flamesia, jota tulee viikottain useasti kuunneltua ja bongasin viimeistään vuonna 2006 edellä olevat videot linkissä.

mäskipää

05.09.17 klo 11:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuuntelin muun tekemisen lomassa kahta Jean-Michel Jarren levyä (Oxygène ja Équinoxe) Spotifysta, ja niiden pohjalta tartuin omistamaani Jarren kokoelmaan haluna löytää sieltä eräs kappale kuunteluun. Kyseessä on Ethnicolor 1, jonka muistan ainakin osittain (AISA AISA -kohta) jossain yhteydessä kuulleeni ennen kuin tiesin, kuka Jarre on. Aavemainen ja mieleenpainuva kappale on kyseessä, ja ajallemme ehkä ominaisella tavalla käytin CD:tä ja stereoita oikean kappaleen etsimiseen, jonka jälkeen kirjoitin kappaleen nimen Youtubeen kuunnellakseni sen sieltä ja laittaakseni linkin eteenpäin.

03.10.17 klo 00:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomen 100-vuotis päivä lähenee lähenemistään. On tullut kuunneltua kaikenlaista suomalaista musiikkia. Erityisen paljon on tullut kuunneltua tätä kyseistä biisiä:

"Vapaussoturin Valloituslaulu"

Kyllä on niin tiukkaa lyriikkaa ja sointua että mielikuvitus pääsee valloilleen. En usko että tätä suomen 100-vuotispäivänä kuorot paljoa laulele. Eikös ihmiset silloin Kekkosaikana heitetty putkaan, jos tätä vappuparaatissa puhkesi laulamaan?

Onneksi ei Suomi sisällissotaan hajonnut. Onneksi ne ajat ovat ohi. Kumpikin osapuoli harjoitti hirveyksiä. Talvisota sitten sitoi koko kansan yhteen, ja sillä yhtenäisellä tiellä jatkamme kohti 200-vuotis juhlapäivää kohti.

Eläköön Suomi!

17.10.17 klo 11:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

EI JUMALAUTA!

KATO NOSFECOFF KUKA TUOLLA TAKANA ON... MEIDÄN MOLEMPIEN ARVOSTAMA MIES!!!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA!

OON IHAN NAURUKIPPURASSA TÄLLÄ HETKELLÄ!!

17.10.17 klo 15:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin.. P. P. oli aika kysytty mies siihen aikaan. Kukapa ei olisi halunnut suomen ja miksei koko maailman ehkä parasta soittajaa porukkaansa, oli kyseessä mikä tyyli tahansa. Ostin viikkoja sitten Mikko Alatalon 1978-vuoden (upean) lp:n, ja silläkin passoa hyväilee Pohjola.

Tuo video oli kyllä aikamoinen..

01.11.17 klo 22:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen sanaton ja itken syvällä sisimmässäni...

Oikeen hiljaiseksi vetää. Niin kaunista. ;(

12.11.17 klo 00:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

TÄMÄ... ON... JOTAIN... AIVAN... MAHTAVAA!

17.11.17 klo 21:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minun suosikki metalli bändeihin lukeutuva GOJIRA on semmoista settiä että tekisi mieli harrastaa anarkiaa muodossa tai toisessa. Oikein räjähtävää energiaa ja agressiivista laulua.

Tässä on kyl niin kova biisi:

2.00 - 3.02 on semmoinen kohta että SAATANA! Tuntuu koko kehossa!

18.11.17 klo 22:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos teillä on vierellänne se erityinen ihminen kenen kanssa vähän... hrrmm hrrmm... niin tässä on musiikkia taustalle joka varmasti toisi vähän esilämpöä.

19.11.17 klo 21:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä on biisi joka tuo minulle hymyn huulille...

Biisi on tullut tutuksi "Syksyn Sävel" ohjelmasta, jossa Marja Koski laulaa versionsa tästä laulusta. En tiiä, jotenkin tää biisi on todella iloinen ja hyväntuulinen.

Tässä on toinen hyvinkin omaperäinen biisi...

Randy Newman on lahjakas ja omaperäinen. Tykkään miehen musiikista erittäin paljon.

Tässä olis pari miehen vahvinta biisiä, aikas herkistäviä biisejä ovat:

When She Loved Me

Texas Girl At The Funeral Of Her Father

Losing You

29.01.18 klo 12:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime päivät soinut tauotta Powermad-nimisen unohdetun power/thrash metal -pumpun tuotoksia. Yhtye tuli puolivahingossa vastaan David Lynchin Villiä sydäntä katsoessa, siinähän on se yksi kohtaus jossa Nicolas Cage tanssii kyseisen tanssiorkesterin musiikin tahdissa.

Villin sydämen biisi on nimeltään Slaughterhouse [www.youtube.com]. Muita kovia on ainakin Nice Dreams [www.youtube.com] ja Return from Fear [www.youtube.com].

16.02.18 klo 18:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä keppanaa maistellessa levylautasella pyörii sellasen brittipunkbändin kun Leatherface levy Mush. Mielestäni yks 90-luvun parhaita punklevyjä ylipäätään. Kuunnelkaa ihmeessä.

15.03.18 klo 11:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilisen GTA tekstin takia tänään tuli SAN ANDREAKSESTA mieleen hahmo nimeltä Ryder, joka siis kuuleman mukaan pohjautuu mihinkä muuhunkaan kuin EAZY E:hen. Sitten minulle tuli mieleen tämä aivan mahtava dissaustrackki joka oli osoitettu DR DRE:lle ja SNOOP DOG:ille. Jos muistan nämä erimielisyydet syntyivät N.W.A:n hajottua (josta siis DR DRE on, eikä Snoop Dog).

Eazy E oli perustanut 80-luvulla "Ruthless Records" levytysstudion, joka levytti N.W.A:n kaikki legendaariset gangsta räp levyt. DR DRE perusti SUGE KNIGHTIN kanssa DEATHROW RECORDSIN joka sitten kilpaili EAZY E:n RUTHLESS RECORDSIN. Suge istuu tänä päivänä linnassa, koska hän brutaalisti listi miehen autollaan.

Biisi itsessään on leikkimielistä vittuilua ja sen huomaa musiikkivideosta. Loistavaa kamaa!

Mutta tässä itse biisi! (Jää soimaan päähän) :

19.03.18 klo 02:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Cure - Pictures Of You

Alagenrensä mainiota merkkiteosta on tullut kelailtua useaan otteeseen, jossa on tunnelma kohdillaan. R. Smith vokaaleissa harvoin pettää ja biisi on tullut muutaman kerran suosituksina vastaan. Rankan iltapuhteen jälkeen kyseinen materiaali vain putoaa, jota voi kuunnella ilman ylimääräistä otsasuonen tykytystä. Parit taputukset siihen suuntaan, hola!

25.03.18 klo 16:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

(Pink Floyd - High Hopes)

Siistiä lipunheiluntaa Isosta-Britanniasta, josta progressiivinen rokkaa joka kerralla nousevan käyrän tangenttitason mukaiseisesti sun muuta hullun hassua hupia, josta muuten palautui mieleen, että voisi lätyn kustantaa omaksi jossain kohti tulevaisuutta. Varmaan tosiaan tuolta nettikaupan ihmeellisestä mualimasta. Kannattaa ystävät hyvät muidenkin kuuntelijoihin tutustua Progarchives.com tietokantaan, joilla tästä ei vielä tietoa ole ennakkoon. Arvioita löytyy hakujen muodossa tosin laidasta laitaan, mistä voi poimia kukin mieleisensä valinnan, jos moinen toimi kinostaa.

(Led Zeppelin - Four Sticks)

Samaan syssyyn kuunneltavaa matskua toisen kipaleen muodossa taasen eri yhtyeen usean klassikoiden joukosta. Ihan jokaisen yleissivistykseenhan nää entisajan ja miksei pysyvät proggiskeikkarit kuuluvat taholtaan. xDd

05.04.18 klo 12:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Death With A Dagger - The New Flesh.

Kotimainen "heavymetalpunk" bändi. Ihan saatanan kovaa kamaa, tulee mieleen kun Iron Maidenin ensimmäinen albumi olis saanu äpärälapsen Dischargen kanssa. Sopivan rupiset ja tunkkaset soundit ja messevät kitarariffit. Tykkään, tykkään niin kovasti!

24.04.18 klo 21:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nightwish - Pharaoh Sails to Orion [www.youtube.com].
Nightwish - 10th Man Down [www.youtube.com].

Jostain komeron kätköistä satuin löytämään vanhoja Nightwishin levyjä ja pakkohan niitä oli taas pitkästä aikaa pistää pyörimään ihan vaan vanhojen hyvien aikojen kunniaksi. Itse asiassa vasta nyt noita kolmea ekaa levyä kuunnellessa alkoi oikeasti miettiä miten hyviä ne oikeasti on, heti Angels Fall Firstin ekasta biisistä lähtien kunnon ote munaskuista eikä se löysty kuin vasta joskus Century Childin puolivälissä ja lipeää lopullisesti Oncen kohdalla. Oceanborn ehkä koko bändin uran paras levy.

Sacrament of Wilderness [www.youtube.com] oli joskus muinaisina aikoina oma suosikkibiisi Nightwishilta.

Oli ne aikoja ne. Vanhana Dragonlance-nörttinä noista saa sanoituksistakin luonnollisesti enemmän irti. Nykyään varmaan kukaan lue enää niitäkään.

Olen varmaan tulossa vanhaksi.

24.04.18 klo 21:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla soi tässä hienon tiistai-illan kunniaksi tietysti Emilia - Satan In Love. Ehkä kovin biisi ikinä.

Tää sopis kyllä paremmin tonne nautinnollista scheissea osioon, mutta menköön tähän nyt.