Mikä biisi soi? [nykyään kommenttien kera!]

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Mikä biisi soi? [nykyään kommenttien kera!]

23.10.16 klo 04:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuesday on hieman popimpaa tavaraa, mutta sata volttia kaverin ehdottamana kyllä iski korvamatona atm.

14.11.16 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt tulee fiilisteltyä Kaikenkarvaisen Charlien ja sen jatko-osan tahtiin. Hyviä elokuvia, semihyviä soundtrackeja. Ensimmäisen hauskin kappale on mielestäni se alun Let me be surprised [www.youtube.com], josta jo omasta mielestä kuulee ettei Vesku sovi tuohon rooliin ollenkaan. Vesku muuten alunperin käänsi koko elokuvan suomeksi, siitä miehelle pisteet.

Jatko-osan hauskin biisi on ehdottomasti tangon tahdissa menevä älytön pahislaulu It feels so good to be bad [www.youtube.com]. Kuten varmaan äänestä kuulee niin sen laulaa sama kaveri joka näytteli Aladdinissa Jafaria. Taisi olla nyt jo edesmennyt Jarkko Rantanen, joka näytteli myös Nalle Puhin Tiikeriä. Jatko-osan vinksahtaneet käsinmaalatut taustat on älyttömän hienoa katseltavaa.

16.11.16 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo Kaikenkarvainen Charlie on kyllä omia lapsuuden suosikkeja. Itseasiassa toimii edelleen, ei oo älyttömän kauaa kun viimeks katsoin. Toki pitäis taas jokukerta kaivaa kasetti kaapista ja pistää pyöriin. Don Bluthin lähes kaikki teokset on kyllä täyttä timanttia. Jatko-osa onkin mulla näkemättä. Mahtaakohan näitä saada suomijulkasuna dvd:lle mistään?

Ainiin! Se alligaattorin vetämä biisi, ei helvetti! Pakko laittaa juutuupista soimaan.

Lyödään laulumme yhteen, luodaan harmoniaa.....

28.11.16 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

AILD - Morning Waits

Joku jäsen jäi vankilaan jostain ja vapautuessaan toisi yhden ehkä parhaista nuorisomusaakin edustajista takas kuvioihin. Suurin ja kaunein, hehe.

29.11.16 klo 20:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pidit CMX:n musiikista tai et, suosittelen tarkistamaan heidän uuden "lyriikkavideonsa". Mielestäni animoidut lyriikkavideot, joita nykyisin paljon tehdään, ovat aika noloja. Tässä hyvä vaihtoehto, yksinkertaisuus kunniaan.

30.11.16 klo 00:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jossain säbäottelussa (Josba vs. x?x) soi tämmöinen suuruus kuin Dio, joka olisi saanut elää vielä levyillä, kuten Lemmykin. Mutta turha näistä on turista, kun jokainen kokeilunhaluinen tietää jo kaiken ja enemmän:

29.12.16 klo 00:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään on kyllä päivän kuolinuutisten johdosta pakosti soinut Art Garfunkelin Bright Eyes [www.youtube.com] ja Alan Pricen Time and Tide [www.youtube.com].

Jou, sori Joku. En ole seurannut keskustelua ollenkaan. Noita Don "Ylikeisari" Bluthin oman lafkan ysärileffoja ei taida ollenkaan saada dvd:llä suomeksi, on miehen tähti päässyt sen verran kait täällä laskemaan uudella vuosituhannella, sama juttu jatko-osan kanssa. Niitä vanhoja kasetteja kannattaa tutkailla jostain divareilta ja huutonetistä, aina välillä tulee parilla eurolla vastaan. Ne ei maallikot ymmärrä mitä hyvää ovat antamassa pois.

07.01.17 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tentacolin eli "Lonkeroiden" jälkimainingeissa täytyy luukutella leffan jäätävän tiukkaa tunnusbiisiä. Itse leffa oli varsinaista jöötiä mutta voi helvetti kun noi italialaiset säveltäjät on osannu vääntää loistavaa rimputtelua näihin 70-80luvun kauhuleffoihin. Tällä kertaa puikoissa Stelvio Cipriani.

Juki

09.01.17 klo 00:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ramones - Pet Sematary

Sattumalta juuri Stephen Kingin kirjaan perustuvassa elokuvassa Uinu, uinu lemmikkini kuultava Ramones-yhtyeen klassikkobiisi Pet Sematary vuodelta 1989 pärähti juuri soimaan. Ensimmäisen kerran tämän biisin olen kuullut joskus yläasteikäisenä reilut parikymmentä vuotta sitten ja tykästyin jo silloin. Suomalaisen version tästä on myöhemmin tehnyt Pojat-yhtye nimellä Lemmikkihautuumaa ja hyvältä sekin kuulostaa. Biisi oli mukana Ramonesin vuonna 1989 julkaistulla Brain Drain -levyllä sekä edellä mainitun elokuvan soundtrackillä. Brain Drain oli Ramonesin viimeinen levy jonka yhtye levytti alkuperäiselle levy-yhtiölleen ja jolla soittaa yhtyeen alkuperäinen basisti Dee Dee Ramone.

10.01.17 klo 23:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuosta Singistä jäi sen verran kuran maku suuhun, että pakko paukuttaa loppuilta tai vaikka loppuviikko ihan oikeaa musiikkia. Dire Straitsin Love over gold [www.youtube.com] on oikeaa musiikkia, ikuisesti.

31.01.17 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lost song 2

Oikeastaan enemmän tullut kuunneltua ko. tavaraa eli melankolista tai soft poppia, mutta kyseisen pändin tuotanto on uponnut enemmän vasta We’re Here Because We’re Here lätystä asti.

02.02.17 klo 19:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitetaas arvostetun yhtyeen parhaimpia levytyksiä tykkiin.

02.02.17 klo 19:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lempparilevytys ko. pändiltä.

02.02.17 klo 19:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

How wonderful one song can be?

06.02.17 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä soi BBC:n dokkarisarja Eyewitnessin tunnari [www.youtube.com]. Tämä oli joskus mukulana yksi omista suosikkisarjoista ja tuo hieno tunnari on aivan erityisellä tavalla jäänyt mieleen. Muistaako kukaan aikalainen mikä mahtoi olla tuon sarjan suomenkielinen nimi?

Lassomies

06.02.17 klo 21:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Tällä hetkellä soi BBC:n dokkarisarja Eyewitnessin tunnari [www.youtube.com]. -- Muistaako kukaan aikalainen mikä mahtoi olla tuon sarjan suomenkielinen nimi?

Ihme juttu.
Ihime juttu on sekin, että sarja sai nimen, jonka on selvästi keksinyt mies kiireessä lähteä perjantaina töistä kotiin. Vaikka liekö tuo yhtään harhaanjohtavampi kuvaus luontodokkareille kuin ilmiselvälle Harrison Ford -trillerille tarkoitettu otsikko.

08.02.17 klo 10:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

metallica - memory remains: Ylä-aste musiikkia tai oikeastaan jo v. 96.

Manco

08.02.17 klo 12:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juki kirjoitti:

jolla soittaa yhtyeen alkuperäinen basisti Dee Dee Ramone.

Tupla D ei itse asiassa omien sanojensa mukaan skulaa beisiä yhdelläkään Brain Drainin biisillä vaikka krediiteissä toisin ilmoitetaankin. Onneksi äijän laulua kuullaan vielä muutamalla raidalla!

08.02.17 klo 13:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies kirjoitti:

Ihme juttu.

Joo, sehän se oli. Ei voi kuin ihmetellä missä aineissa ne oli kun tota nimeä valittiin, ilmeisesti se Silminnäkijä oli jo varattu. Jotta pysytään ketjun aiheessa niin tällä hetkellä soi Jackon Smooth Criminal [www.youtube.com] ihan jo seuraavan arvostelunkin vuoksi. "Annie, are you wookiee? Are you wookiee, Annie?"

08.02.17 klo 13:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dee Deen ääni sopii kyllä parhaiten just sellasiin hcpunk-rykäsyihin kuten Wart Hog, Eat That Rat tai Endless Vacation.

Mulla taas olis sellanen muistikuva että Brain Drainilla Dee Dee olis vetäny joissain biiseissä bassot, kun taas osassa biiseistä olis soitellu Dictatorsin entinen basisti Andy Shernoff.