Mikä biisi soi? [nykyään kommenttien kera!]

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Mikä biisi soi? [nykyään kommenttien kera!]

Nirpi

07.10.13 klo 17:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Daughter - Run

Kaveri vinkkasi tämän hyvin leffahenkisen pakotarinabiisin, josta tulee väistämättä mieleen ainakin Bonnie ja Clyde, Badlands ja Days of Heaven. Olen soitellut ja laulanut tätä itsekin, kiva neljän soinnun lauleskelukappale.

gojira

27.10.13 klo 22:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Anders Björler - Antikythera-Chapter One [www.youtube.com]

Entisen At the Gates ja The Haunted kitaristin sooloprojektia. Sopivaa ajatustenharhailuttamis musaa näin synkkään syysiltaan. Videokin luovuuden multihuipentumaa ja kokonaisuus tuokin mieleen Pink Floydin.

Secreterial

12.01.14 klo 11:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Journey soi tällä hetkellä! Ja vielä tää uudempi tuotanto, jossa vokalistina on Arnel Pineda.

Eksyin tuossa viikko sitten youtubeen illalla ja jostain syystä halusin kuunnella Journey Don't Stop Believin' livevedon. Mahdollisimman tuoretta videota etsiessä törmäsin tähän: http://www.youtube.com/watch?v=dS9MG6xPQLE

Olin ensin vähän varautunut, että millanen laulaja tää aasialainen kaveri on, mutta ko tyyppi alko laulamaan, niin suu loksahti auki. Huhheijjaa, mikä jätkä! Jäin täysin koukkuun ja nyt on viikon verran soinut Journeyn pari uusinta levyä.

Vielä huikeamman koko jutusta tekee se, että tää Arnel Pineda on Filippiineiltä ja asunu kadulla. Journeyn johtohahmo, Neal Schon oli youtubesta bongannut kaverin ja nyt tyyppi vetää täysille areenoille. Melkonen tuhkimotarina.

myggyra

18.01.14 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

19.01.14 klo 02:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wintersunin Sleeping Stars [www.youtube.com]. On siis bändin itsensä mukaan nimetyltä debyyttilevyltä, joka kokonaisuudessaan lähentelee täydellistä. Syynä tähän monet seikat, mutta ennen kaikkea suomalainen melankolia, talvisuus ja synkkyys. Ne on kanavoitu musiikkiin huikeaksi tunnelmaksi.

Nanopoli

02.02.14 klo 16:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sopii täydellisesti tähän mielentilaan, vähän jumittavaa mutta simppeliä. Kuunnellut paljon viimeaikoina muutakin sairas t:n tuotantoa ja kolahtaa kyllä hyvin. Varsin letkeetä kuunneltavaa päihteiden käytön yhteydessä, suosittelen kuuntelemaan.

21.04.14 klo 11:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Autopsy-Teeth Of the Shadow Horde

Jumalan vittu! Nyt tärähti ja tärähti nimittäin niin, ettei tämä poika millään jaksaisi odottaa julkaisupäivää... Vittu mikä biisi! Kerrasta luulot pois.

Mustaoinas

22.03.15 klo 19:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Orkesteri Irlannista; Primordial - Babel's Tower
Omaan makuun, enemmän kuin järisyttävä...

23.03.15 klo 11:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Devin Townsend - Night [www.youtube.com]

Eilisen keikan ainoa biisi, jota en tuntenut etukäteen. Oon biisin kyllä varmaan aiemminkin kuullut, mutten sillä tavalla ajatuksen kanssa, että olisi jäänyt mieleen. Kuten Devin itsekin biisin jälkeen totesi, kappale on hyvin juustoista metallia.

Manco

23.03.15 klo 23:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

''Wait For The Rain''

Eli siis se biisi joka soi leffoissa The Last House On The Left ja Cabin Fever.
Oli se David Hess hassu jätkä, välillä teki sangen kevyttä ja mutta kovin aavemaista musaa, jonka päälle näytteli olevansa maailman pahin raiskaaja/tappaja/psykopaatti Alex, Krug Stillo jne.

Juki

16.05.15 klo 01:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Metallica - The Call of Ktulu

Omasta mielestäni edelleen Metallican paras levy on vuonna 1984 julkaistu Ride The Lightning. Levyn päättää lähes yhdeksän minuutin mittainen instrumentaalikappale The Call of Ktulu. Biisin työnimenä oli When Hell Freezes Over, mutta se muutettiin myöhemmin nykyisin tunnettuun muotoonsa. Kappale on myös ensimmäinen Ride The Lightning -levyn kappale jota yhtye soitti livenä. Kappaleen sävellykseen osallistui myös jo tuohon aikaan Metallicasta lähtenyt Megadeth-nokkamies Dave Mustaine. Upea kappale, ehkä jopa koko levyn paras. 10-vuotiaana olen tämän ensimmäisen kerran kuullut ja siitä lähtien se on ollut yksi suosikeistani Metallican tuotannossa.

TatiTeThird

27.05.15 klo 21:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Metallica - Bleeding Me

Jatkan Metallicalla. Todettakoon heti aluksi, että Load ja ReLoad ovat osittain älyttömän aliarvostettuja. Etenkin Loadilla on muutamia todellisia helmiä, joista Bleeding Me on yksi. Tietenkään albumi(t) ei yllä neljän ensimmäisen tasolle, mutta laadukas levy on silti. Kuunnellessa vaikka juuri "Bleeding Me":ta ei kannata tehdä sitä virhettä, että vertaa sitä vanhempaan tuotantoon. Silloin rallista on mahdotonta nauttia. Tällaisena kyseessä on huikea biisi.

05.06.15 klo 13:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Beatles - Another Girl

Help!-levy soi taustalla kun siivoan huonetta.

05.06.15 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hei kaikki! Luin pikku jutun juuri hetki sitten #musiikkisivustolla tällaisesta uudesta lupaavasta artistista, ja linkkaan nyt videon teidänkin iloksi. Kuunnelkaa koko #kappale ja kertokaahan sitten #mielipiteenne. Tämä on nyt sitten sitä mistä se ##nuoriso tykkää, vai kuin?

06.06.15 klo 11:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi helvetti menin pausettaan Heartburnsin levyn siks aikaa että avaan ton juutuupilinkin. Ei olis kannattanu. Vaikee tosta kai mitään on sanoo. Huumorillahan se kai on tehty, eks niin? Onhan se... pakkohan sen on olla....

Grantarver

06.06.15 klo 12:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Varoituksena näytän mitä tuo yllä oleva linkki sisältää.

Matalahiilihappoinen

14.06.15 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Reverorum Ib Malacht - Pt. II: Herre Jesu Krist

Reverorum Ib Malacht on ruotsalainen black metal -bändi, joka tunnetaan parhaiten ehkä siitä yllättävästä faktasta, että yhtyeen jäsenet ovat käännynnäisiä roomalaiskatolisia. Itse musiikki on hyvin eteeristä, aavemaista ja kaukana "perinteisestä" black metalista: raivokas rummutus näyttää aluksi olevan jyrkästi ristiriidassa muun musiikin kanssa, mutta kirkkolaulun, sakean kitara- ja kosketinvallin sekä elektronisen tilpehöörin sekoitus toimii yllättävän hyvin. Kirkollisuudesta viis, yhtye tekee juuri sen mitä hyvän black metalin pitäisikin, eli viedä kuulijaansa pois arjesta, jonkin suuremman äärelle.

Uusin levy, De Mysteriis dom Christi, on julkaistu kolmella eri levyllä, kolmessa eri muodossa (LP, CD ja kasetti); jokaisella näistä on eri kappaleet. Kikkailua? Ehkä, mutta se ei pahenna musiikkia. Aivan missä tahansa mielentilassa tällaista ei sovi kuunnella, ei sillä että musiikkiteoksia kuuluisi jotenkin "pelätä". Vaikkei pitäisikään, yhtye kuitenkin muistuttaa meitä siitä, että kristinusko on syvempi, monimutkaisempi ja henkisempi ilmiö kuin mitä moni tajuaa.

Herre Jesu Krist on kasettiversion päätöskappaleena ambient-pohjainen, lopussa hienostuneen iloinenkin sävellys.

01.08.15 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Motörhead - Electricity

Toinen maistiainen tulevalta Bad Magic kiekolta, eikä homma vieläkään tahdo oikein lähteä mihinkään suuntaan. Thunder and Lightning oli kaikella tapaa yllätyksetön veto, mutta se ei ollut sentään mikään Smiling Like a Killer (Inferno 2004) kopio. Kierrätys on usein toiminut Motörheadin tapauksessa varsin mallikkaasti, mutta nyt ei vaan jaksa ihan innostua.

01.08.15 klo 17:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heh, samoilla ajatuksilla täälä. Yleensä oon odottanu moottöripään levyjä innolla, yks suosikkibändeistä kun on. Tällä kertaa jostain syystä ei vaan oo jaksanu innostaa, kyllähän toi varmaan tulee hankittua mutta mitään ennakkotilausta en oo viittiny laittaa. Eikös Lemmy ja kumppanit oo tänävuonna taas tulossa tänne pohjolan perukoillekkin? Viimeks oon käyny pakkahuoneella joskus 2011 tai 2012 kattomassa. Hieno bändi kaikenkaikkiaan.

E: Ainiin ja mulla soi Dio - Dont Talk to Strangers. Dio - Diamonds best offi plätty pyörii soittimessa.

01.08.15 klo 18:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän sitä keikkaa Joulukuulle ovat hirveästi lupailleet, mutta en kyllä menisi sen toteutumisen puolesta vetoa lyömään. Sen verta noita bändin uusimpia keikkavideoita katsellut ja hirvitellyt Lemmyn huonoa kuntoa, että parempi olisi kuin suosiolla alkaisi jo vähän himmailemaan tuon keikkailun kanssa. Asenne on toki rock ja näin, mutta onko tuossa pelleilyssä nyt herran jestas enää mitään tolkkua? Vaikka tänne asti sitten lopulta pääsisivätkin, en itse ainakaan ole aikeissa mennä katsomaan suurimman idolini lahnaamista lavalla.

Noin kaiken kaikkiaan olen omasta mielestäni onnellisessa asemassa, että ne kaikki neljä keikkaa, (Seinäjoki 2007, Helsinki 2007, Helsinki 2008 ja 2009) jotka Motörheadia olen käynyt hailaamassa ovat sattuneet ajalle jolloin Lemmy oli vielä rautaistakin rautaisemmassa tikissä.

Np. Grim Reaper - Dead on Arrival