Tykin levyraati

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Tykin levyraati

mp40
Käyttäjä
820 viestiä

13.05.04 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaqqe Nakuttaja kirjoitti:

- - - KIERROS 2 - - -

01. AC/DC - Back in black
02. BARRY WHITE - You're the first, my last, my everything (se biisi jota pikkumies jammaili peilin edessä Ally McBealissa)
03. CHUCK BERRY - Johnny B Goode
04. DOORS - Light my fire
05. ROLLING STONES - Paint it black

Pitäisi ainakin suurimman osan olla suurellekin yleisölle tuttuja, ja sanomattakin selvää että minä annan jokaiselle biisille 10+.

Edit: Anteeksi yleistykseni, huomasin juuri että eihän suinkaan nuorempi polvi välttämättä ole kuullut tuota vanhempaa tuotantoa... En nyt kuitenkaan ala vaihtamaan biisejä.

1. Eläköön Australiam, eläköön koulupuvut! 9
2. Emmä tajuu miks tää on pitäny tunkee anorektikkolakinaiseen. Sarja antaa hyvälle biisille mielestäni huonon maineen. Eläköön matala miesääni. 9
3.Loistava suunnannäyttäjä. 10
4. Emmä mitään kehuja enään jaksa keksiä. Hyvä bändi. 10
5. Sama kuin yllä.10

Low Rider
Käyttäjä
3321 viestiä

13.05.04 klo 17:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

02. BARRY WHITE - You're the first, my last, my everything (se biisi jota pikkumies jammaili peilin edessä Ally McBealissa)

Jaqqe taitoi laittaa niitä lempibiisejään.

esimies kirjoitti:

Toki jokainen haluaisi kuulla muiden mielipiteen juuri niistä omista lempibiiseistään, mutta yritetään todellakin pitäytyä näiden aivan tunnetuimpien hittien parissa, eller hur?

Noh, laitetaan kuitenkin jotain, vaikka muutama ei tulekaan mieleen.

1. En muista.
2. En muista.
3. En muista.
4. The Doorsien hienoimpia kappaleita, vaikkei kylläkään paras. Hieno syntikkasoolo. Pitkä, mutta se ei tee siitä tylsää. 9 pistettä
5. Rollareiden parhaimmistoon lukeutuva kipale. Hienoa, hienoa. 9 pistettä

Kapa
Käyttäjä
793 viestiä

13.05.04 klo 18:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

1.Mahtava biisi,AC/DC on "kikkelirokin" parhaimmistoa. 9p
2.Ihan ok,mutta ei iske suuremmin. 7p
3.Ihan hyvä. 8p
4.Mahtava kappale,tosin liian pitkä urkusoolo tiputtaa pisteitä. 8p
5.En ole kuullut.

JarkkoK
Käyttäjä
3402 viestiä

13.05.04 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:

Jaqqe taitoi laittaa niitä lempibiisejään.
3. En muista.

Jos ei tuosta biisistä ole kuullut, niin kyllä tässä vaiheessa jo sanoisin että vika on arvostelijassa, eikä biisin valitsijassa.

Tottakai laitoin omia suosikkeja, enhänmää mitään roskaa viitti tähän laittaa...

Migelo
Käyttäjä
2561 viestiä

13.05.04 klo 18:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. AC/DC:n parhaita kappaleita. Alku varsinkin lähtee ihan kympillä. Loistava biisi! 10p

2. Barry Whiten ääni on jo niin hieno, et ei tälle voi muuta antaa ku 10p.

3. Legendaarinen Johnny B. Se, joka ei tätä biisiä tunne, voi kyllä vaipua samantien suokiven alle. Aah, se soolo :) . 10p

4. Ei oo jostain syystä koskaan Doors iskeny kovinkaan kovasti, ja tämä biisi ei tee poikkeusta. 5p

5. Ihan ok biisi, vähän ehkä vaisu mun makuun, mut kaikin puolin ihan ok. 7p

Olipas Jagge valinnu hyviä biisejä! Sulla täytyy olla hyvä musiikkimaku :)

esimies
Käyttäjä
2573 viestiä

13.05.04 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

01. Ei sano mitään. No siis bändi toki sanoo jotain, mutta en nyt osaa yhdistää tätä biisin nimeä mihinkään kuulemaani.
02. Maailman upein basso! Jos mies ryhtyy puhumaan rakkaudesta, niin se kannattaa saman tien tehdä tunteella! Barry White on äärimmäisen tyylikäs artisti, ja tämä biisi on todella komeaa kuunneltavaa. 9 pistettä.
03. Aah! Lisää "mustaa" musiikkia! Unohtumaton ääni ja unohtumaton artisti. Jos kitararokki aidoimmillaan miellyttää korvaa, niin tästä ei juurikaan biisi parane. 10 pistettä.
04. Kyllähän tämä Doorsin kovin hitti on, mutta ei kosketa meikäläistä mitenkään hirvittävästi, sillä Morrison ja Doors eivät ole koskaan merkanneet minulle mitään. 4 pistettä.
05. Kevin Richards on äijä, mutta toisaalta taas Mick Jagger on kohtalaisen vastenmielinen. Kertsi on tiukka, kuten yleensäkin Rollareilla, mutta ei tätä montaa kertaa jaksa kuunnella. 5 pistettä.

Jakke 29
Käyttäjä
1934 viestiä

13.05.04 klo 19:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

1.Muistikuvat tästä kappeleesta ovat yhtä hatarat,kuin Guy Pearcen muisti Mementossa,joten en arvostele.

2.Todella hyvä biisi!Laulajan ääni miellyttää.Tästä kappaleesta tulee hyvät fiilikset.9 pistettä

3.Hieno legendaarinen kappele.Tästä ei voi olla pitämättä.Laulajan ääni ei kuitenkaan kolahda ihan kybällä,joten siksi "vain" 9 pistettä.

4.Jälleen loistava kipale.Ei kuitenkaan paras kuulemani Doorsin kappele.Kuitenkin upea kappele.8 pistettä.

5.Upea biisi.Kappeleen alku on varsinkin yksi kovimmista.Mahtavaa!!
10 pistettä

Jagge pisti kyllä upeita kipaleita arvosteltaviksi.Odotan innolla omaa vuoroani.

Hush-hush
Käyttäjä
1031 viestiä

13.05.04 klo 19:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Aivan parhaita AC/DC:n biisejä. 9 pojoa.
2. Tää nyt on niin kuin mukava ja leppoisa kappale. 8 pojoa.
3. Jee, tässä on jotain hienoa! 9 pistettä.
4. Aika uskomaton kappale, eli 10 pistettä!
5. Rolling Stones ihan mualimon parhaita bändejä ja tämä ihan heidän ja koko mualimon parhaita biisejään. 15 eli 10 pistettä!

whait
Käyttäjä
579 viestiä

13.05.04 klo 20:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

01. AC/DC - Back In Black - 9/10
Järjetön Eisii/Diisiin fani en ole, mutta tämä biisi on kuitenkin tiedossa ja hyvältä kyllä kieltämättä kuullostaa. Ei nyt kuitenkaan itse täydellisyys, mutta hyvää rokkia on juu.

02. Barry White - You're The First, My Last, My Everything - 8/10
Ei Barrykään vakiona soi soittimessa, mutta kuitenkin vähän olen mutsin levyä uskaltanut kuuntelemaan ja ko. biisi on kyllä hyvän kuulonen. Kulahtaa ihan kivasti, muttei sentään ihan kympillä.

03. Chuck Berry - Johnny B. Goode - 10/10
Tämä on hyvä. Chuck Berryä ei nyt tule sitten ollenkaan kuunneltua, mutta ehkä pitäisi sillä tämä kipale on suorastaan rautainen. Syy siihen, miksi olen tätä biisiä kuunnellut tappiin saakka on, että tää löytyy Air Guitar voluumi ykköseltä joka taas on tullut kulutettua melkein puhki.

04. Doors - Light My Fire - 7/10
Ihan okei biisi bändiltä, josta en muuten oikeen jaksa innostua.

05. Rolling Stone - Paint It Black ?/10
Rollareihin en ole koskaan oikeen kiinnittänyt huomiota, ja myös tämä kipale on jäänyt kuulematta. No comment.

---------------

Joku voisi pistää ihan huonojakin biisejä sitten tulevaisuudessa. :)

Screwball
Käyttäjä
2932 viestiä

- - - KIERROS 2 - - -

Pitäisi ainakin suurimman osan olla suurellekin yleisölle tuttuja, ja sanomattakin selvää että minä annan jokaiselle biisille 10+.

Edit: Anteeksi yleistykseni, huomasin juuri että eihän suinkaan nuorempi polvi välttämättä ole kuullut tuota vanhempaa tuotantoa... En nyt kuitenkaan ala vaihtamaan biisejä.

1. Ac/dc:n paras? Intro mitä muistettavin, 10 pojoo
2. Vähemälle huomiolle jäänyt~6 pojoo
3. Sarjassamme legendaarinen, 9 pojoo
4. No joo -biisi, 7 pojoo
5. Ei Rollareita, 5 pojoo

Low Rider
Käyttäjä
3321 viestiä

Low Rider kirjoitti:

3. En muista.

Jos ei tuosta biisistä ole kuullut, niin kyllä tässä vaiheessa jo sanoisin että vika on arvostelijassa, eikä biisin valitsijassa.

Vika ja vika. Jos en muista kappaletta, niin mitä sitten?

Screwball
Käyttäjä
2932 viestiä

13.05.04 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:
Low Rider kirjoitti:

3. En muista.

Kyllä sä tän biisin oot kuullu! Muistele vaikka Paluu Tulevaisuuten, ja Michael J. Foxia! :D

Low Rider
Käyttäjä
3321 viestiä

13.05.04 klo 20:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Screwball kirjoitti:
Low Rider kirjoitti:
Low Rider kirjoitti:

3. En muista.

Kyllä sä tän biisin oot kuullu! Muistele vaikka Paluu Tulevaisuuten, ja Michael J. Foxia! :D

Aa, kiitos. Muistuu mieleen. Korjataan pisteet. 8 pistettä.

Cuomi
Tähtääjä
2684 viestiä

13.05.04 klo 21:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

- - - KIERROS 2 - - -

AC/DC - Back in Black: Eissareiden ehdotonta parhaimmistoa. Johnsonin korina parhaimmillaan. Ehdoton kympin kappale.

Barry White - You're first, my last my everything: Paha sanoa. En ole koskaan kuullutkaan.

Chuck Berry - Johnny B Goode: Samaa kuin edellisessä.

Doors - Light my fire - Ihan kelpo kappale. Ei kuitenkaan parhaimmistoa.

Rolling Stones . Paint it black: En ole mikään Rollareiden suurkuluttaja mutta kun tämän kuulin Full metal jacketin lopputeksteissä niin hyvä kappale on kuitenkin kyseessä.

Jakke 29
Käyttäjä
1934 viestiä

13.05.04 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cuomi,muista pistää myös pisteet kappaleille.

Kaiser
Käyttäjä
1443 viestiä

13.05.04 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

01. AC/DC:n musa ei ole oikein koskaan kolahtanut muhun, mutta muutama hyvä ralli niilläkin on. Back In Black kuuluu niihin. 8/10
02. Ei minun tyylistä musaa ollenkaan, mutta äijällä on kuitenkin niin hemmetin hyvä ääni ja onhan tää biisikin ihan kuunneltava. Ansaitsee 7/10.
03. No täähän on aivan legenda! Eihän tälle voi antaa vähempää kuin 10/10 :D
04. Doors uppoaa kyllä, ja Light My Fire on todella kaunis kipale. Siitä 9/10.
05. Tän biisin muistan ainakin Full Metal Jacketin ja The Devil's Advocaten lopputeksteistä (sopii muuten täydellisesti varsinkin jälkimmäiseen leffaan) :D. Loistava, todellakin yksi Rollareiden parhaista biiseistä. 10/10

Kustaa
Ylläpitäjä
1875 viestiä

13.05.04 klo 23:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yks parhaista ikinä. Klassinen riffi, en voisi katsoa itseäni enää peilistä jos antaisin vähemmän: 10

02. BARRY WHITE - You're the first, my last, my everything
No joo. Omalla sarallaan varmaan klassikko tämäkin. Ei merkkaa kuitenkaan henk.koht oikeastaan mitään. Hassun möreä basso: 7

Klassikko tietty tääkin. Ei kuitenkaan mulle mitenkään tärkeä ralli. Vanhankansan respectpisteet: 8

Kärsinyt jo inflaatiota omassa kuuntelussa. No ei tälle voi antaa kuin:10

Aivan varmasti yks parhaista Rollaribiiseistä. Toimii kuin häkä savusaunassa!: 10

Arsi T. Elokolikko
Ylläpitäjä
3248 viestiä

14.05.04 klo 10:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hieman nyt nolottaa, kun Jaqqe onnistui yllättämään takavasemmalta ja lyömään heti kättelyssä minulle tuntemattomampaa matskua :oops:

Mainio intro, sitten loppu jää minulle aivan pimentoon. En ole koskaan tunnustautunut muuta kuin sen Suomen AC/DC:n faniksi :D ... 6 pojoa

02. BARRY WHITE - You're the first, my last, my everything
Barryllä on persoonallinen ääni ja yleensä myös tarttuvat melodiat/bassokuviot taka-alalla. Kuitenkaan en juurikaan näin matalaa miesääntä kuuntele... 7

Toki legenda, mutta ysin saadakseen olisi vaatinut myös enemmän soittoa Arsin kuululla playlistilla (jota radio novan kuuntelijat eivät muuten kokoa). 8

Ei muistu mieleen tätä rallia.

Rollarit ovat minulle yksi maailman turhimmista yhtyeistä ja Mick Jagger jonkinmoinen rokkikliseiden ruumiillistuma. Joten tämä biisi ei kolahda. 3 pistettä.

Low Rider kirjoitti:

Jatkossa sitten kysyjä julistaa lopuksi nuo tulokset (HUOM! Ei Arsi, vaikka hän niin kovasti haluaisikin :wink: )

Seuratkaa sitä krokotiilinkyynelvanaa, jos haluatte löytää Arsin. :lol:
PS. Kyl mä silti voisin laskeskella... 8)

JarkkoK
Käyttäjä
3402 viestiä

14.05.04 klo 10:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

PS. Kyl mä silti voisin laskeskella...

Koska tiedän sun intohimon tilastoihin yms (tullut muissa topikeissa esille) niin annan sulle vapaat kädet sulkea tän mun vuoron sunnuntaina klo 16 jälkeen, ja saat tehdä tuloksista niin monta käppyrää kuin haluat. Itse en sunnuntaina ole koneen äärellä.

Arsi T. Elokolikko
Ylläpitäjä
3248 viestiä

14.05.04 klo 11:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

PS. Kyl mä silti voisin laskeskella...

Koska tiedän sun intohimon tilastoihin yms (tullut muissa topikeissa esille) niin annan sulle vapaat kädet sulkea tän mun vuoron sunnuntaina klo 16 jälkeen, ja saat tehdä tuloksista niin monta käppyrää kuin haluat. Itse en sunnuntaina ole koneen äärellä.

Tota tota, en itsekään tiedä olenko viikonloppuna lähelläkään tietokonetta, mutta lupaan kyllä pistää ne viim. ma-aamuna, jos ei kukaan ylisärmä jantteri niitä tänne taikonut jo. :)

Pistetään kuitenkin tilanneraportti:
1. AC/DC 9.00
2. Chuck Berry 8.71
3. Rollarit 8.25
4. Doors 8.08
5. Barry White 7.85
Voi vitalis kun te lyötte paljon 10:jä Jaqen ehdokkaille. :shock:

Keskustelut