Tykin levyraati

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Tykin levyraati

JarkkoK

11.05.04 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vai tehdäänkö ihan vuorolista niin jokainen halukas saa kokeilla ? Kuulostaahan tuo vähän koululta, mutta pääsee hitaammatkin toteuttamaan itseään :-)

11.05.04 klo 18:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaqqe Nakuttaja kirjoitti:

Hyvä idea. Vuorolistan kaksi ekaa paikkaa:
Jaqqe
Raato :D

Migelo

11.05.04 klo 18:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kolmanneks Migelo :)

Arsi T. Elokolikko

11.05.04 klo 18:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuohon vuorohommaan voisi sopia jonkun ns. päivärajan, josta seuraava tietäisi (suunnilleen), että milloin lyödä seuraavat listat.

Tuosta varaushommasta en tiedä, kai se sitten toimii noin... Eli nopeat syövät ja valkkaavat biisit, hitaat vain syövät... :lol:
Toisaalta joku pöljäke voi innostua liikaa:

Neljänneks Arsi T. Elokolikko 8)
Viidenneks kans 8)
Juu ja kuudenneks 8)

PS. En ollut tosissani.

11.05.04 klo 18:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakke 29 viidenneksi.Tässä kuitenkin arviot:

1.En tykkää laulajasta yhtään.En tykkää oikeen orginalistakaan.2 pistettä...

2.Ihan ok biisi.Hauskat sanat 5 pistettä.

3.Ei iske.2 pistettä

4.Erittäin hyvä surullinen kappele.Sanat pistävät todella miettimään.8 pistettä

5.Taas ihan ok biisi.Ei mikään suosikki,mutta en kyllä sylje päällekkään.Mukavat alku "rämpytykset." 6 pistettä

whait

11.05.04 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

01. Nightwish - Walking In The Air - 6/10
Ei minun makuuni tämmöinen hevi-ooppera, muttei nyt ihan kamalaa kuunneltavaakaan ole. Biisi kuitenkin kääntyi ihan hyvän kuuloisesti 'heville', ja näin ollen on kyllä niitä harvoja Nightwishin biisejä mistä voin väittää pitäväni edes hieman.

02. Leevi And The Leavings - Itkisitkö Onnesta? - 6/10
Ala-asteella oli Leevi ja Eppu-jengit, kuuluin Epun diggareihin. Ei koskaan ole tultu kuunneltua Leeviä hirmuisen paljoa, mutta ihan kelpoja biisejä sieltäkin leiristä löytyy. Ihan kiva, muttei kolahda kummoisesti. Tosiaan kuullut Leeviä ylipäätäänsä liikaa räkälien karaokeissa.

03. Phil Collins - In The Air Tonight - 10/10
Dodii, tä on hyvä. Kauniinkuuloinen biisi jota on tullut soitettua aika useaan otteeseenkin. Siihen tietämys herran tuotannosta melkein kyllä jaakin.

04. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat - ?/10
En kuuntele tämäntyyppistä musaa juurikaan, joten ei nyt kipaleen nimi sano mitään. Ohi.

05. Pink Floyd - Wish you were here - 8/10
Hieman ikääntyneempi rokkia jo sitten tykkään ihan kuunnella, ja Pink Floydista kuullostaa hyvältä. Hyvä biisi, mutta parempiinkin on törmätty.

Arsille isoa kättä mielenkiintoisesta aiheesta. Ja tuo vuorolista on ihan hyvä idea, itse en kuitenkaan vuoroa varaa. :D

11.05.04 klo 19:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minäpä varaan vuoron Jakke 29:n jälkeen :) .

arska

11.05.04 klo 19:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

01. Nightwish - Walking in the air (kiistelty lumiukkotunnarilainailu siis)
02. Leevi And The Leavings - Itkisitkö onnesta? (edesmenneen Gössen kynän jälkeä vuodelta 1995...)
03. Phil Collins - In the air tonight (kai nämä rummuttelut muistatte?)
04. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat
05. Pink Floyd - Wish you were here (Pinkkarit of course...)

1. Hevimiehelle uppoaa tuollainen slovari elämän mustimmilla hetkillä. En muista tuota piirrosleffaa vaikka se on kai tullut kymmeniä kertoja TV:stä ja kaikki siitä puhuu. Niin onko tämä cover vai "trad"-pohjalta tehty biisi vai mikä? Enpä ole perehtynyt. Hyvä fiilis ja komea tulkinta kaikinpuolin.
Pisteet: 9

2. Vaikea sanoa Leevin musiikista että inhoanko vai en. Ehkä en aivan, mutta melkein... Lyriikat on ainakin kohdillaan. Suomalainen melankolia ja puoliveltto rämpyttely tuntuu soittopuolessa, ei oikein nappaa soittopuoli. Ei ole Leevin parhaita biisejä. Teuvo, maanteiden kuningas on voittamaton. Tällaista nostalgista paikallisradiomusaahan tämä on, jota voi kuunnella muttei ostaa.
Pisteet 3

3. Phil Collisin parhaita biisejä, johon liittyy roppakaupalla nuoruusmuistoja. Nostalgiapisteet.
Pisteet 8

4. Vaikka kehuinkin hiukan Rautiaisen uutta levyä jossain yhteydessä niin siitä ei pääse mihinkään että Rautiaisen musiikki on minulle tasaista tuubaa ilman pahempia nyansseja. Kolmen kitaran riffit toimii livenä, mutta levyjä ei jaksa vaan oikein kuunnella. Sanoitusten hienoutta ei käy kiistäminen, mutta liian tasapaksua musiikillisesti. Täytyy sanoa että en edes osannut erottaa kyseistä biisiä bändin tuotannosta ennen kuin kuuntelin pikku pätkän. Ei vaan kolahda tuo ja huomenna en muista mitä Rautiaisen biisiä tänään kuuntelin.
Pisteet 3

5. No höh, Pink Floyd kuuluu itselläni samaan kategoriaan Dire Straitsin kanssa. Legendaarinen ja hyvin soundaava bändi, mutta ihan liian velttoa musiikkia. En muista kyseistä biisiä, joten ei pysty antamaan mitään.

Kapa

4.Erittäin hyvä,kunnon lyriikat ja muutenkin kaikki kohdallaan. 10p
5.Kuulostaa minun korviini liian tasapaksulta,ei säväytä mitenkään. 5p

11.05.04 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

pommac kirjoitti:

4. 9 pistettä. Loistava kappale, mikä saa aina hyvälle tuulelle.

Anteeksi luinkohan nyt ihan oikein? Hyvälle fiilikselle? Tsiisas, sehän on ehkä synkin ja ahdistavin piisi mitä olen koskaan kuullut.

11.05.04 klo 20:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Senkub varaat vuoron :wink:

11.05.04 klo 20:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

pommac kirjoitti:

4. 9 pistettä. Loistava kappale, mikä saa aina hyvälle tuulelle.

Byääh, millon mää saan laittaah??? :cry:

Sama täällä.Tuon biisin jälkeen olo on itseasiassa aika ahdistunut.Loistava sanoitus.

Low Rider

11.05.04 klo 20:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli lista on seuraavanlainen tähän mennessä:

1. Jaqqe
6. Kebottaja
7. Low Rider

Kerkesin ilmeisesti varata vuoron ennen Lennonjohtoa? :D

11.05.04 klo 20:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja ilmesesti myös odotetaan kunnes foorumin kaikki 197 käyttäjää ovat lausuneet mielipiteensä viidestä viisusta? Tämä systeemi hiukan yskii...

Low Rider

11.05.04 klo 20:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Tämä systeemi hiukan yskii...

Kieltämättä, mutta keksi parempi.

11.05.04 klo 20:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Nyt kun tuo Arsin postaama lista on lojunut tuossa viikon,niin Jagge pistää uudet biisit raadin eteen.Eikö näin ole hyvä?
Päivä on siis maanantai.

whait

11.05.04 klo 20:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika pitkältä tuo viikko kuullostaa, varsinkin kun niin moni aktiivikäyttäjä on jo ehtinyt ilmaista mielipiteitään. Eikös se toimisi että listanlaatija saa pistää poikki ja luovuttaa vuoron seuraavalle jos vastauksia on jo kertynyt simmoinen mukava määrä. Ei siinä mitään järkeä ole jos pari päivää keskustellaan 5 kipaleesta aktiivisesti, sitten threadi on 5 päivää kuolleena, ja sitten tulee uusi lista. Maksimi aika voisi olla viikon, jolloin vuoro vaihtuu pakosta. Oikeestaan 4-5 päivääkin ois inhimillisempi, ettei homma kuivu pystyyn.

11.05.04 klo 20:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo Whaitin idea on loistava.Mitäs muut?Itse kannatan!

11.05.04 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minusta tällainen ei vain yksinkertaisesti toimi luontevasti foorumi-formaatissa. Mutta jos on pakko valita tämän ja saksantunnin välillä niin mieluummin tuo Whaitin systeemi kuitenkin.

11.05.04 klo 20:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Whaitin idea on ihan hyvä. Paras tähän mennessä. Eli oisko nyt aika Jaqen laittaa?