Tykin levyraati

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Tykin levyraati

TatiTeThird

05.06.16 klo 11:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Erinomaista, että tämä nostettiin. Levyraati on hauskaa kuin heinänteko ja toivon mukaan oma musiikillinen tietämys laajenee.

1. Dark Necessities
Red Hot Chili Peppersiin en ole ikinä pahemmin tutustunut, mutta ehkä kannattaisi sillä tämähän on oikein menevä biisi. Kertsi jää jo ensimmäisellä kerralla päähän.

2. Without Me
Räppi ei vaan iske. Lyriikat ovat ajottain ihan hauskat, mutta musiikkiosuudesta en tykkää yhtään.

3. Cigaro
Koukuttava biisi niin kuin moni SOADin biiseistä on. Reilu parin minuutin pituus on juuri oikea, sillä kertosäkeen jatkuva jankkaaminen kääntyisi todennäköisesti itseään vastaan. Olisi kiinnostavaa kuulla taustatarinaa lyriikoiden synnystä.

4. Tamale
Ihan hirveä biisi. Kahden ja puolen minuutin kohdalla helpottaa vähäsen, mutta silloin on jo liian myöhäistä. En halua kuulla tätä renkutusta enää ikinä.

5. She's Lost Control
Mielenkiintoinen tapaus. Biisissä oli koko sen keston ajan kovin odottava tunnelma ja odotinkin että lopussa olisi räjähtävä kliimaksi. Niin ei käynyt, mutta ei se mitään. Ihan hyvä biisi silti.

gojira

05.06.16 klo 12:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities
Red Hot Chili Peppers lienee itselleni se yhtye, jota ei koskaan juurikaan itse kuuntele, mutta kun radiosta sattuu tulemaan niin kanava ei takuulla vaihdu. Vuodenaijoista tuntuu näin kesällä toimivan parhaiten lupsakalla ja ajattomalla fiiliksellään. Diggailen!

2. Eminem - Without Me
Noh, Eminem tai räppi muutenkaan ei kuulu yleensä ehkä jotain poikkeuksia lukuunottamatta omiin soittolistoihin. Toisaalta Eminemin taito ja tyyli räpätä vai miksi sitä kutsuisi toimii. Rap god biisiä ainakin pidin melko huikeanakin, tämä klassikko puolestaan ei iske niin kovaa, mutta en vihaakaan. Beatti yms. ei iske, mutta räppäämistä itsessään mielenkiintoista kuunnella ja ei-natiivi englanninkielisenä yrittää saada selvää kaikista sanoista. En taustamusana heittäisi hevon kuuseen.

3. SOAD - Cigaro
Olen siitä kummallinen olento, että pidän enemmän Serjin soolo-tuotannosta. Jep. Nyt on kyllä varmaankin Utuben takia äänenlaatu aivan hirveä ja onhan musa itsekkin rosoista. Ekana tulee mieleen alottelubiisiksi festareille mennessä tai vastaavaa, ehkä keskiyöllä täystuuterissa kesämökillä saunan jälkeen.

4. Tyler, The Creator - Tamale
Ööö? Onkos tämä se elokuvan kliimaksi ja käännekohta? En oikein tiedä mitä ajatella. Huumorista tämä menee, mutta ei kyllä muuta. Hiljaiseksi vetää, kun ei itseäni nauratakaan. Lopun breakdown ihan kiva.

5. Joy Division - She Lost Control
Mukavan yksitoikkoinen ja samean utuinen kappale, vie johonkin vuosikymmenien takaisen kapakan savuiseen nurkkaan. Joy Division pitäisi kai kuulua kuin tatuoituna yleissivistykseen, mutta itse olin kai käymässä paskalla kun niitä jaettiin. Jostain syystä en ole juuri missään yhteydessä yhtyeen musaan törmännyt niin, että olisi jäänyt kunnolla mieleen. Oli ihan pakko kuunnella muitakin yhtyeen biisejä ja oli siellä muutama, jonka muistan kuulleeni, mutta yhtyeen nimeä tuskin olisin niihin edes osannut yhdistää. Hirtättäköön mut korkeel täst hyväst.

05.06.16 klo 13:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities

Lukiokaveri, joka oli matematiikassa kova haka tykkäsi tästä. Miellyttävän kuuloinen solisti ja ihan ässäveto muutamaan yhtyeen kipaleeseen verrattuna, kuten Snow tms.

Eminem - Without Me

MTV aikaan, kun musavideoita tuli tiirailtua, niin muutama hittipiissi joko ihastutti tai vihastutti. Nykyään kuuntelen suomirappia mielellään, vaikka ei se nyt tähän kommenttiin taida kovinkaan kuulua /offtopic

SOAD - Cigaro

Tämäkin kamun suosittelema pändi, jota kuuluu joka tuutista enemmän tai vähemmän. Vanhempi tuotanto on herkkua.

Tyler, The Creator - Tamale

Ala-arvoista musaa eli junkkia.

Joy Division - She Lost Control

Muistaakseni discomusiikkiin vaikuttanut yhtye tekee rokkia omaperäisellä asenteella.

05.06.16 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pakkohan tämmösiin musa-aiheisiin juttuihin on aina osallistua.

Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities

Hyvin tutun oloinen kappale RHCP:ltä. Tuttua ja turvallista, taattua pomputtelua. Toimii kesäpäivänä esimerkiks autossa popiteltuna taatusti.

Eminem - Without Me

Eminemin varmaan parhaiten päähän pyörimään jääny biisi. Saumatonta flowta, huumoriarvoo unohtamatta. Hyvä biisi. Ehkä tosin jokseenkin liiankin usein kuultu aikoinaan.

SOAD - Cigaro

Sopivan lyhyt pläjäys System of a down -sekoilua. Tietynlaista punk-henkee löytyy tästäkin biisistä, niinkun monesta muustakin yhtyeen teoksesta. Tietyssä mielentilassa ihan huippukamaa. Ei tätä välttämättä levyllistä silti putkeen jaksais.

Tyler, The Creator - Tamale

Pahoittelut, ei vaan pystyny kuunteleen loppuun. V***u mitä sontaa. Kertoo jotain nyky hiphopin tasosta. Tai noh.. ei tätä paskaa voi hyvällä tahdollakaan sanoo hiphopiks. Paska on paskaa. Se kuuluu vessanpönttöön.

Joy Division - She's Lost Control

Joy Division on omia suosikkibändejä kautta aikain, ja kyllähän tätäkin kipaletta on tullu luukutettua jos jonkin verran. Sanottakoon kuitenkin että She's Lost Control on mahtavan Unknown Pleasures albumin huonoin biisi, mun mielestä. Kertoo levyn tasosta jotain jos näinkin kova biisi on kokonaisuudessa se heikoin lenkki.

the grandi-ma

05.06.16 klo 17:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku kirjoitti:

Wayne 64 kirjoitti:

4. Ei iskeny yhtään. Ei edes sen vertaa, että jaksaisin mitään sanoa. 2 pojoa.

barros kirjoitti:

Tyler, The Creator - Tamale

Ala-arvoista musaa eli junkkia.

gojira kirjoitti:

4. Tyler, The Creator - Tamale

TatiTeThird kirjoitti:

4. Tamale

Nostecoff kirjoitti:

4. Tamale -
Pari pykälää ylempänä näemme esimerkkisuorituksen hyvästä humoristisesta rap-biisistä. Tämä sen sijaan on silkkaa v1ttumaista kusta. Ei naurata, ja unohdin biisistä kaiken sen loputtua. Ei koskaan enää.

Miksi kaikki inhoaa juuri tuota biisiä? Omasta mielestäni biisi on ihan hyvä ja sisältää nokkelaa satiiria, eli miksi kaikki vastanneet eiät pidä siitä? Johtuuko se räppääjästä? Musiikkivideosta? Sen omituisuudesta?

1907 viestiä

06.06.16 klo 18:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

the grandi-ma kirjoitti:

Kuuntelin tuon paljon puhutun biisin, enkä kyllä itsekään pidä siitä. Mutta koska en voi vastata muiden puolesta, siteeraan People's Choice Music [www.ubu.com] -projektia varten tehtyä kyselytutkimusta. Sen mukaan "ei-toivottu musiikki kestää yli 25 minuuttia, poukkoilee villisti hiljaisten ja äänekkäiden osioiden sekä nopeiden ja hitaiden tempojen välillä, ja sisältää äärimmäisen korkeita ja matalia ääniä. Siirtymät kappaleen eri osien välillä ovat töksähtäviä." Muita ei-toivottuja elementtejä olivat räppääminen, atonaalisuus (sävellajittomuus) ja poliittiset sloganit. Puolituntista kestoa lukuun ottamatta (luojan kiitos) Tamalessa ovat nuo kaikki. Harvoja myönteisiä puolia ovat laulajan miellyttävä ääniala ja hupaisa puhelaulu tavanomaisemman räppisäksätyksen sijaan.

09.06.16 klo 11:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei varmaan ketään haittaa, jos laitan uuden laululäjän, muutaman päivän topikkihiljaisuuden jälkeen..

1. Scarborough Fair/Canticle (folk, 1966)

2. Born to Run (rock, 1975)

3. Velouria (rock, 1990)

4. Open Your Heart (pop, 1981)

5. Wonderous Stories (prog, 1977)

Spoileri: näytä

the grandi-ma

09.06.16 klo 12:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Simon & Garfunkel - Scarborough Fair

Normaalia Simonilta ja Garfunkilta - eli tavattoman kaunista kuunneltavaa. Mielessä rupeaa pyörimään mielikuvaa, kun joku koskettelee silkkikangasta. biisin aavemainen tunnelma on jännä. Pidin kovasti. Folkkiduo on myös itselleni tuttu Miehuuskokeesta.

2. Bruce Springsteen - Born to Run

Tämän olen kuullut aikaisemmin. Fiilikset on vähän ristiriitaiset. Brucen laulaminen on miellyttävää korvillle, ja biisin mahtipontinen tunnelma lisää fiiliksiä.Toisaalta ajoittainen ylijenkkimäisyys häiritsee ja biisi on hieman yksitoikkoinen. Kallistun silti plussan puolelle.

3. Pixies - Velouria

Diggaan paljon Pixiesin kaltaisista bändeistä ja sen kaltaisesta musiikista, joten pidin tästä paljon. Nimestä voisi päätellä, että se on joku ylisentimentaalinen 80-luvun eurooppalainen oopperapoppibiisi, mutta väärin luulin. Musiikkivideo lisää biisiin paljon ja sopii hyvin. Ei tässä muuta kuin, että Nostecoff osaa tosiaan valita biisejä.

4. The Human League - Open Your Heart

Liian popmainen omaan makuuni, henkilökohtaisesti. Liian kasarimainen. Elektrotaustajumputusbiisi on ihan kiva, mutta en piittaa laulajasta. Aika tylsä ja helposti unohdettava.

5. Yes - Wonderous Stories

Ihan kivaa hippimeininkiä.

PS; Mites nämä vuorot nyt sovitaan, sen mukaan kuka haluaa? Mikä olisi sopiva määrä päiville, kunnes vuoro vaihtuu?

28.06.16 klo 16:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ketju ollut hiljaisena taas sen verran kauan että voinee varmaan panna jo uutta listaa eetteriin.

Tämä listaus on viimepäivien uutisten inspiroimana enimmäkseen NWOBHMia.

1. Praying Mantis - Children of the earth [www.youtube.com]
2. Pagan altar - Rise of the dark lord [www.youtube.com]