Tykin levyraati

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Tykin levyraati

Scarface

19.03.07 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voiskos raati vaikka siirtyä pienehkön tauon jälkeen etiäpäin?

SpaceCadet1

19.03.07 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisin ainakin tämän viikon aikana päivitellä tuota biisilistaa tiptop-kuntoon. Raatilistaa voisi varmaan tällaisen taoun jälkeen uusia.

J.Sinivuori

24.03.07 klo 00:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vihjettä tuli, että olisi meitin vuoro joten pistetäänpä uudet biisit kehiin.

1. Rush - The Trees
2. The Who - Baba O'Riley
3. Led Zeppelin -Whole Lotta Love
4. Iron Maiden - The Clansman
5. Death - 1,000 Eyes

1. Edelleen Rushin paras biisi, kerrassaan mahtavalta levyltä. 10/10

2. The Whon mahdollisesti parhaalta albumilta Whos Next:iltä oleva avausraita, joka on kestosuosikkini. 10/10

3. Ihmettelin, että tätä biisiä ei vielä ole ollut. Yksi maailman parhaista riffeistä tässä biisissä, ja Plant laulaa aivan upeasti. 9/10

4. Virtual XI:n ksi parhaista biiseistä. Blaze on loistava laulaja, mutta ei kuitenkaan levyn paras biisi. 9/10

5. Death metallin, isä ja kummisetä Chuch Schuldiner on biisissä loistavassa vedossa, tiukkoja riffejä toistensa perään. Mahdollisesti paras Death Metal biisi? 10/10

Cuomi

24.03.07 klo 00:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Kyllähän tää on Russin parhaita. Upeat sanoitukset ja Geddyn vokaalit, fiilis. Kyllääh - 10

2. Ehkä vähän itselläni kulunut mutta toimii edelleen. Hauskat synat alussa ja Daltreyn puhkumiset vielä kun The Who oli The Who - 8

3. Zeppeliiniä. Giganttirockin mammutit vetelee sitä mitä parhaiten osaa. Ei valittamista mutta en oo tälle vielä täysin lämmennyt - 8

4. Maidenin kehnoimman mutta silti aliarvostetun lätyn parhaimmistoa. Lyriikat on melko perus Harrista, kitaroinnista löytyy kaikkea hienoa ja Blaze on terässä. Täyttä Meitenii - 9

5. Kyllä! Deathin ehdotonta parhaimmistoa. Kitarointi on jotain yliluonnollisen mahtavaa, samoin Chuckin vokalisoinnit ja Genen rumputyöskentely. Ei tästä metalli voisi paremmaksi mennä. - 10

SpaceCadet1

24.03.07 klo 09:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki ohitte (mahdolliset biisistreamit tai musavideolinkit ei todellakaan olisi pahitteeksi)

Scarface

24.03.07 klo 12:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

http://www.youtube.com/watch?v=e3rOaAd2nEA The Trees

http://www.youtube.com/watch?v=4yX57LvxDko Baba O'Riley

Muita en jaksanu ettiä

1. Hemispheres levyn huonoin biisi, mutta yksi parhaista Rush biiseistä koskaan, kertonee jotain levyn yber loistavasta tasosta. 10/10

2. Hiukan kulunut, mutta aina niin loistava. 9/10

3. Zeppelin oli lempibändini vielä joskus, nykyään en kuuntele ollenkaan, ja tämäkin hiukka kulunut. 8/10

4. Tylsää Maidenia... 7/10

5. Ohi

J.Sinivuori

24.03.07 klo 12:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

http://www.youtube.com/watch?v=ZLo3KBGw8ic - Whole Lotta Love

http://www.youtube.com/watch?v=EI7YxkoxcYk - The Clansman

http://www.youtube.com/watch?v=1nWDajvWeG0 - 1,000 Eyes

Pahoitteluni, että unohdin videot laittaa, mutta tuossa nuo nyt ovat.

Schwarzenegger

16.04.07 klo 11:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miut saisi lisätä.

Grass

08.05.07 klo 12:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

1-3: ohi, ei jaksa muistella.
4. Maiden ei ole koskaan iskenyt, eikä myöskään tämä biisi 5pts.
5. Deathia varsin vähän kuunnellut, mutta varsin ok viisu 7pts.

tää levyraati junnaa kyllä aika paikallaan, vetääkö tätä enään kukaan?

Hän

08.05.07 klo 13:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

No jos kukaan ei jatka niin ketään ei varmastikaan haittaa, jos laitan itse parit tähän.

1. Xiu Xiu - Bishop, CA

01.07.07 klo 14:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

yrittäkääsnytedes

Harmonica

01.07.07 klo 22:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noh, missäs ovat kaikki musiikinharrastajat? Itse en musiikkia juuri kuuntele, joten mielipiteeni näistä taitavat olla yhtä tyhjän kanssa, mutta yritetään nyt ajan kuluksi ja junttiuteni paljastamiseksi (ja topicin pelastamisyrityksenä).

1. Hieno mystinen tunnelma. Pidän. Video tosin on vähän tylsänpuoleinen "kuvataan nyt jotain huonolla kuvanlaadulla" -tyylinen juttu. 7/10
2. Joitain kivoja melodianpätikiä aina välillä, mutta kokonaisuus ei oikein iske. 5/10
3. Tylsää rallatusta. 4/10
4. Myönnettävä se on: en ymmärrä räppiä. Sanoja pitäisi kai kuunnella, mutta en minä yleensä jaksa kuunnella niitä oikein muunlaisessakaan musiikissa, joten vielä vaikeampaa se on kun sanaripuli on tätä luokkaa... Ihan kivaa fiilistelytausta, mutta se ei nosta pisteitä kuin 3/10:een.
5. Tämä lienee jotain mustaa huumoria? Keskittymiseni/englanninkielentaitoni ei taida ihan riittää jutun sisäistämiseen, joten pakko antaa 1/10.

Siinä surkeimmat arvioinnit ikänä :)

withnail

01.07.07 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Tämän tyylinen yleensä iskee muhun, mutta ei tämä kappale. Vaikea saada kokonaisuudesta otetta, tosin vaikutusta saattaa olla post-tuska fiilingeillä. 5/10
2. Monet Pellen ja Sepastianin kipaleista tuppaavat muistuttamaan vahvoilla lääkkeillä rauhoitettua The Smithsiä, joka olisi lisäksi laitettu esiintymään lastenohjelmaan. Vähän samanlaiset fiilingit tästä biisistä. Parempiakin (tai no minua enemmän miellyttäviä) bändiltä löytyy. Laitetaan kuitenkin 5/10.
3. Jää aika mitäänsanomattomaksi. Tuhanteen kertaan samat ulinat kuultu, eikä miehen ääni iske/kosketa samalla lailla kuin esimerkiksi Mark Kozelekin. 4/10.
4. Rapista tykkään ja Sage on kiinnostava tuttavuus. Kiva kun foni soi pehmeästi, mutta pysyy silti katu-uskottavana. 7/10.
5. Kivan tyttömäinen ääni, mutta kappale ei kyllä erityisemmin säväytä. Sanoituksista voisi arvella löytyvän jonkinlaista avainta suurempaan ymmärtämiseen. Ehkä tämä sitten useamman kuuntelukerran jälkeen tuntuu paremmalta. Tällä hetkellä armollisesti voisi antaa 2/10.

mbay

21.11.07 klo 20:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämän topikin voisi joku seuraavana oleva laittaa taas pyörimään.

Matalahiilihappoinen

25.10.09 klo 20:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Wigwam - Losing Hold

2. Ratsia - Lontoon Skidit

3. Sielun Veljet - Toiset on luotuja kulkemaan

4. Sonic Youth - Death Valley '69

5. Sleepy Sleepers - Kuka mitä häh

HUOM: Kuunnelkaa tuosta kakkosesta VAIN SE EKA BIISI.

11.12.10 klo 02:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko kellään haisua, miten tällainen mukavan oloinen kyselyaihe on lopahtanut hiilihappoisen asiantuntevan oloisen listausten jälkeen. Oisko onni myötä ja jatkettais kummasti kiehtovan aiheen parissa tai vastaavassa?

(4. Sonic Youth = 10)

the grandi-ma

04.06.16 klo 18:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos tähänkin nyt saataisiin vähän herätytä. Jos jotakuta kiinnostaa, osallistukaa ihmeessä.

1.Red Hot Chili Peppers - Dark Necesseties

2.Eminem - Without Me

3.System of A Down - Cigaro

4.Tyler, The Creator - Tamale

5.Joy Division - She's lost control

Wayne 64

04.06.16 klo 20:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämähän vaikuttaa mukavalta tavalta löytää uusia hyviä kappaleita.

1. Punaisilta chilipippureilta en ennen tätä ollut tarkoituksellisesti kuunnellut yhtään kappaletta. Tämän olin tosin muistaakseni joskus kuullut radiosta, tai jotain. Todella rento ja juuri alkaneeseen lomaan hyvin sopiva biisi. Jotenkin tämä sai minut haluamaan sinne konsertille, joka ilmeisestikin on jossain vaiheessa tässä lähiaikoina. 9 pistettä.

2. Tarttuva, ihan kivaa riimittelyä ja biittiä tarjoava taidonnäyte. Aluksi pidin tätä noin viiden pojon teoksena, mutta aloin pikkuhiljaa loppua kohti pitämään tästä, joten pisteet meni sinne paremmalle puolelle. 8 pointsia.

3. Hiukan joitain Mozartin aarioita muistuttava metallibiisi. Kuitenkin liian itseään toistava, rasittavuuksiin asti. Enpä voi 3 pojoa enempää antaa.

4. Ei iskeny yhtään. Ei edes sen vertaa, että jaksaisin mitään sanoa. 2 pojoa.

5. Kokeellinen kummajainen. Samaa jankataan koko ajan, mutta niinkuin yleensä tässä se ei haittaa yhtään. Helposti yksi parhaista viime aikoina kuulemistani kappaleista. Rakastan tätä. 10 Pistettä.

Oli kyllä hyvin antoisaa kuunnella nämä kipaleet. Toivottavasti muutkin osallistuvat.

04.06.16 klo 23:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Dark Necessities -
Yhtye on pitänyt tutun tyylinsä. RHCP:n tyyli ei minuun kauheasti iske, mutta kyllä yhden irtokappaleen silloin tällöin jaksan ihan hyvin kuunnella.

2. Without Me -
Pidin tästä silloin kun tämä oli uusi ja soi radiossa. Olen tasaisin väliajoin palannut tämän pariin ja edelleen iskee. Kyllähän Eminemin näistä vähän röyhkeämmistä kappaleista löytyy aivan perkeleen hulvatonta läppää ja julkkisviittauksia. Iskevää biittiä unohtamatta. Eräänlainen klassikko.

3. Cigaro -
En kuuntele SOADia kovin usein, mutta en ole koskaan lakannut pitämästä siitä. Tämä kyseinen Cigaro oli ala-asteaikana hyvä naurunaihe erittäin törkeän lyriikkansa vuoksi, ja musiikillisesti se on SOADin raskaamman osaston hyvää keskitasoa.

4. Tamale -
Pari pykälää ylempänä näemme esimerkkisuorituksen hyvästä humoristisesta rap-biisistä. Tämä sen sijaan on silkkaa v1ttumaista kusta. Ei naurata, ja unohdin biisistä kaiken sen loputtua. Ei koskaan enää.

5.She's Lost Control -
Yksi maailman parhaista bändeistä, yksi maailman parhaista levyistä. Kyseinen kipale ei ole levyn parhaimmistoa, mutta tässä tapauksessa se tarkoittaa, että se jää vain himpun verran viidestä tähdestä.

Miten peli jatkuu, kuka laittaa seuraavat ja milloin?