Tykin levyraati

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Tykin levyraati

17.08.06 klo 22:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:
Nebb kirjoitti:

1. X Japan - Rusty Nail (video [www.youtube.com])
2. Tarot - Kyösti (mp3 [www.wingsofdarkness.net]) (ei tosikoille :) )
3. Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face (video [www.youtube.com])
4. Evergrey - Blinded (video [www.youtube.com])
5. Opeth - Ghost of Perdition

1. ohi
2. Ei uppoa omaan huumoriini yhtään. Onko tämä nyt hauska 3/10
3. CC on vain CC. Omassa Genressään ärjyä, mutta muihin verrattuna musiikillisesti aivan shittiä. Mutta ei se taidakaan olla tarkoituskaan. CC:n paras biisi 7/10
4. ohi
5. Loistavaa. Åkerfeldt on kyllä aika jumala. Puhtaista sävelistä aivan uskomattomaan örinään. Ehdottomasti Opethin parhaimmistoa. Häviää Ghost Reveriesillä vain Grand Conjurationille 9/10

19.08.06 klo 00:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mites löytyiskö uutta listaa, itselläni olisi kyllä setti valmiina :D

Tolppanen

19.08.06 klo 00:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Benelli kirjoitti:

Mites löytyiskö uutta listaa, itselläni olisi kyllä setti valmiina :D

Äläs yritä etuilla. :P Meikäläinen näyttää olevan seuraava listassa, odotan vain kierroksen päättymistä, ennen kuin viskaan settini kehiin. Sekin tapahtuu vasta ensiviikolla, kun edellinen alkoi toissapäivänä. 8)

19.08.06 klo 04:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Jaahans. Perusrokkia aasialaiseen malliin. Kasarihko kokonaisuus, mutta asenteesta huolimatta ei ainakaan näin kylmiltään vie sydäntäni. 7
2. Voisihan tämä olla hauska. Vaan sanoitus on niin väsyneestä kynästä ja ulottuvuukseton, että ei. 2
3. Örinästä en saanut selvää, sävelkuviot toistivat itseään. Pitkä ja siksipä peräti tylsä. (Klassikko? Hävettää ihan, mutta en voi itselleni mitään: ) 1
4. Dumbali-pumbali. Pinkeli-ponkeli. Räntätäntä. Ei erotu massasta. Mutta luettakoon nyt plussaksi ainakin se, että pojat osaavat kuvionsa. 4
5. -

19.08.06 klo 09:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

All spright! :wink: . Mistäs tuollaisen listan näkee?? Pitääkö sinne itse lisätä nimi? Ja heitäkkin hyvät biisit sitten sinne. :D Jatketaan harjoituksia...

19.08.06 klo 12:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Tiedänpä mikä biisi haastoi juuri Nuhalapion mitä simmut ei nää –biisin kaikkien päässä soivien ällökkiviisujen listalla. Henk.koht. opinion, että Japani ei ole kovinkaan kaunis kieli, mutta sekään ei oikeuta laulajalle koulutetun simpanssien soundia. No, ok liiottelin, mutta biisissä ei ole mitään koukkua, jolla se erottuisi genressään edukseen. Olen lisäksi yrittänyt kertaalleen nukkua oluelta maistuvan illan jälkeen, kun vieressä on pidetty X-Japan-karaokesessioita. Ymmärrätte vihani. Katkeruuteni. Jopa pisteeni. 3

2. ---

3. Nii joo, ja tässä vaiheessa vedän kaikki pahat sanat 1. kohdan osalta pois. Genren mörkösoundit laulajan osalta ovat hassuja. YYKAAKOO TSABADABADAA, siltä se kuulostaa mutta oikeasti taustalla ovat hyvin ”vihaiset” sanat. Perusriffittely on ihan kutosen arvoista, mutta siinäpä ne ilot ovatkin. 1

4. Tiluliluu! Ihan asennejätkä toi solisti. Näistä kirkkaasti paras, solisti siis. Video on niin perinteinen ja korni, että lopulta lähes hyvä. 5

5. Ghost reveriesin avausraita. En edelleenkään ole päässyt iäti ylistettyyn Opethiin sisälle. Jokin oma kiehtova taikansa pitkissä ja paljon erilaisia osuuksia sisältävissä progeiluissa silti aina on. 7

Benelli kirjoitti:

Mistäs tuollaisen listan näkee?? Pitääkö sinne itse lisätä nimi?

Tästä:

xx. IdigN1/Population1/nde - - x - x - <ei mukana>
xx. tähtilapsi - - - x x - - <ei mukana>
xx. Nelisilmä - - - - - x - <ei mukana>
-----------------------------------------------------------------------
Jo mukana olleet biisit näkee täältä:
Huomioitavaa on se, että parin aikaisemman vuoron biisit
eivät heti löydy tuolta, joten jos on pienikin epäilys siitä, että
biisi on ehkä ollut, kannattaa selata pari sivua taaemmaksi.

Che Guevara

19.08.06 klo 12:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olisiko minun mahdollista päästä raatipöytään mukaan?

OutlawPuppet

19.08.06 klo 13:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nebb kirjoitti:

Pidätin tätä listaa hieman, koska YouTube oli pari päivää down joidenkin päivitysten takia. Viimeiseen ei löytynyt oikein kunnon videota eikä ämpeekolmea.

1. X Japan - Rusty Nail (video [www.youtube.com])
2. Tarot - Kyösti (mp3 [www.wingsofdarkness.net]) (ei tosikoille :) )
3. Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face (video [www.youtube.com])
4. Evergrey - Blinded (video [www.youtube.com])
5. Opeth - Ghost of Perdition

1. Ainakin kavereilla on kirkkaat vaatteet :lol: Ei iske meikäläiseen oikein tämä, jos japanilaisesta musiikista pitäisi jotain valita, niin se olisi kyllä ehdottomasti Dir En Grey rankemmasta ja Aikawa Nanase popimmasta/rokimmasta. Ei eroa eurooppalaisesta vastaavasta musiikista muulla kuin laululla, ja kun laulajan ääni ei oikein innosta, niin eipä tästä voi oikein pitää. Väliosasta plussaa. 6/10

2. No huhhuh! :shock: Enpä olis heti uskonut Tarotiksi, olisi voinut luulla vaikka Klamydiaksi. Edes Marcon ääntä en tunnistanut. Kai tää ihan hauska vois olla, mutta tässä mielentilassa ei iskenyt lainkaan. Taidan pidättäytyä perinteisessä Tarotissa. 2/10

3. Cannibal Corpse perusmättöä. Nätisti jyräävät kitarat, mutta kun laulu (tai murina) ei iske niin piisistä ei jää oikein mitään muuta käteen kuin hienot riffittelyt. Kyllähän kaverit osaa soittaa ja CC edustaa ehdottomasti parasta A-ryhmää omassa tyylissään. Lisää melodioita kuitenkin meikäläiselle. 4/10

4. Tässä on sitten todella hienot melodiat ja synat, mutta jälleen ongelmaksi muodostuu laulajan ääni, joka ei erotu edukseen massasta millään tavalla. Muuten biisinä ihan miellyttävää. Instrumentaalikohdat toimivat todella vahvasti. 7/10

5. Kierroksen helmi! Opethin hienon tuotannon kirkkain kruunu ja varmasti yksi maailman täydellisimmistä kappaleista. Kaikki toimii upeassa tasapainossa ja onhan se Åkerfeld melkonen äijä! 10/10

26.08.06 klo 08:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulokset:
1. Opeth - Ghost of Perdition 9.00 (50%)
2. Evergrey - Blinded 6.29 (88%)
3. X Japan - Rusty Nail 5.71 (88%)
4. Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face 5.00 (100%)
5. Tarot - Kyösti 2.71 (88%)

Aika niukahko voitto Opethille. :D

Tolppanen pistäköön listansa.

Tolppanen

26.08.06 klo 16:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Iron Maiden: Hallowed Be Thy Name
2. Bruce Dickinson: Tears Of The Dragon (Kuuntele:http://www.youtube.com/wa...jLsc&mode=related&search=)
3. Gamma Ray: Rebellion In Dreamland (Kuuntele:http://www.myspace.com/gmmaray, biisi pitää valita itse jos joku muu biisi alkaa soimaan)
5. Pink Floyd: Comfortabely Numb

Nonniin. Laitoin kakkos- ja kolmosbiisistä linkit, että voi kuunnella, eli kauheasti tuskin tulee "ohi"-vastauksia. Ja omat mielipiteet:

1. Maailman 3. paras biisi ja Irman paras. Mitä muuta voi sanoa? Täydellisyyttä alusta loppuun.

2. Aivan mielettömän kaunis balladi, Dickinsonin parhaita soolobiisejä koskaan, ellei jopa paras.

3. Gamman paras biisi ehdottomasti, upea ja pitkähkö eepos ja samalla biisi, jonka kautta tutustuin Gamma Rayhin.

4. Mainio biisi Ozzylta ja samalla yksi hänen parhaista biiseistään. Kaikki on kohdallaan, etenkin toimiva kertsi.

5. Tässä kohtaa olenkin jo aivan sanaton. Tässä biisissä on maailman paras kitarasoolo by David Gilmour ja meinaan nyt justiinsa sitä toista sooloa, vaikka se ensimmäinenkin on tosi hyvä. Uskomaton biisi, maailman parhaita.

Ja kaikille biiseille napsahtaa tietenkin se 10/10.

Jope Pitkäviha

26.08.06 klo 16:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

3. Gamma Ray: Rebellion In Dreamland
5. Pink Floyd: Comfortabely Numb

1. Maidenin parhaita ehdottomasti, upeaa kitarointia. Sanoitukset ovat loistavat. 10.
2. -
3. Tusinaheviä. Vokalisti omaa kaamean äänen ja mukamahtipontinen "I'm on my way!"-huuto tuo mieleen jonkun Teräsbetonin. Ja Teräsbetonihan on perseestä. 2.
4. -
5. Pinkkareiden parhaita, haikea ja järisyttävän hieno kappale. Upea soolo. 9.

Scarface

5. 10/10

Nebb

26.08.06 klo 17:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

5. Pink Floyd: Comfortabely Numb

1. Diibadaabaperusheviä. Maiden ei ole enää iskenyt pariin vuoteen ja lisäksi ko. biisi on näitä pakollisia tylsiä hittejä. 4
2. Bruden tuotantoon en ole kauheasti tutustunut mutta tämä biisi on tuttu kyllä. Hyvä kappale ja hieno kertosäe. 7
3. Gamma Ray veti 2005 Tuskassa oikein positiivisen ja energisen setin vaikka bändin tuotanto ei olekaan minulle tuttua. Ei mitään maata mullistavaa, samanlaisia saksalaisia bändejähän on vaikka muille jakaa mutta silti ihan kuunneltavaa. Kertakuuntelulla biisistä ei hirveästi jäänyt mitään mieleen. Taustamusiikiksi sopii mainiosti. 6
4. -
5. Upea kappale. Pink Floydia oikeastaan pakkosyötin itselleni viime kesänä ja kyllähän se alkaa pikku hiljaa avautumaan. Sooloa tuskin tarvitsee kehua, kautta aikojen yksi parhaita. 10

Che Guevara

27.08.06 klo 10:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

2. Bruce Dickinson: Tears Of The Dragon
3. Gamma Ray: Rebellion In Dreamland (, biisi pitää valita itse jos joku muu biisi alkaa soimaan)
5. Pink Floyd: Comfortabely Numb

1. Vähäisen Maiden kokemuksen takia en voi (vielä) lähteä tätä heidän parhaimmakseen kutsumaan, mutta kuuleman perusteella nousee sinne 9/10 tasoon. Absolut favorut kitaraspeeling. Toisin sanoen fiilis kohillaan tässä biisissä.
2. Kuka keksi keksin? Tämä äijä osaa näköjään vetää soolonakin. Kuullostaa ihan lemmiskelybiisiltä, mikä ei muuten ole huono juttu se. Komppaan! 8/10
3.Ohi
4.Ohi
5.Ohi

Sori. :oops:

28.08.06 klo 03:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

5: Tämä on vähän kuin keskivertosamppanja. Jossain vaiheessa maistuu vähän parasta huonommalta, jossain vaiheessa yhtä hyvältä kuin paras. Yhtä kaikki, tykkään. Eli siitä 9/10

- muut ohi -

Kustaa

28.08.06 klo 13:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä tää on Irman parasta antia. Ehdoton klassikko. 10

2. Bruce Dickinson: Tears Of The Dragon
Brucen sooloilua joka ei nyt niin omaperäistä olisi että olisi Irman ohella jaksanut innostaa Eka sooloa (Balls to Picasso) lukuunottamatta. Ihan jees biisi. 7

3. Gamma Ray: Rebellion In Dreamland
Ei oo innostanu koskaab tää Hansenin Halloweenin jälkeinen elämä...

Ei Ozzyn parhaalta kaudelta. Ihan jees. 7

5. Pink Floyd: Comfortabely Numb
Enpä oo kuullut kuin Scissor Sistersin version kyseisestä biisistä joka on kyllä aika ärsyttävä ininä...

Kaiser

28.08.06 klo 15:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. \,,/ 10/10
2. Brucen soolotuotannon helmiä. Erittäin kaunis kappale. 10/10
3. Ei ollenkaan huono kipale, vaikka ei power metal täysiä iskekään. 8/10
4. Ehkä sain yliannostuksen tätä pelatessani GTA: San Andreasta, sillä lähinnä vaan vituttaa tämä biisi nykyään. 5/10
5. Bändin parhaita. 10/10

28.08.06 klo 23:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

5. Pink Floyd: Comfortabely Numb

1. Biisi, jonka nimen kirjoitan aina väärin. Eli en "oikeasti". Joten skipataan nimi, mutta biisihän on perus Ironi. Melkein voisi napsaista seiskan, mutta annetaan levyraatihenkisen hämmentävä kasi, koska yhtye on sentään sieltä Itä-Lontoosta Hammersien seuduilta. :twisted: 8

2. Oikeasti ohi.

3. En oikeasti tuedä koko yhtyettä ja olen laiska klikkailemaan.

4. En oikeasti muista.

5. Comfortably numb paranee joka kuuntelulla. Ihan kuohujuomaan en vertaisi, mutta fiiliksessä on kyllä jotakin katalasti juovuttavaa. 9

OutlawPuppet

30.08.06 klo 11:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

5. Pink Floyd: Comfortabely Numb

1. Iron Maidenin parhaimpia biisejä, toimii loistavasti sekä levyllä että livenä. Biisin perustana upea tarina. Number of the Beastin paras biisi. 10/10
2. Brucen soolotuotannon elittiä. Koskettava ja kaunis biisi, jossa Bruce pääsee käyttämään ääntään hienosti. Ei kuitenkaan pääse Iron Madenin tuotannon tasolle. 9/10
3. Gamma Ray ei ole koskaan iskenyt, eikä tämäkään tee poikkeusta. Tylsä. 3/10
4. No More Tears levyn parhaimmistoa. Varsinkin Zakk Wylde on iskussa, eikä vinguttele liikaa. Ozzyn äänikin on ehkä uransa parhaimmassa terässä. Muutenkin loistavan biisin on Lemmy kirjoittanut. 9/10
5. Hieno biisi! Ei voi muuta sanoa. Soolot aivan mielettömiä ja biisin tunnelma todella hieno. Pink Floyd alkaa hiljalleen avautumaan muutenkin. Paras Floyd biisi mitä olen tähän mennessä kuullut. 10/10

J.J. Egomies

10.09.06 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Hyvä tunnelma biisissä, bändin parhaita. 10p

2. -

3. En jaksa alkaa kuunnella.

4. Hyvää Ozzya, joskaan ei levynsä parhaimmistoa. No More Tears on minulle ehkä juuri SE Ozzy-levy, joka sisältää timanttisia kappaleita toisensa perään. Silti hyvä biisi. 7p

5. Uskomaton tunnelma ja todella hienot soolot. Tästä ei Pink Floyd paljoa parane. 10p