Tykin levyraati

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Tykin levyraati

15.04.06 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Herra JJ VilleVilenin kommentteja siivoiltu. Kierros kun ei enää sattumoisin ollut auki, joten nollataulu veti nollat väärään aikaan. Ei liene uutta? :wink:

Mutta jospa kokeiltaisiin käynnistellä Levyraatia taas Wapun jälkeen. Kolmisen viikkoa paussia tekee kai hyvää osallistujamäärille... näin ainakin toivon...

07.05.06 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Halloo..?

07.05.06 klo 23:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jope Pitkäviha kirjoitti:

Halloo..?

Soititte juuri Arsin Wialliseen Puhe-elinvastaajaan. Paikalla ollaan. Voitte jättää viestin kuultuanne äänimerkin tästä voorumista. Ts. Levyraati on kä(y)nnissä taas. Vielä kun tietäis kenen vuoro olikaan.

EDIT: Whait or Terwapiru.... halloo part 2?

whait

09.05.06 klo 23:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Just when I thought that I was out they pull me back in."

Arsin ansiosta teen nyt comebackin tykin voorumeille kun yksityisviestiä oikeen vaivautu lähettämään. Kiitoksia huolenpidosta. Sitten vielä pitäis kekata universaalisti tunnettuja piisejä joita ei ole sanottu...

5th. Richard Cheese - Down With The Sickness

Pieniä tuntomerkkejä jollei parit nimet eivät heti kilisytä kelloja:
Rollari biisi löytyy Pelon & Inhon lopusta, R. Cheese taas löytyy tuoreen Dawn of the Deadin keskivaiheen montaasista. Loput ny taas tietää kaikki... (?)

1st. Sugarhill Gang - Rapper's Delight 10/10
Epäilemättä Top-5 kamaa omalla listalla. '79 hitti eikä päivääkään ole vanhentunut. Ainoan oikean 14min 30sek pitkän version jaksaa kuunnella tuskitta läpi vaikka kahteen kertaan.

2nd. Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash 10/10
Myönnettäköön että rakkaus tähän biisii on Pelon ja Inhon ansiota... kohtaus jossa tämä esiintyy on vaan niin mainio ja siihen tämän pakostakin yhdistää. On tätä tullu laulettua fillarilla sotkiessa humalapäissään holkki suussa, Amerikan lippu kaulan ympärillä ja sulkia päähineessä. Huokuu yli-hyvää fiilistä.

3rd. Blondie - Atomic 10/10
Kaikki kaverit inhoo tätä mutta mitäs he musiikista tietävät? Ei niiden lyriikoiden aina tarvitse olla fiksuja tai edes vaihtelevia, kunhan saundi on kohdallaan. Ja onhan se.

4th. Queen - Too Much Love Will Kill You 9/10
Aika tuore tuttavuus mutta tullut jäädäkseen. Kyllä tämmösen hipitihop-hemmonkin sydäntä koskee kunnon vetistely.

5th. Richard Cheese - Down With The Sickness 10/10
Riku Juusto on jumala! Kantapaikan soittolistasta löytyy lähes kaikki Rikun levyt joihin olen perehtynyt aika tuoreeltaan. Riku siis laulaa pelkkiä jazzahtavia kamarimusiikki-kovereita tämäpäivän (ja joskus eilisenkin) nuorisomusiikista. Rikun kipaleet uppoavat meikään joskus pelkästään absurdiuden vuoksi mutta useimmiten halvatun svengistä saundista, ko. biisissa on läsnä molemmat ominaisuudet.

OutlawPuppet

10.05.06 klo 08:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Do dii, päästään taas pitkästä aikaa levyraadin kimppuun! Mutta kuten edellisilläkin kierroksilla, suurin osa menee ohi, joten tässä arvostelut:

1) Ohi
2) Ensimmäisen kerran kuulin biisin Whoopi Goldbergin komediassa Jumpin' Jack Flash. Oli muuten pentuna suokkarileffa :D Biisi on todella hyvä ja toimii. Tuo aina mieleen leffan ja tulee hyvä mieli kun muistelee kuinka paljon tulikaan naurettua pentuna sille. Mielestäni Rollareiden parhainta matskua, ehdottomasti. 9/10
3) Olen varmasti kuullu, mutta ei tule mieleen, eli ohi.
4) Queen on varmasti yksi hienoimpia bändejä mitä on olemassa. Tämä biisi on jäänyt jotenkin pimentoon, vaikka hieno ja kaunis kappale onkin. 8/10
5) Ohi

10.05.06 klo 13:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

5th. Richard Cheese - Down With The Sickness

1. Rappia jumaloiva kaverini lähetti tämän minulle mesessä pari viikkoa sitten. Täyspitkänä. Aivan jumalattoman tylsä ja yksitoikkoinen biisi, joka tuhlasi elämästäni 14 minuuttia. Kuin hämähäkin söisi. 0.
2. Letkeä ja suht. hyvä biisi, mutta paikoitellen tylsä ja Jaggerin ääni tuppaa ärsyttämään. 6.
3. -
4. Freddien ääni on aivan mahtava ja muutenkin biisi on yksi Quuenin parhaimpia. Hieno biisi, joka vedetään tunteella. 9.
5. -

10.05.06 klo 14:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

whait kirjoitti:

5th. Richard Cheese - Down With The Sickness

No teretulemasta mukahan raskaansarjan vääntöihin!
Ja pojot:

1. "Rapper's delight" -titteli vilahtaa jokaisessa "hits of 70's" -kokoelman mainoksessa, jossa Herra Kestohymy esittelee juuri valkaistua hammaskalustoaan. Joskus mukaan astelee jopa Nti Silikoni ja intoutuu heiluttamaan peräpäätään 10 sekunnin mainosklippinä soivan Rapper's delightin basslinen tahtiin. Se on niinku groove ja hip, joskus jopa hop, osta heti, nopean tilaajan etuna kuva tanssivasta Travoltasta ja sekä ihanaisesti nostalgiaväreihin painetun "check it out, i'm the c-a-s-a-n-the-o-v-a" -lippiksen. Kaikki tämä ostoskanavalta.
No niin no. Rapper's delight omaa kyllä ihan klassikon aineksia. Flow'ta pukkaa, niin että meitsi menee välillä sanojen kanssa hukkaan... siis näinkö tosiaan?

we're still friends with a hip hop the hippie to the hippie
the hip hip a hop a you dont stop the rockin to the bang bang boogie

Tiukkaa tekee, varsinkin kun näillä äänijänteillä tekee tiukkaa pysyä Niskiksen Elegian laulutemmossa. Mut nää vaan osaa. Vähän tulee blingbling-fiilis näin vanhasta viisusta.
Kivoista kilinkalin-väliosioista, letkeääkin letkeämmistä taustoista (huomaan välillä keinuneeni kuin Ostoskanavan myyntitykkiduo: varmasti pelottava näky) napsuu pojoja. Samoin fiiliksestä, joka tuo mieleen Daft Punkin 70-luvulle kumartelevan Discoveryn. Yksi miinuspiste pituudesta ja toinen siitä, että sanoitus on inspiroinut Las Ketchupia... :| 5

2. Hypähdän ohi.

3. Blondi(e) kasarihumpauttaa meitä! Tai sitten kyseessä on suksimainos! En ole vieläkään oikein päässyt selville, vihaanko vai rakastanko sitä nakuttavaa taustakomppia, joka pistää pään nykimään, vaikkei piittaisikaan viisusta. Monotonisuudelle ja nakutukselle 6

4. Ensimmäinen kuuntelukerta (jos ei lasketa niitä n kertaa kun äitee on viisua kuunnellut, kun olin penska): Jokaisen kiljudiggarin lempiballadi, sen Championia ylistävän toisen ohella. Kyllähän Freddien äänen tunnistaa aina, ja biisi on yllättävän pelkistetty Queeniksi.
Toinen: kuuntelinpa sanatkin (tulee oltua enkkulyriikkojen kanssa joskus laiskahko) ja huh, mikä itkuvirsi sieltä takaa paljastuukaan: olen vain pala siitä miehestä, joka olin, aah-niin-suolainen-sade lankeaa... nyt voisi varmaan odottaa huonoja pojoja...
Kolmas: mut ei. Ei tuu huonoja pojoja. Freddien sukeltelureissu itsesääliin toimii paremmin kuin muistelinkaan.

In my tangled state of mind
I've been looking back to find
Where I went wrong!

Itkuvirsikirjan sivujen kääntelystä ja kertosäkeen nostatuksesta napsahtaa vahva 9.

5. Näi o juustot, notta ohi män.

Arviomies

3. 10 p. Debbie Harry 8)
4. 9 p.
5. -

11.05.06 klo 18:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Protestoin, en tunne yhtäkään mainituista biiseistä. Enkä sano tätä vain kettuillakseni. :x

DELETED

12.05.06 klo 00:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

14.05.06 klo 13:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulokset:
1. Queen - Too Much Love Will Kill You 8.75 (67%)
2. Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash 8.00 (67%)
2. Blondie - Atomic 8.00 (33%)
4. Sugarhill Gang - Rapper's Delight 4.67 (50%)
-. Richard Cheese - Down With The Sickness ---

42. Taikaviitta <new>
xx. Jaqqe/Jarkko K x x x x - - <ei mukana>
xx. Mask - - - x x x <ei mukana>
-----------------------------------------------------------------------
Jo mukana olleet biisit näkee täältä:
Huomioitavaa on se, että parin aikaisemman vuoron biisit
eivät heti löydy tuolta, joten jos on pienikin epäilys siitä, että
biisi on ehkä ollut, kannattaa selata pari sivua taaemmaksi.

SpaceCadet1

15.05.06 klo 18:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ah voih, unohtui omat pisteet rankata. Kiva kuiteskin että kiekkaa herätellään uudelleen, toivotaan että kesäaktiivisuus pysyy siedettävissä tasoissa :) Huomautukseksi muuten, että www.youtube.comin lisäksi biisejä voi linkittää esmes. www.myspace.comin kautta, niin kauan kun artistinimi ja streamin kautta kuunneltava biisi on tiedossa. Muitakin ilmaismusiikkisaittivinkkejä kuullaan ilomielin :wink:

Myspace-artistista esimerkkinä vaikkapa Eagles of Death Metal: http://www.myspace.com/eaglesofdeathmetal

edit: varmaan tähtilapsi tai IdigN1 voisi heittää uutta kehiin, ellei edelliset sitten satu foorumilla piipahtamaan ennen sitä.

17.05.06 klo 13:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Josko MäDiggaanNunostaIhanSairaasti pistäisi meille uutta settiä? Eipä nääs edes YV tunnu auttavan (enkä puhu kiekosta) vuorossa olevien tavoittamiseksi.

Kustaa

18.05.06 klo 14:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Jäihin lyöminen kyllä kivasti tappaa kyseisen listalla venymisen ja jonottajat unohtavat koko systeemin. Jos "vaikka Nuno pieraisisi, niin antaisin sille kympin" (vrt. MäDiggaanNunostaIhanSairaasti) ei herää ja laita settiä, niin ehdotan vanhan jonotuslistan heittämistä romukoppaan ja uuden perustamista aktiivitilassa olevien nimissä...

18.05.06 klo 16:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olin huomaavinani että joku sanoi 3(!) päivää sitten että minä voin laittaa omani ellei joku minua ennen olevista ilmesty tänne ennen sitä. Kyllä täällä hereillä ollaan oltu, en tiennyt että 3 päivää odottelua olisi liian pitkä aika... No, minut voi muutenkin repiä pois listasta.

19.05.06 klo 13:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin no, jos JOKU nyt vaikka pistäisi biisit? Esim joku heistä:

21. Terwapiru - - - x - x < VUOROSSA NYT! >
22. Grass - - - x x -
23. tähtilapsi - - - x x -
24. Population1/nde/IdigN1 - - x - x -
25. Jurpo - - x x - -
26. Tuomas - - - - x -
27. Arviomies - - - - x -
28. Gggolem - - x - - -

Tuo vuorolista on ollut käytössä nyt jo kaksi vuotta (helvetin pitkä aika muuten tällaiselle voorumitasoiselle raateilulle) ja venynytkin aika pitkäksi. ~40 "innokasta" biisien laittajaa, joista ehkä 6-10 käy myös katsomassa toisten settejä.
Ja listahan on vain suuntaa-antava, ei suinkaan ihan pilkulleen otettava. Lisäksi ihan perustapana on ollut, että jos joku ei 24 tuntiin ole ilmestynyt, niin senkun etuilee pari sijaa. Kun kierrosmetodilla mennään, niin ei siinä kukaan voi päästä vetämään enemmän settejä kuin muut!
Olen ottanut tässä viime kierroksilla tavakseni ilmoittaa ihan YV:nä vuorossaoleville, mutta eipä sekään auta.

Ja mitä siihen tulee, että joku on jättänyt foorumin, niin en todellakaan tiedä tämänhetkistä tilannetta. Täällähän on vallalla tuo mahtipontinen poistumistapa, että kun lähdetään niin laitetaan avioeropaperit viritteille ja ilmoitetaan Seiskassa, että Tykin foorumi ei antanut tarpeeksi usein. Vaikka kuinka ruinasin.
Sitten yhtäkkiä ollaankin takaisin kuin Mervi Matin sylissä...

laalaalaa, settiä kehiin. Piste. 8)

20.05.06 klo 12:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Turha tätä on enää pitkittää:

1. The Pixies - Monkey Gone To Heaven (Doolittle, 1989) [video] [www.youtube.com]
2. The Red Hot Chili Peppers - Snow (Hey Oh) (Stadium Arcadium, 2006) [livevideo] [www.youtube.com]
3. Alice Cooper - I'm so Angry (The Eyes of Alice Cooper, 2003)
4. Flogging Molly - The Likes of You Again (Swagger, 2000) [video] [www.youtube.com]
5. The Ramones - The KKK Took My Baby Away (Pleasent Dreams, 1981) [livevideo] [www.youtube.com]

1. Pixiesin paras. Äärettömän kaunis ja hieno renkutus. Kertosäe on maailman paras. 10.
2. Aivan mahtava biisi uunituoreelta Stadium Arcadiumilta. Kaikki on kohdallaan. Tämä on sitä parasta mahdollista Pepperssiä. 10.
3. Suosikkibiisini. Alice läpäisee koko loistobiisin matalalla ja käheällä äänellään ja kertosäe nostaa hiukset ja kädet pystyyn. 10.
4. Hilpeä, nopea ja räväkkä repäisy yhtyeen parhaalta levyltä, Swaggerilta. 10.
5. Ramonesin paras. Poijjaat eivät ole parhaita mahdollisia soittajia, mutta tunteellahan nämä piru vie vedetään! 10.

20.05.06 klo 12:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jope Pitkäviha kirjoitti:

3. Alice Cooper - I'm so Angry (The Eyes of Alice Cooper, 2003)
4. Flogging Molly - The Likes of You (Swagger, 2000) [video] [www.youtube.com]

1. Ohi, että heilahtaa
2. Ja taas!
3. Kuultu on, muistaa ei voi
4. Yksi loistavan levyn parhaita biisejä. Äärimmäisen rock, asenteellinen ja jopa hauska, omaperäinen revittely, jonka mukana kuuluu hoilata äänijänteet pitkinä. On siinä sitten naapureilla ihmettelemistä... PS: Kipaleen nimihän on The Likes Of You AGAIN. :wink: 10 p.
5. Jeah, erittäin vetävä renkutus Ramonesilta. Niitä Ramones-kappaleita, jotka jopa muistaa kuunneltuaan. 8.5 p.

OutlawPuppet

20.05.06 klo 13:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Ohi
2. Ihan kiva biisi. Täytyy kuunnella useamman kerran, että saa oikean käsityksen, mutta näin yhdeltä kuuntelulta voi sanoa, että hyvää RHCP:tä. 8/10
3. Joskus kuultu, mutta nyt ohi.
4. Ohi
5. Loistava biisi upealta bändiltä. Ehdottomasti Ramonesin parhaita, joka on todella paljon sanottu. Myöhäissyttyneenä Ramonesiin täytyy sanoa, että on vielä paljon kuunneltavaa :) 9½/10

20.05.06 klo 13:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muuten, jos joku ei huomannut, niin kaikkien kappaleiden, kolmosta lukuuottamatta perässä on linkki videoon, josta voi kuulla kappaleen ja arvostella täällä. :wink: