Parhaat levyt

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Parhaat levyt

12.10.04 klo 23:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsin 60-ja 70-luvut meni mun mielipiteiltäni täysin nappiin, mutta sitten mentiin metsään 8) Mike Oldfield oli muistaakseni 17-vuotias kun teki "tubular bells" albumin. Soitti itse kaikki soittimet, taisi eri vehkeitä tulla yhteensä joku 30-40. Paha pistää paremmaksi.

gggolem

Jamiroquai - Synchronized
Sevendust - Home
Incubus - Morning ViewYes - Close to the Edge
Mourning Widows - Furnished Souls for Rent

Ennen kuulumatonta... En tiedä ketään muuta joka tykkäis Morningista. Johtuu varmaan siitä että kukaan ei tykkää Incubuksesta...... :roll: Mä rakastin ennen Synkronizedia mutta oon tullut siihen tulokseen että The Return of the Space Cowboy on parempi. Se sisältää maailman parhaan laulun: Manifest Destiny. MIKÄÄN ei mene sen ohi. Tuli vaan mieleen...

22.10.04 klo 17:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

23.10.04 klo 15:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

23.10.04 klo 16:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Beatlesin parasta albumia Revolveria on tullut myös viime aikoina kuunneltua paljon.

Acedia

23.10.04 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

23.10.04 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Acedia kirjoitti:

Muuten oikein, mutta se on Abbey Road, eikä Revolver. :wink:

Nyt on pojilla mennyt pahemman kerran levyt sekaisin, puhutaan siis Sgt. Pepperistä. :D

23.10.04 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Acedia kirjoitti:

Muuten oikein, mutta se on Abbey Road, eikä Revolver. :wink:

Kai kaveri nyt tietää mitä levyä on kuunnellut :wink: Mutta jos tota parasta meinaat, niin paras levyhän on White Album. Ei siitä pääse ei yli, eikä sitten ympäri.

24.10.04 klo 21:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Acedia

24.10.04 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Joy Divisionin Closer on aivan tajuttoman hyvä angstilevy. Unknown Pleasures pitäisi ostaa.

Siinä onkin kaksi suosikkilevyäni. Kannattaa ehdottomasti ostaa ja sitten New Orderilta Low Life ja Technique - ainakin. 8)

Kaiser

25.10.04 klo 00:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Amorphis - Elegy (1996)
Amorphiksen epätasaisen uran paras levy, suomimetallin merkkiteos. Tämä oli ensimmäinen Amorphis-levy, jossa kuultiin "puhtaita" vokaaleja (bändiin liittyi toiseksi laulajaksi Pasi Koskinen, joka juuri vähän aikaa sitten bändistä erosi..) ja musiikki oli myös entistä progressiivisempaa, vaikka death metal -vaikutteet olivatkin yhä suuresti pinnalla. Edellisen levyn (Tales From the Thousand Lakes) sanoitukset perustuivat hyvin pitkälti Kalevalaan, tällä levylä puolestaan Kantelettareeseen [www.angelfire.com], ja ne ovatkin erittäin hienoa luettavaa. Kertakaikkiaan hieno ja täydellinen levy, jolle ei voi antaa kuin täydet pisteet: *****

08.11.04 klo 00:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

08.11.04 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juicen Boogieteorian alkeet ala-astetta varten lyhyt oppimäärä on kyllä yksi maailmankaikkeuden kovimmista pitkäsoitoista.

McYaballow

10.11.04 klo 14:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland [ubl.artistdirect.com] (1968)
Mahavishnu Orchestra - The Inner Mounting Flame [ubl.artistdirect.com] (1971)
Mahavishnu Orchestra - Birds Of Fire [ubl.artistdirect.com] (1972)
Billy Cobham - Spectrum [ubl.artistdirect.com] (1973)
Chick Corea - Lepprechaun [store.artistdirect.com] (1975)
Stanley Clarke - Journey To Love [ubl.artistdirect.com] (1975)
Steely Dan - Aja [ubl.artistdirect.com] (1977)
Billy Cobham - Culture Mix [inandout.edbert.de] (2002)

10.11.04 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

McYaballow, ootkos tuollaista Mahavishnua kuullu kuin "The hidden tapes" tai jotain?

Misaele
2016 viestiä

15.11.04 klo 16:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cold - 13 Ways To Bleed On Stage. Viiden tähden albumi, melankoliaa parhaimmillaan, tai sanoisinko melankolisimmillaan.

Samaan kategoriaan lukeutuu myös Coldin uudempi tuotos Year of the Spider.

15.11.04 klo 17:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomasti kovaa iskeviä plattoja ainakin allekirjoittaneelle.

WASP: Kill Fuck Die. Silkkaa raakuutta. Soundi on särön ja selkeyden rajoilla, mutta meininkiä ja vimmaa on kuin pienessä pitäjässä.

CMX: Discopolis. Vaikea löytää tältä levyltä huonoa kappaletta. Sellaista ei ole.

Garbage. Version 2.0. Hieno ja tehokas levy. Musiikki toimii uskomattomalla teholla ja levy on itsessään tyylikäs paketti jo itsessään.

Misaele
2016 viestiä

17.11.04 klo 10:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Audioslave - Audioslave
Like a Stone on varmaan kaikille tuttu, mutta levy sisältää monta muutakin tyylikästä balladia. Cornell vetää muutamassa biisissä aivan uskomattoman hienosti. Tsekatkaa Shadow In the Sun ellette usko - levyn parasta antia.

Coldplay
Parachutes (2000)
herkkää ja kaunista kitarapoppia.

A Rush of Blood to The Head (2002)
Sama meno jatkuu, nyt hiotumpana ja osin melankolisempana.

Keane - Hopes and Fears (2004)
Pianovetoista poppia. Muutama hieno biisi.

Guns n' Roses - Greatest hits (2004)
Bändi joka ei esittelyjä kaipaa. Mahtavia hittejä sisältävä kokoelmalevy.

Kebottaja

17.11.04 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

g-sport kirjoitti:

Guns n' Roses - Greatest hits (2004)
Bändi joka ei esittelyjä kaipaa. Mahtavia hittejä sisältävä kokoelmalevy.

Omasta mielestäni harvinaisen huono kokoelma :? Covereitakin on lähes puolet. Parhaat biisitkin puuttuu.

Cuomi

17.11.04 klo 20:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei prkl, nyt täytyy laittaa pieni päivitys:

Iron Maiden - Powerslave Ehkäpä paras koskaan kuulemani albumi. Jokainen kappale ainutlaatuinen, jopa Back in the Village ontuvasta kertsistään ja Flash of the blade hirveähköstä alustaan huolimatta. Koko kööri täydessä vireessä. Aces High, 2 Minutes to midnight, Powerslave, The Duellists, Rime Of The Ancient Mariner.......