Parhaat levyt

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Parhaat levyt

Rakr

05.04.04 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tsuneo Imahorin koko tuotanto, ainoo vaan että osa levyistä pitäis tilata vielä Japanista.

15.05.04 klo 10:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Jippii! Vihdoin joku muukin hehkuttaa OK Computeria! Maailman nerokkain ulkomainen levy tämän tallaajan mielestä. Eikä näytä muutenkaan huonolta tuo listasi.

OK Computerissa on vain se jokin hypnoooottinen tunne, se vie mennessään ja kuuntelija tuntee jotekin vain irtautuvan tästä maailmasta.... sitä on vaikea selittää sanoin, se pitää vain kokea. Paranoid Android-biisi on yksi rockin kultakimpaleita Mutta onhan se luonnollista etteivät kaikki tästä hyvin kokeellisesta albumista diggaa. Noh, päätin hieman laajentaa listaani nyt, olen asetellut genreryhmiin:

Rawk

Cypress Hill - Cypress Hill

Arsi T. Elokolikko

15.05.04 klo 11:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpaceCadet1 kirjoitti:

Niin, onhan OK Computer jollakin tapaa kokeellinen, mutta kun vertaa Kid A:han ja Amnesiaciin, niin tuo valloittava alakulon verkko kuulostaa lähes poppislinjalta, joka kyllä vie mennessään. Paranoid Android ja Let Down ovat aika hypnoottisia rokkiraitoja, kun taas Karma Police ja No Surprises etenevät laahaten ja NIIN mahtavasti... jne.

Oletkos Daft Punkia kuunnellut? Meinaan, että jos Kemikaaliveljekset ja Prodigy iskevät niin DP on kuin tehty sinua varten. Itse ainakin nostan Homework-levyn Elektronican/Drum'n'Bassin suurimmaksi legendaksi, vaikkei tämä musiikkisuuntaus olekaan kaikkein lähimpänä sydäntäni.

Screwball

15.05.04 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Machine Headin Burning Red täytyypi mainita

Migelo

15.05.04 klo 12:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tää uus Scorpion on aika kova. Suosittelen ainakin koekuunteluun! Levyn nimihän on Unbreakable. Toinen viime aikoina kovasti iskeny on Edguy-Hellfire Club. Huippu levy sekin!

arska

15.05.04 klo 13:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uusi Scorpions on tosiaankin melko yllättävä veto tuolta viimeaikoina slovariosastoa suoltaneelta bändiltä.

Kaiser

15.05.04 klo 15:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vois pitkästä aikaa hieman päivittää listaa:

Dream Theater - Scenes From a Memory
Minusta tämä on kyllä DT:n paras levy. Tämä on myös teemalevyjen parhaimmistoa - tarina on kerrassaan upea. Images & Words pääsee aika lähelle tämän loistavuttaa, mutta ei aivan. Parhaat biisit: Home, Fatal Tragedy, Overture 1928/Strange Deja vu...

Iron Maiden - Piece of Mind
Tämä on ehkä parasta Maidenia. Mitä tästä nyt voi muuta sanoa? Jokaisen Maiden-fanin pakkohankinta. Parhaat biisit: Where Eagles Dare, Revelations, The Trooper, To Tame A Land.

Tool - Lateralus
Tummaakin tummempi levy. Ristiriitainen levy siinä mielessä, että aluksi tästä ei osaa olla oikein mitään mieltä. Tämä avautuu noin 10-15 kuuntelukerran jälkeen. Jos avautuu. Parhaat biisit: levy toimii kokonaisuutena niin loistavasti, että täytyy sanoa "kaikki tai ei mitään".

Therapy? - Troublegum
Maailman paras angstilevy! :D Toimii tasan varmasti silloin kun vituttaa. Ja toimii muulloinkin. Therapy?:n soittama "Alternative Punk" on tällä levyllä juuri parhaimmillaan (julkaistu 1994), jonka jälkeen taso alkoin ikävä kyllä hieman laskemaan. Parhaat biisit: Screamager, Stop It You're Killing Me, Trigger Inside, Unbeliever, Femtex.

15.05.04 klo 18:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:
SpaceCadet1 kirjoitti:

Minä itse pidin Kid A:ta ja Amnesiacia jo hieman yliampuvina levyinä; tasapainoisemmat Bends ja Hail To The Thief upposivat Radioheadin tuotannoista paremmin.

Sattuupahan löytymään Homework kokoelmastani; hieman epätasapainoinen levy, mutta suurin osa biiseistä sentään on tykkikamaa. Levyn koukku on aika ihmeellinen; hyvin yksinkertaistettuja biittejä, jotka jäävät yksinkertaisesti päähän. Around The World ja Da Funk-biisit pitäisi kieltää lailla huumaavan vaikutuksensa takia :roll:

Itse olen enemmänkin rock-ihmisiä, mutta joskus electronica tarjoaa piristävää vaihtelua. Hyvin mainittavan electronica-artistin, jonka unohdin listata, on kanadalainen nainenPeaches; hätkähdyttävän rivot sanoitukset, mutta hyvin pumppavat saundit.

18.06.04 klo 12:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eppu Normaali - Imperiumin vastaisku

19.06.04 klo 12:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaiser kirjoitti:

Therapy? - Troublegum

Loistava levy, jemmasin pari päivää sitten 8) Heput ovat listautuneet tämän vuoden Ruisrockiin, artistikaarti senkun menee laadukkaammaksi....

DELETED

Poison The Well: You Come Before You
Jamiroquai: Synkronized
Fantomas: The Director's Cut
Killswitch Engage: Alive Or Just Breathing

No, kyllähän se on vaikea sanoa mitkä on ne parhaat kun koko ajan tulee eteen aina vaan parempia ja parempia levyjä. Mutta noi on ainakin tällä hetkellä tärkeimmät.

15.07.04 klo 16:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr Bungle: Disco Volante

Jesjes!!! Ehkäpä hulluin albumi ikinä. Sanoisin melkein että Disco Volante on noussut omaksi oma suosikikseni. Mike Pattonin projekteista olen syventynt Mr. Bungleen ja Tomahawkiin; Fantomas ja Faith No Morea pitäisi ostaa heti kun kahisevaa löytyy.

16.07.04 klo 15:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr Bungle: Disco Volante

That's the way to go! Patton on uskomaton mies. Bungle on käsittämätön bändi. Jos haluaa nauraa niin suosittelen että haet bunglefever.comista Mr nice guy nimisen demon-laulun. Siinä lopussa meinaa aina kuolla nauruun.

17.07.04 klo 13:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Tuli kuunneltua, ja kyllä oli hervotonta menoa :lol: . Kiitti vinkistä, ja iso kiitos bunglefever.comille että he pläjäyttivät raidan nettiin, kyseessä on niin sikaharvinaista kamaa ettei hakemallakaan olisi onnistunut ostaminen (taitaa biisi esiintyä vain kasettimuodossa kaiken lisäksi :shock: ) Tyhmänhauska loppu "I sat around, and thought about the things we used to do. It really meant a lot me. YOU mean a lot to me. I REALLY MEAN THAT MUCH TO YOU!?" :lol:

Pedro

17.07.04 klo 14:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä nyt joitain. Paljon mahtavia loistolevyjä jäi pois.

Iron Maiden: Seventh Son, Somewhere In Time, Piece of Mind
Metallica: Master of Puppets, ...And Justice For All, Ride The Lightning
Sigur Rós: Ágætis Byrjun, ( )
Absoluuttinen Nollapiste: Suljettu, Nimi Muutettu
Dire Straits: Love Over Gold, Brothers In Arms
Camel - Mirage

17.07.04 klo 14:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Joo hyvä että miellytti. Itse asiassa ne kaikki demo-laulut on mahtavia ja hysteerisiä. Goosebumps on toiseksi paras niistä.

Jos et ole FNM:ää vielä niin kauheasti kuunnellut, niin kannattaa aloittaa Angel Dustista. Se on niitten paras levy.

17.07.04 klo 14:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Hogasin juuri että läheisessä levykaupassa Angel Dust-kiekko lähtee vaivaisella 8 egellä, eli se olisi listassa Primuksen Pork Sodan kaa (myös 8 egee!) :D *kuolaa odotuksen innosta*