Duuri vai molli?
Foorumin päävalikkoon › Duuri vai molli? › Parhaat levyt
Parhaat levyt
KaiserKäyttäjä |
26.08.03 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: # Olisi mukava tietää arvon foorumilaisten suosikkilevyt (siis musiikkilevyt). Mitä levyjä pidät parhaina, mistä et luopuisi mistään hinnasta? Kerro täällä suosikkisi.. Omat suosikkilevyt (ei missään erityisessä järjestyksessä): Metallica - Master of Puppets (http://platta.net/levy/2348) Rammstein - Mutter (http://platta.net/levy/2437) Iron Maiden - Somewhere In Time (http://platta.net/levy/1232) Kotiteollisuus - Kuolleen kukan nimi (http://platta.net/levy/5480) Tool - Aenima (http://platta.net/levy/1119) YUP - Toppatakkeja ja Toledon terästä (http://platta.net/levy/6362) |
Raato-ATykittäjä |
26.08.03 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: # Bruce Springsteen-Greates Hits Pink Floyd-The Wall Iron Maiden-Edward The Great AC/DC-Live (cd tällä hetkellä kaverilla lainassa, joten en voi tarkistaa. Joku livetallenne kuitenkin on kysymyksessä) Spede&G.Pula-Aho (tämähän ei ole musiikkilevy, mutta äänilevy kuitenkin) Muunmuassa tuollaisia... onhan niitä muitakin. |
arskaYlläpitäjä |
26.08.03 klo 22:34 - linkitä tähän kommenttiin: # Mun parhaat levyt tulee tässä. Ei mitään trendipoppia vaan vain ne kaikkein parhaat alltime. Järjestyksellä ei ole mitään merkitystä. Dream Theater - Images & Words Symphony X - V Whitesnake - 1987 Rainbow - Difficult to cure Frank Marino - Juggernaut AC/DC - Back in black Ozzy Osbourne - Bark at the moon Yngwie Malmsteen - Odyssey Accept - Breaker Scorpions - Blackout White Lion - Pride Def Leppard - Pyromania Iron maiden - (Kaikki levyt joissa Bruce Dickinson on mukana) Kotimasista levyistä nousee alltime-listan tuntumaan: Rasmus - Into Hurriganes - Roadrunner YÖ - Likaiset legendat Noita hyviä levyjä on niin paljon, juuri kun yhden on hoksannut tähän listaan niin uusi jo juolahtaa mieleen.... Ei jaksa enää kirjoittaa |
John LennonjohtoKäyttäjä ![]() |
27.08.03 klo 10:29 - linkitä tähän kommenttiin: # Hmm... |
JarskiKäyttäjä |
27.08.03 klo 10:42 - linkitä tähän kommenttiin: # Vaikea nimetä sitä parasta. Mielilevyt ovat vaihdelleet aikojen saatossa. Tietyt bändit ovat kuitenkin vakiinnuttaneet paikkansa. Seuraavassa muutama valikoitu levy, jotka iästään huolimatta eksyvät levylautaselle yhä uudestaan ja uudestaan. AC/DC: Powerage Uudemmista viime aikoina yllättävän usein olen pistänyt soimaan U.D.O. n viimeisimmän: Man And Machine. parasta U.D.O.a sitten Faceless Worldin ja Acceptin jälkeisen elämän. Mistä levyistä en luopuisi mistään hinnasta? Kaikki on hinnoiteltavissa, mutta periaatteena on ollut, etten myy mitään kokoelmasta pois. Tiedä vaikka niille joskus jotain arvoa tulisikin. Minulta on silloin tällöin kyselty Suomalaisen Annican levystä. Muutamia ostotarjouksia on parin vuoden aikana tippunut. Viimeisin joku heppu Italiasta olisi siitä maksanut jotain 80 euroa. Ihmettelin vähäsen tuota intoa. Pikaisen surffauksen jälkeen selvisi, että jostain syystä Annican Badly Dreaming vuodelta 1988 on kovasti kysytty levy maailmalla. Niitä ei ilmeisestikään ole paljoa painettu. Joten en ole omaanikaan myynyt pois. Hinta varmaan nousee edelleen. |
JarkkoKKäyttäjä |
27.08.03 klo 12:38 - linkitä tähän kommenttiin: # Doors: Kaikki Elvis: On Stage (Las Vegasissa 1970) Metallica: ...and justice for all Nylon Beat: 12 apinaa Eihän noista mikään korvaamaton oo, kun kaikki saa tänä päivänä kaupasta hankittua tilalle. Kaikki on siis CD-versioita, kuten oletan muillakin olevan omat suosikit. Yksi levy minulla on, josta en luopuisi mistään hinnasta: Elviksen joku 32 hits -kokoelma, joka on julkaistu 70-luvulla. Minulla on se tupla LP:nä. Rahallista arvoa sillä ei varmasti ole, mutta se on levy(pari) josta minun arvostus hyvää musiikkia kohtaan alkoi 70-luvun lopun lapsuusvuosina. Saatoin kuunnella levyä stereoiden edessä useampaan otteeseen läpi, kunnes joku sanoi että "nyt riittää". |
PikkulintuKäyttäjä |
27.08.03 klo 13:14 - linkitä tähän kommenttiin: # Haa! Toinen Queen-fani ilmoittautuu. Minulla on paljon Queen-levyjä, mutta suosikiksi nimeän vaikkapa varhaistuotannosta Queen 1 ja 2. -Musiikki on niissä tosi mielenkiintoista ja kiehtovaa, vaikka Freddien ääni sitten kaunistuikin entisestään iän myötä... Thelonius Monk: Big Band and Quartet in concert. -Sanoisin, että "Jazzin Aki Kaurismäki", oman tiensä kulkija. Saa joka kerta suun virneelle. M. A. Numminen: Kiusankappaleet Dvorak: Sellokonsertto -Tästä minulla on monta levyä. Elämääkin suurempaa ja kauniimpaa musiikkia Gundula Janovitz (en tiedä, onko nimi kirjoitettu ihan oikein) laulaa otteita Wagnerin oopperoista. -Niin kaunis laulunääni, että melkein taju lähtee kuunnellessa, ja tämä oopperalaulajatar ei ulvo kuin hälytyssireeni, toisin kuin lähes kaikki kollegansa... Faure: Requiem, Orchestra Revolutiounaire et Romantique, joht. John Eliot Gardiner -Taidettiin ihan julkisestikin äänestää maailman kauneimmaksi kappaleeksi. No, ei ole ruma... Stravinsky: Sarja baletista Tulilintu -Yksi John Williamsin selkeistä esikuvista. Saa sinfoniaorkesterin kuulostamaan lähes yliluonnolliselta. Minun levyilläni johtaa Lorin Maazel ja toisella Stravinsky itse. Stravinsky: Kevätuhri. London Symphony Orchestra, joht. Claudio Abbado. Aikansa kohuteos. Tappomusaa kirjaimellisesti. Tähän verrattuna heavy metal biisit kuulostaa lastenlauluilta. Minunkin suosikkilevyt vaihtelevat kausittain. Ylipäänsä upeata musiikkia on maailmassa niin paljon, että uusia lemppareita voi löytää läpi elämän. Ihanaa! |
John LennonjohtoKäyttäjä ![]() |
27.08.03 klo 13:37 - linkitä tähän kommenttiin: #
Tosiaan, Freddie Mercury oli jotain ennenkuulumatonta. Mahtavat lavashowt kuuluivat myös asiaan, itselläni onkin pari Queenin keikkaa nauhalla, v.1975 ja v.1985 Wembleyltä. |
KustaaYlläpitäjä |
27.08.03 klo 14:22 - linkitä tähän kommenttiin: # Aivan mahdoton tehtävä. Joskus autiosaaren levyjä pähkäillessä väsäsin tällaista listaa -ei missään järjestyksessä ja varmasti jotain puuttuu: Red Hot Chili Peppers Blood Sugar Sex Magic |
FilmerKäyttäjä |
27.08.03 klo 14:57 - linkitä tähän kommenttiin: # ainakin kaikki 2Pacin ja Eminemin cd:t. lisään myöhemmin lisää |
Juhani SementtiTykittäjä |
27.08.03 klo 18:05 - linkitä tähän kommenttiin: # AC/DC: Stiff upper lipp |
Raato-ATykittäjä |
24.11.03 klo 17:01 - linkitä tähän kommenttiin: # Tänään ostin yhden levyn, joka pomppasi TOPlistallani kovin korkealle kärkipäähän... Alice Cooper-Trash |
PingutyyppiKäyttäjä |
24.11.03 klo 18:13 - linkitä tähän kommenttiin: # Suurin osa levyistä löytyy omasta hyllystä, muutamat on puhkikuultu ja edelleen ostoslistalla Badding - Kaikki laulut |
KustaaYlläpitäjä |
25.11.03 klo 11:03 - linkitä tähän kommenttiin: # Aika siistiä Pingu, 3 samaa levyä kuin mulla!! Itse olen listastasi myös diggaillut aika kovastikin tuota Garbagen ekaa ja Zen Cafe on myös kuulunut lempparibändeihini. Ikäsi huomioon ottaen olen erittäin positiivisesti yllättynyt myös tuosta Hanoin ekasta! Hyvä maku sulla |
SöpöYlläpitäjä |
25.11.03 klo 12:53 - linkitä tähän kommenttiin: # Jaa-a. Noita discejä ei mulla niin kauhiasti ole. Tai oikeastaan valikoima on aika yksipuolinen... Parhaimmistoa kuulemistani: Bowie: Bowie at the Beeb http://platta.net/levy/5266 (Klassikot BBC-ajoilta. Paras: In the Heath of Morning) |
PingutyyppiKäyttäjä |
25.11.03 klo 16:06 - linkitä tähän kommenttiin: #
Tak tak... |
Haitsu![]() |
06.12.03 klo 09:30 - linkitä tähän kommenttiin: # METALLICA : AND JUSTICE FOR ALL... METALLICA : MASTER OF PUPPETS. BLACK SABBATH : SABBATH , BLOODYSABBATH. RED HOT CHILI PEPPERS : BY THE WAY. YNGWIE MALMSTEEN : THE GREATEST HITS. PANTERA : VULGAR DISPLAY OF POWER. |
HeikunkeikuKäyttäjä |
06.12.03 klo 12:45 - linkitä tähän kommenttiin: # Metallica - Master Of Puppets Siinähän niitä :!: |
Arsi T. ElokolikkoYlläpitäjä |
29.02.04 klo 00:14 - linkitä tähän kommenttiin: # Aika yksipuolinen tulee listastani: Leevi And The Leavings - Raparperitaivas Leevi And The Leavings - Häntä koipien välissä Leevi And The Leavings - Bulebule Radiohead - OK Computer Viikate - Noutajan valssi Nuo ensimmäisinä. LATL:n ja Viikatteen tuotantoa tuohon olisi voinut laittaa enemmänkin. Niskavillojen Rajaportin ja Kylmän tilan (lisätty), Zenkkareiden UaUa:n, CMX:n Dinon ja Aionin, Air:in Moon Safarin, Eelsien Souljackerin, Pink Floydin the Wallin... |
ScrewballKäyttäjä |
29.02.04 klo 11:49 - linkitä tähän kommenttiin: # Väärälläalueella ollaan. Parhaita levyjä on mm. Mokoma - Kurimus (Tää rokkaa |

.
)